Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Mihai_T

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am aceeasi problema.
La inceput aparea numai cand porneam dimineata, iar dupa-masa sau cu motorul cald, nu mai aparea.Acum apare tot timpul.
Am citit cu OP-com , si arata 0,1V la relanti sau 4,5 V cand accelerez deci e clar problema asta.
Vreau sa lipesc si eu rezistenta , am reusit sa scot senzorul , l-am curatat, etc... dar nu imi dau seama unde ajunge cablul in partea cealalta a motorului, in ce grup de cabluri ? Ma ajuta cineva cu niste poze eventual ?

Si inca o intrebare, pt cei care ati umblat asa, cu eroarea activa : v-a crescut consumul ?
Mie motorul imi merge foarte bine (poate chiar mai rotund decat inainte) dar am impresia ca imi consuma mai mult si trage mai slab la turatii joase.(Twinport dezactivat=> 2 supape admisie active tot timpul => motor "normal" 16V fara "facilitatile" twinport)
Skip ads

  • dumitru23

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
maiandrei, revin cu cateva detalii. Am verificat actuatorul vacumatic (la inceput nu lucra deloc), era o problema de contacte imperfecte, sau cel putina asa cred. Acum, cand pun contactul actuatorul trage tija cu clapetele. Accelerez si tija lucreaza, dar dupa 4,5 accelerari consecutive, tija revine in poz. de dinainte de a pune contactul si nu se mai misca in nici un fel.

Eroarea P1113- circuit senzor dezactivare port -tensiune prea mare persista in continuare.Tensiunile de 0,1V la relanti sau 4,5 V cand accelerez nu le pot vizualiza cu Opcom-ul meu. Mentionez ca e un Astra g, 2003, x16xep, motor. As vrea sa te-ntreb cum functioneaza acest actuator vacumatic si cum este el comandat de ECU. La mine este cu 2fire, este din cate imi dau seama un actuator de genul totul sau nimic. Cand senzorul informeaza ECU de poz clapetelor, ce face calculatorul pentru a inchide/descide actuatorul. Ii taie alimentarea sau ii taie masa? De RCO banuiesc ca nu poate fi vb. Te intreb pentru ca inainte de a trece mai departe cu verificarea senzorului as vrea sa stiu daca actuatorul este ok. Multumesc.

.....z16xep, scuze


Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos

13.09.2011 23:18:08
  • Mihai_T

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am adaugat si eu rezistorul de 680 Ohm.Codul de eroare a disparut si Twinportul functioneaza.

Cand pun contactul am 0.6V acum pe senzor.
Cu motorul pornit, la ralanti sau turatie constanta am 4.5V
Cand accelerez scade la 0.6V.

Fata de momentul cand aveam twinportul dezactivat din cauza erorii, motorul trage mai bine acum la turatii joase , accelerari bruste, urcari , etc..
De consum deocamdata nu mi-am putut da seama dar voi verifica zilele urmatoare.
A..si a revenit "cloncanitul" pregnant de diesel la ralanti Smile

Multumesc frumos pentru mainandrei si ceilalti colegi care ati scris despre rezolvare.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Revin cu detalii despre rezolvarea problemei de High Voltage. Am testat deja pe cateva masini, succes 100%.

Asadar:
P1113 - High Voltage
Se insereaza o rezistenta cu valoare intre 330 si 680 ohm pe firul Negru-Alb. Adica se taie firul, iar la cele 2 capete rezultate se lipeste un rezistor de 0.25W.

P1113 - Low Voltage
Se insereaza o rezistenta cu valoare intre 330 si 680 ohm pe firul Maro. Adica se taie firul, iar la cele 2 capete rezultate se lipeste un rezistor de 0.25W.

Toate celelalte instructiuni din primul mesaj raman valabile!
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Multumim pentru impartasirea experientei acumulate este bine de stiut. Wink
  • dumitru23

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
ms
  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut! Am si eu aceeasi problema la un astra g z16xep din 2005.Dimineata ,la pornirea motorului se aprinde masina cu cheita,apoi dupa ce se incalzeste mototrul se stinge.Facut testul cu pedale ,eroare 1113.Fata de ce am citit pana acum,diferenta e ca la mine e si o ezitare destul de pronuntata in accelerare,mai ales in turatiile mici si mai ales la rece,cand sunt momente in care nu pot pleca de pe loc.Mentionez ca problema e foarte veche,aprox. 2 ani,dar pana acum se aprindea doar martorul portocaliu in bord care dadea eroare p0170 ,amestec incorect, ulterior constatand pe teser ca e vorba de amestec sarac.Intre timp am curatat galeria de admisie{acum 6 luni}fara niciun rezultat,schimbat sonda lambda si supapa egr,pt. ca asa au vrut cei din service,care sunt niste "meseriasi".De cateva zile,dupa cum am spus la inceput am aceasta eroare si am incercat si eu rezolvarea propusa de Maiandrei,din pacate nu am gasit rezistor de 680ohmi ci am pus una de 620 in serie pe firul maro.Rezultat:motorul se tureaza singur la interval de 1 secunda,cam pana la 2550 ture,exact ca si cum ar accelera cineva,motiv pt. care am scos rezistorul.E posibil sa nu fi mers din cauza ca nu am pus rezistor cu valoare de 680? Ramane sa fac si masuratorile necesare sa vad daca e vorba de tensiune mica la senzor sau de tensiune mare si eventual sa incerc si varianta a doua propusa de Maiandrei cu rezistorul pe firul negru cu alb.,ultima varianta fiind schimbarea senzorului.Numai bine!

Revin cu o completare:am curatat si clapetele de aer si le-am urmarit in timpul accelerarii ,se pare ca se misca destul de bine la accelerari,motiv pt. care ma gandesc ca nu sunt probleme si la motorasul {daca se cheama asa}cu vacum care le misca.



Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos

11/23/2011 11:47:48 PM
  • Anubis22

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Fara vreo intentie sa fac reclama sau altceva, am identificat in urma cu doua luni aceeasi eroare in discutie - P1113 (test pedale) si m-am interesat cum se poate rezolva problema. Pana in acest moment sigura rezolvare mai putin costisitoare si de efect este cea propusa de acest topic si de user-ul maiandrei.
Marti am fost la service-ul EDS, unde mi-a fost montata rezistenta pe circuitul indicat (fir maro). Eroarea, conform testerului era pe Low Voltage si pana in acest moment nu mi-a mai aparut. Precizez ca nu intampinam dificultati majore in utilizarea masinii, doar un timp mort atunci cand trecea de 3000 de ture + "enervantul" bec cu masinuta.
Felicit persoana care a descoperit remediul si ma bucur ca nu am fost nevoit sa schimb galeria de admisie. Sper sa nu am probleme pe viitor.
O zi buna.
Skip ads

  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Am gasit acest senzor sub denumirea de Throtle Position Sensor (TPS), dupa o cautare cu codul inscris pe el (06682).
M-am hotarat sa il schimb, l-am gasit ieftin in jur de 80 de lei AICI.
O sa revin cu completari si rezultatul foarte curand.
  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Buna! Am scimbat potentiometrul de la capatul clapetelor turbionale si nicio modificare,motorul merge la fel de prost ca si inainte,cat e rece nu pot pleca de pe loc,nu se alimenteaza si da aceeasi eroare p1113.Am urmarit clapetele in timpul accelerarii si fac cursa completa,inchid -deschid.Il rog pe domnul Maiandrei sa-mi dea si mie un sfat care sa ma ajute cat de cat la rezolvarea problemei.Multumesc mult si sa auzim de bine!
  • dumitru23

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Trebuie sa vezi daca actuatorul vacumatic (cel care actioneaza tija cu clapetele functioneaza). Poate este o problema combinata. Am avut si eu aceeasi problema si pana la urma i-am dat de cap. Daca te pot ajuta cu ceva nu ezita sa ma suni. 0754.499.390.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
dumitru23 a scris:Trebuie sa vezi daca actuatorul vacumatic (cel care actioneaza tija cu clapetele functioneaza). ....

Cum il verifici ?
Skip ads

  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Buna! Am rezolvat problema cu eroarea p1113.AM gasit pe net clapetele turbionale de la un vauxhall din 2005,cu 75000km. la bord,de pe h,la un pret foarte bun:270 lei plus 30 lei taxele de curierat.Am montat piesa de unul singur,fara sa apelez la vreun "meserias" din service si dupa montare am fost in probe si masina se comporta excelent,trage foarte bine chiar si atunci cand motorul e rece,si in pante,etc.,nu mai apre eroarea p1113.Mentionez ca la mine nu a functionat metoda din tutorialul lui Maiandrei cu rezistorul legat in serie cu potentiometrul,si inca ceva: am desfacut supapa de vacuum de pe piesa cea defecta si am observat ca de fapt acolo era problema,membrana din cauciuc din interiorul supapei era uzata si era si mult praf inauntru,motiv pt. care supapa nu mai putea sa traga levierul cu clapete si de aici eroarea p1113.Ma gandesc daca nu cumva se gaseste separat acea supapa si sa repar si piesa cea defecta pt. orice eventualitate.Pentru ddf. care a intrebat cum se verifica actuatorul raspunsul este urmatorul:pornesti motorul si te uiti daca levierul cu clapete este tras,adica pe inchis,apoi pui pe cineva sa accelereze de mai multe ori,in timp ce tu te uiti daca levierul se misca;la fiecare accelerare levierul trebuie sa vina spre dreapa{clapete deschise},iar cand iei piciorul ,el este tras spre stanga{clapete inchise}.La mine il tragea de cateva ori,apoi ramanea blocat.Cam asta e tot.Numai bine!
  • dumitru23

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca ai rezolvat pana la urma. Actuatorul se gaseste separat fara doar si poate........Mult succse!
  • blackcat

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multe multumiri @maiandrei pentru solutia prezentata si mai ales pentru diagnoza (in cazul meu). Am montat un rezistor de 470 ohmi pe firul maro si motorul merge perfect.

P.S. Pentru cei care vor sa realizeze operatiunea singuri, este bine de stiut ca acel cablu mai este prins cu inca un colier si in partea stanga a motorului (spre distributie) - colier pe care eu nu am reusit sa-l desfac. De aceea, pentru a putea lucra mai usor se poate scoate segmentul de tubulatura de admisie a aerului dintre filtrul de aer si corpul clapetei de acceleratie.
  • aalex691

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Am executat si eu astazi lucrarea, mai bine spus mi-a facut-o un prieten. Ne-am chinuit putin pana am identificat mufa, care nu e chiar la suprafata, dar a fost ok. Acum astept sa pun mana pe un op com sa sterg erorile sa vad daca mai apar...
La testul cu pedalele acum apare si P1112, care inainte nu era, dar ca si + mi se pare ca motorul trage mai bine in ture joase.
Multumesc @maiandrei pentru solutie (sper) Smile)
  • Merlucius

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am citit tot cap-coada dar nu am regasit si situatia mea, nu stiu cu ce sa incep la diagnosticare:
Masina porneste inca din toamna trecuta cu "socul" tras adica peste iarna(ceva normal) dar si tot timpul verii am asteptat sa coboare turatia la 750-800rpm (de la 1100 la pornire) ca sa plec de pe loc, iar in caz ca ma grabesc si nu astept masina pleaca de pe loc cativa zeci de metri cu zmucituri. Insa acum o saptamana eram la tara, am pornit masina si fara a astepta relanti-ul am si plecat, numai ca am avut surpriza ca dupa cativa metri sa observ ca nu aveam putere. nu se accelera motorul. Dupa alti cativa zeci de metri si-a revenit ca putere dar mi-a aparut masinuta cu cheia si am mers asa 1-2km, apoi am oprit (ajunsesem la destinatie). Dupa circa 1h am pornit motorul sa vad daca "mai face asa" dar singura problema este ca acel bec ramane putin aprins ( o intarziere) la pornirea motorului, apoi se stinge si el si ..stins ramane. Asa merg cu masina de atunci, asa porneste tot de atunci: doar ramane putin aprins pana se stinge (la pornirea motorului) apoi masina merge normal, fara beculete sau alte probleme.
Intrebarea este: am dat de necaz? E nevoie de "doctor" sau doar e vb de o intamplare? Problema cu "socul tras" iarna-vara se poate rezolva?

Multumesc mult

PS: ca sa nu ies de tot din topic, precizez ca la testul "cu pedala" am aceasta eroare P1113
  • yoshi

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2018 B16SHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am si eu aceeasi problema cu eroarea P1113 - Low voltage cu o Astra G Z16XEp din 2007. Am incercat cu rezistenta si nu a mers. Am incercat si cu o alta galerie cu alta pompa si potentiometru si aceeasi eroare. La resetarea erorii cu OP COM-ul creste turatia si motorul parca se ineaca apoi incepe sa trepideze si apare eroarea si turatia revine la normal. Am verificat cu motorul pornit daca tija se misca si la resetarea erorii pompa trage tija dar dupa 1-2 sec o elibereaza si din nou apare eroare. Nelamurirea mea este ca eroarea apare pana sa pornesc motorul ca si cand potentiometrul nu este prezent. M-am gandit ca ar fi un fir intrerupt intre ECU si potentiometru dar am verificat si este ok. M-am gandit ca este in ECU vreun pin din cele 3 care nu mai fac contact si am desfacut si ECU si le-am verificat totul este ok dar eroare persista.
Stiti cumva ce tensiuni trebuie sa ajunga pe pini de la potentiometru?
Ma gandesc ca ar fi o problema din ECU dar n-am gasit inca un altul sa verific.
Multumesc mult.
  • blackcat

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@merlucius
Daca nu se aprinde "masina cu cheita" in timpul mersului, ci doar ramane aprins pana la pornirea motorului, iti indica faptul ca exista erori mai vechi stocate in memoria ECU.
  • blackcat

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@yoshi
Vezi ca sunt 2 variante ale erorii indicate de acelasi cod P1113 - Low Voltage si respectiv High Voltage.
Esti sigur ca in cazul tau este Low voltage?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR