Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,538
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Tetrapilectomie...ca sa folosim termeni tehnici... Daca e vorba de despicat firul in patru 😀
Parerea mea e ca puteai sa continui cu detalierea "procesului tehnologic" si cu simptomele defecțiunilor.
Pana la urma sunt mai multe bobine acolo?


Ultima modificare facuta de livcro la Mar 31 Jan, 2017 3:21 pm
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,490
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
In general, sunt 3:
-bobina stator;
-bobina rotor;
-bobina releu pornire.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
livcro a scris:😀
Parerea mea e ca puteai sa continui cu detalierea "procesului tehnologic" si cu simptomele defecțiunilor.
Pana la urma sunt mai multe bobine acolo?
Intradevar puteam...,multe,dar nu vreau sa cad in cealalta extrema,aceea de a plictisi pe unii care cred ca vreau sa adun post-uri...! Adevarat in releul de cuplare sunt 2 bobine,una de forta care lucreaza citeva fractiuni de secunda(cuplarea) si una de mentinere care lucreaza cit este actionat contactul cu cheie pe pozitia electromotor...
  • deleted-110726

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2016

  • Mesaj Privat
problema rezolvata la mine: carbuni uzati excesiv, schimbati. simptomele,sa mai repet , nu invartea electromotorul cand dadeam la cheie si nu se auzea nici un zgomot.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
[quote="big_electro61"]
livcro a scris: PRECIZARE:- cind cel putin unul din carbuni(perii) nu face contact cu rotorul,releul de cuplare nu poate face cuplarea(aruncarea bendixului pe coroana),deoarece bobina de forta se alimenteaza prin circuitul rotoric,deci inclusiv prin carbuni,iar bobina de mentinere nu are forta necesara aruncarii(cuplarii),dealtfel si numele spune ce face aceasta...
Acest post confirma precizarea...
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,538
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Dar nu am scris eu Smile
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,490
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Your account is hijacked!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Scuze pentru incurcatura...am vrut sa scot in evidenta ca exista legatura intre teorie si practica...,teoria mea si practica din postul precedent...
Skip ads

  • Iulian Starpitu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Salut,
Detin Astra H 1.7 cdti break (Z17DTH) diesel, 2005.
*Simptom: pe perioada a 2-3 luni inainte, am constatat ca electromotorul invartea mai greu la genul ca prima tura se realiza ca atunci cand bateria este epuizata, apoi urmatoarele 2-3 ture de invartire se realizau normal ca si cand bateria s-ar fi dezmortit si motorul pornea. Evident, cu totii am fi tras concluzia ca bateria (Varta Sylver 74Ah - nu stiu inca anul de fabricatie) este pe duca, ca ar mai avea ea ceva putere cat pentru cativa consumatori gen claxon, actionare geamuri, faruri insa nu si pentru invartirea motorului, si ca este pe duca si trebuie una noua. Totusi, la cat de electronist sunt eu Smile vazand ca bateria mai avea ceva viata in ea deoarece masina pornea impinsa in 2 metri, am decis sa duc masina in service si astfel sa impusc doi iepuri dintr-un foc; bateria sau electromotorul (am exclus alternatorul deoarece arata in bord 14,1 V cu consumatori si 14,2-14.3 V fara consumatori).

**Rezolvare: dat jos electromotor si curatat in interior, am inteles de la mecanic ca avea mizerie in interior. Acum, electromotorul invarte uniform si porneste motorul la prima tura, "la sfert".

***Motto: nu intotdeauna simptomul este corelat cu cauza din punct de vedere probabilistic; in cazul meu lipsa de actionare a electromotorului cu o baterie descarcata sau defecta. In final, sugerez ca in astfel de situatii cand electromotorul invarte foarte greu sau nu mai invarte deloc, sa se verifice tripleta baterie-alternator-electromotor. Sper sa ajute intamplarea mea si sa nu va grabiti sa faceti analize de costuri de reparatie/inlocuire alternator, electromotor sau baterie pana nu se determina exact cauza.

PS. in calculator nu se inregistrase nicio eroare care sa dea de banuit ca ar fi vreo problema la vreuna din cele trei componente baterie, electromotor sau alternator.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
''vazand ca bateria mai avea ceva viata in ea deoarece masina pornea impinsa in 2 metri, ''... Constatarea e...,beton! La fel si argumentul...!
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Exact simptomele descrise de Iulian, mai putin faza cu pornirea impinsa. Nu am incercat.
Astept pe cineva sa imi dea jos electromotorul ,sau macar sa o tracteze pina in service. Sint blocat la tara, pe linga Pitesti Smile
O sa actualizez dupa ce se rezolva.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,538
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Am fost si eu in situatie identica..dar am mai schimbat si acumulatorul..degeaba.
Skip ads

  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Acumulatorul meu nu are nici un an. Varta, instalata in service. In afara de cazul in care nu ar fi mers alternatorul, e ok.
  • nolob

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
S-a reparat electromotorul, i se tocisera de tot "periile". 230 lei la un service specializat pe electromotoare in Pitesti.
  • Cosmin Potlog

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Buna ziua.
Sunt nou pe forum si sper ca postez in sectiunea buna.
Problema pe care o am este urmãtoarea.
Pornire grea dupa stingerea martorilor din bord.
Pornire la sfert de cheie inainte de stingerea martorilor din bord.
Electromotorul este schimbat si este nou.
Filtrele toate schimbate împreunã uleiul.
Nu conteazã dacã pornirea este cu motorul rece sau cald.
Sper sa ma ajutati sa-mi i dau de cap.
Multumesc.
  • Cosmin Potlog

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Scuze. Am uitat sa mentionez ca am un opel insignia din 2009 luna iulie AN fabricatie.
Este cu o cutie automata.
  • Cosmin Potlog

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Scuze. Am uitat sa mentionez ca am un opel insignia din 2009 an de fabricatie luna iulie.
Are cutie automata.
  • truck_mihai

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Spania
  • Masina: Ampera 2013 X30f
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Buna tuturor !
Am gasit azi astea 3 videouri :
https://youtube.com/watch?v=zjYsY9ncFx4
https://youtube.com/watch?v=dZAVgqcOn4A
https://youtube.com/watch?v=GHZRPa5tCUw
astea sant la y 20 dth si la y 22 dtr
  • darius_86

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2003 Y1.7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
buna seara. Va rog sa ajutati cu un sfat.. Am un Opel Astra g motor de 1,7 isuzu cod Y17DT, si intampin de 1 saptamana urmatoarea problema: Pornirea la rece este ok, porneste dupa ce tin pe bujii de 2 ori, a treia oara cand se sting bujiile dau la automat si o ia instantaneu, merg cu masina un drum scurt sa las copilu la gradi, masina porneste din nou super ok, inca este rece motorul, dupa care plec la serviciu si apa urca pana pe la 70 sau maxim 80 de grade, si trebuie sa opresc, pe urma daca o las in repaus mai mult de 30 deminute cat sa apuce sa se raceasca putin, si vreau sa o pornesc dau si 10 secunde la automat pana o ia, nu stiu ce ar putea fi defect. un mecanic m-a pus sa schimb calculatorul de pe pompa de injectie, am facut schimb cu un coleg care are acelasi motor, dar aceleasi figuri, am schimbat un filtru de motorina, nimic!, am pus cabluri si am primit curent de la o baterie noua, absolut nici o schimbarreeeee.... nu mai stiu ce sa mai fac,aaaa inca ceva am facut, am schimbat senzorul de la volanta am pus unul nou, ca si cum nu l-as fi pus, sunt dezamagit total. Am pus pana si o valva de sens pe intrarea in pompa , caci am zis ca poate e defecta si scapa motorina inapoi...... Vreau sa va spun ca dupa ce porneste masina merge impecabil, fuge, trage, 140 km pe ora merg racheta cu ea nu se simte nimic diferit, singura problema ar fi pornitul la cald! Ce poate sa aiba ? Ar putea fi ceva uzat la electromotor > ? Va rog daca stiti sa imi spuneti si mie.Sunt din ARAD. Multumesc
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,538
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Senzorul de temperatura al motorului..ii spune ca motorul e rece la ecu, si asta da comanda de combustibil bogat (activeaza socul automat)... porneste innecata...zic si eu... Cauta date...treba sa gasesti o anumita rezistenta a lui la cald si alta la rece...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR