Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru link-uri.M-am lamurit.Exact asa mi-am imaginat ca trebuie sa fie construit acel potentiometru.In poza din primul link:
-mijlocul si borna din dreapta sunt capetele potentiometrului.Banda neagra din dreapta e rezistenta. (cu valoare fixa)
-borna din stanga e cursorul.Banda aceea neagra din stanga e de contact (rezistenta foarte mica)
-Piesa din dreapta,culiseaza odata cu miezul bobinei (supapa),iar cele 2 "perii" care sunt legate intre ele (electric),culiseaza pe benzile negre in sus si in jos.

La mine,banuiesc ca intre 2-4 e rezistenta (de 2,8kohmi),iar pe 6 e cursorul,care din cauza uzurii sau/si a murdariei,nu mai face bine contact cu rezistenta potentiometrului,dand valori ce variaza aleator.
Nu e nevoie de ohmetru analogic,cel digital e net superior.Problema e la potentiometru,dar nu cred ca se poate ajunge la el fara a se taia carcasa din plastic...si nu stiu daca dupa aia mai poate fi montat la loc...Ar merita incercat.
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Valva EGR functioneaza astfel:
- electromagnetul deschide supapa mai mult sau mai putin,in functie de tensiunea pe bobina,trimisa de calculator.
- potentiometrul trimite o tensiune (variabila functie de pozitie),spunandu-i calculatorului tot timpul,pozitia in care se afla supapa (feedback).
Sistemul e similar cu cel de la motorasele de reglaj al farurilor.
Daca potentiometrul e defect,trimite un semnal eronat. Chiar daca supapa (electromagnetul) functioneaza corect,nefiind blocata sau defecta,calculatorul va reactiona aiurea,ne mai putand sa regleze corect pozitia supapei.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Asa cum m-am asteptat,asta seara,dupa 4 zile de cand am curatat EGR,s-a aprins din nou "masinuta".Potentiometrul nu poate fi curatat cu carburol Sad. Un EGR de la dezmembrari e 200Lei,dar ma intreb,dupa cat timp va face si ala figuri?
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Era sa zic azi dimineata ca probabil ai avut noroc, n-am vrut sa fiu piaza rea dar degeaba, asa e cu piesele uzate...
EGR-ul e o piesa destul de complexa, trebuie sa functioneze precis in conditii grele. Nu cred ca poate fi reparat cu succes acasa in bucatarie. Doar daca vrei sa faci si alte teste in afara de cele facute deja de GM...

Daca incepe sa oboseasca si e doar murdar, avem noroc fiindca cineva n-a folosit masina cum trebuie si s-a depus funingine. Daca masina e folosita corect, cand nu mai merge trebuie schimbat - cu unul nou parerea mea. Unul de la SH este doar pierdere de timp. Poate doar unul de la o masina tamponata cu km putini, daca avem noroc sa gasim asa ceva.

Si mie mi-a facut figuri, l-am curatat si parca era mai bine, dar masina tot prost mergea fara sa dea nici un cod de eroare; motorul era astmatic rau, la turatii mici se inneca (40 km/h in viteza IV de exemplu) - asta pana cand mi-a picat definitiv cu cod de eroare, l-am schimbat cu debitmetru cu tot si... e alta masina. A meritat banii zic eu - totul depinde de ce vrei sa faci cu masina ta.

EGR-ul l-am inlocuit cu un Pierburg original, debitmetrul cu un Bosch. Nici piesa asta nu e dintre cele care se repara.
Skip ads

  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salutare , mesaj pt danpet si pt toti care mai au probleme asemanatoare, anul trecut am avut si eu probleme cu EGR-ul , mai exact eroare P1405 , ce am facut , mi-am luat inima in dinti si m-am apucat sa-l curat , intre timp mi-am cumparat si un tester OBD-II , mai exact cel din imagine , dupa curatare mi-a disparut eroarea , dar a reparut iar , pana sa il curat masina mergea sacadat , fara forta , uneori mai avea reacti adverse... in momentul cand aparea eroarea stergeam eroarea chiar si din mers , tineam testerul continu conectat in mufa , (dupa stergerea erori motorul mergea mai binisor)
Revenind la discutie , dupa curatare , mi-a mai aparut de cateva ori eroarea (3-4 ori nu mai stiu exact ) , procedand la fel , numai ca timpul pana sa apara din nou se lungise deja la cateva zile, o saptamana , in loc de cateva ore sau o zi pana sa il curat , apoi poate dupa ce facusem deja 100-200km nu a mai aparut deloc de atunci , parerea mea este ca daca l-ai curatat sa arate "ca nou" cel putin pe dinauntru ,dupa ce ai lasat sa merga motorul un timp cu egr-ul curat , va trebui sa decuplezi bateria ( CCA 30 MIN-CATEVA ORE ) ca ECU sa uite toate setarile ca mai apoi sa lasi motorul la relanti sa invete din nou mersul motorului , recomandarea mea , cumpara un tester ca asta , iti permite macar sa vezi si sa stergi erorile , eu am preferat wifi , ATENTIE LA DECUPLAREA BATERIEI RADIOCASETOFONUL POATE UITA CODUL DE SECURITATE SI TOATE CODURILE DE EROARE SE STERG
pt ca este compatibil cam pe orice cu wifi , pe BT pot exista diferenta de versiune la BT si sa nu merga ... testerul vine insotit de soft pt windows , iar ca sa il conectezi la telefon/tableta descarci TORQUE chiar versiunea free , cea cu bani nu aduce cine stie ce in plus



Ultima modificare facuta de Dany3lLs la Lun 09 Oct, 2017 10:37 pm, modificat de 3 ori in total
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Uite ce a facut tipul asta, a montat un potentiometru extern de 5KΩ Very Happy
(evident, constructia nu cred sa fie fiabila, de fapt conteaza f. mult
fiabilitatea potentiometrului):
http://www.solarvan.co.uk/egr/egr017.jpg
foto este luata de aici:
http://www.insightcentral.n...109752-post1.html

@Dany3lLs: merge curatat si va functiona cu succes atunci cand potentiometrul este ok,
potentiometrul este imposibil de curatat, se gaseste in celalalt capat, cel din plastic -
unde se afla mufa.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Sal PL500 , solutia nu cred ca este foarte buna , EGR-ul cred ca are atat un potentiometru cat si un electromagnet , curios sunt si eu cum este facut sistemul , foarte curios daca clapeta se deschide/inchide treptat sau lucreaza ca o valva inchis/deschis , cat si potentiometrul citeste valoarea de deschidere a clapetei in acelasi timp... cu ajutorul unei tije ceva...
ps: acum m-am uitat si eu pe linkul respectiv si am vazut cum este facut , eram sigur ca o portiune din partea metalica al alectromagnetului angreneaza si potentiometrul , acum ma gandesc daca electromagnetul este controlat in tensiune on/off sau treptat tinandu-l in functie de tensiune , intredeschis mai mult sau mai putin in combinatie cu arcul....


Ultima modificare facuta de Dany3lLs la Lun 09 Oct, 2017 10:43 pm
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
In poza aia apare doar capacul din plastic, modelul egr-ului este altul
dar principiul de functionare este identic cu alor noastre.
Asa arata egr-ul lui cu capacul demontat de pe electromagnet:
http://www.solarvan.co.uk/egr/egr002.jpg
Skip ads

  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
PS: acum m-am uitat si eu pe linkul respectiv si am vazut cum este facut , eram sigur ca o portiune din partea metalica al electromagnetului angreneaza si potentiometrul , acum ma gandesc daca electromagnetul este controlat in tensiune on/off sau treptat tinandu-l in functie de tensiune , intredeschis mai mult sau mai putin in combinatie cu arcul....
imi schimb parerea , ideea pare buna , potentiometrul pare unul controlat prin apasare , singura conditie este ca lungimea cursei potentiometrului sa fie egala cu lungimea potentiometrului original
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Electomagnetul cred ca este comandat on/off si probabil difera frecventa / timpul
de deschidere / inchidere.
Corect, potentiometrul trebuie sa aiba cursa identica cu a armaturii electromagnetului,
cu toate astea va avea viata grea in regimul de functionare impus de egr.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Parerea mea e ca electromagnetul e alimentat cu o tensiune continua,variabila.Argumente:
1.Are un arc destul de puternic,ce il tine in pozitia supapa inchisa (nealimentat).
2.Eu l-am alimentat pe al meu si cu 6V si s-a deschis aproximativ la jumatate fata de 12V.
3.Daca ar fi fost alimentat in impulsuri (PWM...pentru electronisti),probabil ca ar fi bazait/piuit...ar fi facut zgomot.
M-am gandit si eu la solutia cu potentiometru extern,dar nu stiu daca gasim pe la noi un potent. de acel tip (liniar-culisant)...Si acel potent. trebuie sa aiba in el un arculet care sa-i tina tija presata pe cea a EGR-ului.

Concluzie: la electromagnet nu prea are ce sa se strice.Piesa care face EGR-ul inutilizabil e potentiometrul.

@dant32 Masina mea merge bine chiar si cu eroarea (beculetul aprins).Nu tuseste,motorul merge rotund,doar ca am constatat un consum putin mai mare decat de obicei (cam cu 10%) si la demaraje,daca apas brusc acceleratia,nu prea se duce...mai ales cu motorul rece...Mai ai EGR-ul defect,pe care l-ai dat jos de pe masina?...Am putea face teste cu el. Smile


Ultima modificare facuta de danpet la Mar 10 Oct, 2017 8:52 am
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@danpet: asa ziceam si eu dupa ce l-am curatat, ca e super fata de ce era inainte. Incearca cu unul nou Pierburg si povestim pe urma, n-am cum sa-ti explic altfel - eu sunt patit, tu probabil inca nu.
EGR-ul vechi l-am aruncat cu mare bucurie la tomberon din pacate, dupa ce mi-a facut viata grea o buna bucata de timp. Debitmetrul vechi il mai am, ti-l fac cadou daca ajungi si pe la el.

As zice sa-ti cureti si mufele cu spray de contacte, eu am schimbat si 3 sonde lambda din cauza unel mufe murdare.

Cred ca EGR-ul nu trebuie doar sa functioneze, trebuie sa fie si acordat/calibrat cu restul senzorilor pentru ca functionarea sa fie eficienta. Adica trebuie sa deschida cand si cat trebuie. Dar am vazut caruta cu un cal si un magar inhamati amandoi, mergeau...
Skip ads

  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salut baieti,am un prieten care are o corsa d cu z12xep si are p0300 si p0302.am schimbat deja doua bobine de proba face la fel. Compresie in jur de 12 pe cilindri.daca ma puteti ajuta cu un sfat ceva ,v-as fi recunoscator.multumesc
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Ce bobina ai schimbat? de la aprindere sau de la EGR?
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Bobina de la aprindere
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Ar mai putea fi: bujia, injector infundat, apoi incep posibile cauze mai grave (ECU,
componentele distributiei pe cilindrul respectiv, etc.).

Ati testat daca aveti scanteie la cilindrul afectat ?
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Are si p0300 pe langa p0302.de aia am zis ca am schimbat deja doua bobine de proba de pe alte masini
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Esti off-topic, aici se discuta despre EGR.

Vezi in dreapta-sus caseta "cauta orice...", scrie acolo P0300 sau P0302 si o sa gasesti topicurile unde s-a discutat deja si s-au dat si solutii la problema ta.
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Da chiar, acum am vazut.m-am luat dupa codul motoarelor si n-am observat.puteai sa dai si o parere in loc sa fi asa acid colega.ma gandesc ca ai savurat fiecare cuvant din textul tau prin care mi-ai atras atentia, de undeva de sus, pe un ton superior.ti-a placut?ma rog doar ni-s romani ,nu?
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Ma asteptam la un asemenea raspuns. Nu esti primul care se simte jignit daca indrazneste cineva sa-i atraga atentia.
Am incercat sa fiu succint si nu acid, e problema ta daca interpretezi altfel.

Nu mi-am dat cu nici o parere din mai multe motive, printre altele fiindca inainte sa-ti raspund am cautat cum ziceam mai sus, am vazut ca subiectul e destul de complex si nu puteam reda toate discutiile la fel de detaliat ca dincolo. Orice parere ar fi generat alta intrebare si tot asa - si toate se discutasera deja. S-ar putea sa nu fie prea simplu ce-ai patit tu, iti doresc bafta.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR