Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • killjoy001

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Salut,poate ma ajuta cineva, am un opel astra h din 2006 1.6 twinport de 105 cai 200.000km cod motor z16xep si e un cosmar.
Problemã cea mai gravã e faptul cã dispare uleiul din ea fãrã sã îmi dau seama unde se duce. Cosuma cantitãti enorme, totul a început anul asta cu martorul la ulei, l-am completat si tot asa pana acum cand am ajuns sa pun 2 litri pe sãptãmânã( fãrã sã exagerez) i-am facut plinul de ulei cu 3 zile in urma, ieri i-am mai pus un litru iar azi s-a aprins iar becul. Nu scoate cum deloc, nu lasa nici macar un strop de ulei pe jos, singurul lucru e ca miroase cateoda a ulei ars în masinã.(folosesc castrol magnatec 5w40)
Nu stiu ce sa mai fac
Si pe langa asta multe altele(o sa enumãr cateva)
-are momente cand nu trage deloc fata sa fie diferentã între acceleratie la podea sau nu Si momente cand se comporta normal
-motorul moare cand o pornesc cateodata si daca nu da sa moarã
-cand plec de pe loc câteodatã se comporta de parca as fi plecat cu a3-a
Stiu, cosmar e putin zis
Skip ads

  • victor71

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2017

  • Mesaj Privat
salut! colegu, daca tot ce zici e intocmai si foarte sigur, nu sunt multe de spus ..... va trebui sa explici mecanicului direct in service precum ca ai un motor varza.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Z16XEP - Eu zic ca verifici mai atent capacul de prelingeri si supapa Capac culbutori. (sunete ciudate nu scoate prin zona capacului)
Si verifica probabil uleiul intra in clapeta. "singurul lucru e ca miroase cateoda a ulei ars în masinã"
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=147983
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=137263

Oricum o verificare mai atenta la tot motorul de scurgeri, furtunase/coturi in zona la clapeta sa nu fie fisurate/pori.
Daca este mai serioasa cred ca un test de compresie te va lamuri.

@victor71 - Dupa mine un motor varza este cand se rupe o curea de distributie in rest se repara, bine toate costa.

Sunt doar pareri.
  • killjoy001

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos @T.ion o sa ma duc azi la u service si cu ocazia asta o sa ii mai fac un schimb de ulei GM poate e mai bine.
Cat despre sunete ciudate: am auzit de câteva ori un sunet ca si cum as pune niste pietre într-o dozã de aluminiu si as zgudui-o, in rest nimic neobișnuit .
Skip ads

  • victor71

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2001 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2017

  • Mesaj Privat
adevarat, aici sunt doar pareri sau cauze asemanatoare intalnite si foarte posibil sa gasesti coincidente care te pot ajuta, in schimb tot la un service te poti duce cu asa problema ... in situatia ta cauzele sunt multiple si trebuie sa gasesti mecanicul dedicat meseriei sa iti rezolve problema. spre exe. eu merg la un meserias ce face opeluri, el stie si le viseaza ..... ma bazez pe el chiar daca dau in plus cu cateva zeci de lei, dar stie motoarele, asta e important.
  • killjoy001

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca o sa am noroc sa gasesc un mecanic ca al tau, pe aici lumea fuge de opel nici nu vine vorba de cineva dornic sã facã o segmentare
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Revin si eu cu o completare dar si cu o intrebare. In urma cu ceva timp mai scriam si eu pe acest topic si altul referitor la segmentare despre problemele.mele cu z16xe din 2001 care consuma pana de curand cam 0,5 l la o mie de km. De circa o lu a a inceput sa consume 0,4 la SUTA de km.
Drept urmare am bagat.o la segmentat, simeribguri supape, etc.
Mecanicul a descoperit cilindrul 2 putin mai larg decat segmentul. Deocamdata nu a pus ckmparatorul pe el dar cica se vede la ochi si cu lumina.
Intrebare: daca nu hornuiesc motorul (nu pot sa suport financiar si asta) si doar bag simeringuri, segmenti si tot ce mai e nevoie, desi ramane acel defect, inbunatatesc cat de cat situatia?
  • killjoy001

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Probabil ca da, dar din cauza cilindrului 2 nu cred ca o sa vezi imbunatatiri,sincer sa-ti zic nu stiu de ce te mai chinui, o alternativa mai ieftina ar fi sa schimbi motorul(probabil o sa optez si eu pentru asta daca am cilindrii prea uzati si nu se rezolva cu segmentare)
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Alt bloc motor sau un motor mai bun.
Daca nu merge facut cu Segmenti Supradimensionati.

Dar cred ca eu as alege prima optiune, vezi ce spune mecanicul dupa masurare cilindru, piston, etc...
Dupa faci o alegere...
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
remus-gabriel a scris:Revin si eu cu o completare dar si cu o intrebare. In urma cu ceva timp mai scriam si eu pe acest topic si altul referitor la segmentare despre problemele.mele cu z16xe din 2001 care consuma pana de curand cam 0,5 l la o mie de km. De circa o lu a a inceput sa consume 0,4 la SUTA de km.
Drept urmare am bagat.o la segmentat, simeribguri supape, etc.
Mecanicul a descoperit cilindrul 2 putin mai larg decat segmentul. Deocamdata nu a pus ckmparatorul pe el dar cica se vede la ochi si cu lumina.
Intrebare: daca nu hornuiesc motorul (nu pot sa suport financiar si asta) si doar bag simeringuri, segmenti si tot ce mai e nevoie, desi ramane acel defect, inbunatatesc cat de cat situatia?


Poti vedea daca e uzura cu ochiul liber, liniile elicoidale sunt urmele de la honuire in fabricatie, daca sunt sterse, se masoara, si in functie de valorile obtinute se decide cota de alezare(in functie de cotele urmatoare la piston+segmenti), si abia mai apoi de honuire, care e partea de finisare(reducerea rugozitatii peretelui).
Ia in calcul cumpararea unui bloc, pe care sa-l poti masura sau sa-l vada un mecanic "ochios".. In caz ca vrei sa-l faci pe al tau, fii atent la manopera, poti iesi cu cheltuieli in plus..

Bafta!
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspunsuri. Mecanicul principal a infirmat oarecum ce ma speriase pe mine ajutorul lui. A zis ca se poate segmenta. Am vazut si eu hornuirea din fabrica. Acum sper ca nu zice ca ii pune segmenti doar sa ma prinda de client. Cand am dus masina a spus ca dau ģarantie. Daca isi tin vorba pana la final inseamna ca sunt siguri pe lucrare si nu mint in legatura cu justificarea segmentarii.
Oricum, am vazut si simeringurile de supape. Erau tari ca lemnul. De asemenea segmentii de ungere blocati. Acum astept sa reasambleze motorul.
  • vectrapxi1

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Dupã mulți ani de schimburi cu GM 5w30 Dexos2 am renunțat la uleiul asta pentru a mai trage 1-2 ani de Z16XE de pe a mea Vectra C.
Soluția a fost sã trec pe Motul 5W40 X-CLEAN 8100.
Acum bag aproape 1 litru la 3000km, cu GM bãgãm 1l la 1000km. GM costa 26 de lei/litru, MOTUL costa 45 lei/litru.
Prețul în cazul meu chiar reflecta calitatea. Motor mult mai silențios, consum de ulei mai mic.
Cu GM mi-am bãtut joc de motor ani întregi.

Trageți concluzii și aplicați. Wink
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
cam tarziu ai descoperit uleiu asta,dar e bine mai tarziu decat niciodata
  • vectrapxi1

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Cele 4 roti nu sunt pe numele meu.
Uleiul GM a crezut cã e uleiul ideal și apoi am vãzut consecințele.
Pe viitor voi incerca cu Polytron 5W40, am auzit lucruri bune despre el.
  • max26

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Zafira 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2014

  • Mesaj Privat
X16 XEL Dupa segmentare facut chiloasa etc nu ies noxele.pareri ce se mai poate face!multumesc.
  • Sprincenatu Laurenti

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Buna ziua ! Am un 1,6 ,16 valve, benzina+GPL, porneste greu ,trebuie dat mult la automat, la ralantiu merge bine, pe gaz merge OK, dar pe benzina cind accelerez se ridica pina la aproape 2000 ture si apoi scade, desi accelerez nu se accelereaza,apoi sare brusc sus, la nralanti merge OK, pe gaz dupa ce trece( dupa ce se ridica temperatura la 45 grade, instalatie Tomasetto) merge OK, pe benzina ...., am schimbat si pompa , am suflat injectoarele, la ralanti are presiune in rampa cind accelerez nu, urca, da sa moara, mai ales daca bag in viteza....?, ma poate ajuta cineva ?
  • Sprincenatu Laurenti

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2012

  • Mesaj Privat
max26 a scris:X16 XEL Dupa segmentare facut chiloasa etc nu ies noxele.pareri ce se mai poate face!multumesc.

Vezi tobele, esapamentul, racordul flexibil, toba intermediara si toba finala sa nu fie sparte careva.
  • max26

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Zafira 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Salut!Nu sunt sparte tobele chiar arata ca noi.Catalizator si sonda lambda noi.Un mecanic mia recomandat sai pun ulei bun si sa o rulez daca am facut segmentare.Cei drept dupa segmentare nu am rulato deloc decat 2,3 km prin oras inainte sai fac testul de noxe.Acum nu stiu cat este de adevarat mitul asta cu rulatul masinii pana se aseaza motorul.
  • max26

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Zafira 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Salut!Nu sunt sparte tobele chiar arata ca noi.Catalizator si sonda lambda noi.Un mecanic mia recomandat sai pun ulei bun si sa o rulez daca am facut segmentare.Cei drept dupa segmentare nu am rulato deloc decat 2,3 km prin oras inainte sai fac testul de noxe.Acum nu stiu cat este de adevarat mitul asta cu rulatul masinii pana se aseaza motorul.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,481
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Mai trebuie rulat motorul(câteva sute de km), probabil încã mai sunt resturi de ulei, etc, pe eșapament , care se vor elimina treptat prin ardere, segmenții trebuie și ei sã se așeze pe cãmãși(ca sã etanșeze cum trebuie), apoi vezi gazele...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR