Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • Al3x_xct

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Diferenta este ca FLR8LDCU are un singur electrod, iar FLR8LDCU+ are doi. Nu cred ca are importanta de care cumperi. Eu acum am cu + si mi se pare ca merge ok.
Cu aceasta ocazie pun si eu o intrebare. Eu am si GPL. Se pastreaza aceleasi recomandari de bujii sau exista altele "mai bune"? Am vazut la Bosch ca au unele "speciale" pentru GPL, dar eram curios daca a incercat cineva sau e doar marketing..
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Speciale , da ! ....si pt acele ,,speciale,, ai nevoie de o cheie speciala , de conditii speciale , ti insati trebuie sa fi special ....si momentul ales pentru bujii , evident, special !
Marketing.
Daca masina merge ok pe benzina , si pe GPL ar trebui sa mearga bine. Important e ca bujia sa lucreze curata si sa aiba distanta optima intre electrozi.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut.
Eu am folosit mai multe modele de bujii, recomandate si nerecomandate, de la pret de 5-10 ron bucata, la 30 ron bucata si concluzia la care am ajuns
este ca bujiile cu distanta mica intre centru si masa, sunt mai bune, adica 0,7 mm si 0,8mm.
Am avut si flr8ldcu+, dar nu eram multumit de cum toarce motorul.

Recent am in motor BOSCH FR7DC cu un singur electrod, distanta 0,7 mm, la pachet de 4 bucati, am platit in jur de 39-40 ron.
Nu le recomand neaparat, pentru ca inainte am avut bujii BERU TITAN x cu 4 craci, (30 ron bucata), cu distanta de 1 mm si le ridicam in slavi, dar la turatii mari constante primeam eroare missfire.
Cu cele de 0,7 mm nu am primit niciodata missfire.
Acum sunt in ceata completa, pentru ca am pus ochii pe 2 modele:

BOSCH FGR8KQE0 si NGK BKR5EK.
Cu care sa incep ? Smile
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Eu stiu. Amandoua sunt bune dupa mine (daca se potrivesc la motorul tau). Da-i cu banu.
Eu daca ar fi sa aleg as merge pe NGK ca nu am pus niciodata. Asa stii si tu cu ce se manca.

in prezent am BOSCH +9 SUPER PLUS FLR8LDCU+ cu doi electrozi cu 1 mm
18 RON Buc.


Ultima modificare facuta de Dany7776 la Vin 05 Jul, 2013 12:59 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • IonutN

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut
Mergi pe Bosch FQR8LEU2 sau pe Denso K20TXR distanta 0.8 mm sau mai scumpe Denso IK16
O zi buna
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mersi pentru sugestii.
FLR8LDCU+ am avut, le-am donat la un prieten, nu mi-au placut, nu zic ca nu-s bune, dar am avut probleme la turatii mari.
FQR8LEU2 este asemanator cu ce am eu acum FR7DC si sunt foarte multumit de ele.
Despre DENSO am auzit lucruri bune Smile, ramane sa vad ce gasesc la dealeri.
Cu 4 electrozi am BERU TITAN X, dar nu mai vreau cu 4 nimic.

Am vorbit cu firma care aduce piese de schimb si am comandat NGK BKR5EK, 4x20 ron, am intrebat si de bujii Denso dar nu erau si trebuia sa astept mult.
Azi primesc NGK-urile, le montez si dupa ceva km, vin cu pareri despre aceste bujii.


Mersi inca odata.
  • IonutN

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2018 B14NET
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut
FLR8LDCU+ am pus si eu pe masina si lem dat jos dupa 100 Km ca nu imi place cum merge, mai ales la relatiu intrerupe si acum incerc Denso Ik16 (cam scumpe 220 ron 4 buc) ,la prima pornire este ok
O zi buna
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da, cam aceeasi experienta am avut-o si eu cu FLR8LDCU+.

In orice caz, porcarii bujiile astea, cam toate pe care le-am vazut, nu au distante egale intre centru si electrod, la o bujie e mai aproape un electrod cu putin, la altul electrodul e mai departat, pai in felul asta cum sa mearga rotund motorul.
La alea cu 4 electrozi, nici unul nu e la distanta egala cu centrul, am inteles ca asa trebe. Dar la cel cu un electrod FR7DC, la o bujie incapea lera de 0,8, la alta nu incapea, la una incapea lejer, pe deasupra centrul era si deplasat putin spre interior. Vai samar.

In fine, am montat bujiile noi NGK BKR5EK, am iesit putin in oras si experientele cu noile bujii au fost urmatoarele.
Relantiu instabil, simt cum trepideaza putin volanul, dar nu foarte grav, in orice caz nu am vazut z16se sa mearga rotund, chiar daca am vazut doar 2.
Un amic de-al meu are Z16se cu bujii originale si trepideaza de zici ca se opreste in relantiu.

Iar a doua chestie ce am observat-o cu BKR5EK, este ca motorul trage ceva mai tare decat cu FR7DC, in ciuda faptului ca la FR7DC relantiul era foarte stabil, nu stiai ca e motorul pornit.
Deci, chiar daca nu e recomandat la Z16SE , bujiile Bosch FR7DC, pana acum sunt cele mai ok, poate motorul putin puturos, dar foarte rotund.
Acum am 3 tipuri de bujii in teste: BERU TITAN UXT1 cu 4 electrozi, Bosch FR7DC cu un electrod si NGK BKR5EK cu 2 electrozi.
Mai dau o sansa BKR5EK-urilor, maine, la un drum mai lung.

@IonutN, nu stiu ce minune poate face Denso Ik16, dar daca iti cumperi, te rog sa relatezi experienta ta cu ele.
Skip ads

  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Tu le schimbi ca popa azi unele maine altele asa aflam si noi care sunt mai bune .))))
Sa o intrebi si pe masina care (buji) bomboane iti placa azi dar maine.
Dar lapte (ulei).
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Din pacate popa nu stiu ce schimba dar o sa-l intreb.
In legatura cu motorul, e cam mofturoasa , inca nu mi-am dat seama ce bomboane ii plac, nu e pretentioasa la acadele colorate, ajunge si un cocosel pe bat.
Laptele ii place ala nu prea gras, dar nu o papa, doar o mesteca.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Azi am avut ceva timp, am facut teste cu NGK BKR5EK vs BERU UXT1 vs BOSCH FLR8LDCU vs BOSCH FR7DC si cam asta e parerea mea despre ele.



Consumul la relantiu pe CB este afisat in litrii / ora, cea mai mica valoare a fost 0,8 l/h si cea mai mare 1,1l/h.
Consumul mediu acelasi drum facut dus/intors 40 km, viteza maxima 130km/h, consum minim 7,8 %, consum maxim 10%.
NGK BKR5EK cu 2 electrozi sunt pe departe cele mai ciudate din echipa (asta pe z16se), dar ca sa nu fi aruncat pe ele banii degeaba, le-am rupt la fiecare cate un electrod (electrodul mai apropiat), am pilit frumos locul cu pila, arata ca din fabrica cu 1 electrod si pe departe au devenit cele mai bune care l-eam avut pana acum dintre toate, relantiu stabil, accelerare buna, consum bun. Cu 2 electrozi 1,1 l/h, cu un electrod rupt 0,8 l/h.
Beru pierde la calitate pentru ca electrozii sunt atat de subtirei ca practic ai impresia ca se rup cu degetul, in rest ar fi ok.

In fine, asta e si inca ceva......nu cumparati bujii scumpe ca nu are rost. Pe Z16SE merge orice bujie de firma (BOSCH, NGK, GM, etc) dar sa fie cu 1 sau 4 electrozi.


Ultima modificare facuta de aquagen la Sam 06 Jul, 2013 11:12 pm
  • *sven

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2011

  • Mesaj Privat
eu am folosit urmatoarele: Bosch FLR8LDCU cu 2 electrozi,NGK bkr5ek,GM flr8ldcu cu 2 electrozi (probabil tot bosh?...)
nu am fost multumit de Bosch made in....nu mai stiu dar sigur nu germany
am fost multumit de NGK made in...nu mai stiu
sunt foarte multumit de GM ...ca idee,pe astea scrie si made in germany
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Precis ca sunt bune alea GM, am avut odata cu 1 electrod.
Metoda mea de verificat bujii la prima vedere, e simpla.
Stau cu motorul in relantiu, si tin mana pe volan strans in partea de jos, daca simt ca trepideaza si nu merge rotund, atunci e clar ca nu e in regula ceva, nu ma intereseaza deloc ce arata turometru.
Mai vine metoda cu citirea valorilor cu interfata OPCOM, dar prima oara tebuie sa treaca testul 1.
La bujiile pe care eu le consider ca nu sunt bune, se simte ca si cum motorul da sa se opreasca, apoi isi revine.
  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Cele cu 2 electrozi: Ne recomanzi sa le rupem la fiecare cate un electrod.
O spun in sensu bun.
Poate testam si noi daca merge mai bine cu un electrod (el nu se mai afla dedesupt ci in lateral) si zici ca trage mai bine.
sa incercam asta pe BOSCH FLR8LDCU care sunt mai echilibrate.
Sau BOSCH FR7DC sunt mai bune.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Atentie, vorbim de motor Z16SE care e diferit de z16XE, la tine poate e alta treaba, nu am experiente cu z16xe.
Anticipam intrebarea asta, dar eu le-am rupt doar de dragul testului si ca sa nu arunc 80 lei la gunoi.
Normal ca nu recomand asta , dar cine are NGk BKR5EK -uri si le tine in sertar, eu zic ca ar putea face o incercare sa rupa electrodul mai apropiat. Randamentul e asemanator cu cel cu 4 electrozi, dar un consum mai bunicel. Vorbesc de procente mici nu de cine stie ce. Simtitor trage mai bine fara sa aud motorul ca se chinuie. Cu BOSCH FR7DC, parca nu era buna benzina sau stateau inca 5 in masina, asa era senzatia., dar eram multumit de cum toarce in relantiu, atat si ceva consum.

Sincer sa zic, din punct de vedere a calitatii materialului din care e facut NGK BKR5EK, e peste bosch si beru, cu greu am reusit sa indoi cu patentul electrodul, fata de bosch la care l-am indoit cu o foarfeca handicapata, iar la BERU daca ma uit mai suparat se indoaie singur si cade. Si nu prea am vrea sa se dezlipeasca un electrod inautru acolo, nu ?
Ce sa zic, NGK BKR5EK-urile sunt solide si tzapene tare, arata bine iar electrozii aia sunt SUDATI , nu gluma.
Pe ale mele scrie Made in Japan, acum care o fi provenienta adevarata, asta nici vanzatorii nu stiu.
Pe Beru UXT1 scrie, Made in France iar pe Bosch Made in Germany.


  • *sven

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2011

  • Mesaj Privat
am un set de bujii bosch flr8ldcu+ pe care scrie made in russia =)) si am incercat sa le rup cate un electrod ca oricum nu sunt deloc multumit de ele dar...sa rup patentul si al dreq electrod nu cedeaza ..pff..treaba ruseasca.. cred ca imi cumpar si patent rusesc =)).
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
O intrebare pentru *sven

Am si eu un set nou FLR8LDCU+ (made in RUSSIA) pe care nu le-am pus inca. Care este motivul pentru care nu esti multumit?
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2010

  • Mesaj Privat
cam asa se fabrica bujiile "ieftine" ....
http://www.youtube.com/watch?v=H3o4nnLvtYw

si cam asa cele adevarate ...
http://www.youtube.com/watch?v=kQIagtcN5Es
  • *sven

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2011

  • Mesaj Privat
gigatel30 a scris:O intrebare pentru *sven

Am si eu un set nou FLR8LDCU+ (made in RUSSIA) pe care nu le-am pus inca. Care este motivul pentru care nu esti multumit?


masina este foarte lenesa si consum putin marit in comparatie cu bujiile GM.ralantiul e linistit si cu boschul dar in mers nu-mi place deloc..nu trage bine. scrie mai sus ce am folosit insa din cele 3 produse sunt supermultumit de GM urmate de NGK bkr5ek
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Ce nu inteleg eu, este de ce cu un tip de bujie motorul pare ca trage mai bine, iar cu altul pare ca e mai lenes.
Am masurat distanta la ambele bujii si este la fel.
Ma duce gandul la tipul materialelor din care sunt facute bujiile, la felul cum fac scanteie cand sunt incinse si afumate. Altfel nu imi explic diferentele.
@sven, ce model de bujie GM ai, mai tii minte cati electrozi are ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR