Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
astazi am facut urmatoarele: am fost la un maazin de piese si am cumparat un termostat de dacie care arata ca in pozele din post. am incercat sa introduc termostatul in furtunul original, dar nu am reusit, asa ca am mers iar la magazin de unde am cumparat un furtun in care sa incapa termostatul. am prins termostatul in furtun cu un colier si am montat totul la loc. picura putin la imbinarea furtunului cu carcasa termostatului dar am mai miscat putin de el si vad ca s-a linistit. parca se incalzeste mult mai repede dar nu am reusit sa plec cu masina la o tura pentru ca s-a consumat ceva alcool in timpul procesului de demontare si montare la loc. sper sa dea rezultatele asteptate aceasta mica improvizatie.
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,536
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
mai e ceva...faci o gaura in corpul termostatului cu un burghiu de 0,5 mm maxim 1 mm. Orificiul e necesar pt evacuarea antigelului dintre by-pass-ul spre radiatorul din habitaclu si corpul noului termostat. Vechiul termostat e montat chiar in zona by-pass-ului astfel incat bimetalul este imersat in antigel la temperatura motorului.
Daca nu il gauresti...in primele 15-20 minute o sa ai fluctuatii mari si dese la temperatura antigelului. Daca ai indicator in bord pt temperatura coolant-ului, o sa poti monitoriza situatia.

Am facut improvizatia asta la un x16sz, pt ca inlocuirea termostatului presupunea demontarea distributiei.
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
nu am inteles prea bine ce ai vrut sa spui. nu am facut nicio gaura desi am vazut pe aici ca unii asa au procedat. nu am decat indicatorul din bord pentru monitorizarea temperaturii, tu ai altul?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,536
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Ala e bun...stai cu ochii pe el..si daca fluctueaza acul...da-i o gaura. Alt simptom este ca urca apa pana spre 100 de grade si termostatul nu lucreaza(pt ca are un ”dop” de antigel rece in zona bimetalului) Tot ceas d”ala aveam la astra f..la astra h nu e decat in meniurile ascunse (test mode)
Skip ads

  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
revin maine cu impresii. pe el scrie ca deschide la 89. o sa vad si va spun. sper sa nu curga pe langa furtunul cel nou pentru ca este mai larg decat pe original. oricum sper sa dau de cap unui termostat cu tot cu carcasa. o sa caut unul second pentru teste.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,536
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
am facut o schema, poate intelegi ideea...schema este pt z17dth, cred ca la tine e amplasat termostatul in alta zona, dar principiul e acelasi.


  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
am inteles, pai si daca nu ii dai aceea gaurica, antigelul cald nu mai ajunge la termostatul improvizat? eu am pus mana pe furtun si este cald fix pana unde se afla termostatul de dacie.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,536
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Nu ajunge...antigelul cald il incalzeste pe ala rece...si pana atunci motoul se incalzeste prea mult...apoi cand termostatul se semideschide, dopul ala partial incalzit se evacueaza si la termostat ajunge antigel fierbinte (100 grade, sa zicem); atunci termostatul se deschide brusc la maxim si este prea mult...ca urmare coolantul se raceste prea mult si termostatul s einchide complet...si tot asa, pana cand se echilibreaza situatia. Dar e periculos pt ca prima data poate sa iti fiarba motorul. Eu zic sa studiezi comportamentul pe indelete, cu motorul pornit, pe loc...s apoti opri motorul si sa intervii
Skip ads

  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
o sa studiez ce zici tu. la ce te referi cand zici "coolantul" la antigel?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,536
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
dap Smile la antigel
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
am inteles. o sa vad totusi maine care e treaba. oricum am vazut ca din carcasa termostatului mai ies 2 conducte. una mai groasa alta mai subtire. oare unde duc?
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Gata.
Am schimbat termostatul singur.
Totodata am schimbat si lichidul de racire.
Mi-a luat ceva sa desfac furutunele alea 3 dar m-am descurcat.
Acum e ok.
Skip ads

  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ce termostat ai pus si ce bani? erau bune niste poze.
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Termostatul este WHALER.
A costat 215 Ron.
Am mai cumparat 4L de antigel si 4 de apa distilata dar nu am folosit decat 3 L din fiecare.
Poze nu mi-a dat prin cap sa fac.
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
am comandat si eu unul vernet, maine il primesc. 150 ron. sper sa tina mult si bine
  • TooFast

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salut. Am si eu o mica problema si imi trebuiesc rapid 2 sfaturi de la cunoscatori. Am folosit search-ul forumului insa nu am nici timpul necesar acum si nici nu am gasit ceva concret repede, asa ca deschid un nou thread.

Am si eu un opel astra clasic 1.7 dti si am observat ca acul de la temperatura apei ramane la 0. Din cate am citit pe fuga am inteles ca termostatul este blocat pe deschis. Maine trebuie neaaparat sa plec cu ea vreo 50 km. Este problema daca circul cu ea asa?
multumesc.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!

Daca mergi cu ea asa, o sa ti se incalzeasca mai greu si implicit o sa bage caldura mai tarziu, si o sa ai un consum usor ridicat decat normal.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Baga un carton in fata radiatorului, nu te astepta sa ti se ridice apa daca afara e frig fara a avea un carton in fata. Si cu carton sa stii ca tot se incalzeste greu, asa e dieselul...
  • TooFast

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2011

  • Mesaj Privat
pai nu e treaba de carton.. problema e ca a ramas ala blocat ma interesa daca se intampla cv. Dar se pare ca nu. O sa bag si un carton poate o ajuta sa se incalzeasca mai aproape de normal
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Vezi sa nu acoperi si intercooleru cu carton.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR