Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca scade sub 13,5 V si da eroare P0621, clar nu e in regula alternatorul.
De ex. daca iei baterie noua si iti incarca sub 13,8 V nu iti da garantie.
Skip ads

  • martin_gl

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Salut! Am un Opel Insignia - A20DTH. In urma cu aprox 2 saptamani am gasit-o in parcare fara curent suficient pt pornire. Am pornit cu cabluri, am mers cam 100 km crezand ca se va incarca. A pornit de 2 - 3 ori si a murit iar. Am tras concluzia ca bateria e de vina (era cea originala). Dupa ce am schimbat bateria mi-au zis ca nu pot sa-mi dea garantie la ea pt ca imi incarca prea mult, trimitandu-ma sa remediez problema. Fara consumatori incarca 14,93, iar cu consumatori - 14,80. Este prea mult pt Insignia? Cei de la reprezentanta mi-au zis ca e cam mult, sa schimb releul de incarcare, insa releul vine doar cu tot cu alternator. Am fost si la alt service din GL sa-mi verifice, unde mi-au zis ca intradevar e peste barem, dar e ok pt insignia fiindca are multi consumatori si n-o sa am probleme. Daca as avea certitudinea ca nu stric si bateria cea noua as renunta la garantie. Pareri? Multumesc.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Pareri ? Autoturismele nu se impart in Insignia si restul.
Ca Insignia are electronica si consumatorii de pe lume ? - foarte bine, inseamna ca producatorul a tinut cont de asta cand i-a proiectat alternatorul si nu i-a pus unul de Dacie.
La magazin nu gasesti pe un raft baterii pt masini normale si pe altul pt Insignia !
Incarcarea ar trebui sa se incadreze intre 14 si 14,4. Sub aceste valori acumulatorul se va descarca incet si sigur / peste, se va praji/fierbe si nu va mai acumula curent.
Rezolva incarcarea si apoi vezi daca se mai poate salva bateria sau e deja prea tarziu.
Ps - si nu renunta la garantia bateriei noi pentru ca stiu aia de ce nu ti-au dat-o.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
incarcarea la masini este in mod normal intre 14.4 la mers in gol fara consumatori si 13.8 cu toti consumatorii. Peste sau sub aceste valori inseamna ca sunt probleme si trebuie rezolvate. Asa cum este scris mai sus, producatorii calculeaza toti consumatorii si in functie de asta aleg alternatoarele si bateriile si au si o marja mica de rezerva pentru alternator ca sa fie siguri ca nu sunt probleme. Altfel acumulatorul masinii va avea de suferit fie din cauza supra sau sub incarcarii si de asemenea intrumentele electrice si electronice de la bord.
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
martin_gl a scris:Salut! Am un Opel Insignia - A20DTH. In urma cu aprox 2 saptamani am gasit-o in parcare fara curent suficient pt pornire. Am pornit cu cabluri, am mers cam 100 km crezand ca se va incarca. A pornit de 2 - 3 ori si a murit iar. Am tras concluzia ca bateria e de vina (era cea originala). Dupa ce am schimbat bateria mi-au zis ca nu pot sa-mi dea garantie la ea pt ca imi incarca prea mult, trimitandu-ma sa remediez problema. Fara consumatori incarca 14,93, iar cu consumatori - 14,80. Este prea mult pt Insignia? Cei de la reprezentanta mi-au zis ca e cam mult, sa schimb releul de incarcare, insa releul vine doar cu tot cu alternator. Am fost si la alt service din GL sa-mi verifice, unde mi-au zis ca intradevar e peste barem, dar e ok pt insignia fiindca are multi consumatori si n-o sa am probleme. Daca as avea certitudinea ca nu stric si bateria cea noua as renunta la garantie. Pareri? Multumesc.

Am mai scris de foarte multe ori pe forum, dar putini citesc. Conform TIS Opel daca alternatorul incarca intre 12.6-15V e OK ("If battery voltage is between 12,6V-15,0V => Charging system is OK"). Incarcarea e in functie de starea bateriei, consumatori... Daca alternatorul nu ar fi in parametrii s-ar aprinde martorul din bord. La Astra J, Insignia... sistemul de incarcare nu e "batut in cuie" intre 13.8-14.4V ca la cele de generatie mai veche, incarcarea este "on demand". Faptul ca tie iti incarca 14-8-14.9V e din cauza faptului ca noua baterie nu era complet incarcata, probabil datorita faptului ca a fost depozitata o perioada de timp... Daca vei masura tensiunea dupa ce ai mers ceva cu masina, vei vedea ca incarcarea va scadea in jur de 14V... apoi chiar mai jos. Activeaza-ti in CB optiunea de Battery Voltage si vei putea urmari...
  • manghel

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2014

  • Mesaj Privat
La masinile de generatie mai noua incarcarea bateriei se face inteligent, nu e obligatoriu ca tensiunea sa fie intre 13.8 - 14.5.
http://workshop-manuals.com...on_and_operation/
  • martin_gl

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Am rezolvat deja, Multumesc pt informatii tuturor!
@Aries multumesc pt informatii, NU si pt. aroganțã.
Rezolvarea a fost urmãtoarea: ÃŽn urma unei recomandãri, am mers la un alt electrician din GL, care mi-a zis ca e în regulã încãrcarea. Având în vedere pãrerile pro și contra am sunat la 2 reprezentanțe Opel din București, care mi-au confirmat cã pt Insignia încãrcarea mãsuratã cu motorul pornit poate ajunge pânã la 15 V, iar în mers poate urca chiar și pânã la 17 V în funcție de necesitatea pe care o calculeazã potențiometrul (bãnuiesc cã e vorba de releul de încãrcare). Am mers inapoi la reprezentanța Opel din GL și le-am zis ce am aflat, atunci au binevoit sã se uite și ei într-un "manual de reparații pt Insignia" (asa mi-au zis ei, banuiesc ca e vorba despre ce a zis mai sus colegul clau70). Așadar, încãrcarea e ok daca se situaeazã între 12,6 și 15,0, așa cum a zis colegul mai sus. Ulterior am cerut o adresã scrisã din partea Opel care sã confirme aceste date. ÃŽn baza acestei adrese magazinul de piese mi-a acordat garanția. Mulțumesc tuturor și sper sã vã foloseascã informațiile!

P.S. @Clau70, Cum activez opțiunea Battery Voltage in CB? Mulțumesc!
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
1 - sa zicem referitor la aroganta ca "mi-a scapat" tot citind referirile tale tip " baterie pt Insignia".
2 - poate ca alternatorul de Insignia are o plaja elastica de adaptare la consumatori dar in nici un caz numai inteligent nu e si asta pentru ca trebuia sa semnalizeze intr-un fel ca bateria veche a murit nu sa-l lase pe proprietar sa se chinuie cu cabluri si presupuneri
3 - mai inteligent mi se pare rahatul meu de alternator care fara consumatori incarca 14,2 si dupa ce am pornit:
- faruri (inclusiv faza lunga)
- halogene ceata
- player
- ventilator caldura habitaclu
- alte beculete si beculoace

a "picat" pe 14, 1.

In fine, pana nu devin iar arogant, bine ca s-a rezolvat problema. Smile
Skip ads

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@martin_gl, reprezentanta din GL ar fi trebuit sa stie acest lucru Sad ... te puneau sa schimbi alternatorul degeaba. Uite o poza cu incarcarea... care de fapt... nu incarca pentru ca nu era nevoie la momentul respectiv. Am mai povestit si aici... https://www.clubopel.com/vie...p=1827455#1827455
Se activeaza cu anumite variante ale op-com...
  • martin_gl

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
@Aries, pe tine pot sa te scuz pt aroganta, dar pe cei care ma puneau sa schimb releul degeaba, si chiar alternatorul, daca nu reuseam sa gasesc releu separat, nu pot sa-i scuz.
@Clau70, ai dreptate, ar fi trebuit sa stie, dar se pare ca eu i-am informat pe ei dupa "sapaturi" pe la service-uri din Bucuresti. Multumesc pt lamuriri!
  • cypryan01

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Insignia 2010 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am si eu o intrebare.
Tensiunea incarcare de 14.7 V pe care o baga alternatorul la o Insignia nu este cam mare?
Eu stiam ca este bine sa bage pana in 14.4 V. tensiunea de 14.7 V mi se pare cam mare.

Ma poate lamuri si pe mine cineva cu aceasta problema este in regula 14.7 V?

Multumesc
  • cypryan01

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Insignia 2010 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am si eu o intrebare.
Tensiunea incarcare de 14.7 V pe care o baga alternatorul la o Insignia nu este cam mare?
Eu stiam ca este bine sa bage pana in 14.4 V. tensiunea de 14.7 V mi se pare cam mare.

Ma poate lamuri si pe mine cineva cu aceasta problema este in regula 14.7 V?

Multumesc
Skip ads

  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
14,7 v cititi cu ce ? Masurarea tensiunii se face cu un voltmetru de precizie cat mai mare.Nu este concludenta citirea de pe afisaj chiar daca in unele cazuri concorda cu ce arata voltmetrul (nu se cunoaste clasa de precizie a citirii/senzorului).Daca in realitate dupa citirea cu voltmetru este tot de 14,7 V este putin cam mare .Insa personal nu am intalnit cazuri de supraincaracare cu asa de mica abatere fata de normal, ori se supraincarcau cu mult bateriile ori incarcarea era insuficienta.Atentie masuratoarea a se face la temperaturi exterioare normale si la diferite momente ale zilei daca se poate , fiindca releele de incarcare au si o componenta de compensare a incarcarii functie de temperatura astfel ca tensiunea de incarcare variaza invers proportional cu cresterea temperaturii ambientale.
Tine-ne la curent cu valorile masurate.
  • cypryan01

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Insignia 2010 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Citirea este facuta cu un aparat METRA HIT 25S
https://www.gossenmetrawatt....e/metrahit25s.htm
Aparatul respectiv este metrologat.
Masurarea sa facut de mai multe ori , nu o singura data, atat pe bateria veche cat si pe cea noua.
O sa incarc in weekend bateria noua care am luato ieri.
Mentionez ca bateria este incarcata de producator(ieri am cumparato). Se poate sa nu fie incarcata suficient si atunci de aici apare incarcarea de 14.7V.
Care este tensiunea care trebuie sa o bage alternatorul la o insignie?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
E normala incarcarea... s-a mai discutat de n ori aceasta problema. Daca vei masura din nou tensiunea dupa o perioada de mers, vei observa ca a scazut... In anumite conditii de temperatura, consumatori,de starea de incarcare a bateriei... EPM (Electric Power Management) variaza trensiune de incarcare, care in conditii extreme poate ajunge si chiar pana la 15.5V. In schema asta de incarcare intra alternatorul, ECM-ul, BCM-ul... Cititi aici:
  • cypryan01

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Insignia 2010 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc.
  • cypryan01

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Insignia 2010 Y20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2013

  • Mesaj Privat
salutare,
Am facut masurarea incarcarii pe o distanta de 50Km si este in regula.
14.44-14.46- 14.5 in mers cu proiectoare, ceata, faza lunga, AC.
La intrarea in oras doar cu AC-ul si luminile de zi 13.8-13.9.
Deci este in regula.

multumesc pt ajutor
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Eram convins ca nu ai nici o problema legata de incarcare.
Daca vrei sa o monitorizezi mai indeaproape, activeaza-ti in CB optiunea asta
  • Papilica

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor. am bateria de 6 luni si am gasito goala nu mai porneste masina. o pornesc cu cabluri pun multimetru pe borne 14.2 ma uit in BC meniu ascuns 13.5. si iar se goleste bateria. SUGESTI PARERI ?!?!?!?!? Multam.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Poate ai un consumator ascuns sau bateria nu tine curent. - ai incercat cu alta baterie imprumutata.
Daca face tot la fel - va trebui sa cauti consumatorul.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR