- Sperkule
- **
- 125 mesaje
- din 23 Mai 2013
- Astra 2001 Z14XE
- Alba
Sperkule
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2013
- Mesaj Privat
- Sperkule
- **
- 125 mesaje
- din 23 Mai 2013
- Astra 2001 Z14XE
- Alba
Sperkule
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2013
- Mesaj Privat
"un sistem EGR NU imbunatateste consumul de carburant, chiar din contra, NU prelungeste viata uleiului de motor si NU previne detonarile.
Daca va intrebati de ce spun toate astea, e simplu: care este logica ca un motor sa functioneze mai eficient si mai mult timp cu gaze arse in loc de oxigen intr-o anumita proportie?
Raspunsul este clar, nu are cum. Pentru ardere este nevoie de oxigen iar introducerea gazelor arse din nou in admisie si implicit in amestecul de combustibil are si efecte negative asupra motorului, inclusiv o expunere la detonatii insa acest efect este contracarat prin marirea avansului de aprindere si gratie injectiei performante, detonatiile nu au loc, insa daca apare o problema de aprindere, detonarea poate avea loc mai usor intr-un motor cu EGR pentru ca practic acesta devin innecat cu gaze.
Trecand de la dezavantaje "posibile" la unele certe, avem urmatoarele. Consumul de carburant creste, nu mult, insa acesta creste, motivul fiind din nou acelasi, eficient scazuta care atrage dupa sine si performante scazute, evident.
Insa de departe cele mai mari probleme sunt fiabilitatea scazuta (avem un nou sistem, o noua componenta fie electrica sau mecanica cu furtune de vacuum care poate ceda). O alta problema mare influenteaza durata de viata a componentelor motorului. Avand un sistem EGR care introduce gaze arse din evacuare in admisie, in urma exploziei si a combinarii cu alte gaze rezultate din arderea uleiului, se formeaza o mazga vascoasa care la presiuni si temperaturi inalte se intareste. Aceasta acopera diverse componente cum ar fi valva EGR dar si mai grav supapele. Aceste depuneri se produc constant si se acumuleaza pe perioada functionarii motorului, in special in regim de turatii medii (adica condus pe distante scurte in oras). Acest efect poate dauna in timp foarte mult motorului.
In plus, datorita acestor gaze, se formeaza si particule de carbon care trec de segmentii motorului si ajung in ulei, astfel, aciditatea uleiului creste si in timp proprietatile uleiului se pierd mai repede decat intr-un motor fara EGR.
Tot datorita acestor particule, care si ele sunt nocive pentru mediu, s-a introdus si filtrul de particule (acest filtru a fost introdus in mare parte pentru a contracara efectele nocive ale EGR-ului!) , demn de mentionat ca si acest filtru de particule din nou reduce eficienta motorului.
De regula o supapa EGR se blocheaza fie pe pozitia "inchis" fie pe "deschis" iar simptomele grave (ralanti variabil, pierderi de putere, cresteri de consum, fum in exces) apar cand supapa se blocheaza pe pozitia deschis deoarece nivelul de gaze introduse nu mai este controlat, acestea intrand in motor fara restrictia controlata de EGR.
Pentru cine are dubii cu privire la ce am scris, il rog sa caute pe net si sa se intrebe de ce foarte multi isi anuleaza EGR-urile blocand conducta de intrare? O simpla cautare pe net si veti gasi sute de astfel de cazuri in care oamenii si le-au "dezactivat" si au raportat performante mai bune si un cosnum scazut. Sau de ce nu se folosesc aceste sisteme in masini de inalta performanta sau in motorsport daca efectele EGR-ului ar fi cel sugerat de Grigore, care, dupa spusele lui, toate sunt pozitive.
Atentine insa, dezactivarea EGR-ului poate rezulta in emisii de noxe crescute si o picare a testului desfasurat la inmatriculare sau verificare tehnica."
Daca va intrebati de ce spun toate astea, e simplu: care este logica ca un motor sa functioneze mai eficient si mai mult timp cu gaze arse in loc de oxigen intr-o anumita proportie?
Raspunsul este clar, nu are cum. Pentru ardere este nevoie de oxigen iar introducerea gazelor arse din nou in admisie si implicit in amestecul de combustibil are si efecte negative asupra motorului, inclusiv o expunere la detonatii insa acest efect este contracarat prin marirea avansului de aprindere si gratie injectiei performante, detonatiile nu au loc, insa daca apare o problema de aprindere, detonarea poate avea loc mai usor intr-un motor cu EGR pentru ca practic acesta devin innecat cu gaze.
Trecand de la dezavantaje "posibile" la unele certe, avem urmatoarele. Consumul de carburant creste, nu mult, insa acesta creste, motivul fiind din nou acelasi, eficient scazuta care atrage dupa sine si performante scazute, evident.
Insa de departe cele mai mari probleme sunt fiabilitatea scazuta (avem un nou sistem, o noua componenta fie electrica sau mecanica cu furtune de vacuum care poate ceda). O alta problema mare influenteaza durata de viata a componentelor motorului. Avand un sistem EGR care introduce gaze arse din evacuare in admisie, in urma exploziei si a combinarii cu alte gaze rezultate din arderea uleiului, se formeaza o mazga vascoasa care la presiuni si temperaturi inalte se intareste. Aceasta acopera diverse componente cum ar fi valva EGR dar si mai grav supapele. Aceste depuneri se produc constant si se acumuleaza pe perioada functionarii motorului, in special in regim de turatii medii (adica condus pe distante scurte in oras). Acest efect poate dauna in timp foarte mult motorului.
In plus, datorita acestor gaze, se formeaza si particule de carbon care trec de segmentii motorului si ajung in ulei, astfel, aciditatea uleiului creste si in timp proprietatile uleiului se pierd mai repede decat intr-un motor fara EGR.
Tot datorita acestor particule, care si ele sunt nocive pentru mediu, s-a introdus si filtrul de particule (acest filtru a fost introdus in mare parte pentru a contracara efectele nocive ale EGR-ului!) , demn de mentionat ca si acest filtru de particule din nou reduce eficienta motorului.
De regula o supapa EGR se blocheaza fie pe pozitia "inchis" fie pe "deschis" iar simptomele grave (ralanti variabil, pierderi de putere, cresteri de consum, fum in exces) apar cand supapa se blocheaza pe pozitia deschis deoarece nivelul de gaze introduse nu mai este controlat, acestea intrand in motor fara restrictia controlata de EGR.
Pentru cine are dubii cu privire la ce am scris, il rog sa caute pe net si sa se intrebe de ce foarte multi isi anuleaza EGR-urile blocand conducta de intrare? O simpla cautare pe net si veti gasi sute de astfel de cazuri in care oamenii si le-au "dezactivat" si au raportat performante mai bune si un cosnum scazut. Sau de ce nu se folosesc aceste sisteme in masini de inalta performanta sau in motorsport daca efectele EGR-ului ar fi cel sugerat de Grigore, care, dupa spusele lui, toate sunt pozitive.
Atentine insa, dezactivarea EGR-ului poate rezulta in emisii de noxe crescute si o picare a testului desfasurat la inmatriculare sau verificare tehnica."
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Sperkule
- **
- 125 mesaje
- din 23 Mai 2013
- Astra 2001 Z14XE
- Alba
Sperkule
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2013
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Ca sa iti faci o idee atasez un log de la motorul meu. E transformat din .csv in xlsx si se deschide cu Office minim 2007
Sunt scosi parametrii care nu sunt importanti.
https://www.dropbox.com/s/et...201403200600.xlsx
Daca nu merge link sterge din adresa ce tine de clubopel... www.clubopel.com
Sunt scosi parametrii care nu sunt importanti.
https://www.dropbox.com/s/et...201403200600.xlsx
Daca nu merge link sterge din adresa ce tine de clubopel... www.clubopel.com
- Sperkule
- **
- 125 mesaje
- din 23 Mai 2013
- Astra 2001 Z14XE
- Alba
Sperkule
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2013
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- rider1
- ***
- 707 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 707
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- Sperkule
- **
- 125 mesaje
- din 23 Mai 2013
- Astra 2001 Z14XE
- Alba
Sperkule
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2013
- Mesaj Privat
deocamdata de abia am dat 2 ture cu ea, o sa verific la un drum mai lung in weekend.
masina niciodata nu a mers altfel decat la rotund (adica pe acele rateuri, daca intr-adevar au existat, si nu au fost erori raportate eronat nu le am simtit niciodata).
singura chestiune suparatoare era ca uneori, cand luam piciorul de pe acceleratie, masina se cam ingatuia, mergea cam inecata, "in basini".
Plus faza ca mi se oprea motorul la liber, in general la viteze mari.
deci nu pot scoate egr ul soft prin comanda OFF, ci imi trebuie resoftat tot ecu?
ce inseamna blind la flansa egr, astuparea valvei, sau a orificiului in care intra?
Singura chestiune naspa la mufa scoasa e ca e check engine aprins.
Ce parti negative sunt la un EGR decuplat pe motorul meu?
masina niciodata nu a mers altfel decat la rotund (adica pe acele rateuri, daca intr-adevar au existat, si nu au fost erori raportate eronat nu le am simtit niciodata).
singura chestiune suparatoare era ca uneori, cand luam piciorul de pe acceleratie, masina se cam ingatuia, mergea cam inecata, "in basini".
Plus faza ca mi se oprea motorul la liber, in general la viteze mari.
deci nu pot scoate egr ul soft prin comanda OFF, ci imi trebuie resoftat tot ecu?
ce inseamna blind la flansa egr, astuparea valvei, sau a orificiului in care intra?
Singura chestiune naspa la mufa scoasa e ca e check engine aprins.
Ce parti negative sunt la un EGR decuplat pe motorul meu?
- cristyliviu
- ****
- 1,060 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Colegu, daca nu poti sa il resoftezi si sa il anulezi din soft, scoate egr-ul fizic de pe evacuare, se pune o placauta fixata in prinderile de acolo pt etansare, iar senzorul respectiv il poti pune intr-o punga sau ceva alaturi, el o sa fie functional, dar fara efect asupra motorului!
Catalizator infundat si sonde care pica, is date de cele mai multe ori, de consumul de ulei!
Eu personal is pentru blocarea lui, am desfacut admisii atat la diesel cat si la benzinare si depunerile is la ele acasa, atat pe supape cat si pe corpul admisiei!
Si inca ceva, de unde crede-ti ca se imbacseste corpul acceleratiei si ce mai e pe acolo? De la aerul filtrat?
Catalizator infundat si sonde care pica, is date de cele mai multe ori, de consumul de ulei!
Eu personal is pentru blocarea lui, am desfacut admisii atat la diesel cat si la benzinare si depunerile is la ele acasa, atat pe supape cat si pe corpul admisiei!
Si inca ceva, de unde crede-ti ca se imbacseste corpul acceleratiei si ce mai e pe acolo? De la aerul filtrat?
- Sperkule
- **
- 125 mesaje
- din 23 Mai 2013
- Astra 2001 Z14XE
- Alba
Sperkule
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2013
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
1 - Nu ne plac analizele gramaticale pe text mai ales in cazul greselilor minore survenite uneori si din viteza cu care trebuie sa transpunem limbajul verbal in scris. Eventual limbajul de chat ne mai da dureri de cap uneori prin imposibilitatea descifrarii lui de catre ,,nepracticanti,,
2 - daca ramane martorul aprins in bord, nu mai poti fi avertizat cand apare o alta problema la motor si nu cred ca merita riscul.
2 - daca ramane martorul aprins in bord, nu mai poti fi avertizat cand apare o alta problema la motor si nu cred ca merita riscul.
- Sperkule
- **
- 125 mesaje
- din 23 Mai 2013
- Astra 2001 Z14XE
- Alba
Sperkule
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2013
- Mesaj Privat
1-era ca o remarca offtopic, sper ca nu am deranjat p enimeni cu ea, dar multe nu apar din cauza vitezi, si e bine sa fie corijate
2- ai dreptate,m-am gandit la asta, unde pot gasi o placuta de obturat zona aia, ca initial si eu tot la asta m am gandit. Dar ce ma fac cu EGR-ul propriu-zi..il las asa, in aer, sa atarne?
2- ai dreptate,m-am gandit la asta, unde pot gasi o placuta de obturat zona aia, ca initial si eu tot la asta m am gandit. Dar ce ma fac cu EGR-ul propriu-zi..il las asa, in aer, sa atarne?
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Chiar nu stiu cum e la motorizarea ta , eventual cei care au rezolvat problema asta pe 14XE te-ar putea ajuta.
Partea haioasa a discutiei e ca azi dimineata am gasit intamplator blindul cu care mi-am opturat eu EGR-ul si merg imediat la masina sa-l montez din nou. Discutand despre problema asta pe forum , am dedus ca pot risca cel mult un mers bizar al motorului - asta in cazul anularii EGR-ului doar mecanic , nu si din soft. ..... si eventual martorul aprins la o turatie constanta mentinuta ceva vreme.
Partea haioasa a discutiei e ca azi dimineata am gasit intamplator blindul cu care mi-am opturat eu EGR-ul si merg imediat la masina sa-l montez din nou. Discutand despre problema asta pe forum , am dedus ca pot risca cel mult un mers bizar al motorului - asta in cazul anularii EGR-ului doar mecanic , nu si din soft. ..... si eventual martorul aprins la o turatie constanta mentinuta ceva vreme.
- cristyliviu
- ****
- 1,060 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Multumesc de corectii! Nu sunt ardelean sunt nascut si crescut in IASI ( IS ), deci moldovean is; bine ca nu `este`.
`Nu-s` deacord cu scoatere mufei, cum a zis si coloegu, alte eventuale erori ce pot aparea nu o sa le vezi si te trezesti cu alte surprize!
Placuta ti-o poti face singur nu e greu! Iar sensorul il poti prinde undeva, il poti infasura ce mare greu, dar cu mufa cuplata, el nu se va mai bloca pt ca fizic nu mai are ce sa il blocheze!
`Nu-s` deacord cu scoatere mufei, cum a zis si coloegu, alte eventuale erori ce pot aparea nu o sa le vezi si te trezesti cu alte surprize!
Placuta ti-o poti face singur nu e greu! Iar sensorul il poti prinde undeva, il poti infasura ce mare greu, dar cu mufa cuplata, el nu se va mai bloca pt ca fizic nu mai are ce sa il blocheze!
- Sperkule
- **
- 125 mesaje
- din 23 Mai 2013
- Astra 2001 Z14XE
- Alba
Sperkule
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2013
- Mesaj Privat
am uitat ca si in moldova e tot forma asta a verbului "a fi".
La ce senzor te referi?
deci, este valva EGR si mufa care intra in ea, eu am decuplat mufa si am pus izolir band, asa, sa nu intre praf, te referi l amufa de pe egr sa o scot si sa o cuplez la mufa tata care intra in ea? si egr-ul sa il scot definitiv?
La ce senzor te referi?
deci, este valva EGR si mufa care intra in ea, eu am decuplat mufa si am pus izolir band, asa, sa nu intre praf, te referi l amufa de pe egr sa o scot si sa o cuplez la mufa tata care intra in ea? si egr-ul sa il scot definitiv?
- cristyliviu
- ****
- 1,060 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Iasi
cristyliviu
- Mesaje scrise: 1,060
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Da dl meu! Scoti efectiv electrovala aia cu pistonas sau ce are ea de pe galerie, blochezi locasul ramas! Iar senzorul - electrovalva ii gasesti un loc unde o lasi cuplata, ea va fie prezenta si functionala, doar ca nu are nici un efect asupra gazelor ne mai fiind la locul ei! Daca mufa e scoasa, clar iti da eroare, si motorul merge aiurea!
Acum sper sa nu ma insel eu in ceea ce priveste electovalva ta de egr, stiu cum e la 1.6se!
Am vazut la unii colegi, ca obturau numai orificiul pe care alimenta cu gaze printro tablita, iar egr-ul era la locului lui!
Acum sper sa nu ma insel eu in ceea ce priveste electovalva ta de egr, stiu cum e la 1.6se!
Am vazut la unii colegi, ca obturau numai orificiul pe care alimenta cu gaze printro tablita, iar egr-ul era la locului lui!
- Sperkule
- **
- 125 mesaje
- din 23 Mai 2013
- Astra 2001 Z14XE
- Alba
Sperkule
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2013
- Mesaj Privat
- blondu8523
- *
- 28 mesaje
- din 17 Feb 2014
- Astra 2003 Z16SE
- Bucuresti
blondu8523
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2014
- Mesaj Privat
salut,am si eu o problema si sper sa ma puteti ajuta.am un opel astra g,motor 1,6,z16se,8 valve.la relanti am unele fluctuatii,de parca ar fi intreruperi,iar in mers knd incerc sa accelerez mai brusc,parca imi "da in nas".am pus de cateva zile si o instalatie de gpl si s-a accentuat si mai rau,cand accelerez peste 3000 de ture se comporta ciudat.cei care au montat instalatia mi-au spus k din cauza bujiilor,le-am schimbat azi si nicio imbunatatire.cei de la service au spus k ar fi clapeta de acceleratie.mentionez ca are aceleasi simptome si pe benzina,dar pe gpl se resimt mai rau.ma poate ajuta cineva,s-a mai intalnit cineva cu aceasta problema?
- blondu8523
- *
- 28 mesaje
- din 17 Feb 2014
- Astra 2003 Z16SE
- Bucuresti
blondu8523
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2014
- Mesaj Privat