Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Eu as merge pe ulei GM ( ATF AW-1 ) pentru cutie.
Skip ads

  • omefro

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Ravenol de obicei au aditivi mai puternici de curatare , eu nu as folosi daca ai 180k km si nu s-a mai facut nici un schimb.
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Ok. O sa caut sa iau ce ma îndrumat ska GM AW-1 ca vad ca e special pt. Cutie AF40...
In primul rand ce risc mai mult, dacã îl schimb sau dacã îl las asa... ?
  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Desi nu-s specialist, daca o iei logic, dupa 180k km e ceva uzura in cutie, uleiul fiind praf, si posibil s-a creat si ceva span prin frecarile continue cauzate si de lubrifierea proasta ( din cauza uleiului foarte uzat )
S-ar putea, ca in cazul in care nu faci o curatare foarte buna a cutiei, impuritatile si mizeriile care sunt in cutie sa blocheze blocul de valve ( posibil din cauza vascozitatii mai mari/bune a uleiului nou - cred/banuiesc ), din cate am mai citit pe forum ( asta daca am inteles eu bine, s-ar putea sa gresesc, si atunci astept sa fiu corectat in consecinta de un coleg mai specialist Smile )
De aceea se recomanda schimbul de ulei in cutie cat mai des posibil.
Skip ads

  • omefro

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Recomandat e un schimb total, fie cu pompa speciala, fie prin schimbari partiale pana ce uleiul ajunge rosu. De ce? A explicat colegul ska.
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
De schimbat il schimb total cu pompa sau fãrã, am inteles ca fara pompa trebuie mai mult decat in cazul schimbului cu pompa, dar nu asta e problema. Problema este cum pot sa curat cat mai bine cutia, dacã mizeria/depunerile reprezinta riscul major, eu ma gândeam cã sa fac 2 schimburi totale succesive al 2 lea dupã sateva sute de km dupã primul e ok asa?.

Zilele astea dau comandã de ulei GM ATF AW-1, mai ramane sa gasesc pe cineva cu pompa dacã nu varianta cu scosul conductelor.

Ce ma nedumerit a fost raspunsul ãstora de la Opel ca pot sa fac mai mult rau decat bine.
Deci, in concluzie, trebuie sa il schimb obligatoriu?
  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nu ti poate garanta nimeni ca la acesti km nu vei avea pb, dupa schimbul de ulei. Dar totodata s-ar putea sa nu ai nicio pb, daca schimbul va fi facut corect.
Decizia iti apartine.
Ideea e ca desi golesti baia de ulei a cutiei si uleiul din radiator si convertizor, in blocul de valve uleiul vechi tot ramane ( cu sau fara mizerii sau impuritati de la uleiul vechi ) daca cutia nu-si face circuitul complet de cateva ori ( adica, cu motorul pornit, si cutia umpluta cu ulei, se trece prin toate treptele de viteza ( P R N D etc ) de cateva ori... din nou, ma gandesc logic.
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Am cumparat 8 litri de ulei original GM norma AW-1 (nu am vrut sa risc, totusi daca vreti sa folositi altceva puteti cumpara ulei cu norma 3309). In total am folosit 7.75 litri de ulei.

1. Am desfacut busonul de sus de la cutie, cel de umplere;
2. Am tras afara furtunele din cutie ce merg in radiatorul de ulei (unul e turul si celalat e returul), futunele se trag afara impreuna si nu pot fi despartite;
3. Apoi am taiat o bucata de furtun pe care l-am bagat in turul de la cutie si am facut legatura cu furtunul ce a iesit din cutie si mergea in radiator (ca sa va puteti da seama care e turul si care e returul, cu ambele furtune trase afara din cutie, porniti masina pentru 2 -3 secunde si vedeti pe care dintre cele 2 futrune vine uleiul din radiator. La mine a fost pe partea stanga cum stai in fata motorului, in principiu asa ar trebui sa fie la toate).
4. Am conectat la furtunul ce vine din radiator alt furtun si capatul l-am bagat intr-un bidon de 5l (pe care l-am gradat in prealabil), este important acest lucru ca sa puteti vedea cati litri de ulei scoateti din radiatorul de ulei.
5. Am golit cutia de ulei, in total cam 2.7 l de ulei (e foarte important sa masurati fiecare gram de ulei).
6. Dupa ce am pus la loc busonul si surubelul de nivel al cutiei, am completat in cutie cu 3,5l de ulei.
7. Apoi am pornit motorul si in timp ce iesea uleiul din radiatorul de ulei, in acelasi timp completam cu ulei in cutie (e FOARTE important acest lucru deoarece ramane cutia fara ulei si........). Am scos din radiator 5 l de ulei (dupa ce am oprit motorul se vedea pe furtun ca uleiul e rosu).
8. Am bagat furtunele la loc in cutie si dupa ce am socotit la gram cati litri de ulei am scos (am mai comletat cu cat a fost nevoie, cam 250ml), in total 7.75 litri.
9. Cu busonul de umplere scos, am pornit motorul si am trecut de cateva ori prin trepte, ca sa se poata face circuitul si sa se aeriseasca cutia.
10. Strans busonul de umplere si DRIVE SAFE



Cam asta e procedura de schimb"total" al uleiului. Ce nu stiu e cand se trece cutia prin toate treptele. Bãnuiesc cã dupã completarea cu ulei, cel ce curge pe la dopul de golire, si in momentul scoaterii pe la conductele de la radiator, a uleiului din convertizor..?
Skip ads

  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Asta nu stiu sa-ti spun sincer.
Eu la aprox 63000km doar am schimbat repetitiv ( de 3 ori ) doar cei 2,5L care au iesi din cutia de viteze, pana cand culoarea uleiului s-a apropiat foarte tare de cea rosie a uleiului nou.
De fiecare data, dupa completarea uleiului, s-a facut tot circuitul cutiei de 3 ori in aprox 5 minute, sa fiu sigur ca uleiul schimbat a ajuns peste tot, inclusiv in blocul de valve, radiator, convertizor...
La reprezentanta nu mi-au demontat niciun furtun, din cutie...
Au masurat exact cat au scos, si tot atat au si completat ( acuma +/- 5ml nu cred ca s-a putut verificat cu precizie chirurgicala de trei zecimale Smile )
Oricum, am deja aproape 2000km de cand am facut schimbul si merge ca in prima zi.
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Ok poate ma lamureste cineva.

Problema la mine legat de nivel este ca am si o mica pierdere pe unde ies conductele radiatorului din cutia de viteze si trebuie sa il fac eu( completat pana curge pe joja+max 0,3-0,5l din ce am inteles eu) nu e pierdere mare probabil o fi scazut max 2-3sute ml dar nu are cum ca asta insemna sa picture.
  • omefro

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Nu 'mesteci' in cutie atunci cand faci operatiunea de mai sus, o treci în D, doar la final treci prin P R N D de cateva ori.
Dupa schimb iti recomand sa aduci cutia la parametri din fabrica printr-o resoftare la Opel.
Succes.
P.S
Rezolva problema scurgerilor, 2-300ml e mult pentru o cutie automata.
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Am zis eu ca sunt 2-3 sute ml, decat s-au umezit conductele cutia si putin scutul.
Deci cand dau uleiul din convertizor cutia trebuie sa fie in D, o trec prin toate pozitiile la final cand se face nivelul(cu motorul pornit, am inteles) pt nivel de tine cutia tot in D?
Am mai citit pe aici ca trebuie resoftata..dar dupa schimb mai am pana la reprezenatanta1 suta si ceva de km are ceva?
Mai am de mers max 5-6 sute km pana fac schimbul, se impune o completare/refacere nivel pana atunci avand in vedere pierderile?
Skip ads

  • ctrnovice

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2016

  • Mesaj Privat
imi poate spune cineva cu exactitate cati L de ulei intra in AF40? la mine cutia smuceste destul de violent si sunt hotarat sa folosesc acest produs (nu vreau sa fac reclama) ca o ultima masura inainte de a lua decizia de a cumpara alta cutie sau de a o reconditiona pe asta; https://www.emag.ro/tratamen...027/pd/DT0BMDBBM/
in prospect scrie ca un flacon se foloseste pentru 10L de ulei...in AF40 intra mai mult de atat? o sa schimb acum si 3L ulei
  • omefro

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2017

  • Mesaj Privat
DCiobanu243 a scris:Am zis eu ca sunt 2-3 sute ml, decat s-au umezit conductele cutia si putin scutul.
Deci cand dau uleiul din convertizor cutia trebuie sa fie in D, o trec prin toate pozitiile la final cand se face nivelul(cu motorul pornit, am inteles) pt nivel de tine cutia tot in D?
Am mai citit pe aici ca trebuie resoftata..dar dupa schimb mai am pana la reprezenatanta1 suta si ceva de km are ceva?
Mai am de mers max 5-6 sute km pana fac schimbul, se impune o completare/refacere nivel pana atunci avand in vedere pierderile?


Pai nu ai zis dar așa se intelege.
Da, trebuie cutia in Drive (D) si pentru schimb si pentru nivel.
Nu e nici o problema ca mergi 100km, poti merge si 10k km ca nu are nimic, doar ca e mai indicata o resoftare.
Nu e greu sã completezi 200ml, ai putea face asta.

ctrnovice a scris:imi poate spune cineva cu exactitate cati L de ulei intra in AF40? la mine cutia smuceste destul de violent si sunt hotarat sa folosesc acest produs (nu vreau sa fac reclama) ca o ultima masura inainte de a lua decizia de a cumpara alta cutie sau de a o reconditiona pe asta; https://www.emag.ro/tratamen...027/pd/DT0BMDBBM/
in prospect scrie ca un flacon se foloseste pentru 10L de ulei...in AF40 intra mai mult de atat? o sa schimb acum si 3L ulei


Intra exact 8 litri, nici mai mult, nici mai putin.
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Se spune pe aici ca pentru nivel se mai pune in jur de 200-300ml ulei peste nivel, adica se completeazã cu aceasta cantitate dupã Ce se monteazã surubul de nivel, pentru ca schimbul se face la cald. Scriu uni pe aici ca baga ulei exact cat scot, eu nu pot sa iau acest reper din cauza pierderilor.
Oricum schimbul vreau sa il fac de 2 ori. Al doilea dupã câteva sute de Km max o mie fata de primul..
Multumesc pentru informatii.
  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ctrnovice a scris:imi poate spune cineva cu exactitate cati L de ulei intra in AF40? la mine cutia smuceste destul de violent si sunt hotarat sa folosesc acest produs (nu vreau sa fac reclama) ca o ultima masura inainte de a lua decizia de a cumpara alta cutie sau de a o reconditiona pe asta; https://www.emag.ro/tratamen...027/pd/DT0BMDBBM/
in prospect scrie ca un flacon se foloseste pentru 10L de ulei...in AF40 intra mai mult de atat? o sa schimb acum si 3L ulei


In prospect scrie ca un flacon se foloseste pentru cutii de pana la 10L capacitate ( eu asa am inteles din textul de pe site ) - "Mod de utilizare: Pentru tratarea unei cutii de viteze automate cu pana la 10 litri de fluid ATF"
Eu iti recomand sa schimbi cei 3L de mai multe ori (minim de 2!) pana cand uleiul scos ajunge aproape la culoarea rosie a uleiului nou.
Eu nici dupa al 2-lea schimb nu am fost multumit de culoare, si am facut 3 schimburi.
  • DCiobanu243

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2013 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2017

  • Mesaj Privat
DCiobanu243 a scris:Se spune pe aici ca pentru nivel se mai pune in jur de 200-300ml ulei peste nivel, adica se completeazã cu aceasta cantitate dupã Ce se monteazã surubul de nivel, pentru ca schimbul se face la cald. Scriu uni pe aici ca baga ulei exact cat scot, eu nu pot sa iau acest reper din cauza pierderilor.
Oricum schimbul vreau sa il fac de 2 ori. Al doilea dupã câteva sute de Km max o mie fata de primul..
Multumesc pentru informatii.


Si inca ceva, am mai vazut ca a scris cineva pe forum ca nivelul l- a facut cu cutia in P.?


Ultima modificare facuta de DCiobanu243 la Mie 26 Jul, 2017 11:12 am
  • ska

  • Mesaje scrise: 847
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2015 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2008

  • Mesaj Privat
omefro a scris:Dupa schimb iti recomand sa aduci cutia la parametri din fabrica printr-o resoftare la Opel.

Mie nu mi-au mai resoftat nimic dupa schimbul de ulei, cei de la reprezentanta... Smile
Nu am simtit vreo diferenta la schimbari sau in comportamentul cutiei dupa schimb, chiar si fara resoftare.
E obligatorie?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
http://workshop-manuals.com..._condition_check/
  • omefro

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2017

  • Mesaj Privat
ska a scris:
omefro a scris:Dupa schimb iti recomand sa aduci cutia la parametri din fabrica printr-o resoftare la Opel.

Mie nu mi-au mai resoftat nimic dupa schimbul de ulei, cei de la reprezentanta... Smile
Nu am simtit vreo diferenta la schimbari sau in comportamentul cutiei dupa schimb, chiar si fara resoftare.
E obligatorie?


Nu e obligatorie dar e recomanda.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR