- Marius Popescu
- ***
- 699 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 699
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
nosphy- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2016
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 699 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 699
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Usor off topic :
Densitatea este raportul dintre masa si volum , nu are legatura cu vascozitatea , cine a adus asta in discutie ?
Eu am zis doar ca atunci cand alegem un ulei sa nu ne bazam doar pe SAE ci sa citim specificatiile . Ce am zis gresit ? ca doar nu putem ghici punctul de curgere , flash point-ul ,etc doar din SAE .
Densitatea este raportul dintre masa si volum , nu are legatura cu vascozitatea , cine a adus asta in discutie ?
Eu am zis doar ca atunci cand alegem un ulei sa nu ne bazam doar pe SAE ci sa citim specificatiile . Ce am zis gresit ? ca doar nu putem ghici punctul de curgere , flash point-ul ,etc doar din SAE .
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
vichy
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998 x16szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2013
- Mesaj Privat
vichy
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 1998 x16szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2013
- Mesaj Privat
danip
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2017
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 699 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 699
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
danip
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2017
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 699 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 699
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Pt ca e gros si semisintetic. Si daca are 200 000 ce ? Doar starea motorului spune daca e uzat sau nu . Iar daca ai unele probleme la segmenti si simeringuri , de ce sa grabesti si uzura celorlalte componente + depuneri in motor ? In cazul asta solutia e repararea , nu punand ulei slab .
A mea are 225 000 si merg pe 0/5 W40 ( iarna 0 , vara 5 , desi ar merge f bine cu oricare , oricand) si mai vede si talpa la greu .
Fara suparare , nu as pune 10w40 nici daca mi-l da cineva cadou . Dar e doar o parere , fiecare foloseste ce ulei vrea .
Numai bine !
A mea are 225 000 si merg pe 0/5 W40 ( iarna 0 , vara 5 , desi ar merge f bine cu oricare , oricand) si mai vede si talpa la greu .
Fara suparare , nu as pune 10w40 nici daca mi-l da cineva cadou . Dar e doar o parere , fiecare foloseste ce ulei vrea .
Numai bine !
- Popescu Valentin
- *
- 10 mesaje
- din 20 Jan 2017
- Astra 2008 Z17DTH
- Timis
Popescu Valentin
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2017
- Mesaj Privat
Salut dragi colegi,
la mine a sosit momentul, cand trebuie sa ii fac revizia la draga mea, Laura (asa am alintat eu micul meu trocarici, Astra H 1.7 cdti Z17DTL fara Fap)
Am insa nevoie de ajutorul vostru. La capitotul de filte, imi este totul clar. am cumparat filtru aer+filtru ulei+filtru combustibil, noi si de origine GM. Voi schimba si busonul de scurgere de la baia de ulei, asa just in case.
Problemele apar la ulei. Masinuta are 130.000 km si a primit numai Castrol Edge Titanium 5W30, pana acuma. Am eu pata pusa, sa ii pun 5W40, de acuma in colo, pt a avea o ungere mai buna vara.
Nu stiu insa ce ulei sa ii cumpar. Ar fi 2 variante. Rog ajutorul vostru in a alege una
Varianta 1: Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-40 5 Liter
http://www.ebay.de/itm/like...amp;ul_noapp=true
Mecanicul meu ma tot bate la cap, ca degeaba este dexos si acreditat GM, cica acestu ulei este pt VW cu pompe diuze.....
Varianta 2: Castrol Magnatec Diesel 5W-40 DPF 5L
http://www.duw-tuner.de/oel...dICFYU_GwodWXwAGg
Pot sa bag ulei pt DPF, daca masina mea nu are filtru de particule?
Nu vreau sa bag uleiul dexos 5w30 original GM. Vreau Castrol neaparat
Multumesc pt ajutor, sunt inca nou in lumea Opel, but I luv my Astra
la mine a sosit momentul, cand trebuie sa ii fac revizia la draga mea, Laura (asa am alintat eu micul meu trocarici, Astra H 1.7 cdti Z17DTL fara Fap)
Am insa nevoie de ajutorul vostru. La capitotul de filte, imi este totul clar. am cumparat filtru aer+filtru ulei+filtru combustibil, noi si de origine GM. Voi schimba si busonul de scurgere de la baia de ulei, asa just in case.
Problemele apar la ulei. Masinuta are 130.000 km si a primit numai Castrol Edge Titanium 5W30, pana acuma. Am eu pata pusa, sa ii pun 5W40, de acuma in colo, pt a avea o ungere mai buna vara.
Nu stiu insa ce ulei sa ii cumpar. Ar fi 2 variante. Rog ajutorul vostru in a alege una
Varianta 1: Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-40 5 Liter
http://www.ebay.de/itm/like...amp;ul_noapp=true
Mecanicul meu ma tot bate la cap, ca degeaba este dexos si acreditat GM, cica acestu ulei este pt VW cu pompe diuze.....
Varianta 2: Castrol Magnatec Diesel 5W-40 DPF 5L
http://www.duw-tuner.de/oel...dICFYU_GwodWXwAGg
Pot sa bag ulei pt DPF, daca masina mea nu are filtru de particule?
Nu vreau sa bag uleiul dexos 5w30 original GM. Vreau Castrol neaparat
Multumesc pt ajutor, sunt inca nou in lumea Opel, but I luv my Astra
- Daniel
- ****
- 2,830 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,830
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Popescu Valentin
- *
- 10 mesaje
- din 20 Jan 2017
- Astra 2008 Z17DTH
- Timis
Popescu Valentin
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2008 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2017
- Mesaj Privat
Asa am sa fac. Multumesc pt sfaturi. Exista vreu mod sau vreun numar din codul de bare de pe bidonul de ulei, care sa ma ajute sa aflu daca este original sau contrafacut?
Tot citesc aici pe forum anume cum Castrol ar fi cel mai contrafacut ulei..... si ca daca cumpar din Ro uleiul, sa iau Mobil1 sau Liqui Molly
O fi asa sau....sunt doar zvonuri de parcari?
Tot citesc aici pe forum anume cum Castrol ar fi cel mai contrafacut ulei..... si ca daca cumpar din Ro uleiul, sa iau Mobil1 sau Liqui Molly
O fi asa sau....sunt doar zvonuri de parcari?
djcioc
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Dupa 2-3 ani de cand am vazut discutiile despre Polytron pe celelalte topicuri (acum inchise), voi ce parere aveti despre el?
Eu pe vectra B - 2001 - Z18XE, am avut initial Motul, a cam consumat din el, dar a si curs pe la niste garnituri si a trebuit sa completez cu vreo 3L in aproape 13000 Km.
Apoi am folosit Polytron 10W40 (cel cu ambalajul neagru, l-am pus in iulie 2016 si am mers cu el 11000 Km).
Am pus 4.3 L si am scos cam 3.8. 500 ml in 11000 km mi se pare extraordinar, am si GPL pe masina.
Acum am pus tot Polytron, dar cel din varianta noua cu ambalajul gri, vom vedea.
Ca diferenta dintre cel vechi si cel nou, in afara de faptul ca cel vechi este mai inchis la culoare (nu ma refer la cel folosit), motorul este acum mai zgomotos la turatii mari. Si nu o zic doar din "ureche", ci am inregistrat cu telefonul din exact acelasi loc, inainte si dupa schimb.
Si sincer...nu-mi place sunetul pe care il face daca merg cu el turat la 6000...
Ma gandesc ca urmatorul sa fie un pic de Liqui Moly.
Dupa 2-3 ani de cand am vazut discutiile despre Polytron pe celelalte topicuri (acum inchise), voi ce parere aveti despre el?
Eu pe vectra B - 2001 - Z18XE, am avut initial Motul, a cam consumat din el, dar a si curs pe la niste garnituri si a trebuit sa completez cu vreo 3L in aproape 13000 Km.
Apoi am folosit Polytron 10W40 (cel cu ambalajul neagru, l-am pus in iulie 2016 si am mers cu el 11000 Km).
Am pus 4.3 L si am scos cam 3.8. 500 ml in 11000 km mi se pare extraordinar, am si GPL pe masina.
Acum am pus tot Polytron, dar cel din varianta noua cu ambalajul gri, vom vedea.
Ca diferenta dintre cel vechi si cel nou, in afara de faptul ca cel vechi este mai inchis la culoare (nu ma refer la cel folosit), motorul este acum mai zgomotos la turatii mari. Si nu o zic doar din "ureche", ci am inregistrat cu telefonul din exact acelasi loc, inainte si dupa schimb.
Si sincer...nu-mi place sunetul pe care il face daca merg cu el turat la 6000...
Ma gandesc ca urmatorul sa fie un pic de Liqui Moly.
- AlexLaur
- **
- 184 mesaje
- din 17 Jan 2017
- Astra 2016 B16XER
- Bucuresti
AlexLaur
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2017
- Mesaj Privat
Salutare oameni buni !
Vin si eu cu o rugaminte pentru raspunsurile voastre la urmatoarea dilema:
Tinand cont urmatoarele:
1. Masina are 11.700 Km, si schimbul a fost la 11.000 (GM 5W30, fiind in garantie...recomandat de ei cu tarie..), si:
2. tot la 11.000 am montat instalatie GPL(in reprezentanta, tot in garantie ) - ceea ce adauga o temperatura de ardere un pic mai mare pt GPL.
3. Din ce vad in manual nu se specifica DECAT temperatura "ambianta" MINIMA...nu vad nicio recomandare pentru temperaturi ambiante MAXIME.
4. Opel recomanda sus si tare 5W30 dexos2, pt toate tarile din Europa, chiar si pt cele cu clima mai calda decat la noi (Italia, Spania,Portugalia)
>> Intrebarea si dilema mea este daca acest 5w30 va fi suficeint la vara cand noi vom avea 35+ grade la umbra, si cu GPL ? <<
Stiu ca 5W40 are niste aditivi in plus, care POT produce unele reziduri/depuneri in plus in motor, fata de 5W30 care e mai "curat" in exploatare - ceea ce ar favoriza 5W30 in plus fata de faptul ca Opel il recomanda obsedant - DAR oare o rezista la vara? Pana la ce temperaturi merge 5W30, si 5W40?
Nu as vrea sa folosesc 5W40 decat daca nu este sufucient 5W30.
Motorul este B16XER, norma EURO6 pentru care manualul spune asa:
"Toate þãrile din Europa cu interval de service european(incluse si cele cu clima mai calda, Italia, Spania, Portugalia):
Temperatura mediului ambiant Motoare pe benzinã ºi diesel:
pânã la -25°C SAE 5W-30 sau SAE 5W-40
sub -25°C SAE 0W-30 sau SAE 0W-40
"În cazul în care calitatea dexos nu este disponibilã, puteþi folosi max. 1 litru de ulei de motor calitatea ACEA C3 o singurã datã între douã schimburi de ulei."
Multumesc pentru raspunsuri si drumuri bune!
Vin si eu cu o rugaminte pentru raspunsurile voastre la urmatoarea dilema:
Tinand cont urmatoarele:
1. Masina are 11.700 Km, si schimbul a fost la 11.000 (GM 5W30, fiind in garantie...recomandat de ei cu tarie..), si:
2. tot la 11.000 am montat instalatie GPL(in reprezentanta, tot in garantie ) - ceea ce adauga o temperatura de ardere un pic mai mare pt GPL.
3. Din ce vad in manual nu se specifica DECAT temperatura "ambianta" MINIMA...nu vad nicio recomandare pentru temperaturi ambiante MAXIME.
4. Opel recomanda sus si tare 5W30 dexos2, pt toate tarile din Europa, chiar si pt cele cu clima mai calda decat la noi (Italia, Spania,Portugalia)
>> Intrebarea si dilema mea este daca acest 5w30 va fi suficeint la vara cand noi vom avea 35+ grade la umbra, si cu GPL ? <<
Stiu ca 5W40 are niste aditivi in plus, care POT produce unele reziduri/depuneri in plus in motor, fata de 5W30 care e mai "curat" in exploatare - ceea ce ar favoriza 5W30 in plus fata de faptul ca Opel il recomanda obsedant - DAR oare o rezista la vara? Pana la ce temperaturi merge 5W30, si 5W40?
Nu as vrea sa folosesc 5W40 decat daca nu este sufucient 5W30.
Motorul este B16XER, norma EURO6 pentru care manualul spune asa:
"Toate þãrile din Europa cu interval de service european(incluse si cele cu clima mai calda, Italia, Spania, Portugalia):
Temperatura mediului ambiant Motoare pe benzinã ºi diesel:
pânã la -25°C SAE 5W-30 sau SAE 5W-40
sub -25°C SAE 0W-30 sau SAE 0W-40
"În cazul în care calitatea dexos nu este disponibilã, puteþi folosi max. 1 litru de ulei de motor calitatea ACEA C3 o singurã datã între douã schimburi de ulei."
Multumesc pentru raspunsuri si drumuri bune!
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat
Scrie clar in cartea tehnica 5W30 SAU 5W40.
Eu de ani buni am bagat atat in Astra H ( +180.000km ) cat si in recentul Astra J - 5W40, si nu am avut nicio pb in acest sens.
Important e sa fie norma de ulei corespunzatoare motorului, si sunt destule uleiuri bune in afara de GM pe care le poti baga in motor. Depinde de preferinte, pret, etc
Important e sa schimbi uleiul la timp
Eu mi-am facut o regula, si la 10.000km il schimb fara sa stau pe ganduri. Mai ales ca circul destul si prin oras.
Stiam un mecanic, care pentru drumurile de romania avea regula celor 3:
Schimb la 7.500km, daca te plimbi putin, si o arzi doar/foarte mult prin oras
Schimb la 10.000km, un schimb normal/indicat de ulei
Schimb la 15.000km, maxim, unde preponderente sunt drumurile extraurbane din Romania.
Sincer, stau si ma intreb, la intretinerea de afara, oare cum arata uleiul ala dupa 30.000km, fie chiar si rulaje de autostrada?
Eu de ani buni am bagat atat in Astra H ( +180.000km ) cat si in recentul Astra J - 5W40, si nu am avut nicio pb in acest sens.
Important e sa fie norma de ulei corespunzatoare motorului, si sunt destule uleiuri bune in afara de GM pe care le poti baga in motor. Depinde de preferinte, pret, etc
Important e sa schimbi uleiul la timp
Eu mi-am facut o regula, si la 10.000km il schimb fara sa stau pe ganduri. Mai ales ca circul destul si prin oras.
Stiam un mecanic, care pentru drumurile de romania avea regula celor 3:
Schimb la 7.500km, daca te plimbi putin, si o arzi doar/foarte mult prin oras
Schimb la 10.000km, un schimb normal/indicat de ulei
Schimb la 15.000km, maxim, unde preponderente sunt drumurile extraurbane din Romania.
Sincer, stau si ma intreb, la intretinerea de afara, oare cum arata uleiul ala dupa 30.000km, fie chiar si rulaje de autostrada?
- AlexLaur
- **
- 184 mesaje
- din 17 Jan 2017
- Astra 2016 B16XER
- Bucuresti
AlexLaur
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2017
- Mesaj Privat
Multumesc de raspuns ska.
Spui bine, intr-adevar. Dar daca magandesc sa raman la 5W30...ma gandesc pt un singur considerent- e mai putin aditivat si fiind vorba de norma EURO6 ma astept la ceva mai multa "catalizare"/"filtrare" - in plus, pe partea de evacuare - care ar duce-o mai bine cu 5W30, care produce reziduri mai mici decat 5W40. Insa ma tem ca va trebui sa trec la 5W40 la vara, datorita mai mult a plusului de temperatura adus de GPL...ma gandesc ca se face ciorba la 40 de grade atmosferice..
Care ar fi totusi limitele de temperatura pentru 5W30 ?
Drumuri bune!
Spui bine, intr-adevar. Dar daca magandesc sa raman la 5W30...ma gandesc pt un singur considerent- e mai putin aditivat si fiind vorba de norma EURO6 ma astept la ceva mai multa "catalizare"/"filtrare" - in plus, pe partea de evacuare - care ar duce-o mai bine cu 5W30, care produce reziduri mai mici decat 5W40. Insa ma tem ca va trebui sa trec la 5W40 la vara, datorita mai mult a plusului de temperatura adus de GPL...ma gandesc ca se face ciorba la 40 de grade atmosferice..
Care ar fi totusi limitele de temperatura pentru 5W30 ?
Drumuri bune!
- florin38
- **
- 245 mesaje
- din 06 Aug 2011
- Vectra 2002 y22dtr
- Alta tara
florin38
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2002 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2011
- Mesaj Privat
- AlexLaur
- **
- 184 mesaje
- din 17 Jan 2017
- Astra 2016 B16XER
- Bucuresti
AlexLaur
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2017
- Mesaj Privat
Multumesc de raspunsuri!
Daca tot am facut schimbul acum 3 saptamani, voi tine GM-ul 5W30 pana la sfarsitul lui Iunie, apoi trec pe 5W40...Aral High Tronic 5W40 (daca am certitudinea ca gasesc original, facut in Germania) sau Motul 8100 X-clean 5W40 (la fel, doar daca gasesc made in FR si nu e nesimtit de scump) + filtru original GM.
Ca si observetie, GM-ul are acum approx 700Km de la schimb si 3 saptamani, cu mers 90% pe GPL...si este inca auriu deschis, de abia il vad pe joja. Cel vechi, logic era negru inainte de schimb, mers doar pe benzina, uleiul venit cu ea din fabrica.
Ce magazine recomandati pt consumabile originale?
Drumuri bune!
Daca tot am facut schimbul acum 3 saptamani, voi tine GM-ul 5W30 pana la sfarsitul lui Iunie, apoi trec pe 5W40...Aral High Tronic 5W40 (daca am certitudinea ca gasesc original, facut in Germania) sau Motul 8100 X-clean 5W40 (la fel, doar daca gasesc made in FR si nu e nesimtit de scump) + filtru original GM.
Ca si observetie, GM-ul are acum approx 700Km de la schimb si 3 saptamani, cu mers 90% pe GPL...si este inca auriu deschis, de abia il vad pe joja. Cel vechi, logic era negru inainte de schimb, mers doar pe benzina, uleiul venit cu ea din fabrica.
Ce magazine recomandati pt consumabile originale?
Drumuri bune!