- marco_dnc
- **
- 398 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
suspended-9452- Suspendat
- 2,491 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,491
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
marco_dnc a scris:Sunt curiods de ce Opel a scos softuri fara EGR, din lipsa de ocupatie sau ca sunt utile?
Pai ca sunt utile.. in scenariile in care creatorul sistemului de management al motorului a considerat ca EGR aduce un aport pozitiv l-au inclus, in altele nu.. Sunt fel de fel de sisteme prin care se face un motor sa se incadreze in limitele de poluare impuse de organismele de reglementare. Chiar si minciuna(vezi VW)..
offtopic mai documenteaza-te cu privire la modul de functionare a motoarelor moderne cu management electronic si apoi, toba de carte nu vei mai pune intrebari de genul celei de mai sus. Sper sa gasesti critica mea constructiva si sa nu creezi polemica pe marginea raspunsului meu usor taios.. Sa fim prieteni cu totii!
PS: In industria automotive cam Robert Bosch Gmbh face regula, sistemele de management al motorului si softurile.. nu toate, dar totusi ei domina industria.. tase si-a dat seama de asta si te-a intrebat..
- marco_dnc
- **
- 398 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
e concluzia ta.. ai dreptul la ea, la fel cum ai si dreptul sa gresesti.. eu ti-am recomandat in raspunsul anterior sa mai inveti.. eu chiar activez in industria asta, si stiu ce vorbesc..in 2003-2006 am lucrat pentru Delphi Packard Sannicolau Mare unde s-au facut cablajele de interior pentru Corsa si IP de Meriva incepand cu 2004, iar acum lucrez pentru clienti din clasa premium in Timisoara. STIU ce vorbesc.. Bafta!
L.E. ca sa-ti spun povestea lunga pe scurt, la unele motoare(Opel) nu s-a mai folosit fizic EGR, au reusit sa se incadreze in limitele de poluare prin alte metode, deci IN CONCLUZIE n-au avut nevoie sa introduca in soft si comenzi catre EGR, deci in softul folosit la managementul respectivului tip de motor nici nu pomeneste de EGR ca n-ar avea de ce, nu? Q.E.D.
L.E. ca sa-ti spun povestea lunga pe scurt, la unele motoare(Opel) nu s-a mai folosit fizic EGR, au reusit sa se incadreze in limitele de poluare prin alte metode, deci IN CONCLUZIE n-au avut nevoie sa introduca in soft si comenzi catre EGR, deci in softul folosit la managementul respectivului tip de motor nici nu pomeneste de EGR ca n-ar avea de ce, nu? Q.E.D.
- cocosai
- **
- 292 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
corsa.timis a scris:Tocmai asta e.. arde ulei, se depune, blocheaza, strica mersul la ralanti, logic unde e problema,la EGR? Da, cu EGR polueaza mai putin pentru ca recircula o parte din gazele arse, scade temperatura in camera de ardere, scade consumul prin echilibrarea amestecului de gaze in camera de ardere etc. Aceeasi cantitate de gaze intrata in camera de ardere are componenta diferita cu/fara EGR deci valori AFR trimise de lambda diferite si consum diferit, nu?.
Esti sigur? In camera de ardere intra aerul curat care trece prin intercooler (unde se raceste) si gaze arse din evacuare care se racesc prin racitorul de gaze. Care este mai rece? Deci nu cred ca scade temperatura in camera de ardere. Si inca o intrebare. Cum echilibreaza amestecul?
Nu ma supar daca-mi raspunde altcineva in cazul in care autorul nu este pe faza.
Multumesc.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- cocosai
- **
- 292 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
cocosai a scris:
Esti sigur? In camera de ardere intra aerul curat care trece prin intercooler (unde se raceste) si gaze arse din evacuare care se racesc prin racitorul de gaze. Care este mai rece? Deci nu cred ca scade temperatura in camera de ardere. Si inca o intrebare. Cum echilibreaza amestecul?
Nu ma supar daca-mi raspunde altcineva in cazul in care autorul nu este pe faza.
Multumesc.
corsa.timis a scris:Tocmai asta e.. arde ulei, se depune, blocheaza, strica mersul la ralanti, logic unde e problema,la EGR? Da, cu EGR polueaza mai putin pentru ca recircula o parte din gazele arse, scade temperatura in camera de ardere, scade consumul prin echilibrarea amestecului de gaze in camera de ardere etc. Aceeasi cantitate de gaze intrata in camera de ardere are componenta diferita cu/fara EGR deci valori AFR trimise de lambda diferite si consum diferit, nu?.
Esti sigur? In camera de ardere intra aerul curat care trece prin intercooler (unde se raceste) si gaze arse din evacuare care se racesc prin racitorul de gaze. Care este mai rece? Deci nu cred ca scade temperatura in camera de ardere. Si inca o intrebare. Cum echilibreaza amestecul?
Nu ma supar daca-mi raspunde altcineva in cazul in care autorul nu este pe faza.
Multumesc.
@cocosai Temperatura din camera de ardere nu e scazuta de temperatura gazelor din admisie.. E scazuta de componenta gazelor de admisie, mai precis, daca gazele de admisie sunt "contaminate" cu gaze de evacuare(recuperate prin EGR) incarcatura ajunsa in camera de ardere va avea o aprindere si o explozie mai moderata fata de situatia in care amestecul e "curat" si explozia mai mare. Deci,incarcatura cu gaze de evacuare in componenta,prin faptul ca nu arde la fel de tare ca incarcatura "curata", pastreaza o temperatura de lucru mai moderata. E mult de vorbit pe tema asta, din pacate nu am timpul si rabdarea de a scrie toate cele. Cat priveste echilibrarea amestecului, e foarte simplu: ECU primeste informatii de la MAF, MAP, sau oricare senzor care masoara cantitatea si temperatura aerului intrat in admisie, si mai primeste informatii de la sonda lambda care ii spune care e cantitatea de oxigen din gazele de evacuare. Mai apoi (tot ECU) calculeaza si controleaza(in baza informatiilor primite de la senzori) cantitatea de combustibil pulverizata in camera de ardere . Prin asta se face echilibrarea amestecului in fiecare incarcatura ajunsa in camera de ardere. La fel de complex e si subiectul "AFR"(air fuel ratio), foarte multe informatii se gasesc pe net..
Multumesc pentru atentie, sper sa te multumeasca atat pe tine cat si eventual pe cei care nu aveau raspunsuri la intrebarile puse mai sus.
Salut!
- cocosai
- **
- 292 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
Explicatie corecta. Exprimare initiala incorecta (desi la prima vedere cam tot aia este). Gazele de evacuare NU ,,scad temperatura in camera de ardere,, . Prin echilibrarea amestecului de gaze de admisie cu gaze de evacuare SCADE TEMPERATURA DE ARDERE. Sau mai academic prin înlocuirea excedentului de oxigen cu gazele de eºapament (gaze inerte) SCADE TEMPERATURA DE ARDERE.
Deci! vine de la Greci. Echilibrarea amestecului nu o face EGR ci calculatorul ,e drept, prin egr.
Eu cred ca incerci sa dai importanta mai mare acestui egr decat merita. Din pct meu de vedere egr-ul face un singur lucru - E.G.R.-ul permite diminuarea emisiilor de NOx recirculând gazele de eºapament prin admisie pentru a scãdea temperatura de ardere (gazele de eºapament iau locul oxigenului). Se stie ca o ardere la temperaturi foarte mari genereaza NOx. ATAT si nimc mai mult - restul sunt bla bla- uri de producatori.
STIMA
Ps E clar ca este plin de informatii pe net. Cand am facut eu scoala nici macar nu se stia de EGR.
Deci! vine de la Greci. Echilibrarea amestecului nu o face EGR ci calculatorul ,e drept, prin egr.
Eu cred ca incerci sa dai importanta mai mare acestui egr decat merita. Din pct meu de vedere egr-ul face un singur lucru - E.G.R.-ul permite diminuarea emisiilor de NOx recirculând gazele de eºapament prin admisie pentru a scãdea temperatura de ardere (gazele de eºapament iau locul oxigenului). Se stie ca o ardere la temperaturi foarte mari genereaza NOx. ATAT si nimc mai mult - restul sunt bla bla- uri de producatori.
STIMA
Ps E clar ca este plin de informatii pe net. Cand am facut eu scoala nici macar nu se stia de EGR.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
a incercat cineva asa ?ceva
Eu am comandat ieri, din ce am citit pe forumul din UK mai multi care au utilizat varianta asta nu au avut probleme cu check engine, daca egr-ul este mort total se recomanda varianta 34-B si modulul de pacalire egr.
L-am cumparat pt ca am observat ca daca scot mufa de la egr masina genereaza automat p0171, eroare care mi-a mancat nervii.
Eu am comandat ieri, din ce am citit pe forumul din UK mai multi care au utilizat varianta asta nu au avut probleme cu check engine, daca egr-ul este mort total se recomanda varianta 34-B si modulul de pacalire egr.
L-am cumparat pt ca am observat ca daca scot mufa de la egr masina genereaza automat p0171, eroare care mi-a mancat nervii.
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
kravenkkk
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2016
- Mesaj Privat
Salutare tuturor, am anulat si eu de vreo 5000 km EGR la astra mea G cu motor x16xel , pot spune ca per total sunt multumit de modificare cu 2 mici exceptii:
- cand motorul este rece nepornita de 2 zile sau mai mult se balbaie extrem de rau la relanti sa zic aproximativ un minut dupa care isi revine si sta perfect la relanti cu foarte foarte mici fluctuatii aproape insesizabile( asta nu ma deranjeaza este doar informativ)
- problema care ma framanta este ca dupa ce se incalzeste motorul in treapta 2 si 3 la accelerare normala incepand de la turatii mai mici (ex. viteza 3 acelerare de la 40km/ora) da niste suturi destul de mari zic eu si continua pana undeva dupa 2200-2300 ture dupa care miraculor isi revine si are o forta incredibila in acelerare. Daca merg cu ea schimband vitezele putin peste 3000 ture problema dispare. martorul check engine se aprinde dupa aproximativ 7-8 km si se stinge daca opresti motoru si se aprinde iar dupa aproximativ aceeasi distanta.
am observat ca suturile nu ttin cont de eroare ele apar si cu becul stins.
pe tester inainte de anulare imi dadea o eroare ceva de genu " egr incorect pozition" iar la egr test motoru se oprea si din spusele mecanicului el ar fi functional pe partea electrica.. Curatarea am facut-o fara a conecta egr la borna bateriei. Ideea e ca sunt multumit de anulare insa vreau sa scap de suturile astea ca ma calca pe nervi.
PS. A facut cineva ITP la RAR cu x16xel astra g ? cum a fost la noxe?, bineinteles cu egr anulat macar ITP la service sa stiu daca merita sau nu sa investesc in o piesa aftermarket care costa in jur de 300 lei.(sincer nu vreau)
ma intereseaza pt ca a mea e bulgaroaica si chiar nu vreau sa fac itp in BG.
- cand motorul este rece nepornita de 2 zile sau mai mult se balbaie extrem de rau la relanti sa zic aproximativ un minut dupa care isi revine si sta perfect la relanti cu foarte foarte mici fluctuatii aproape insesizabile( asta nu ma deranjeaza este doar informativ)
- problema care ma framanta este ca dupa ce se incalzeste motorul in treapta 2 si 3 la accelerare normala incepand de la turatii mai mici (ex. viteza 3 acelerare de la 40km/ora) da niste suturi destul de mari zic eu si continua pana undeva dupa 2200-2300 ture dupa care miraculor isi revine si are o forta incredibila in acelerare. Daca merg cu ea schimband vitezele putin peste 3000 ture problema dispare. martorul check engine se aprinde dupa aproximativ 7-8 km si se stinge daca opresti motoru si se aprinde iar dupa aproximativ aceeasi distanta.
am observat ca suturile nu ttin cont de eroare ele apar si cu becul stins.
pe tester inainte de anulare imi dadea o eroare ceva de genu " egr incorect pozition" iar la egr test motoru se oprea si din spusele mecanicului el ar fi functional pe partea electrica.. Curatarea am facut-o fara a conecta egr la borna bateriei. Ideea e ca sunt multumit de anulare insa vreau sa scap de suturile astea ca ma calca pe nervi.
PS. A facut cineva ITP la RAR cu x16xel astra g ? cum a fost la noxe?, bineinteles cu egr anulat macar ITP la service sa stiu daca merita sau nu sa investesc in o piesa aftermarket care costa in jur de 300 lei.(sincer nu vreau)
ma intereseaza pt ca a mea e bulgaroaica si chiar nu vreau sa fac itp in BG.
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
- uskatu
- **
- 139 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Astra 1997 X16SZR
- Dolj
uskatu
- Mesaje scrise: 139
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
kravenkkk a scris:Salutare tuturor, am anulat si eu de vreo 5000 km EGR la astra mea G cu motor x16xel , pot spune ca per total sunt multumit de modificare cu 2 mici exceptii:
- cand motorul este rece nepornita de 2 zile sau mai mult se balbaie extrem de rau la relanti sa zic aproximativ un minut dupa care isi revine si sta perfect la relanti cu foarte foarte mici fluctuatii aproape insesizabile( asta nu ma deranjeaza este doar informativ)
- problema care ma framanta este ca dupa ce se incalzeste motorul in treapta 2 si 3 la accelerare normala incepand de la turatii mai mici (ex. viteza 3 acelerare de la 40km/ora) da niste suturi destul de mari zic eu si continua pana undeva dupa 2200-2300 ture dupa care miraculor isi revine si are o forta incredibila in acelerare. Daca merg cu ea schimband vitezele putin peste 3000 ture problema dispare. martorul check engine se aprinde dupa aproximativ 7-8 km si se stinge daca opresti motoru si se aprinde iar dupa aproximativ aceeasi distanta.
am observat ca suturile nu ttin cont de eroare ele apar si cu becul stins.
pe tester inainte de anulare imi dadea o eroare ceva de genu " egr incorect pozition" iar la egr test motoru se oprea si din spusele mecanicului el ar fi functional pe partea electrica.. Curatarea am facut-o fara a conecta egr la borna bateriei. Ideea e ca sunt multumit de anulare insa vreau sa scap de suturile astea ca ma calca pe nervi.
PS. A facut cineva ITP la RAR cu x16xel astra g ? cum a fost la noxe?, bineinteles cu egr anulat macar ITP la service sa stiu daca merita sau nu sa investesc in o piesa aftermarket care costa in jur de 300 lei.(sincer nu vreau)
ma intereseaza pt ca a mea e bulgaroaica si chiar nu vreau sa fac itp in BG.
- cand motorul este rece nepornita de 2 zile sau mai mult se balbaie extrem de rau la relanti sa zic aproximativ un minut dupa care isi revine si sta perfect la relanti cu foarte foarte mici fluctuatii aproape insesizabile( asta nu ma deranjeaza este doar informativ)
- problema care ma framanta este ca dupa ce se incalzeste motorul in treapta 2 si 3 la accelerare normala incepand de la turatii mai mici (ex. viteza 3 acelerare de la 40km/ora) da niste suturi destul de mari zic eu si continua pana undeva dupa 2200-2300 ture dupa care miraculor isi revine si are o forta incredibila in acelerare. Daca merg cu ea schimband vitezele putin peste 3000 ture problema dispare. martorul check engine se aprinde dupa aproximativ 7-8 km si se stinge daca opresti motoru si se aprinde iar dupa aproximativ aceeasi distanta.
am observat ca suturile nu ttin cont de eroare ele apar si cu becul stins.
pe tester inainte de anulare imi dadea o eroare ceva de genu " egr incorect pozition" iar la egr test motoru se oprea si din spusele mecanicului el ar fi functional pe partea electrica.. Curatarea am facut-o fara a conecta egr la borna bateriei. Ideea e ca sunt multumit de anulare insa vreau sa scap de suturile astea ca ma calca pe nervi.
PS. A facut cineva ITP la RAR cu x16xel astra g ? cum a fost la noxe?, bineinteles cu egr anulat macar ITP la service sa stiu daca merita sau nu sa investesc in o piesa aftermarket care costa in jur de 300 lei.(sincer nu vreau)
ma intereseaza pt ca a mea e bulgaroaica si chiar nu vreau sa fac itp in BG.
La tipul tau de egr, am inteles ca nu se blindeaza ambele orificii ale egr-ului. Cel cu pistonasul trebuie lasat liber, pentru ca acesta sa poata sa lucreze in gol, sa nu inregistreze eroare.
Sau daca iti permite spatiul sa rotesti egr in alta pozitie, cam ca in clipul asta:
http://www.youtube.com/watch?v=BM7GjSr2Jo4
kravenkkk
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2016
- Mesaj Privat
Nu, la mine tija egrului care lucreaza se trage inauntru, nu vad motivul pt care trebuie sa blindez doar cealalta gaura. Oricum astazi dupa o curatare de aproximativ 3 ore l-am facut luna la interior dar se pare ca degeaba , masina merge numai in suturi "dalea grave de zici ca merge in 2 pistoane" indiferent de ce turatii am si o lipsa a puterii cu aprox.40%, asta pana in 3000 ture dupa care sa zicem ca isi mai revine . Dar curios e ca nu s-a mai aprins check engine. Maine il blindez la loc pana reusesc sa gasesc 1 de proba. Astazi am eliminat clapeta care este luna, bujiile si bobina (am avut de schimb) dar nu am reusit sa desfac sonda lambda. Motoru meu consuma cam 0.4 /100km ulei credeti ca influenteaza cu ceva sonda? Desi pana acum vreo 2 luni imi consuma mult mai mult deoare, cred eu ,era infundat orificiu acela mic de pe clapeta care intra un furtun mai subtire ce vine din capacul de la culbutori. Cert e ca merge muuuuult mai bine cu egr blindat insa imi e frica la noxe la RAR ca dupe ce scap de rahatu asta de itp categoric il blindez la loc si caut o solutie pentru a scapa de suturile alea de la turatie mica.