Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Mai pe romaneste -mergi la service-!... Pot raspunde la o intrebare punctuala,dar sa raspund la problemele dumneata,e imposibil deoarece nu pot face o serie de verificari,conform metodei "pasilor marunti",care te ghideaza catre cauza reala. Ai fi incintat sa te "aburesc" sau sa te trimit pe piste false,fara sa-mi doresc acest lucru...?!
Skip ads

  • YBAG
  • *
  • 3 mesaje
  • din 13 Mar 2017
  • Zafira 2001 Z16XE
  • Bucuresti
  • YBAG

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2017

  • Mesaj Privat
AM O ZAFIRA CU MOTOR Z16XE 1.6 16v aceeasi problma(unde e uleiul?) in primul rind papa mult dk nu are GM 10W40 ACEA A3,2capacul are un oring dk e uzat capacul joaca si pierde ulei in mers,3 semeringurile tre schimbate tot originale nu costa mult piesele mai mult manopera
am facut toate astea si consuma k la carte!ma rog e motor nemtesc de turatie si e normal sa pape,orice ulei ii bagi papa nu scoate fum,nu miroase dar te trezesti fara si aviz tuturor functioneaza fb cu doar 200-300g,nu-ti dai seama k nu are ulei decat dk verifici,iar schimul se face la 10000 dk mergi pe oras
  • YBAG
  • *
  • 3 mesaje
  • din 13 Mar 2017
  • Zafira 2001 Z16XE
  • Bucuresti
  • YBAG

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2017

  • Mesaj Privat
1.616v consuma ulei dar la tine se pare k e vb de cu totul altceva!
amestecul il face sonda lambda in prima faza le poti scchimba ( usor si acceptabil k pret) egr tre verifikat dk functioneaza in parametri(eu am patit-o cu 2 sh recomand nou) clapeta de acceleratie apoi vezi dk tre umblat la motor pt dk e cazul tre facut k nou,(chiuloasa,pistoane,secmenti,cuzineti,biele,supape.)...altul nou ce mai vb
  • david1984

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2017

  • Mesaj Privat
buna ziua, am un opel astra 1,6 benzina z16 xep din 2004 i-am facut schimbul de ulei aral 10 w 40, nu fac km multi cu ea credeti ca e bun acest ulei, si cat ulei e dat in carte sa consume masina
Skip ads

  • fab

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Zafira 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
fab a scris:Salut! Acum un an, am cumparat o Zafira A 1.6, 16 v, benzina, 2002, la 170000 km. Imediat ce-am inmatriculat-o i-am pus gpl. Ulei i-am pus o smecherie de Castrol de vreo 300 lei bidonul de 4 litri. Apoi, am incercat si Lukoil Gpl. Ambele uleiuri au fost servite cu mare pofta de motorul care nu scoate gram de fum, cam 1 litru la 2000 km trebuia completat. Pana sa ma apuc de segmentat, am zis sa-i bag o trompeta de ulei, MavCom ii spune, m-a costat 140 lei bidonul de 20 litri, care se pune de regula la Taf, tractor, ifron si ce credeti? Masina merge foarte bine, fara fum, dar acum ii competez 1 litru la 3500 km. Bineinteles, n-o turez peste 3500 decat rar, pt ca se poate intrerupe pelicula de ulei de ungere, dar in rest is foarte multumit. Poate intereseaza pe cineva! Cu respect!


Dupa 1 an si aproximativ 45.000 km, am ajuns sa completez 1 litru ulei la 5000 km si am mers destul de sportiv. De multe ori am turat motorul peste 5000 turatii. Daca la inceput foloseam acest ulei doar ca o chestie provizorie pana la reparatia capitala, acum nici nu ma mai gandesc sa-l resegmentez si celelalte nebunii costisitoare. Datorita uleiului diesel si gros, cred ca segmentii si tot motorul s-au curatat si si-au revenit la o functionare normala. Nu am nici un fel de fum, functionare neregulata sau bataie. Completarea de 1 litru ulei la 5000 km o fac pt ca pierd ulei pe la simeringul de la volanta. Sanatate si mai incercati si alte uleiuri inainte de a va baga in motor!
  • amedio

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salutare. Aceeasi problema, consum exagerat de ulei, dar la mine apare doar daca o fugaresc peste 140. In oras, nu papa deloc. De ieri am impresia ca mi-a cazut si bobina ca a inceput sa mearga in 3 cilindri. Stie cineva un mecanic/service bun, in Bacau? Multumesc anticipat!
  • andruska74

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 x2.0xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2016

  • Mesaj Privat
adytzu_rds a scris:aceeasi problema o am si eu adica papa uleiul
motorul nu are pierderi (imaculat) am folosit castrolsemi-sintetic 10w40
e posibil sa creasca si consumul de benyina
vectra b 96 16v
help

sal
si eu am vectra b 96 2.0 ,16 v ,eu completez cam 500 gr la 1000 km.IMI picura pe la garnitura baie ulei + am vb cu un mecanicsi a zis ca e normal sa consume datorita varstei motorului.
Cu consumul de benzina nu stiu ce sa zic;tu ce motor ai?
bafta
  • florin70

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Acest mesaj este adresat tuturor posesorilor de z16xe/xel. Eu am facut reparatie capitala la motor la 70000km. Am cumparat-o cu 24000km verificati la service opel,in actele de intretinere periodica. A consumat ulei in draci, cam 1l la 1000 de km. Dupa rk, nu a consumat un gram cam 20000km, acum consuma ca înainte. Deci la 95000km a ajuns sa consume ca atunci cand avea 24000km. De cand am luat-o pana,acum am schimbat tobele, catalizatorul, suspensii, bobina de inductie si alte fleacuri. Egr-ul l-am anulat. concluzie? O mizerie de motor. Este clar ca absoarbe vaporii de ulei din chiulasa si asa arde uleiul, stricand catalizatorul si egr-ul. Periodic clapeta de acceleratie trebuie curatata. Cred ca singura solutie ar fi un separator de ulei. Cred ca Opel a si facut asta,dar nimeni nu poate sa imi spuna ce cod are noul capac de culbutori. Cine sustine ca orice motor consuma ulei, bate campii. Cine susține ca daca ai grija de masina nu va consuma ulei..la fel, habar nu au. Am avut 12 masini, niciuna nu consuma ulei. De la Fiat Argenta din 82 pana la Astra din 2002, doar astra consuma ulei.
Skip ads

  • poloidu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Mda, problema generala la acest tip de motor e cu segmentii de ungere (raclor). acestia intepenesc foarte rapid pe canalul din piston si nu mai curata cilindrul de ulei, acesta ajunge in camera de ardere si rezulta un consum foarte mare de ulei, Cei care spun ca schimband marca de ulei rezolva problema nu cred ca au dreptate. singura solutie este segmentarea motorului. Problema dupa parerea mea este tipul segmentului de ungere format din 3 piese (2 inele si un arc expandor), din pacate la Opel se gaseste doar acest model pentru cod motor Z16XE. Modelul cu 2 piese ar functiona mult mai bine chiar daca se uzeaza poate un pic mai repede decat cel cu 3 piese, acesta asigura curatarea cilindrului chiar si uzat, cel cu 3 piese inceteaza complet in momentul in care se intepeneste in canalul pistonului.
  • florin70

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Si atunci cum se explica faptul ca nu toate motoarele Z16XE consuma ulei? Dupa cum spuneam mai devreme, am pus cei mai scumpi segmenti pe care i-am gasit. Am folosit doar 5w30 GM original schimb la 8000 km. Curios ca nimeni nu comenteaza despre distrugerea catalizatorului datorita consumului de ulei, Sau blocarea EGR de la zgura. oricum pe mine ma scot din sarite cei care spun ca toate motoarele consuma ulei sau motorul a fost utilizat milioane de km dar nu stim noi.
  • poloidu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2015

  • Mesaj Privat
cum spuneam, in momentul in care intepenesc segmentii de ungere pe canalul pistonului atunci incepe consumul exagerat de ulei, asta depinde de la caz la caz ,de la motor la motor. Catalizatorul are de suferit, uleiul distruge ceramica destul de repede, la o vectra b cu motor z16xe am descoperit ca era catalizatorul gol golut ,ceramica arsa complet .
  • invizibilulsic

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salutare baieti am o aceias probl..am facut 2600km romania ..olanda am mers cam 1000 de km doar cu doua pauze de 10 min din romania(de la granita) ..germania ..am facut pauza an germania deoarece simteam un tacanit la motor suspec (masina e pe benzina ..1.4 .16 valve opel astra h.2007.)..am verificat uleiul si joja mea era uscata dupa o pauza de 30 min..mam uimit ..dar dupa 20 min am verificat din nou..aceias problema ..fara ulei ,am pus 300ml apoi sm verificat am observat o unitate ...am completat cu un litru si am vazut nivel la ulei ok..deci consuma ...am rulat cu 130...140 pe ora ..cam 1500km..apoi am parcurs restul cu 110 ...120 pe ora nivelul la sosire era la fel de ok dupa completare ...deci ce pot crede ...?..folosesc GM 5 w30 ulei cineva mi-a recomandat sa schimb uleiul ...e bine ..?o parere ...o zi buna va doresc
Skip ads

  • caatalin

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2017

  • Mesaj Privat
cosminpdg a scris:Bun, asta era intrebarea, daca tot bagam ulei, completam, completam din acest ulei ars nu ramane nimic... ? inteleg ca iese in mare parte pe evacuare dar in baia de ulei nu ramane nimic? ceva ars destul de dens incat sa nu mai poata fi scos pe evacuare ?... bun si alta intrebare imi recomandati sa volosesc aditiv pentru ulei, ar imbunatati situatia, gen sa nu mai consume asa mult ulei consuma cam 1 litru la 1000 de km...?



Am avut problema asemenatoare atrsa g x16xel, am schimbat simeringul la supape. a disparut problema
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Ar fi buna o verificare a siemeringurilor de supapa. Eu cand le-a schimbat la un Z16SE si era o diferenta enorma intre orificii la cele noi fata de cele vechi care erau coapte si fisurate. (poze ceva mai jos)

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=136263
  • victor71

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2017

  • Mesaj Privat
alias a scris:PAI SI CE DATE VREI SA-TI ZIC?
NU PIERDE SIGUR
MERGE OK
DISPARE ULEIUL !!!


''nu pierde, nu curge '' nu scoate fum ...... ? il consuma prin ardere .... unde poate sa dispara daca nu lasi urme sub masina?
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Astra G-ul meu cu motor Z16xe a început sã consume enorm. Este adevãrat cã ea consuma ulei de cand am luat-o dar era cat de cat ,,omeneste” adica un 400-500ml/1000km.
De vreo saptamana a inceput sa consume cam 800 ml la....100km. Atentie: 800ml/100km, nu la mie.
Fum albastru nu scotea pana acum, doar mai afuma teava. Acum scoate ca la balamuc. Daca o ambalez putin, umple parcarea de fum.
Stiu ca trebuie sa schimb simeringurile de supape si segmentare dar mi-a spus un mecanic ca daca ar consuma asa mult sunt mari sanse sa am probleme la cilindri si mai bine caut alt motor.
Ce credeti?
  • victor71

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2017

  • Mesaj Privat
remus-gabriel : nu sunt mecanic si nici un meserias specialist insa si eu am fost pe undeva cu consumul de ulei ca si tine. Daca nu iti picura pe sub masina cu siguranta ar fi bine sa te apuci de motor. Personal am incercat sa fac un sondaj in ceea ce priveste costurile interventiei la motor : semeringuri-supape-segmentare si maruntisurile de dupa ajungand la o medie de pret de 2500 lei. Un alt motor il poti cumpara si cu 15-1600 lei (mai ieftin deci) dar nu stii ce cumperi. Daca tii la masina si vrei sa o pastrezi ani, investesti, daca nu ....... lasal asa. Mie imi picura si pe la semeringul de la vibrochen (semering exterior) si imi consuma. Am rezolvat la un consum decent cu interventia semeringului, schimb de ulei Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 HD 10W60 + aditiv tot de la ei cu ceramica (cine spune ca nu se rezolva cat de cat problema cu un schimb de ulei mai bun, greseste). Ca ulei inainte foloseam 10W40 GM si dimineata sau cu motorul rece auzeam usor lantul de distributie cca 2-3 min pana se lubrifia, si consum mare de ulei, acum cu Liqui orice pornire si oricand masina e silentioasa (chiar se simte diferenta si la mers). NU fac reclama la ulei insa asta e rezultatul problemei mele dupa schimbare. Eu ma voi apuca sa imi fac o reparatie capitala la motor la anul (sa strang ceva banuti) si sa gasesc deasemenea un meserias bun care sa o faca ptr ca masina imi place si tin la ea chiar de e nevoie sa investesc 30-4000 lei in motor fara sa il inlocuiesc. Nu stiu daca am fost de ajutor cu ceea ce am scris insa ca definitie e simplu : daca masina merita si o pastrezi investesti, daca nu vinde-o. Sa ai o zi buna!
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Nu am scurgeri de ulei. Vreau sa fac motorul nu sa iau altul care poate fi si acela cu probleme.
Temerea mea este sa nu fie si prea uzati cilindrii si sa necesite inlocuirea lui. Dar cred ca pana nu.l desfac nu pot sti cu siguranta. Ma intrebam insa , asa in linii mari, daca ceea ce am descris mai sus nu e semn de ceva ffff grav.
  • victor71

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2017

  • Mesaj Privat
remus-gabriel : cati km are facuti (daca se poate real), a mea are peste 280 000 si raportul compresiei e de 12 la fiecare cilindru. Segmentii la atatia km sunt necesari de schimbat. Semering supape + supape si rectificat scaun supape + segmenti + garnituri + maruntisuri si motorul e ca '' nou ''. Cilindri se pot aleza. Ca scoate fum ... e o problema atat tehnica cat si urbana!
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Pe bord imi arata 160000. Eu am luat-o la 90000, nu am crrzut nici eu la vremea aia (acum 4 ani) ca sunt reali dar pe langa faptul ca nu avea uzura estetica(stiu ca asta se rezolva sau sunt masini rulate dar menajate la uzura interior) un lucru interesant a fost ca la reprezentanta Opel din orasul meu a fost gasita inregistrata la un service din Germania la ultima inspectie tehnica avand cam cu 10-15 mii mai putin decat o luasem eu la un an dupa acea inspectie. Deci daca a avut cu un an inainte in Germania 80000, eu am luat-o co 90000 ar pare km reali dar...nu poti sti niciodata. Cam ciudat un motor distrus in atatia km dar am auzit ca se mai intampla la Z16XE. Am omorat-o si eu prin drumuri scurte zilnic drum uneori si de doar 1 km zilnic. Iti dai seama iarna pe ger sa pornesti la -10-20 grade sa mergi 1 km sa opresti si dupa o vreme iar pornit, mers putin si oprit. Plus viteza pe km ala ca sa nu intarzii. O fi contat si asta. Dupa ce fac motorul nu o sa o mai chinui ada ca mi.am luat si un Corsa de 1.2 mai adaptat pt utilizari pe distante scurte.
Ce sa mai, ma rog sa nu am cilindrii care sunt hornuiti direct in bloc si sa fie doar setul de schimbat. Asta mai spre toamna ca nu vreau sa mai circul cu ea, nu fiindca trebuie sa completez ulei ci ca ar ancrasa de tot bujiile. O sa folosesc Corsa pana fac Astra si gata. Cam greu cu concediul dar...au mai mers oamenii si cu Corsele in concediu...am mers noi si cu daciile.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR