Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am un vecin care are Agila si care avea un zgomot ca o bataie in mers pe partea stanga fata iar cand a facut un test de rotatie cu roata scoasa si partea stanga suspendata a crezut ca e discul ovalizat. In realitate era de vina butucul. L-am vazut si eu dupa ce l-a schimbat: era frecat si subtiat de camasa interioara a rulmentului. Socant dar asa era! Mi-a spus ca schimbase candva rulmentul. Mecanicul facuse crestaturi cu o dalta pe butuc, "sa se intepeneasca bine rulmentul". Eu zic ca pusese un rulment prost, cum dealtfel tot un no-name de 35 lei a pus si acum pe noul butuc. Dar de la butuc compromis se ajunge usor la compromiterea discului pentru ca va sta inclinat, fie si foarte putin fata de suprafata activa a placutelor, insa la unghi variabil in functie de inclinarea drumului sau directia de virare. Lui, ajunsese sa-i fuleze efectiv roata cu rulment cu tot, fapt care cred ca i-a afectat si fuzeta (la contactul cu camasa exterioara a rulmentului).
Dar tu ai probleme pe ambele parti in acelasi timp, fenomen care are caracter de repetitivitate, dupa cca 2000 km. Deci o vreme discurile se tin bine apoi bat cand pui frana si bataia (vibratia) se resimte in coloana volanului. S-a mai vorbit despre efectul apei (de la spalatorie sau baltile de pe strada) asupra discurilor incinse. Nu reiau...
Cum se prezinta jantele tale pe fata? Daca suprafata de contact a discului cu janta (in zona prezoanelor) nu este perfect paralela cu planul care contine sectiunea circulara a jantei sau discul nu se aseaza bine pe butuc, se ajunge la aceeasi situatie ca si la butuc deformat sau uzat. Adica: o vreme discurile sunt ok, au suprafetele drepte, paralele dar in timp, in urma franarilor repetate se deformeaza inegal pe circumferinta. Ovalizarea este o expresie nepotrivita. Nu poti ovaliza nici cu ciocanul un disc dar poti sa-i faci "ondoleuri". Starea placutelor de frana, dupa 2000 km ar putea se ne ofere un indiciu legat de eventualul defect de paralelism intre butuc, disc si janta. Sau, de ce nu, poate ca ajungem la concluzia ca etrierii, asa ingrijiti cum spui ca-i ai, sunt lasati din cauza uzurii din gaurile in care intra bolturile de ghidare. Ia vezi, poate tot de la schimbul rulmentilor ti se trage, ca vecinului meu.
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca vibratiile apar numai in volan si nu in pedala de frana, este
posibil sa fie datorate si din alte cauze (ex. articulatiile directiei).
Faptul ca defectul se remediaza dupa schimbarea discurilor/placute
totusi indreapta atentia asupra acestora si asa cum spune si Lyonel:
etrieri, rulmenti fata.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Daca totul este ok dupa schimbarea discurilor si placutelor este evident ca acestea erau vinovate. Eu am tot schimbat cu diverse nume rasunatoare si pana nu am schimbat cu GM discuri si placute nu s-a linistitit.
PL500 zice bine, trebuie vibratie si in pedala pt frana.
Trebuie respectat ca in primii 3-400 km sa nu se abuzeze de frana (eu nu abuzez nici dupa, daca esti obisnuit sa arzi becurile pe frana atunci nu te mira de ce schimbi discuri si placute - pt toti soferii in general). La fel pt spalatorie si balti.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc colegi pentru proptitudine si sant de acord cu observatile facute dar in cazul meu unele date se mai schimba si asta din cauza ca nu am detaliat mai bine... scurt istoric" masina a fost cumparata in martie 2013 din Germania si la o prima verificare am observat discuri si placute noi(curios nu?) lucru care pe moment ma bucurat. Am venit pe roti fara probleme, find mandru cu fiecare km.cu alegerea facuta, am mai facut circa 500 km prin tara si au inceput vibratiile care se simt numai in volan nu si in pedala,deci deduc ca boala a loato in tara de bastina. Am schimbat rulmenti (INA) pe toate 4 rotile si acest l-am facut eu (cu extractor si presa si nu sant la prima masina),nu am observa uzuri anormale,utilizez vara genti aliaj, iarna tabla, am schimbat rotile fata-spate ( in 2 ani am tot experimentat) si la fel face.La rectificarea discurilor strungarul a avut o observatie pe care nu am loato in seama atunci dar acum mi-am adus aminte.. numai un disc este mai deformat, celalant este aproape 0 si de aici cred ca am sa incep prin a marca pozitia discului si la rectificare sa vad care parte este si apoi verificare la sange. Din 1998 am schimbat vreo 7 masini si asta este prima cu astfel de boala plus ca in familie mai este o corsa c( a sotiei) si pe amandoua le conducem cu randul , spalarile si drumurile sant la fel si numai agila e mai cu mot. O dumineca placuta tuturor.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Se supraincalzesc discurile in mers? Ma refer la mers fara sa fie nevoie sa calci frana!
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Temperatura este normala,discurile pot fi atinse cu mana dupa oprire.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am observat ca si la mine se simte o usoara vibratie in volan la franare, la viteza mare. Si eu am schimbat rulmentii. Intrucat nu am probleme la directie, nu am vibratii in mers in afara de momentul franarii, inclin sa cred ca discurile pur si simplu se uzeaza diferit pe partile active si micile diferente de grosime dau aceste vibratii. Nu am dat importanta pana acum...De fapt franarea nu se face aproape niciodata cu forta constanta. La nevoie (mai ales in oras) initial apesi mai tare pedala (uzura mai pronuntata pe portiunea de contact cu placutele) iar apoi urmeaza o franare controlata dar tot inconstanta. Daca mai sunt si diferente de duritate intre placute si oarece impuritati pe acestea ori pe discuri, efectul abraziv va fi diferit de o parte si cealalta a discului. La Agila placutele sunt direct pe etrier, cam fixe (in cazul meu) miscarile acestora (date de rotirea discurilor) sunt preluate de restul componentelor, de aceea nici ca-mi mai pun problema de ce vibreaza volanul: disc-placute-etrier-suport etrier-fuzeta-bieleta de directie-caseta-coloana-volan. Asta e, discurile sunt consumabile iar placutele le "slefuiesc" de o maniera foarte imprecisa.
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nici pe mine nu ma deranjaza prea tare vibratile numai ca acestea le resimt alte componente ale masini care in timp se uzeaza ( bucsi, pivoti, capete bara, bielete etc.) aici este problema si de ce la alte masini nu am avut asa ceva, ce agila e mai diferita?sau poate din cauza sistemului de suspensie foarte**firav**? Ieri am schimbat din nou discurile,totul este bine pentru inceput si am o vaga banuiala ca problema este la discuri, mai bine zis la modul in care se centreaza ele pe butuc si asta din cauza gauri centrale care este conica ca si butucul si daca sant diferente mici de diametru centrare nu se face cum ar trebui, eu am marit putin diametru acum ramane ca in timp sa vad cum se comporta. Adaug faptul ca la corsa c si la o astra f, discurile nu au conicitate la orificiul central.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Agila are intr-adevar un concept diferit al suspensiei. Si iata ca mi-am adus aminte de o observatie pe care am facut-o cand am schimbat bucsele de la bara stabilizatoare: la franare rotile tind sa ramana in spate. Ce le tine pe pozitie? Doar micutele piulite din capetele barii de torsiune. Deci avem cam multa elasticitate la franare: bara e prinsa in bucse de cauciuc, capetele le are prinse in brate care au la randul lor mobilitate pe orizontala caci au articulatii cu bucse in lonjeroane si cu pivoti in fuzete. Deja incep sa cred ca nu avem cum sa scapam de vibratii la franare pentru ca tendinta rotilor din fata este sa ramana in spate iar elasticitatea bucselor barii de torsiune chiar le permite o mica deplasare. Vibratiile apar din lupta a doua forte: cea care mentine rotile pe directia dorita (cel mai des drept inainte, caci nu prea franam in curbe - actiune a bieletelor de directie) si tendinta de labartare a rotilor la franare.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Problema trepidatiilor in pedala implica automat un sistem defectuos al franarii.
Un set de discuri si placute noi nu fac probleme pana in maxim 2500 km.
De ce in intervalul acesta nu sunt probleme? Sunt in concediu trepidatiile?
Pt ca materialul este de cacao.
Puneti un set GM chiar si sh si vedeti daca mai aveti probleme.
Am trecut prin mama baltilor cu rotile incinse, am fost la spalatorie cand a vrut muschii mei, e drept ca nu abuzez de pedala.
Bafta!
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Buna sunt proaspãt proprietar de Agila si îmi place enorm , am mai fãcut cate ceva la ea si ieri am vãzut lichidul de frana cam murdar. Vreau sal schimb dar nu reușesc sa scot șâtița din bidonasul cu lichid poatea deșteaptã cineva si pe mine. Daca se poate sa ma lamureascã si pe mine cum se schimba lichidu la agila merge metoda gravitatie ( desfac cate un aerisitor si las sa curgã fara sa fac pedala si completez), sau cu ajutorul unui prieten clasic ca la dacie , sa faci pedala strângi aeriaitorul iara faci pedala etc,
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lasa sita in pace, aerisirea/inlocuirea lichidului se face clasic ca la Dacie. Dai cateva zile cu degipant la suruburi si folosesti o tubulara, exclus cheia fixa a lui bunicu.
Skip ads

  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
ms mult
ma gandeam sa scot o parte din lichid din bidonas cu siringa si apoi sa pun lichid curat adica sa nu pun peste ala vechi.
Deci sa inteleg ca sita nu se scoate.
Apropo daca folosesc tubulara cum mai montez furtunas transparent.
Oare inelara nu merge?
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Tubulara doar pentru deblocare aerisitor, apoi inelara, daca vrei musai sa lucrezi curat, cu colectarea lichidului uzat.
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
ok
ms
un sfarsit de saptamana frumos la toata lumea
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Poate stie totusi cineva cum se scoate satita din vasul cu lichid de frana, eu caut de ceva timp si nu am gasit numai niste metode barbare. Eu sunt de parere ca neamtul a puso si poate sa o de si jos intr-un mod profesional.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Mai mult ca sigur vasul este piesa de schimb. Schimba lichidul prin gravitatie si o sa fie totul bine.
  • gheorghe ursan

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Bunã ziua.De ceva vreme mai exact dupã trecerea iernii mã confrunt și eu cu un zgomot venit de la plãcuțele de frânã fațã,mai exact se aude în timpul mersului ca și cum ar freca ceva.Acum douã zile am desfãcut roțile din fațã pentru o verificare și bineînțeles o curãțare.Am observat cã dacã învîrt roțile la mânã,elenu fac o cursã complet liber ci la un moment dat agațã(freacã) într un punct în plãcuțe(mai ales la cea din stânga) Am fãcut o curãțare așa cum descria la începutul discuției domnul Dan și am observat cã pistonașul nu pot sã îl împing numai cu mîinile ci cu ajutorul unui cleste papagal.Am curãțat tot,am dat cu unsoare specialã dupã și din pãcate zgomotul tot nu a dispãrut.Sã fie oare de vinã pistonașul care lucrând greu nu se mai retrage la loc și îmi apasã puțin plãcuțele,acest lucru determinând frecarea plãcuțelor pe disc? Sau sã fie discul ovalizat? Specific cã plãcuțele și discul sunt întro stare bunã ca și grosime,au de abia un an de zile de când le am schimbat.Am gãsit aici (germania) pe ebay un kit de reparație etrier care conține și pistonașul.Se poate schimba doar pistonașul sau trebuie sã schimb tot etrierul(dacã ele sunt de vinã).O sã mai desfac încã o datã roțile pentru a verifica totul,poate reușesc sã ii gasesc eu rezolvarea altfel musai la service si au ãștia niște prețuri de te doare sufletul.Aaaaa la desfacerea roții am observat cã lipsește șurubul cu nr 15 FOTO care vine prins pe disc.Ce rol are acel șurub? Aștept cu interes pãrerile și sfaturile dumneavoastrã! Vã mulțumesc anticipat!
  • gheorghe ursan

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Bunã ziua.De ceva vreme mai exact dupã trecerea iernii mã confrunt si eu cu un zgomot venit de la plãcutele de frânã fatã,mai exact se aude în timpul mersului ca si cum ar freca ceva.Acum douã zile am desfãcut rotile din fatã pentru o verificare si bineînteles o curãtare.Am observat cã dacã învîrt rotile la mânã,elenu fac o cursã complet liber ci la un moment dat agatã(freacã) într un punct în plãcute(mai ales la cea din stânga) Am fãcut o curãtare asa cum descria la începutul discutiei domnul Dan si am observat cã pistonasul nu pot sã îl împing numai cu mîinile ci cu ajutorul unui cleste papagal.Am curãtat tot,am dat cu unsoare specialã dupã si din pãcate zgomotul tot nu a dispãrut.Sã fie oare de vinã pistonasul care lucrând greu nu se mai retrage la loc si îmi apasã putin plãcutele,acest lucru determinând frecarea plãcutelor pe disc? Sau sã fie discul ovalizat? Specific cã plãcutele si discul sunt întro stare bunã ca si grosime,au de abia un an de zile de când le am schimbat.Am gãsit aici (germania) pe ebay un kit de reparatie etrier care contine si pistonasul.Se poate schimba doar pistonasul sau trebuie sã schimb tot etrierul(dacã ele sunt de vinã).O sã mai desfac încã o datã rotile pentru a verifica totul,poate reusesc sã ii gasesc eu rezolvarea altfel musai la service si au ãstia niste preturi de te doare sufletul.Aaaaa la desfacerea rotii am observat cã lipseste surubul cu nr 15 FOTO care vine prins pe disc.Ce rol are acel surub? Astept cu interes pãrerile si sfaturile dumneavoastrã!!!!! Vã multumesc anticipat!!!!
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Daca exista ovalizare a discului, iti trepideaza cand franezi. daca ne trepideaza, discurile sunt ok.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR