- mariuseek
- **
- 299 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
- mariuseek
- **
- 299 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Cateva documentatii privind EGR-ul care sa ajute la intelegerea acestuia, direct de la mama lor:
https://drive.google.com/ope...CherjxfQgizzC3U_B
https://drive.google.com/ope...dWKYGeK9OLsU_tEcH
https://drive.google.com/ope...P09gNDzNG9gHJpILG
https://drive.google.com/ope...CherjxfQgizzC3U_B
https://drive.google.com/ope...dWKYGeK9OLsU_tEcH
https://drive.google.com/ope...P09gNDzNG9gHJpILG
- halmagean cosmin
- *
- 6 mesaje
- din 18 Nov 2017
- Astra 2005
- Arad
halmagean cosmin
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2017
- Mesaj Privat
Buna ziua!
am si eu o problema cu masina Astra G 1.4 benzina 2005 .motor Z14XEP :
am inlocuit EGR -ul cu una noua de firma Pierburg , fiindca tot imi murea motorul si ramaneam cu masina in drum dupa care se aprindea martorul cu cheita si la test mecanicul a depistat valva EGR. am schimbat cu ocazia asta si antigelul din instalatie cu unul nou.
Masina nu mai ramane in drum, dar sacadeaza si are pierderi de putere , mai ales in viteze mici (si in relanti) dar si la a treia cateodata ,doar daca o turez scapa oarecum de blocaje. Inainte de a schimba EGR era invers,daca acceleram brusc motorul trepida si murea, incat trebuia sa opresc masina.
Nu stiu sincer ce poate avea? Parca se ineaca ,ceva o opreste si apoi tr sa apas pe acceleratie ca sa mearga rotund ! Iar cand merge rotund mi se pare ca aud motorul un pic mai turat,mai zgomotos fata de atunci cand era masina bine !
La test dupa schimbarea EGR, a iesit iarasi eroare valva EGR !
Ma poate ajuta cineva ?
am si eu o problema cu masina Astra G 1.4 benzina 2005 .motor Z14XEP :
am inlocuit EGR -ul cu una noua de firma Pierburg , fiindca tot imi murea motorul si ramaneam cu masina in drum dupa care se aprindea martorul cu cheita si la test mecanicul a depistat valva EGR. am schimbat cu ocazia asta si antigelul din instalatie cu unul nou.
Masina nu mai ramane in drum, dar sacadeaza si are pierderi de putere , mai ales in viteze mici (si in relanti) dar si la a treia cateodata ,doar daca o turez scapa oarecum de blocaje. Inainte de a schimba EGR era invers,daca acceleram brusc motorul trepida si murea, incat trebuia sa opresc masina.
Nu stiu sincer ce poate avea? Parca se ineaca ,ceva o opreste si apoi tr sa apas pe acceleratie ca sa mearga rotund ! Iar cand merge rotund mi se pare ca aud motorul un pic mai turat,mai zgomotos fata de atunci cand era masina bine !
La test dupa schimbarea EGR, a iesit iarasi eroare valva EGR !
Ma poate ajuta cineva ?
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Probabil ca motorul mai are si o alta problema. Eu am exact acelasi tip de motor si am mers mult timp cu EGR-ul defect (se aprindea si "cheita",dar si "motorul" din dreapta),dar mergea rotund si la relanti si accelerat,nu simteam decat poate ca nu trage asa bine la demaraje si parca un consum putin mai mare (3-5%)...Am mers o perioada cu mufa scoasa din EGR,adica supapa inchisa permanent si n-am simtit nicio diferenta...In concluzie,motorul tau s-ar putea sa mai aiba si alta problema...Si nu inteleg de ce mai da eroare de EGR daca ai pus unul nou!...Eu l-am schimbat cu unul second-hand (100Lei),probat inainte si am scapat de eroare. Vezi putin mai in urma,ca am scris pe forum ce experimente am facut.Se poate testa orice EGR (de acest model),doar mutand mufa,fara sa-l montezi pe motor.Bagi mufa in el si vezi daca deschide la accelerare si dispare eroarea (evident,dupa resetare erori).
Ai verificat daca ai tensiunile corecte la pinii din mufa EGR-ului?
Scoate-i mufa si mergi asa cu masina,sa vezi ce face.
Ai verificat daca ai tensiunile corecte la pinii din mufa EGR-ului?
Scoate-i mufa si mergi asa cu masina,sa vezi ce face.
draghos21
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2011
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
draghos21
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2011
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
draghos21 a scris:Salut,
Aparatul a fost setat pe 200k.
Aparatul a fost setat pe 200k.
In acest caz,sigur e terminat potentiometrul! Daca vrei sa vezi experimentele si rezultatele cercetarii mele,citeste cateva pagini in urma (de la pagina 49 din 8 oct.2017).Sunt si poze.
Am mers toata iarna cu doua EGR-uri pe masina (cu bobinele in paralel+tranzistor de protectie),fara probleme.In primavara,cand s-a mai incalzit si am putut lucra la motor,am schimbat EGRul defect cu cel SH,care nu a dat eroare pana acum.
1.Daca supapa e inchisa (nu e blocata pe deschis) si scoti mufa din EGR,masina merge fara probleme,dar,cu eroarea la bord.
2.Daca vrei sa testezi un EGR SH,bagi mufa (cablul masinii) in el,resetezi eroarea si mergi asa o perioada,sa vezi daca reapare eroarea.Daca nu,inseamnaca e bun.
3.Poti sa si vezi daca se deschide supapa cand accelerezi,dupa ce s-a incalzit putin motorul.La relanti sta inchisa.
Eu am masurat si tensiunea pe bobina si n-am observat valori intermediare,ci doar 0 (inchisa) sau 12V (deschisa).Poate or fi si alte valori (intermediare) in anumite conditii,dar eu n-am vazut in perioada cand am masurat.
draghos21
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Pentru moment am scos mufa si merg cu eroarea in bord.
Voi cumpara o noua supapã EGR, am vazut ca aici este recomandat Pierburg.
Eu m am uitat pe epiesa.ro si acolo au :
-supapã EGR OE OPEL 371 ron
-supapã EGR PIERBURG 513 ron
Recomandarea voastrã ar fi tot PIERBURG sau credeti ca este ok si cea OE OPEL.
Multumesc pentru raspuns
Pentru moment am scos mufa si merg cu eroarea in bord.
Voi cumpara o noua supapã EGR, am vazut ca aici este recomandat Pierburg.
Eu m am uitat pe epiesa.ro si acolo au :
-supapã EGR OE OPEL 371 ron
-supapã EGR PIERBURG 513 ron
Recomandarea voastrã ar fi tot PIERBURG sau credeti ca este ok si cea OE OPEL.
Multumesc pentru raspuns
- mariuseek
- **
- 299 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
- George-Iulian
- *
- 34 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Corsa 1999 X10XE
- Prahova
George-Iulian
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
Salutari !
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns in legatura cu EGR-ul. Pe corsa mea am EGR cu gaura unde vine furtunul de la admisie astupata. Am comandat in dezmembrari si mi-au trimis un EGR cu acea gaura destupata. Il pot folosi cumva, am posibilitatea sa-l montez pe masina mea Corsa B cu motor X10XE? "daca astup acea gaura" , parametrii sunt aceeasi? eu am trimis toate datele masinii dar cei din dezmembrari asta mi-au trimis si nu-l mai pot returna din pacate. Eu am fost plecat si a trecut ceva timp de cand mi l-au trimis. Acum nu stiu ce sa fac ... Multumesc !
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns in legatura cu EGR-ul. Pe corsa mea am EGR cu gaura unde vine furtunul de la admisie astupata. Am comandat in dezmembrari si mi-au trimis un EGR cu acea gaura destupata. Il pot folosi cumva, am posibilitatea sa-l montez pe masina mea Corsa B cu motor X10XE? "daca astup acea gaura" , parametrii sunt aceeasi? eu am trimis toate datele masinii dar cei din dezmembrari asta mi-au trimis si nu-l mai pot returna din pacate. Eu am fost plecat si a trecut ceva timp de cand mi l-au trimis. Acum nu stiu ce sa fac ... Multumesc !
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- George-Iulian
- *
- 34 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Corsa 1999 X10XE
- Prahova
George-Iulian
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- George-Iulian
- *
- 34 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Corsa 1999 X10XE
- Prahova
George-Iulian
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
- George-Iulian
- *
- 34 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Corsa 1999 X10XE
- Prahova
George-Iulian
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
Mai am o intrebare. Pe Egr-ul de pe masina am un fel de "surub" care intra in el in partea stanga, pe unde trece lichidul de racire, iar pe celalalt nu am. De acel surub se ataseaza un fir din cablurile care duc in mufa EGR. Inauntru are culoare alamei acel surub. Ce rol are si daca pot monta asa fara?
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- George-Iulian
- *
- 34 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Corsa 1999 X10XE
- Prahova
George-Iulian
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Surubul ala este sonda temperatura motor si trebuie, deci gaura+filet si pui sonda ta.
Iata o idee buna,pentru a pune pe Astra H un termometru pentru lichidul de racire,ca fabrica a "uitat" sa puna . In functie de termometrul preferat (digital sau analog),se da gaura in functie de sonda pe care o are termometrul,bine etansata sonda si gata.
Oare merita munca,sau Astra H chiar nu are nevoie de acest termometru?