Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc foarte frumos pentru raspunsuri. Poti te rog sa precizezi si comportamentul centralei in cazul in care o piesa din cele enumerate nu functioneaza sau functioneaza defectuos? Banuiesc ca:
1. Supapa defecta - creste presiunea in instalatie intre pompa si locul obturat pana cand cedeaza ceva
2. Vana defecta - cand pornesti caldura functioneaza normal iar cand pornesti apa calda se incalzesc si caloriferele sau, ma rog, circula apa si prin calorifere
3. Vas spart sau fara presiune de aer - creste presiunea in instalatie si curge apa din centrala in timpul functionarii

Multumesc anticipat!
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
1. vana cu 3 cai - nu mai comuta pentru apa calda sau, mai rar, ramane blocata pe apa calda.
2. supapa by-pas - se poate arde pompa de circulatie (foarte rar, deoarece probabilitatea ca toate caloriferele sa fie inchise in acelasi timp si supapa sa fie blocata este foarte mica), sau sa ramana deschisa si sa sunteze caloriferele (caloriferele nu se incalzesc suficient, pentru ca apa se intoarce calda pe retur si declanseaza termostatul).
3. Vas expansiune - pierderea pernei de aer - variatii mari de presiune; membrana sparta - iese apa pe la ventilul de umplere cu aer (valava superioara) si variatii de presiune; vas fisurat in partea inferioara - pierde apa si scade presiunea.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
foarte multumesc!
Nu m-am lamurit deloc de ce atunci cand porneste caldura se aude apa prin calorifere de zici ca-i barajul de la Riul Sadu.
Am manometrul pe 0 (probabil defect), deci nu arata presiunea dar, invatat de un "Arhimede" am pus un alt manometru pe golirea la calorifere si am bagat apa pana la 1,5 bar. Am pornit centrala si surpriza: nu mai cloncanea apa. Toate bune 5 minute dupa care a crescut presiunea pana la 3.5 bar si dadea apa afara pe undeva prin spatele centralei. Invatat de alt "Arhimede" am dat drumul la presiune pana la 0.5 bar (bineinteles dupa ce s-a racit apa in instalatie) si am bagat aer in vasul de expansiune pana la 1,4 bar (total in instalatie). Am pornit centrala si surpriza: toate functionau normal - presiune 1,8 bar, apa nu se mai auzea in calorifere, apa nu mai curgea prin spatele centralei, totul ok. Ziua urmatoare pun manometrul pe instalatie si arata 0 bar. Pornesc centrala si aud cascada in calorifere. De atunci functioneaza tot asa si nu reusesc sa gasesc logica.
Ce am observat de vreo 2 ani incoace ca manometrul original indica o anumita presiune la rece (0.9 - 1.4 bar) iar cand porneam caldura aceasta presiune scadea (sau asa arata manometrul). Raspunsul oficial al depanatorului a fost ca presiunea din centrala este mai mare decat cea de pe reteaua de apa a blocului si de aceea nu pot sa completez apa in centrala.
O sa mai sap prin documentatie dar dar orice sugestie este binevenita.

Sa nu ma trimiteti la service. Vreau sa o rezolv singur (eventual cu ajutorul vostru). Very Happy
  • mihai_b

  • Mesaje scrise: 746
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu cred ca este deloc indicat sa incerci sa faci reparatii de unul singur la centrale cata vreme nu ai cunostintele necesare si incerci o informare "de pe net"
SIncer, mi-ar conveni si mie sa-mi bag nasul in centrala mea care are probleme cu presostatul de fum Sad Nu doresc nimanui sa se trezeasca in "mijlocul procedurilor de dus" cu apa rece pe traseu...Chiar, exista vreun cunoscator immergas pe aici? Smile
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Sunt mai multe chestii de verificat ...
In primul rand trebuie verificat vasul de expansiune ... cu presiune 0 in instalatie, trebuie sa ai 1,5 bar in el si sa se mentina aceasta presiune. Presiunea din reteaua de apa de obicei este mai mare decat cea din calorifere, astfel nu mai poti face nici macar un dus. Se umple instalatia de calorifere, se aeriseste pana la 1 - 1,2 maxim 1,5 bar. Trebuie verificat sa nu pierzi presiune/apa pe undeva. Cam astea ar fi verificarile la o centrala pe "nevazute"
  • ovidiu.SB

  • Mesaje scrise: 462
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
mihai_b a scris:Nu cred ca este deloc indicat sa incerci sa faci reparatii de unul singur la centrale cata vreme nu ai cunostintele necesare si incerci o informare "de pe net"
SIncer, mi-ar conveni si mie sa-mi bag nasul in centrala mea care are probleme cu presostatul de fum Sad Nu doresc nimanui sa se trezeasca in "mijlocul procedurilor de dus" cu apa rece pe traseu...Chiar, exista vreun cunoscator immergas pe aici? Smile

Eu din contra , zic pt cei care sunt cat de cat indemanatici si au pasiune pentru chestii tehnice sa se bage. Scutiti o groaza de bani si mai ales lucrul facut de tine pt tine nu se compara cu lucratura multora asa zisi meseriasi. Daca tu stii sigur ca presostatul e de vina nu vad ce te impiedica sa il schimbi ? Eu mi-am schimbat singur Sondã NTC limitã reglare încãlzire (sonda de pe tur)la o centrala Immergas EoloStar.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
dorin-b a scris:readuc in discutie topicul pentru ca as dori sa aflu ce rol au diferite componente ale centralelor termice si ce avarii pot aparea in cazul defectiunii acestora: supapa by-pas, vana cu trei cai cu deviatie presostatica, vas de expansiune incalzire.
supapã by-pas este montatã între tur si retur,deschide atunci când diferenta între tur si retur este prea mare, vana cu trei cai îþi comuta între apã caldã si cãldurã( Aceastã existã la centralele care au 2 schimbãtoare de cãldurã unu pe încãlzire celãlalt pe apã caldã)când se sparge membrana nu mai face apã caldã, vas de expansiune acesta are rolul de a prelua dilatarea apei din circuitul de încãlzire si în funcþie de tipul centralei este de 8-10litri cele mai uzuale sau mai mare si se umflã la 0.8-1bar


Le
Din ce spui tu ai aer în instalaþia de încãlzire, si ai bãgat prea mult aer în vas, goleºti apã din calorifere verifici cã presiunea în vas sã fie 1bar, completezi cu apã pânã la 1.5 laºi acel manometru instalat pe un calorifer , aerisesti instalaþia pânã curge doar apã , Verifica si pompã sã nu fie blocatã, dupã care porneºti centralã dar cu temperatura agentului termic reglatã la 40-50 grade, dupã 30min verifici toate caloriferele în partea de sus si care este rece îl aerisesti din nou. Dupã care poþi ridicã temperatura la 60-65 grade


Ultima modificare facuta de lucio85 la Sam 16 Feb, 2013 7:24 pm, modificat de 2 ori in total
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
mihai_b a scris:Nu cred ca este deloc indicat sa incerci sa faci reparatii de unul singur la centrale cata vreme nu ai cunostintele necesare si incerci o informare "de pe net"
SIncer, mi-ar conveni si mie sa-mi bag nasul in centrala mea care are probleme cu presostatul de fum Sad Nu doresc nimanui sa se trezeasca in "mijlocul procedurilor de dus" cu apa rece pe traseu...Chiar, exista vreun cunoscator immergas pe aici? Smile
Ce avarie îþi da centrala???ce model de imergas ai???
Skip ads

  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
multumesc inca odata pentru raspunsuri. O sa probez si variantele voastre (care de fapt e una si aceeasi) si va tin la curent.
Respectele mele!
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Are dreptate colegul dar cand faci presiunea vasului de esp. care o gasesti in cartea centralei trebuie sa fie intre 0,8si 1 bar trebuie sa nu ai presiune in instalatie ca te pacaleste si nu vei reusi sa faci presiunea exacta.
  • mihai_b

  • Mesaje scrise: 746
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
lucio85 a scris:
mihai_b a scris:Nu cred ca este deloc indicat sa incerci sa faci reparatii de unul singur la centrale cata vreme nu ai cunostintele necesare si incerci o informare "de pe net"
SIncer, mi-ar conveni si mie sa-mi bag nasul in centrala mea care are probleme cu presostatul de fum Sad Nu doresc nimanui sa se trezeasca in "mijlocul procedurilor de dus" cu apa rece pe traseu...Chiar, exista vreun cunoscator immergas pe aici? Smile
Ce avarie îþi da centrala???ce model de imergas ai???


Salutare,
Centrala este un Immergas EOLO star 23 kW, afisaj digital iar eroarea data este "11", in manual scrie la capitolul erori "obturare admisie/evacuare sau defectiune presostat de fum" Ideea este ca anul trecut am intampinat aceeasi problema, aceeasi eroare, a venit un inginer, mi-a mesterit acolo vreo juma de ora, mi-a spus ca presostatul s-a blocat, ca l-a deblocat, s.a.m.d.
Cam astea sunt datele problemei...
O seara buna,
Mihai
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
La avaria aia cauzele sunt multiple, presostatul ãla nu face altceva decât sã verifice cã ventilatorul citind atât presiunea creatã de acesta cât si depresiunea din camera de ardere. Posibile cauze când da eroarea asta, coºul înfundat, diafragma de pe coº,ventilator încãrcat cu praf, sau cu rulmenti grupaþi, si nu în ultimul rând presostat oxidat care necesitã inlocuire
Skip ads

  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Presostatul de fum cred ca e unul diferential admisie/evacuare. Verifica furtunaselel si presostatul. Poti avea condens si din cauza apei sta blocat, acestal masoara presiuni de ordinul mb, il poti verifica daca sufli in partea de inalta presiune sau faci vacuum in partea de low press.
  • scorpion67

  • Mesaje scrise: 109
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
dorin-b ,primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa inchizi robinetii pe tur si retur la calorifere(banuesc ca ii ai montati sub centrala) dupa care sa elimini presiunea din centrala.Dupa ce ai ramas fara presiune in centrala verifica presiunea din vasul de expansiune.Trebuie sa ai intre 0,8 max 1 bar. Daca nu ai baga aer cu o pompa pana cand faci presiunea dupa care inchide robinetul prin care ai eliberat presiunea din centrala si deschide robinetii de tur si retur.Din acest moment poti face presiunea din instalatie din nou deschizand robinetul de incarcare a instalatiei cu apa si ghidandu-te de manometrul centralei pana in jurul a 1-1,5 bari. Succes
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@scorpion67
Dacã centralã lui are supapã de sens pe unde scoate apã?
Operaþia despre care Vb nu se poate face la toate centralele.
La el manometrul de la centrala nu indicã corect.
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Hai ca incet, incet incep sa pricep si eu. Nu stiu pe unde sa eliberez presiunea din centrala cu robinetii inchisi. Singurul loc pe care l-am folosit sa eliberez presiunea a fost aerisitorul caloriferului (unul dintre ele). Dar ma intreb: daca fac presiune in vasul de expansiune dupa care deschid robinetele nu se va duce presiunea si in instalatie? Atunci de ce nu pot sa fac aceasta operatie asa cum a descris-o un coleg mai sus, adica sa eliberez presiunea in instalatie dupa care bag 0.8-1 bar in vasul de expansiune si complectez cu apa pana la 1,5? Nu stiu, eu intreb. Poate este vreo chestie sau asa se face ca sa fi sigur ca vasul are 1 bar.
Asa e @lucio85, manometrul centralei indica 0 indiferent ce "aplicatii" fac eu insa ma orientez dupa cel montat de mine la golirea caloriferelor.
Multumesc inca odata tuturor pentru sfaturi!
  • scorpion67

  • Mesaje scrise: 109
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Daca ai noroc sa nu fie vasul de expansiune spart presiunea de aer va ramane in camera din vasul de expansiune
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@dorin-b
Hai cã îþi mai explic o datã, desfaci olandezul de pe retur de la calorifferul din baie, laºi sã curgã, mergi la centralã verifici sã ai 0.8-1bar în vas dacã nu iei pompã si bagi aer(presiunea în vas se face cu instalatia de calorifere goalã), mergi închizi olandezul ãla si dupã bagi apã pânã la 1.2-1.5 si faci operaþia de aerisire.
vasul de expansiune are o camerã de cauciuc la interior în care trebuie sã ai aer pentru a prelua dilatarea apei din instalaþie atunci când este calda, apã îºi mãreºte volumul si preseaza acea pernã de aer si astfel îþi protejaza instalaþia.

Apropo ce centralã ai?
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Am inteles @lucio85. Asa o sa fac dar nu astazi, maine probabil. Cu pompa nu pot sa bag pentru ca pana desurubez furtunul de pe ventil s-a dus draq barul, dar o sa bag cu un compresor auto.
Centrala este Arca Pocket.
Multumesc!
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Si eu am avut ceva probleme cu centrala termica de apartament , Ariston MicroTech , in sensul ca imi crestea ppresiunea pe manometru doar atunci cand o folosesam pe caldura.Dupa multe cautari , am depistat ca problema vine de la vasul de expansiune si anume nu mai am presiune in vasul de expansiune. Am porcedat in felul urmator la a restabili presiunea in vasul de expansiune al centralei
-Am inchis robinetii de sub centrala pe circuitul de incalzire
-Am inchis robinetul de alimentare cu apa rece de sub centrala
-am deschis robinetul de apa calda de la ghiuveta si l am lasat deschis, nu o sa curga apa pentru ca apa rece este inchisa
-Apoi m am urcat pe un scaun si sus in partea din spate a centralei exista un capacel de la un ventil(exact ca cel de bicicleta, masina)(acolo este situat vasul de expansiune) si cu ajutorul unei pompe de bicicleta cu manometru pus pe furtun , am inceput sa pompez . Am observat ca pompand imi curge apa la robinet , deci asa se explica , ca in vasul de expansiune am avut apa( se observa apa curgand deoarece robinetul pe apa calda este deschis cum am zis mai sus) . Am pompat pina nu am mai curs deloc apa din vasul de expansiune,deci atunci vasul de expansiune este gol.
-Apoi am bagat pina am restabilit presiunea in vasul de expansiune 1 BAR, sau daca in caz ca nu exista manometru pe pompa cu care se baga aer , se pot baga intre 16-20 de pompe( c am acolo este presiunea de 1 bar) .
-Apoi am bagat foarte usor presiune in centrala 1-1,3 bari . E foarte important acest lucru din ce zic specialistii , sa se bage foarte usor presiune in centrala.
-Apoi am dat drumul la robinetii de tur si retur , am inchis robinetul de incarcare si nu am mai avut probleme.
Golirea instalatiei , am facut-o pe la robinetul special de golire al instalatiei.
Am postat aceasta procedura gasita pe net (sursa-forumul electronistilor)poate ajuta si pe altii , mie personal mi a fost de mare ajutor .
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR