Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • dorucioby

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Stie careva daca electroventilatorul exterior are siguranta separata?
Skip ads

  • sararu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2001 y 2.0 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Sal,am un motor y 20.dth cand pornesc ac imi apare o eroare in bord ,codul este 11 si se refera la motor ptr. A trage aer- defect ce sa fac ?
  • amethist

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Am probleme cu aerul conditionat
Am facut descarcarea - incarcarea instalatiei cu freon cu o statie dedicata automata si nu am pierderi de freon .De mentionat faptul ca din instalatie s-au scos 625 grame de agent de racire ( 470 grame recomandat de producator !). Am masina de aproape 4 ani si in afara de revizii si ITP nu am avut nici un fel de interventie la ea. Din diagnoza facuta la Radacini, instalatia de AC este sub presiune, instalatia electrica pana la compresor functioneaza, ventilatorul din habitaclu merge, ledul de la bord se aprinde, dar compresorul nu cupleaza. Se pare ca problema ar fi de la compresor, poate fi el reparat caci inlocuirea lui ma lasa cu buzunarele goale. Sa fi contribuit aceasta supradozare a agentului de racire la defectarea prematura a compresorului? Astept pareri.
Are cineva o recomandare pentru un service unde pot rezolva problema?
Corsa D ,benzina, 1229 cm3, 86cp, motor A12XER
Multumesc
  • alexsoby

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Bunã ziua.....
Dețin un astra G clasic 2008, motorizare Z16XEP....
AC manual cu un singur ventilator de rãcire a celor 2 radiatoare care funcționeazã bine testat pe cele 3 viteze de rotație. ...
Când pornesc AC dimineața cu motorul rece instalația se rãcește și funcționeazã. ...
Problema este când motorul este cald sau este cald afarã sau când dau pe o treaptã mai mare de ventilație compresorul cupleazã 2 sec dupã care decupleazã apoi dupã alte 10 -15 sec încearcã sã cupleze dar se întâmplã același lucru adicã decupleazã compresorul......
Menționez cã am fãcut încãrcarea și verificarea instalației de freon la robot destinat verificãrii AC-ului și nu a dat nici o eroare.....
Dacã mã poate ajuta cineva cu aceastã problemã. ...
Mulțumesc anticipat!
Skip ads

  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
sorinpana a scris:Salutare,am si eu un astra g 1.7 cdti 80 cp din 2004, ieri am descoperit ca ac -ul nu mai baga rece, am verificat sigurantele ,compresorul cupleaza dar nimik,anul trecut am facut verificare si am bagat cam 300 g freon si a fost ok,dar cel de acolo zicea ceva de ventilatorul de pe radiatorul de ac care pornea si nu prea parca mergea doar daca avea chef nu cum ar fi trebuit ,acum cand ma uit la el nu mai porneste de loc,am zis ca o sa il dau jos sa il bag pe direct sa vad daca functioneaza.alte idei ar fi binevenite,si inauntru se aude ca un fasait cand dau drumu pe recirculare...sau daca stie cineva o persoana care sa poata rezolva asta si la un cost decent,ar fi excelent.

Va multumesc
ps sper ca am postat unde trebuia



Salutare! Ai gasit rezolvarea la problema? sau stie cineva care ar fi problema? aceeasi problema se pare ca o am si eu cu aceeasi masina.... Sad Sad
  • deleted-88280

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Daca se aude fasait atunci presiunea este prea mica. Eu l-am incarcat in Aprilie si dupa 2 saptamani de stat am pierdut tot freonul. Daca foloseam zilnic AC-ul nu il pierdeam.
In concluzie am schimbat radiatorul AC + uscator, la Opel. Garantie 2ani si 700Ron totalul.
  • F10RYN1204

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Nu se aude niciun fasait... doar ce am incarcat si eu cu freon si baiatul de acolo a constatat ca nu imi functioneaza cum trebuie ventilatorul de la radiatorul de AC... porneste putin si se opreste, sau nu porneste deloc..
  • cmarius53

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu o problemuta la un astra h 2005,z17dtl.Are de toate si freon si radiator si filtru noi.Nu cupleaza din buton.Din tester vrea.nu are nici o eroare.Am schimbat si panoul de comanda.degeaba.Astept si eu o idee ce sa m ai verific.
Skip ads

  • marius_tirdea

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2011

  • Mesaj Privat
salut
Referitor la problemele de la clima, in cazul meu o Astra H 1.7 cdti 101 cp ,sper sa ai tu o parere despre ceea are .
Problema e astfel: nu cupleaza compresorul decat pe direct daca ii dau minus.
Am incercat tot ce se poate incerca: radiatorul este nou cu presiune corecta de fron (verificat), senzorul de pe radiator pus nou, panoul de comanda este bun (verificat pe alta masina ,incercat altul la a mea aceeasi treaba), verificata toata instalatia electrica,mufe,sigurante,relee etc. ,nu stiu cum sa ii dau de cap. App tot ce am zis mai sus am verificat personal si chiar la 2 servisuri dintre care unul fiind reprezentanta Opel si nici ei nu stiu ce are.
Pe testere nu are nici o eroare.
Te rog daca ai cumva vreo idee ce sa ii fac ca mi-a scos par alb da-mi un mesaj si te contactez eu. 0743981637
Multumesc anticipat.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil, ai un compresor cu ambreiaj extern (de tip on-off) insa masina ta este pregatita pentru compresor cu electrovalva (control variabil). Daca asa este trebuie facuta conversia - trebuie facute niste modificari de natura electrica si modificate niste setari.
Nu pot sa cred ca o reprezentanta Opel nu a descoperit problema...

PS. Am adaugat punctele 6 si 7 in primul mesaj al topicului. Puteti contribui si voi.
  • marius_tirdea

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Da am compresor cu ambreiaj , este programat din toate setarile cu OP-COM sa fie "with clutch" dar ca modificari electrice ai idee ce trebuie sa fac, poti sa sa-mi spui te rog de ex. pinul x mutat la pinul y ,pinul z mutat la pinul w din mufele 123 etc pentru ca le stiu pe acolo , am si TIS2000 sa ma ajute daca e.
Si da, cei de la reprezentanta Opel nu au descoperit care este problema (masina este in parametri de functionare dar nu functioneaza si daca vreau sa o pun pe direct cu un releu,un temporizator etc) asta au zis dupa 3 zile tinuta in service la ei. Sad
  • valyex

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Salutare. Si eu am probleme cu clima. Defapt nu scap bine de o problema ca dau de alta.

Masina Vectra C 2002, Y20DTH cu Clima, cumparata in noiembrie deci n-am testat clima.

La inceputul acestei veri am fost cu ea la service ca nu baga rece, nu pornea compresorul.
L-a alimentat mecanicul direct, a pornit, apoi a sesizat ca nu aveam o siguranta in compartimentul motor, a pus-o si compresorul pornea, nu aveam freon deloc in instalatie, s-a incarcat si a functionat ok, cam o luna de zile, dupa care a inceput sa faca figuri. Cand mergea, cand se oprea, singur, fara nici o regula, mergeam cu masina si incepea dintr-o data sa bage aer cald desi era pe 19 grade si afara erau peste 30.
Acum nu mai baga rece deloc. Am fost inapoi la service, am presiune, compresorul porneste alimentat direct.
Am facut un test cu OP-COM si aveam senzorul de calitate aer defect, desi nu cred ca ar trebui sa aiba legatura cu compresorul. Am comandat un senzor second hand, l-am montat azi pe masina, nu mai apare eroarea, valoarea senzorului sta la 14% (cel vechi era mereu la 100%), dar rece tot nu baga, iar pe diagnoza am vazut ca e pe recirculare desi eu nu am butonul de recirculare aprins.

Daca apas butonul de recirculare parca nu se aude sa se miste nimic, dar becul se aprinde. Am testat motorasul de recirculare din opcom si se misca ok, se modifica si sunetul aerului, dar dupa test revine pe recirculare.

Deci legat de clima se pare ca am 2 probleme:
1. recircularea aerului pornita (se aburesc geamurile cand ploua, filtrul de habitaclu schimbat acum 2-3 luni)
2. cred ca nu porneste compresorul, desi din meniu cand il opresc si repornesc se modifica putin turatia motorului, dar nu se aude ca si cum ar porni, nu pornesc ventilatoarele.

Are cineva idei?
Skip ads

  • valyex

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2015

  • Mesaj Privat
As zice ca totusi recircularea si-a revenit. Am facut un test ieri cu OP-COM si pare sa functioneze ok cand apas pe buton.

Din pacate. rece tot nu baga. Ce as putea sa mai verific? Releul e bun, sigurante bune.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
marius_tirdea a scris:Da am compresor cu ambreiaj [...]dar ca modificari electrice ai idee ce trebuie sa fac, poti sa sa-mi spui te rog de ex. pinul x mutat la pinul y ,pinul z mutat la pinul w din mufele 123 etc pentru ca le stiu pe acolo , am si TIS2000 sa ma ajute daca e.

Atasez print-screen din TIS.

Practic trebuie sa muti comanda compresorului de la ECC la UEC (adaugand, daca nu exista, releul K8_X125 si siguranta FE20).
In TIS vei primi detaliile (component location, connector view, etc).
Nu e foarte complicat, necesita un minim de abilitati in zona electrice-electronice.


Ultima modificare facuta de maiandrei la Lun 01 Aug, 2016 6:09 pm
  • vili_iasi

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Buna ziua. Am o problema cu aerul conditionat la Corsa B(motor x12xe). Intrucat nu racea, am fost la o statie de incarcare unde a masurat presiunile si mi-a spus ca are agent frigorific, suspectand ca nu ar face presiune compresorul(deci ar trebui inlocuit). Mi-a spus tehnicianul de la aparat ca instalatia are 10 bari pe partea de inalta si 8 bari pe joasa presiune in repaus iar cu AC pornit mai scade pe joasa un bar, deci 10/7. Mie mi se pare ca problema ar fi la valva de expansiune iar o informatie luata de pe net tinde sa confirme supozitia. Iat-o:
Presiune normala Inalta -10 .. 14 Bar
Presiune normala Joasa - 2..3 Bari
Presiunea joasa prea mare si presiunea inalta normala = Supapa de destindere blocata deschisa
Puteti sa ma ajutati cu un sfat, o parere, ca nu as vrea sa cumpar compresor inutil.
Precizez ca nu stiu cum arata acea valva, nu stiu unde este pozitionata si nici cum se verifica/deblocheaza, dar sunt dispus sa invat...
  • vili_iasi

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Astazi am mai cerut o parere, la alt meseras. Opinia lui este ca problema e din compresor.... Daca nu sunt alte pareri, ma voi pregati pentru schimbare...
Intre timp am localizat valva destindere, nu stiu cum se testeaza (sau daca se poate).


Ultima modificare facuta de vili_iasi la Mie 03 Aug, 2016 10:51 am
  • marius_tirdea

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru ajutor.
Releul respectiv si siguranta erau acolo dar tot nu functiona si intre timp am dus-o la un electrician care a stiut ce sa ii faca si merge perfect acum dar nu a vrut sa imi zica ce i-a facut (cred ca a facut exact ce mi-ai spus si tu), eu nu am mai apucat sa umblu la ea .
Multumesc inca o data pentru ajutor.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cu placere.

@vili_iasi, vezi punctul 3 din primul mesaj al acestui topic.
  • vili_iasi

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Dilema mea este intre literele d si e de la pct. 3...Voiam de la cineva care s-a confruntat cu problema, valorile high/low in caz de supapa depresurizare blocata deschis
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca ai verificat instalatia si nu ai dop? De exemplu, filtrul dezumidificator?
In acest caz, e mai mare probabilitatea pentru compresor defect, decat pentru supapa High-Low.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR