Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Dublu post, scuze..


Ultima modificare facuta de corsa.timis la Mar 17 Oct, 2017 3:44 pm
Skip ads

  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
PetruA a scris:Multumesc frumos pentru informatie.
Voi incerca o curatare clapeta de acceleratie si probabil si o spalare potentiometre din clapeta.
Cred ca voi proceda la fel si cu pedala de acceleratie.
Voi verifica si daca am cei 5V la ambele potentiometre de la clapeta si la cele de la pedala.
Te rog, imi poti da valorile si pentru pedala de acceleratie?




Bonus


  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am facut curatare clapeta de acceleratie. Problema nu s-a rezolvat.
Motorul are momente cand ii scade puternic turatia (momente ce coincid cu aprinderea scurta a martorului "motor").
Aprinderea martorului este scurta la relanti si nu apuca sa stocheze eroare. Doar daca merg cu masina apuca sa stocheze erori. Poate si daca o tin la relanti mult timp.
Voi verifica daca am tensiunile de 5V pe pinii corespunzatori la clapeta de aceeleratie si pedala. Tensiunea de 5V cred ca este generata de ECU.
Totodata voi verifica si tensiunea de alimentare a ECU.

Multumesc inca o data pentru documentatia oferita.
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am observat ca atunci cand motorul intrerupe lucreaza cele doua relee din cutia de deasupra ABS (se inchid si se deschid aleator).
Releul principal al motorului si releul pompei de benzina.
Erorile pe care mi le da sunt:
P1612
P1600
P1550 (A)
P1550 (B)
Dupa ultima eroare, motorul se ambaleaza la 1500 de ture si nu mai raspunde la clapeta de acceleratie.
Dar nici nu mai merge corect in acest regim.
Pana sa il tureze la 1500 motorul merge rotund, corect, doar ca face dn cand in cand aceste intreruperi..
Cand intrerupe clipeste si martorul motor (check engine) si totodata se inchid si se deschid aleator cele doua relee (pompa de benzina si releu princial al motorului).
D-nul Cuciureanu, din experienta d-voastra, pare a fi totusi ECU?

-----------------
Vectra B
Y16XE
Skip ads

  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Problema mea poate fi de la benzina cu apa?
Exista o schema logica a functionarii calculatorului din care sa afli cand aprinde calculatorul "check engine" sau cand trece motorul in regim de avarie?
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am golit filtrul de benzina. Nu avea apa in el.
Am blocat releul pompei de benzina in pozitia contact inchis, dar motorul inca are intreruperi iar martorul check engine clipeste in timp ce motorul intrerupe si totodata releul principal al ECU (releul 13 de langa releul pompei de benzina) se deschide (sau cel putin asa pare dupa zgomotul pe care-l face).Din cate vad in schema, el alimenteaza rezistentele sondelor lambda, bobina supapei rezervorului si bobina AGR-ului, dar da +12V si la pinii A53 A47 si A48 ai ECU.
As putea bloca acest releu pe pozitia inchis? Macar o perioada scurta de timp sa vad daca se mai aprinde martorul check engine?
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am scos capacele releelor 12 si 13 si am urmarit functionarea lor.
Releul care se tot deschide este 12 (releu pompa de benzina). Cand se deschide motorul intrerupe si check engine clipeste.
Am fortat motorul mai mult timp la turatii de 2000 ... 3000 si dupa cateva minute a inceput sa se aprinda si MIL.
In final motorul s-a oprit.
Erori rezultate:
P0230
P1612
P1600
P1550
P1550
P1614

Interesant este ca am scos mufa senzorului de temperatura a aerului aspirat si nu mi-a dat nici o eroare.
Am pornit motorul si nu s-a simtit nimic in mersul motorului. Nici dupa ce am oprit motorul nu am gasit nici o eroare referitoare la IAT.
Poate sa-mi dea cineva o sugestie?
Sa demontez ECU? Pare totusi o problema de ECU?
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu precizari.
Am dat ECU la reparat.
Dupa reparatie l-am montat si nu mai imi da P1600, dar dupa cateva zeci de secunde de la pornire intra in limp mode
Si imi da erorile:
P1550 (A)
P1550 (0)
P1550 (B)
Motorul ramane la 1500 ture/minut si parca merge in 3 cilindri , dar totusi nu vibreaza ca un motor in 3 cilindri, insa se aude in esapament ca si cum nu ar functiona toti ciindri.
Evident nu raspunde la pedala de acceleratie ci ramane la 1500 de ture.
Martorul Check Engine nu se aprinde, in schimb se aprinde martorul MIL si ramane aprins (pentru ca are stocate cele trei erori P1550).
Ce parere aveti?
D-nul Dan imi puteti da o sugestie?
Skip ads

  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Pardon, am gresit erorile.
Erorile reale sunt:
P1550 (A)
P1500 (0)
P1550 (B)
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Acum am vazut ca, clapeta de acceleratie nu raspunde la pedala.
Clapeta de acceleratie nu se misca. Daca o misc cu mana motorul se accelereaza.
Am verificat mufa clapetei:
Am tensiune de 4,97V pe ambi pini.
Pini care se verifica la masa au 0 ohm.Insa cand am verificat pinii motorasului clapetei imi arata
intre 2.7 ohm si 8.7 ohm. Daca misc cu mana putin clapeta se schimba valorile.
Pare a fi o problema la motorul clapetei.
La test clapeta prima data a inchis-o si a deschiso corect.
Cand am mai incercat de alte cateva ori nu a mai raspuns la test cu OP-COM.
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am inlocuit clapeta de acceleratie.
Aceleasi erori apar. Singura diferenta este ca acum dupa ce intra in limp mode raspunde totusi la pedala de acceleratie dar turatia nu trece de 2000 de ture.
  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am observat urmatoarele lucruri:
- dupa reset ECU, fara sa pornesc motorul, doar contact pus, cum apas pe pedala de acceleratie mai mult de un sfert de cursa (aproximativ) se aprinde martorul MIL si apar erorile P1550, P1500, P1550.
- in OP-COM la pozitie clapeta de acceleratie imi spune "valoare invalida" daca trec acel sfert de cursa a pedalei.
- daca dupa reset ECU fac cu OP-COM test clapeta de acceleratie (doar contact pus), imediat mi se aprinde martorul MIL si apar cele 3 erori.
Deci ECU trece in limp mode fara sa fie pornit motorul.
Este posibil sa fie memorate niste valori aiurea pentru clapeta de acceeratie? Aceste valori nu dispar dupa reset ECU (asta daca eu fac corect reset ECU, adica deconectare borna minus de la baterie timp de 5 minute).
Poate fi oproblema de resoftare?
Poate sa-mi dea cineva cateva indicii?
Skip ads

  • PetruA

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata !
Totul functioneaza ca la inceput.
  • claudiu2grig

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Imi pare rau ca exista asemenea animale care se dau drept mari specialisti!Din pacate exact in aceasta categorie se incadreaza acest "domn" Mihai care este de o speta extrem de indoielnica!
Si eu am patit exact la fel si sper sa nu mai apara si altii sa pateasca la fel!
In concluzie evitati acest maimutoi care se crede specialist in calculatoare!
  • fpl

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am reusit si eu sa repar ECU la Z16XE HSFI-2.1 singur. Masina pornea din ce in ce mai greu si ultima oara m-a lasat in drum. La diagnoza mi-a dat concomitent P0351, P0352, P0353 si P0354. Ar fi fost culmea sa se strice cele patru bobine de-o data. Revin cu detalii si poate reusim sa gasim o explicatie si/sau recomandari.
  • fpl

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Dupa cum spuneam masina pornea din ce in ce mai greu. O data pornita nu crea probleme in mers. Nu pornea niciodata daca motorul era cald. Ultima oara, acum o saptamana, m-a lasat in mers si de atunci nu a mai pornit niciodata pana nu am reusit sa repar ECU. Poate ca "repar" e mult spus si mai potrivit ar fi "carpit" dar cert e ca acum porneste fara probleme in orice conditii.
Daca va uitati la coltul din dreapta sus al imaginii atasate puteti vedea ca am indepartat gelul protector si ca am aplicat fludor pe acea zona conductoare a PCB. In zona aia este un strat metalic care la microscop pare ca ar fi fost taiat cu laserul pentru a i se ajusta rezistenta. Daca va uitati se pot observa trei astfel de taieturi: doua in stanga si una in dreapta. Din acele taieturi porneau crapaturi care banuiesc ca s-au creat cu timpul datorita uzurii si/sau poate imperfectiuni din fabrica. Masurand rezistenta electrica de ambele parti ale taieturilor/crapaturilor citeam 0,3 ohm. Dupa aplicarea fludorului citeam 0 pentru ca nu am un aparat cu acuratete mai buna de 100 mohm.
Ce parere aveti? Carpeala sau reparatie? Va tine sau va pica? Ce piese sunt conectate cu acel conductor si ce rol au? Au vreo conexiune externa la pini? Cum pot sigila la loc ECU?
Ma face sa cred ca masina nu pornea cand motorul era cald pentru ca crestea si mai mult rezistenta electrica a zonei afectate datorita temperaturii. Dar de ce functiona fara probleme mai departe?


  • fpl

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Un zoom in pentru ce va povesteam.


  • AGabriel951

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2017

  • Mesaj Privat
sa postez si aici poate pana la urma ii dau de cap
buna ziua
am o rugaminte daca ma puteti ajuta
pe un opel astra h z16xep 1.6 benzina din 2004 hatchback 77kw 105 cp
am mai multe erori - sondele lambda, senzor temperatura motor... am facut cateva masuratori iar senzorii respectivi ar fi ok dar pe mufa M de la ECU apar o groaza de tensiuni ...

aveti ceva idee unde/cum /ce ar trebui sa folosesc sa pot verifica ECU?
sau daca se gaseste pe undeva cate ceva despre mufelel respective?

mentionez ca momentan masina merge in bucla deschisa din ce am primit de la tester iar de exemplu la lambda 1 nu am tensiunea bateriei pe rezistenta si sonda intoarce peste 2V
iar
- cu bordul pus/aprins
pinul 52 de la mufa M ECU corespunzator pinului 2 de la mufa de imbinare cu sonda lambda 1 - 3.55 V
pinul 44 de la mufa M ECU corespunzator pinului 4 de la mufa de imbinare cu sonda lambda 1 - 3.49 V

am toate tensiunile de pe toti pinii de la mufa M ECU cu borsul stins si bordul pornit si toate tensiunile de la conectorul pentru mufa M ECU si cateva poze cu coduri de eroare la diferite intervale de timp si cu diferite aparate de diagnosticare dar nu imi dau seama cum se ataseaza

multumesc
  • AGabriel951

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2017

  • Mesaj Privat
am gasit si cum sa incarc imaginile Smile


  • deleted-113970

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Buna, vezi ca ai o siguranta pocnita sau verifica traseul de plus de la releu principal k46 in UEC, iti trimit atasat imediat. E vb de F26, de 10A

Post edit. Dupa ce am vazut si eroarea pe injectoare, imi dau seama ca nu iti ajunge +12v in UEC. E un topic deschis pe tema asta si iti dau redirrect:
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20

Post-ul lui svasile, de azi, in pagina 2, ora 03.42pm.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR