Cand ai schimbat uleiul (zeamea veche) cel nou e posibil sa fi dislocat coji de depunere, le gasesti in sorb. Se da baia jos si se curata sorb.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
claudiu_ss a scris:salut,imi puteti spune ce ulei sa folosesc la un opel astra fcc benzina 1996 ?cand am luat masina avea valvolin 10w40 luat din germania si a mers foarte bine,eu am schimbat cu mobil 10w40 iar dupa 3000km se aud tachetii si un zgomot enervant in interiorul masinii ,apoi am pus aral blutronic aceiasi problema .ma gandesc sa pun din nou valvolin sau castrol,ce ma sfatuiti ?mersi
Cand ai schimbat uleiul (zeamea veche) cel nou e posibil sa fi dislocat coji de depunere, le gasesti in sorb. Se da baia jos si se curata sorb.
- nastase.adrian
- *
- 24 mesaje
- din 16 Apr 2013
- Insignia 2011 A18XER
- Brasov
nastase.adrian
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2013
- Mesaj Privat
Mi-am cumparat de curand un opel vectra b 1996 motor x16xel si i-am facut schimbul de ulei cu gm 10w40,inainte nu stiu ce a avut in ea dar imediat dupa schimb mi se pare ca nu mai trage la fel de bine parca o tine ceva pe loc,am verificat rotile sa nu fie blocate si ma gandesc ca o fi uleiul prost.mi se pare si putin mai zgomotos motorul cu uleiul asta.precizez ca masina are 169000km.ms
- alexx1402
- ****
- 1,753 mesaje
- din 17 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,753
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2010
- Mesaj Privat
- nastase.adrian
- *
- 24 mesaje
- din 16 Apr 2013
- Insignia 2011 A18XER
- Brasov
nastase.adrian
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2013
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,753 mesaje
- din 17 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,753
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2010
- Mesaj Privat
Chiar si asa, cu testerul nu afli mare lucru, mai ales la o masina cu anii astia. Am observat ca masinilor mai vechi de 10 ani le scade kilometrajul odata cu varsta, adica pe site-urile de anunturi rar vezi una de 10-15 ani cu mai mult de 200k km.
Faptul ca nu trage nu are legatura cu uleiul. Poti pune cam orice ulei 10W40, diferente nu vor exista.
Faptul ca nu trage nu are legatura cu uleiul. Poti pune cam orice ulei 10W40, diferente nu vor exista.
- nastase.adrian
- *
- 24 mesaje
- din 16 Apr 2013
- Insignia 2011 A18XER
- Brasov
nastase.adrian
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2013
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- nastase.adrian
- *
- 24 mesaje
- din 16 Apr 2013
- Insignia 2011 A18XER
- Brasov
nastase.adrian
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2013
- Mesaj Privat
- nicolae cotuti
- *
- 1 mesaje
- din 13 Jun 2013
- Mures
nicolae cotuti
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2013
- Mesaj Privat
- viorelt
- **
- 346 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
viorelt
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- pantosdaniel
- **
- 131 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Calibra 1992 c20xe
- Arad
pantosdaniel
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Arad
- Masina: Calibra 1992 c20xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- nastase.adrian
- *
- 24 mesaje
- din 16 Apr 2013
- Insignia 2011 A18XER
- Brasov
nastase.adrian
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2013
- Mesaj Privat
mitosu- Suspendat
- 787 mesaje
- din 08 Jun 2012
- Astra 2012 a16xer
- Bucuresti
mitosu- Mesaje scrise: 787
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 a16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
de la GM eu recomand doar Dexos 2 care eu il consider bun si chiar si rusii de la o reprezentanta BMW care au testat vreo 250 de tipuri de ulei au arata acelasi lucru. Cautati pe net acel test si veti fii mirati sa vedeti uleiuri de firma ce proaste pot fi (unele din ele). era si pe forum pe aici pe undeva link-ul respectiv...
- nastase.adrian
- *
- 24 mesaje
- din 16 Apr 2013
- Insignia 2011 A18XER
- Brasov
nastase.adrian
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2013
- Mesaj Privat
mitosu- Suspendat
- 787 mesaje
- din 08 Jun 2012
- Astra 2012 a16xer
- Bucuresti
mitosu- Mesaje scrise: 787
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 a16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2012
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:de la GM eu recomand doar Dexos 2 care eu il consider bun si chiar si rusii de la o reprezentanta BMW care au testat vreo 250 de tipuri de ulei au arata acelasi lucru. Cautati pe net acel test si veti fii mirati sa vedeti uleiuri de firma ce proaste pot fi (unele din ele). era si pe forum pe aici pe undeva link-ul respectiv...
pe mine ma lasa rece testul ala al rusilor, mereu punem botul la tot felul teste facute de diversi.
daca motorul se simte bine cu un tip de ulei atunci uleiul acela nu trebuie schimbat, valabil si pentru gm , insa trebuie tinut cont de tipul motorului pentru ca la unele motoare uleiul g sigur nu este bun.
sorindf2000- Suspendat
- 1,062 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,062
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
Bai frate...m-ati inebunit, citesc posturile voastre cu uleiuri si nu mai stiu ce sa cred...care sunt motoarele alea pentru care GM nu este bun? Pe ce-ti bazezi afirmatia...? Nu ma intereseaza o lunga lista de formule chimice sau ce-au scris unii si alti, asta apropos de faptul ca pe tine te "lasa rece" un alt test facut de unii...Exemplifica cu un motor/masina...care a dat chix la sa zicem 100 000km folosind ulei GM si nu...Mobil sau Motul sau altele...daca mai este si o masina pe care ai folosito personal de la 0 la 100 000km, imi scot palaria...
Stiu ca-i topicul de ulei GM dar sa nu mai scriu in partea cealalta...am folosit Mobil 0W40, dupa GM 5W30...pe Z18XE, aprox 130 000 km, concluzia, fix frectie la picior de lemn...dublu de scump, Mobil, im rest nimic spectaculos...sincer mi s-a parut ca GM 5W30 este mai ok decat Mobil, masina consuma ceva ulei daca mergeam mult la viteza mare, din aia am tot incercat diverse uleiuri, per total cam 1 L-max 1.5L de la schimb la schimb....1.5 L mi-a consumat ca mi-a trebuit sa bag Liqui Molly 5W30...tot citind forumuri...in fine, cu GM 5W30 mi-a consumat sub 1L in 10 000 km si asta 2 schimburi la rand, mai précis 0.8 L... apoi, am intrebat pe forum si asta a fost recomandarea...am ales Mobil 0W40 dintr-un top de 3 uleiuri si cu Mobil 0W40 a consumat 1.2 L in 10 000 km, normal ca am trecut inapoi la GM5W30 si cu uleiul asta am vandut masina si am recomandat noului proprietar sa nu treaca pe alte uleiuri ....exemplific si la alta masina, motor pe benzina Z16XER, peste 90 000 km, schimb cu ulei doar GM 5W30 din 20 000 in 20 000km de noua, de la 0 km...nu are nici o problema, forja, mers turat cum vrea fiecare, consum insesizabil de ulei...o am de 5000 km si nu cred ca a consumat 100 ml pe joja... dar exagerez cu 100 ml, esapamentul este curat...asa ca nu prea conteza eventualul consum de 100-200 ml de la schimb la schimb.
Daca folosesc in continuare GM 5W30 schimburi din 20 000 in 20 000 km...la cati km motorul aceste va incepe sa consume ulei din cauza uzuri? Ia sa vedem ce raspund specialistii...?
Stiu ca-i topicul de ulei GM dar sa nu mai scriu in partea cealalta...am folosit Mobil 0W40, dupa GM 5W30...pe Z18XE, aprox 130 000 km, concluzia, fix frectie la picior de lemn...dublu de scump, Mobil, im rest nimic spectaculos...sincer mi s-a parut ca GM 5W30 este mai ok decat Mobil, masina consuma ceva ulei daca mergeam mult la viteza mare, din aia am tot incercat diverse uleiuri, per total cam 1 L-max 1.5L de la schimb la schimb....1.5 L mi-a consumat ca mi-a trebuit sa bag Liqui Molly 5W30...tot citind forumuri...in fine, cu GM 5W30 mi-a consumat sub 1L in 10 000 km si asta 2 schimburi la rand, mai précis 0.8 L... apoi, am intrebat pe forum si asta a fost recomandarea...am ales Mobil 0W40 dintr-un top de 3 uleiuri si cu Mobil 0W40 a consumat 1.2 L in 10 000 km, normal ca am trecut inapoi la GM5W30 si cu uleiul asta am vandut masina si am recomandat noului proprietar sa nu treaca pe alte uleiuri ....exemplific si la alta masina, motor pe benzina Z16XER, peste 90 000 km, schimb cu ulei doar GM 5W30 din 20 000 in 20 000km de noua, de la 0 km...nu are nici o problema, forja, mers turat cum vrea fiecare, consum insesizabil de ulei...o am de 5000 km si nu cred ca a consumat 100 ml pe joja... dar exagerez cu 100 ml, esapamentul este curat...asa ca nu prea conteza eventualul consum de 100-200 ml de la schimb la schimb.
Daca folosesc in continuare GM 5W30 schimburi din 20 000 in 20 000 km...la cati km motorul aceste va incepe sa consume ulei din cauza uzuri? Ia sa vedem ce raspund specialistii...?
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
...... depinde de maniera de a face acei km (din 20 in 20) care mie personal mi se pare exagerat ca si interval de schimb.
Poti face 20 mii km cu preponderenta pe drumuri de ses , masina goala, porniri rationale, forja ,,cu cap,, ...sau ii poti face in batjocura !(chinuind masina , varsandu-ti nervii pe ea , urcusuri in forta, mers prin aglomeratie urbana, fluieraturi de roti la plecare, etc)
Si totusi cred ca ceea ce ti se intampla tie ( sa ai peste 90 mii k , schimburi din 20-20, forja.. ) nu este cadoul celor de la Opel , nici meritul uleiului ...ci pur si simplu e un noroc si o conjunctura favorabila in combinatie cu o exploatare rationala a masinii. Sigur , nu sint si nici nu ma cred specialist dar nu-i mare 'jmecherie sa prajesti segmentii la o forja mai sustinuta . Acum depinde ce intelege fiecare prin forja. Ca raspuns estimativ la intrebarea finala as zice 150-180 k daca pastrezi acelasi interval la schimburi. Si forja , evident !
PS - era dragut daca scriai unde e acea ,,alta tara,, ...poate ai acces la combustibili mai de calitate nu ca cei ,,manariti,, din Ro , la un aer mai curat nu ca cel din frumoasa si prafoasa Romanie , piese intradevar originale inclusiv uleiul ....... iar poate forja ta se rezuma la a merge din punctul A in B cu 160 km /h. Aia nu-i forja , e doar mers cu viteza. ( nu zic ca ar fi cazul tau , era doar o exemplificare pe latura termenului). Forja e sa duci masina usor dincolo de limita ei intr-un mod repetat si nejustificat.
Poti face 20 mii km cu preponderenta pe drumuri de ses , masina goala, porniri rationale, forja ,,cu cap,, ...sau ii poti face in batjocura !(chinuind masina , varsandu-ti nervii pe ea , urcusuri in forta, mers prin aglomeratie urbana, fluieraturi de roti la plecare, etc)
Si totusi cred ca ceea ce ti se intampla tie ( sa ai peste 90 mii k , schimburi din 20-20, forja.. ) nu este cadoul celor de la Opel , nici meritul uleiului ...ci pur si simplu e un noroc si o conjunctura favorabila in combinatie cu o exploatare rationala a masinii. Sigur , nu sint si nici nu ma cred specialist dar nu-i mare 'jmecherie sa prajesti segmentii la o forja mai sustinuta . Acum depinde ce intelege fiecare prin forja. Ca raspuns estimativ la intrebarea finala as zice 150-180 k daca pastrezi acelasi interval la schimburi. Si forja , evident !
PS - era dragut daca scriai unde e acea ,,alta tara,, ...poate ai acces la combustibili mai de calitate nu ca cei ,,manariti,, din Ro , la un aer mai curat nu ca cel din frumoasa si prafoasa Romanie , piese intradevar originale inclusiv uleiul ....... iar poate forja ta se rezuma la a merge din punctul A in B cu 160 km /h. Aia nu-i forja , e doar mers cu viteza. ( nu zic ca ar fi cazul tau , era doar o exemplificare pe latura termenului). Forja e sa duci masina usor dincolo de limita ei intr-un mod repetat si nejustificat.
sorindf2000- Suspendat
- 1,062 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,062
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
In prezent masina are aproape 97000 km, primul schimb s-a facut la 19468 km, apoi, 38395 km, 57454 km, 74006 km, 89125 km, toate schimburile sunt facute cu GM 5W30 Dexos 2...intodeauna la un an in jurul datei de 20.09, avem schimb si la peste 19000 km, iar ultimul este la putin peste 15000... schimburile si reviziile sunt facute la aceasi reprezentanta Opel care a vandut masina de noua , a avut un singur proprietar si eu am cumparat masina din aceias reprezentanta, deci nu este nimic manarit in cartea de service...nu cred ca masina mea este singura care a beneficiat de intretinere de tipul acesta, cel de la reprezentanta, cand mi-a vandut masina, mi-a zis ca uleiul trebuie schimbat la 20 000 km si mi-a dat garantie integrala la masina+motor un an, asa ca nu cred ca se risca aiurea sa vorbeasca prostii pt ca repara masina daca se strica pe banii lor... Masina circula, acum, frecvent pe autostrada si vede frecvent viteze de peste 150 km/h si nu pe distante scurte de cativa km...cand am spus forja, ma refeream la faptul ca merge la turatie ridicata, peste 4500 rot/min, timp indelungat...nu sunt genul care face liniute la semafor si nici nu am nimic de demonstrat, nimanui in traffic...oricum nu am masina de asa ceva, am un Opel Caravan de 115 CP.... Traseul pe unde ma invart nu este deloc de ses si nici de unde am cumparat masina nu erau sosele prea...drepte, ca nivel...
Bun...tu ai spus ca in stilul asta, masina asta, va mai duce pana la 150-180 000 km...facem o medie si rezulta 165 000 km...deci, avand in vedere ca are 97 000 km, sa zicem ca mai duce inca 70 000 km, adica intre 3 si 4 ani de acum incolo, avand in vedere ca ma astept sa fac pana in 25 000 km/an...deci, eu zic ca este acceptabil...si in concluzie, nu are nici un rost sa ma apuc sa platesc dublu un ulei de marca, gen Mobil sau Castrol sau Motul...etc, pot foarte bine sa merg pe mana celor de la GM cu 5W30 lor...masina mea va mai merge bine inca 4 ani de acum incolo cu schimburi de ulei intre 15 000 si 20 000 km.
Tot n-am inteles insa, care sunt motoarele acelea de Opel care sunt la risc daca folosesc uleiul GM...?
Bun...tu ai spus ca in stilul asta, masina asta, va mai duce pana la 150-180 000 km...facem o medie si rezulta 165 000 km...deci, avand in vedere ca are 97 000 km, sa zicem ca mai duce inca 70 000 km, adica intre 3 si 4 ani de acum incolo, avand in vedere ca ma astept sa fac pana in 25 000 km/an...deci, eu zic ca este acceptabil...si in concluzie, nu are nici un rost sa ma apuc sa platesc dublu un ulei de marca, gen Mobil sau Castrol sau Motul...etc, pot foarte bine sa merg pe mana celor de la GM cu 5W30 lor...masina mea va mai merge bine inca 4 ani de acum incolo cu schimburi de ulei intre 15 000 si 20 000 km.
Tot n-am inteles insa, care sunt motoarele acelea de Opel care sunt la risc daca folosesc uleiul GM...?