Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • zerillos

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Practic senzorul care arata daca temperatura apei creste, nu?
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Da....si injectia de benzina deinde de el
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salutare , am Opel agila 1.0 motor z10xp, de vreo doua saptamani am observat ca temperatura la motor abea urca putin, suspectez termostatul care deja l-am comandat , intrebarea mea e , unde se afla acel senzor de temperatura a motorului ? , senzorul presiune ulei abea l-am schimbat acum doua luni.. ce am observat daca tin caldura inchisa urca putin , daca tin caldura la jumate , nici dupa 10-15 km nu indica aproape nimic , cu caldura pornita , baga caldura
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Foarte bine e ca ai comandat termostatul deoarece el este cel defect.
Senzorul temperatura antigel se gaseste "plantat" in partea de sus a
carcasei pompei, vezi foto (preluata de pe un alt forum):

Skip ads

  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc PL500 , luni imi vine comanda , pe langa termostat ( Mahle - 70 RON ) sper sa fi ok , am mai comandat inca o garnitura termostat (GM - 13 RON ), am inteles ca ar trebui doua la indicatia unui amic , una vine cu termostatul si am mai luat inca una , si daca tot vine frigul schimb uleiul actual GM 10W40 si trec la Mobil 1 S3000XL - 5W40 , filtru Mahle , cred ca mai am ceva antigel cca 1 L , daca desfac doar sus cele 3 suruburi , o curge mult antigel pe acolo ?
EDIT: ( daca tin incalzirea inchisa , temperatura motorului abea ajunge la 60°-70° si asta dupa un drum de vreo ora juma prin Bucuresti ) , luni sau marti , daca am timp sa pun noul termostat , am sa repostez , despre cum merge dupa schimbare
  • floryn_c90

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2012

  • Mesaj Privat
În primul rand vreau sa salut toți posesorii de Opel și în special pe dl Dan care m-a scos din multe belele cu rãspunsurile lui (dl Dan, gestul este din respect nu lingusala, sțiu ca nu va place).
În al doilea rand va expun o problema a motorului meu Z14XEP din 2008 la care nu îi dau de cap.
La o ridicare de rutina a capotei am observat ca mai avem lichid de rãcire doar pe fundul vasului. Am completat cu G12 amestecat cu apa demi pana la semn și în timp ce stãteam cu motorul pornit am observat ca nu vine lichid în vas pe furtunul ce iese din Throttle. Inițial am crezut ce este înfundat ceva, așa ca am scos furtunul direct din ºtuțul de la pompa de apa, dar iarãși nu venea lichid. Cum se audea un zgomot din partea stângã a motorului (altul decât lanțul de distribuție), am suspectat pompa de apa ca se învârte in gol pe ax. Așa ca am dat-o jos și am verificat-o. Totul OK, paleti din metal, intacti, nu se învârte în gol, nu ronțãie rulmentul, nu curge, verdict: pompa OK. Cu ocazia asta am gresat puțin rola de la accesorii ca de acolo venea zgomotul.
Antigelul l-am schimbat in urma cu 1000km
și nu am vãzut sa treacã temperatura de max. 92°C chiar și dupã o ora bara la bara.
Dupã ce am pus pompa la loc sigilata cu silicon dintrala bun de la Victor R. in limita bunului simt, am asteptat o jumatate de ora, am pus antigelul si observ ca temperatura creste lejer pe la 95° C și începe sa bolboroseasca cu termocupla la maxim. Aceleași simptome, lichidul nu-și face circuitul. Am dat termostatul jos din suport, completat cu lichid, în vas da sa bolboroseasca iar radiatorul rece tun. Verificat radiatorul pe tur și retur cu apa de furtun, trece dintr-o parte în alta fãrã nicio problema. Ulterior am observat ca scuipa ceva pe esapament și primul gând a fost garnitura de chiulasa. Nu am putut sa determin gustul soluției de pe teava curata lacrima așa ca am desfãcut bujiile sa vãd dacã gãsesc ceva antigel în camera de ardere. Totul ok, toate 4 uscate și negre tãciune. Uleiul a rãmas la nivel și nu prezintã nicio schimbare de culoare sau textura, este așa cum l-am pus acum 1000km.
Din ce am citit în cele 34 pagini ale post-ului ordinea ar fi urmãtoarea:
- termostat blocat inchis ( l-am dat jos de tot).
- radiator înfundat ( este ok, verificat de mine)
- pompa apa ( este ok, verificata de mine)
- garnitura capac distributie ( dacã era așa, nu trebuia sa creascã nivelul uleiului?)
- garnitura chiulasa ( verificat camerele de ardere cu lanterna și sunt uscate, iar dacã garnitura este multistrat de tabla cu elastomer, se duce cam greu, nu?).
- chiulasa fisurata ( de asta îmi este cel mai frica și sincer sa fiu nu prea as vrea sa ajung acolo). Plus ca nu știu cum as putea verifica nivelul de CO2 din vasul de expansiune fãrã echipamente specializate, ca sa fiu sigur.

Totusi nu inteleg de ce lichidul de rãcire nu-și face circuitul atâta timp cât palele pompei de apa se invart. Sa fie vreun pasaj obturat prin bloc sau chiulasa? De ce nu circula lichidul prin radiator?

Credeți ca EGR-ul ar putea influenta cu ceva circuitul? Nu l-am dat jos încã.

Dupã o discuție cu un mecanic la telefon mi-a zis clar ca trebuie sa dau chiulasa jos sa o duc la verificat la un atelier specializat. As vrea ca asta sa fie ultima solutie. Am scule decente și abilitãți zic eu foarte bune pe partea mecanicii, și chiar nu as vrea sa o duc in service sa-mi macelareasca bãieții motorul. Rar dai peste cineva priceput intradevar.

Mulțumesc si Sãrbãtori fericite!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu te grabi sa faci motorul bucati.
Stutul de sus pe pompa este din plastic si se rupe des. Am gasit inventie mioritica cu surub bagat si nu se vede. Scoti furtunul cu grija si sufli in pompa prin el dupa care verifici si daca nu este infundat si catre vas.
  • floryn_c90

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am verificat ºtuțul, este OK. La pompa mea este din ceva metal, cupru cred. Suflat pe ºtuț, nicio problema. Suflat pe furtun prin Throttle pana în vas, totul OK. Nu pare a fi ceva obtururat pe traseul acesta. Va rog dacã îmi puteți etapiza traseul circuitului de rãcire prin componente la acest tip de motor. Atat cel mic cât și cel mare cu termostatul deschis.

Peste o sãptãmânã și ceva aveam de gând sa schimb kitul restrâns de distribuție, cu lanț, patine și întinzãtor, garnituri noi, etc. Dar mã gândesc ca poate o schimb și dupaia o dau jos iar ca sa rezolv cu rãcirea.

Mulțumesc mult!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da-mi un tel ca nu am timp de scris un roman
  • Zoltan190D

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor si va multumesc pentru ajutorul dat pana acum.
Agila 1.2 cu vas de expansiune si buson metalic pe radiator,model 2000-2001.Acum o noua problema ,cel putin ciudata a aparut.Citind toate cele 34 de pagini ale problemelor instalatiei de incalzire nu am intalnit ceva sa o descrie exact.Problema a aparut cam acum un an ,dupa ce am turnat in instalatia de racire un lichid maro de etansat instalatia,insa poate este doar o coincidenta si persista si acum dupa ce am facut urmatoarele :
-Am schimbat termostatul cu unul Behr.Cel dinainte era defect.
-Am schimbat senzorul de temperatura lichid racire de pe pompa cu unul Delphi si functioneaza OK
-Am spalat instalatia de racire de 4x:1-acid citric,2-detergent, 3+4 apa curata apoi am umplut cu apa distilata si antigel G12
-Am aerisit istalatia pe la throttle body si buson radiator asa cum este descris de Dl.Cuciureanu.
Problema se manifesta asa:in clipa in care apa se incalzeste la 90-92 grade si numai atunci si termostatul deschide ,o cantitate mare din lichidul de racire este suflat in vasul de expansiune si daca se umple ,prin furtun afara iar temperatura urca rapid pana la 100 grade si sunt nevoit sa opresc si sa aerisesc.Asta numai prima oara si apoi daca aerisesc prin throttle body si buson totul revine la normal si functioneaza OK.Temperatura sta fix la 88 grade ,fara oscilatii si totul functioneaza OK in timpul mersului.Totul se intampla doar atunci cand motorul este rece si apoi se incalzeste si doar in clipa cand ajunge la 90-92 grade.M-am uitat peste tot si nu pare sa am pierderi de lichid de racire undeva(oricum am presiune si a doua si chiar a treia zi pe instalatie,atunci cand tin masina in curte si nu circul cu ea).Pompa am schimbat-o acum cativa ani.Daca cineva a mai patit asta va rog...
Oricum,va multumesc mult
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu-mi vine in minte decat faptul ca instalatia de racire nu se presurizeaza corect,
dar ridica semne de intrebare faptul ca dupa prima refulare functioneaza ok.
As suspecta supapa capacului metalic al radiatorului precum si etansarea acesteia pe
scaunul din gatul radiatorului, ar fi perfect daca ati gasi cu imprumut (pt. proba) alt capac.
Este doar o parere, probabil colegii vor interveni cu completari.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Schimba buson radiator, am intalnit asta.
Este cam 10-15 lei la dezmembrari, eu am unul dar te costa mai mult curierul.
Nu mai pune in veci si pururi solutii de etansare.
Skip ads

  • Zoltan190D

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
va multumesc foarte mult ptr, solutii am incercat mai demult sa schimb busonul acela,il suspectam demult insa nu am gasit decat pe eBay Germania.L-am tot curatat pe al meu suspectand lichidul acela de etansare ,insa degeaba.Intr-adevar turnand lichidul acela am facut o prostie mare si sfatuiesc pe oricine sa nu faca asa ceva.Domnule Cuciureanu va multumesc si dupa ce am cautat in toate schroturile din zona si magazinele auto se pare ca trebuie sa va rog sa imi trimiteti busonul ,indiferent de pret.Asa ca va rog sa mi-l trimiteti si daca se poate in regim de urgenta,stau cu masina pe dreapta si trebuie sa fac cateva drumuri importante.Va multumesc foarte mult
  • floryn_c90

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Buna seara,
Dl Dan, cred ca am rezolvat problema cu racirea motorului meu Z14XEP. Va multumesc mult, discutia cu dvs de acum cateva zile a fost de folos.

Problema, pe scurt, era urmatoarea: Instalatia de racire nu-si facea circuitul. Nu ajungea antigel prin Throttle in vas. Nu circula antigelul prin radiatorul mare. Temperatura urca aproape de 95 grade, pornea ventilatorul si nu reusea sa raceasca motorul atata timp cat lichidul nu circula prin radiator. Pompa de apa OK, termostat OK, radiator OK

Am schimbat kit-ul de distributie cu doua zile in urma (lantul era alungit si intinzatorul praf) si cu ocazia aceasta am decoperit urmatoarea problema, care cred ca era si cauza racirii defectuoase a motorului. Garnitura de la capacul frontal era deteriorata in zona pompei de apa, intre doua circuite, ambele de racire. Zona deteriorata este indicata in imaginea atasata. Cred ca aceasta a fost cauza care a dat peste cap fluxul antigelului prin circuit.

Dupa ce am schimbat distributia, cu garnituri noi peste tot si putin silicon in zona pompei asa cum am citit in alt post, totul a revenit la normal. Am pus antigel G12 + apa demi raport 1:1, si circuitul s-a aerisit de la sine. Caldura in habitaclu merge si termostatul deschide putin mai devreme din cate am observat termperatura sta putin sub 90 grade.
Deci, in mers sta pe la 87-88 grade iar pe loc urca pana pe la 94-95 grade, apoi porneste ventilatorul care coboara foarte repede temperatura pana la 87-88 grade. Eu cred ca e normal, iar ca sa stea la 90 grade trebuie un termostat nou si de calitate, de preferat Wahler, nu?
Am mers cu masina de atunci cam 150 km fara nicio problema. Acum sunt cu ochii pe vas sa vad daca scade nivelul.

Cu ocazia asta am curatat si sorbul de ulei. Nu era foarte murdar dar acum este ca nou. Acum, trebuie sa vad cum scap de depunerile din zona arborilor cu came de pe chiulasa. Din cate am observat doar acolo sunt, pe la distributie, baie si zona vibrochen nu am observat mari depuneri ca cele de sus.

Multumesc inca o data dl Dan si sper ca am rezolvat problema, asfel iar ma bantuie chiulasa.
  • MrMihai

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Felicitãri ^_^ și drumuri bune .
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@floryn _c90: Inteleg ca exista o deschidere intre turul si returul pompei.
Multumin ca ne-ati impartasit cauzele defectului.
  • Zoltan190D

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua tuturor,
Pana la urma am schimbat si radiatorul cu buson cu tot,(inchipuiti-va ca se gasesc foarte greu busoane ptr.radiator ptr modelul pana in Dec.2001),cu un radiator Nissens 63013A.L-am montat am reumplut instalatia cu solutia 50/50 antigel-apa si am facut proba.Am aerisit prima data dupa metoda descrisa de domnul Cuciureanu.Am observat ca furtunul dintre busonul radiator si termostat era putin prea umflat ,cu presiune pe el.Am atribuit asta faptului ca termostatul inca nu a deschis la 80 grade,furtunul fiind rece.Apoi am facut proba:deschidere la 91 grade,apoi am lasta motorul sa ruleze turat la aprox 2000/min.Termperatura s-a stabilizat la fix 88 ,fara oscilatii.Dupa vreo 10 minute am oprit motorul si am verificat instalatia.Totul parea OK.Furtunul cu pricina era fierbinte si cu presiune pe el,insa nu asa de mare ca inainte.
Astazi am pornit la drum cu el.Dupa aproximativ 12 Km. un bubuit puternic si aburi sub capota ,am oprit imediat si am banuit ce s-a intamplat:Furtunul a explodat si s-a smuls cu colier cu tot de pe teava metalica.Ce parere aveti? Garnitura de chiulasa?-AM sperat sa nu ajung aici,motorul functiona bine,fara probleme.Puteti vedea in poza urmarile exploziei.Stie cineva sa imi spuna codul de producator al furtunului?
Va multumesc ptr, raspunsuri
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lasa garnitura ca pica greu.
Furtun numai pe original gasesti 4700012
  • Zoltan190D

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2000 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
ma scuzati,am omis cel putin doua detalii importante:motorul este 1.2,nu 1.0.
Apoi problema cu suprapresiunea pe furtunul care a explodat,Si inainte de a schimba termostatul si dupa,am avut impresia ca am o presiune prea mare pe acest furtun.Termostatul acesta nou,marca Behr,am impresia ca deschide doar la 90 de grade,cand acul de pe bord arata 91 de grade ,abia atunci incepe sa se incalzeasca.PE busonul vechiului radiator scria 1,4 bar,acesta nou este inscriptionat 1.1 bar. si totusi nu a eliminat supraresiunea aceasta,furtunul a explodat zgomotos si destul de urat asa cum se vede in poza.Totusi atunci cand a explodat ,termostatul deschisese ,erau fix 88 grade si ieseau aburi la greu de sub capota si sub masina,aratam ca un avion lovit din filmele documentare despre al doilea razboi mondial....Furtunul s-a smuls singur de pe teava,nu eu l-am scos


acesta este furtunul?este ptr, agila 1,2: Furtun radiator OPEL AGILA (A) (H00) 1.2 16V, THERMOTEC DWX034TT
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Totusi, supapa busonului radiatorului trebuia sa elimine in vas suprapresiunea creata,
ati remarcat daca in vas a ajuns lichid ? O fi fost vechiul furtun slabit ?
O aerisire completa a instalatiei se face dupa mai multe cicluri incalzire / racire,
insa si chiar si deficitar facuta nu trebuia sa explodeze furtunul.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR