- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Ba da,asa cum am spus,inainte de a scoate mufa,mi s-au aprins beculetele (mai intai masinuta/cheia),cu codul 1405.Am demontat si curatat EGR-ul...nu era blocat sau foarte murdar,dar,potentiometrul dadea valori aiurea (cursorul).Il voi schimba.Am luat unul de la sezmembrari...bun,verificat de mine (simulat functionarea pe masa de lucru).
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Nu inteleg cum de-au scapat de sub control asa de multe EGR-uri. Pana acuma auzeam de ele ca fiind blocate si atat, mai nou, pica potentiometrele pe capete, asta m-a determinat sa caut diagnoze de acu 6-7 ani sa pot compara valorile cu cele actuale si inca nu am observat diferente. EGR-ul a fost curatat o singura data de cand e masina si acuma munceste cu brio la 230mii Km.
Cat mai costa unul nou Pierburg?
Cat mai costa unul nou Pierburg?
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
EGR-ul original al masinii a mers la mine cam 140.000 km dupa care l-am curatat (prima curatare) si am crezut ca l-am prins pe Dumnezeu de-un picior, dar la 160.000 a decedat definitiv si l-am schimbat cu un Pierburg (originale si piesa si pretul...) ; de atunci am facut cam 10.000 fara probleme, sa vedem mai departe.
As zice ca piesa asta are viata ei, functie si de conditiile de utilizare dar intr-un final tot cade si trebuie schimbata. Preferabil nu cu alta care are deja niste ani in conditii necunoscute in spate dar inca merge - chestie de gusturi. As mai zice ca si aici se aplica vorba: cat dai pe el, atata face.
As zice ca piesa asta are viata ei, functie si de conditiile de utilizare dar intr-un final tot cade si trebuie schimbata. Preferabil nu cu alta care are deja niste ani in conditii necunoscute in spate dar inca merge - chestie de gusturi. As mai zice ca si aici se aplica vorba: cat dai pe el, atata face.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Rezumat:EGR de pe masina=potentiometru defect,electromagnet=ok.Eroare 1405,apoi beculet galben aprins permanent (motorasul).
Experiment:
-Cumparat EGR S/H (100Lei) cu alt tip de mufa (de pe acelasi tip de motor).Verificat prin alimentare si masuratori pe masa de lucru...=ok.
-Improvizat adaptor intre mufa masinii si cea de la EGR...cu papuci...(piliti putin).
-Conectat EGR (S/H) cu adaptorul,nemontat pe motor cu suruburi.Cel defect e pe motor si neconectat...sta inchis permanent.
-Resetat eroarea din calculator,pornit motorul =nu mai apare nicio eroare.
-Am pus si un voltmetru cu ac,cu fire trase de pe bobina EGR-ului,ca sa vad daca si cand se deschide supapa...Da,se deschide cand e apasata acceleratia,de regula pe la 11V,dar apar si alte tensiuni,in functie de incalzirea motorului si de turatie.La ralanti e totdeauna inchis (0V).
Concluzie: acum pot testa pe masina orice EGR de acest model,indiferent de tipul conectorului,fara sa demontez EGR-ul de pe motor
Urmeaza sa inlocuiesc EGR-ul defect cu asta S/H,ca sa faca si recircularea efectiva a gazelor.
M-am gandit si la o varianta in care sa le leg pe amandoua,astfel: la cel de pe motor,sa leg doar bobina (care e buna),care sa deschida efectiv supapa,dar comandata de un tranzistor separat,care sa-i dea aceeasi tensiune ca pe bobina de la cel bun,dar care e in aer (pus deasupra intre motor si baterie)...Poze:
Experiment:
-Cumparat EGR S/H (100Lei) cu alt tip de mufa (de pe acelasi tip de motor).Verificat prin alimentare si masuratori pe masa de lucru...=ok.
-Improvizat adaptor intre mufa masinii si cea de la EGR...cu papuci...(piliti putin).
-Conectat EGR (S/H) cu adaptorul,nemontat pe motor cu suruburi.Cel defect e pe motor si neconectat...sta inchis permanent.
-Resetat eroarea din calculator,pornit motorul =nu mai apare nicio eroare.
-Am pus si un voltmetru cu ac,cu fire trase de pe bobina EGR-ului,ca sa vad daca si cand se deschide supapa...Da,se deschide cand e apasata acceleratia,de regula pe la 11V,dar apar si alte tensiuni,in functie de incalzirea motorului si de turatie.La ralanti e totdeauna inchis (0V).
Concluzie: acum pot testa pe masina orice EGR de acest model,indiferent de tipul conectorului,fara sa demontez EGR-ul de pe motor
Urmeaza sa inlocuiesc EGR-ul defect cu asta S/H,ca sa faca si recircularea efectiva a gazelor.
M-am gandit si la o varianta in care sa le leg pe amandoua,astfel: la cel de pe motor,sa leg doar bobina (care e buna),care sa deschida efectiv supapa,dar comandata de un tranzistor separat,care sa-i dea aceeasi tensiune ca pe bobina de la cel bun,dar care e in aer (pus deasupra intre motor si baterie)...Poze:
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
La un moment dat va da eroare deoarece feedback-ul asteptat de ECU nu se va realiza
(ex. ECU comanda deschiderea - potentiometrul va comunica ca EGR este inchis)
EGR -ul , pe langa reducerea poluarii, ajuta la incalzirea mai rapida a motorului precum
si racirea acestuia in sarcina, de asemenea reduce probabilitatea de aparitie a detonatiilor.
Mai bine realizati adaptarea pana la capat fara sa compromiteti mufa de pe cablajul masinii
(ex.: puteti folosi mufa celui defect).
(ex. ECU comanda deschiderea - potentiometrul va comunica ca EGR este inchis)
EGR -ul , pe langa reducerea poluarii, ajuta la incalzirea mai rapida a motorului precum
si racirea acestuia in sarcina, de asemenea reduce probabilitatea de aparitie a detonatiilor.
Mai bine realizati adaptarea pana la capat fara sa compromiteti mufa de pe cablajul masinii
(ex.: puteti folosi mufa celui defect).
- mariuseek
- **
- 299 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
PL500 a scris:La un moment dat va da eroare deoarece feedback-ul asteptat de ECU nu se va realiza
(ex. ECU comanda deschiderea - potentiometrul va comunica ca EGR este inchis)
EGR -ul , pe langa reducerea poluarii, ajuta la incalzirea mai rapida a motorului precum
si racirea acestuia in sarcina, de asemenea reduce probabilitatea de aparitie a detonatiilor.
Mai bine realizati adaptarea pana la capat fara sa compromiteti mufa de pe cablajul masinii
(ex.: puteti folosi mufa celui defect).
(ex. ECU comanda deschiderea - potentiometrul va comunica ca EGR este inchis)
EGR -ul , pe langa reducerea poluarii, ajuta la incalzirea mai rapida a motorului precum
si racirea acestuia in sarcina, de asemenea reduce probabilitatea de aparitie a detonatiilor.
Mai bine realizati adaptarea pana la capat fara sa compromiteti mufa de pe cablajul masinii
(ex.: puteti folosi mufa celui defect).
Te inseli.Cred ca n-ai citit cu atentie ce am scris: EGR-ul S/H,pus in aer,e conectat la mufa masinii cu toate cele 5 fire.Supapa lui e actionata si-i da feedback calculatorului,transmitandu-i corect pozitia...doar ca...nu trec gazele din evacuare in admisie,pentru ca...e in aer,iar EGR-ul defect e prins pe motor,neconectat la calculator,deci,permanent inchis.
De 3 zile merg cu ea asa si nu a dat nicio eroare.
Supapa nu se deschide cu motorul rece.Abia dupa ce merg 0,5-1km incepe sa lucreze la accelerare,deci...nu vad cum sa contribuie la incalzirea mai rapida a motorului.
Mufa de pe masina nu a suferit nimic.In ea am introdus 5 papuci de dimensiunea potrivita...ca nu am gasit o mufa de la un EGR defect.Dupa ce-l schimb pe cel defect,voi avea si aceasta mufa...pentru teste viitoare.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Ai dreptate ca incepe sa lucreze inainte de a ajunge motorul la temperatura normala.
Azi am facut alta modificare:
Am conectat si bobina (doar bobina) de la EGR-ul de pe motor,comandata de un tranzistor suplimentar,cu aceeasi tensiune ca si bobina celui care e in aer.Asta pentru ca nu stiu daca tranzistorul din calculatorul masinii ar fi suportat curentul dublu,daca puneam cele 2 bobine direct in paralel.
Acum,EGR-ul de pe motor se deschide la fel ca cel care e-n aer si care da feedback corect,dar cel de pe motor face si recircularea gazelor din evacuare in admisie,sistemul,functionand ca un singur EGR bun N-am mers decat vreo 500m,asa ca n-am apucat sa vad diferenta la demaraj sau la consum...urmeaza concluziile.
A fost un experiment (reusit zic eu),pentru testare EGR si pentru a intelege eu cum functioneaza sistemul.Urmeaza desigur sa prind o zi potrivita si sa-l schim pe cel defect,care,va fi disecat pentru studiu,eventual reparare.
Azi am facut alta modificare:
Am conectat si bobina (doar bobina) de la EGR-ul de pe motor,comandata de un tranzistor suplimentar,cu aceeasi tensiune ca si bobina celui care e in aer.Asta pentru ca nu stiu daca tranzistorul din calculatorul masinii ar fi suportat curentul dublu,daca puneam cele 2 bobine direct in paralel.
Acum,EGR-ul de pe motor se deschide la fel ca cel care e-n aer si care da feedback corect,dar cel de pe motor face si recircularea gazelor din evacuare in admisie,sistemul,functionand ca un singur EGR bun N-am mers decat vreo 500m,asa ca n-am apucat sa vad diferenta la demaraj sau la consum...urmeaza concluziile.
A fost un experiment (reusit zic eu),pentru testare EGR si pentru a intelege eu cum functioneaza sistemul.Urmeaza desigur sa prind o zi potrivita si sa-l schim pe cel defect,care,va fi disecat pentru studiu,eventual reparare.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Pãrerea mea e cã dacã EGR-ul de pe mașinã a rãmas blocat din cauza potențiometrului, tot blocat e și acum, indiferent ce comanda de deschidere primește bobina acestuia. ECU primește informații concomitent de la cele douã sonde lambda, de la debitmetru, throtle-body și EGR. Cu EGR blocat nu intrã deloc gaze de ardere înapoi în admisie, rezultã un consum ridicat de carburant, temperatura mai mare în camera de ardere (așa scrie @dancuciureanu pe prima pagina), sondele înregistreazã parametrii rezultati... ÃŽncã nu mi-e foarte clar ce rezultã dar presimt cã nu e ok sa circuli cu mașina pãcãlind ECU cu feedback-ul primit de la potențiometrul altui EGR. Doar pentru testarea unui EGR înțeleg cã e in regulã dar pe mașinã e tot unul blocat și deși nu apare eroare de EGR motorul nu va funcționa prea mult timp fara sa apara alta eroare. Mã gândesc în primul rând la noxe.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
@PL500,ai inteles perfect.Exact asa functioneaza acum sistemul...si am mufa de cablaj de celalalt tip,care acum e bagata in EGR-ul SH...mi-a dat-o vanzatorul.Doar in mufa de pe masina am facut improvizatia cu papuci.E practic un adaptor de la un tip de mufa la celalalt.
...PL500 era o lampa de televizor,din circuitul de FIT (foarte inalta tensiune)...ai reparat candva televizoare?
@Lyonel, supapa e actionata de electromagnet,care are 2 fire la conector,complet separate de cele 3 de la potentiometru.Electromagnetul (supapa) de pe masina functioneaza fara probleme.Doar potentiometrul e zapacit si nu-i mai poate spune calculatorului pozitia in care e supapa...dar,acum,i-o spune cel de pe EGR-ul SH,care e bun si face aceeasi cursa ca si cel de pe motor.
...PL500 era o lampa de televizor,din circuitul de FIT (foarte inalta tensiune)...ai reparat candva televizoare?
@Lyonel, supapa e actionata de electromagnet,care are 2 fire la conector,complet separate de cele 3 de la potentiometru.Electromagnetul (supapa) de pe masina functioneaza fara probleme.Doar potentiometrul e zapacit si nu-i mai poate spune calculatorului pozitia in care e supapa...dar,acum,i-o spune cel de pe EGR-ul SH,care e bun si face aceeasi cursa ca si cel de pe motor.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat