Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@Tscantei electrovalvele degeaba le verifici in curent alternativ pt ca ele lucreazã în curent continu. Consumul de curent am dat doar la electrovalva care se afla in capul hidraulic . La tine daca sa desprins firul de pe tranzistor acolo nu mai ai ce sa lipesti inapoi. E gata tranzistorul e bun de schimbat cu totul.
Skip ads

  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
rolland a scris:
TScantei a scris:
cristianis_v a scris:Salutare, am si eu probleme cu un astra g y20dth care s-a oprit din mers. Dupa diagnoza, cod P1630, concluzia a fost calculatorul de injectie , pe care l-am desfacut si am schimbat tranzistorul care era ars cu tranzistorul LR2905Z. Dupa remontare am incercat amorsarea si pornirea cu sprei, iar pe la injectoare arunca destul de bine motorina dar nu porneste.
Oare se amorseaza greu sau ce ar putea sa mai fie? Mentionez ca pe iarna cand era mai frig avea momente cand daca reduceam si apoi incercam sa accelerez avea un lag de cateva secunde dupa care isi dadea drumul si se accelera fara probleme.

Degeaba ai schimbat tranzistorul si am sa-ti explic de ce .
Atunci cand componentele mecanice intra intr-un stadiul de uzura accentuat , pompa nu mai distribue combustibil injectoarelor la presiunea nominala si in mod automat componentele electrice/ electronice preiau aceasta sarcina .



Astfel creste curentul nepermis de mult pe tranzistor si prin urmare ori conecsiunile electrice nu mai rezista ,( se dezlipesc ) ori tranzistorul cedeaza .


.



Te rog sa vii cu date exacte cum preiau componentele electrice uzura pompei . In special sunt interesat daca face presiune mai mica in capul hidraulic, si la tipul acesta de motor injectoarele sunt deschise de presiune

Poate corect ar fi trebuit sa scriu , defectiunile mecanice suprasolicita circuitele electrice , altfel cum se explica faptul ca pe masura ce pompa se invecheste tranzistorul este suprasolicitat.
Din pacate nu am gasit schema circuitului electronic si nici prea multe explicatii despre principiul de functionare a pompei cu detalii pe fiecare componenta in parte .
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
rolland a scris:@Tscantei electrovalvele degeaba le verifici in curent alternativ pt ca ele lucreazã în curent continu. Consumul de curent am dat doar la electrovalva care se afla in capul hidraulic . La tine daca sa desprins firul de pe tranzistor acolo nu mai ai ce sa lipesti inapoi. E gata tranzistorul e bun de schimbat cu totul.

Ele lucreaza in curent continuu pulsatoriu de inalta frecventa . Prin aplicarea unui curent alternativ iti poti da seama dupa sunet daca miezul feromagnetic este blocat sau lucreaza .
Tranzistorul a fost montat in interiorul capacului din Aluminiu intr-un orificiu prelucrat la Freza , ( operatiune executata de cel care a mai intervenit la pompa ), iar unul din fire posibil sa nu fi fost bine cositorit sau s-a incalzit pana la desprinderea de pe placa . L-am lipit fara nici o problema dar inainte de asta , am verificat functionarea tranzistorului .
  • pancnene

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salutare, am desfacut si eu capacul pompei zilele trecute ca sa schimb garnitura mare patratoasa fiindca pierdeam motorina pe acolo. ca sa pot curata capacul si corpul pompei unde vin garniturile am desfacut si senzorul dupa care am montat garnitura noua si senzorul la loc. am pornit masina dar cand acceleram aparea mereu eroarea p1220 si motorul se auzea foarte zgomotos ca si cum nu ar avea destula motorina. daca o porneam si o lasam la relanti nu aparea nicio eroare (masina mergea si cu martorul aprins si am mers cu ea cat am avut nevoie sa o mut de colo colo). am citit topicul si atunci am aflat ca senzorul nu are o pozitie fixa (se poate muta spre radiator/motor) si am tras concluzia ca asta poate fi cauza erorii.

Azi am desfacut pompa de pe masina ca sa refac si legaturile intre calculator si cele 2 electrovalve cu varnis termocontractabil si am gasit firele care duc la electrovalva de jos cu izolatia coapta pe portiunea care vine pe langa capul hidraulic dupa cele 2 suruburi desi izolatia mare in care erau bagate ambele fire arata bine, ocazie cu care am curatat si filtrul acela si am schimbat oringurile de la electrovalva.

Intrebarea mea este dupa ce montez pompa sa pun senzorul cat mai central sau un pic spre radiator sau spre motor ca sa fiu cat mai aproape de valoarea buna? dupa care sa pun opcomul si sa fac ajustari.
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
TScantei a scris:
rolland a scris:
TScantei a scris:
cristianis_v a scris:Salutare, am si eu probleme cu un astra g y20dth care s-a oprit din mers. Dupa diagnoza, cod P1630, concluzia a fost calculatorul de injectie , pe care l-am desfacut si am schimbat tranzistorul care era ars cu tranzistorul LR2905Z. Dupa remontare am incercat amorsarea si pornirea cu sprei, iar pe la injectoare arunca destul de bine motorina dar nu porneste.
Oare se amorseaza greu sau ce ar putea sa mai fie? Mentionez ca pe iarna cand era mai frig avea momente cand daca reduceam si apoi incercam sa accelerez avea un lag de cateva secunde dupa care isi dadea drumul si se accelera fara probleme.

Degeaba ai schimbat tranzistorul si am sa-ti explic de ce .
Atunci cand componentele mecanice intra intr-un stadiul de uzura accentuat , pompa nu mai distribue combustibil injectoarelor la presiunea nominala si in mod automat componentele electrice/ electronice preiau aceasta sarcina .



Astfel creste curentul nepermis de mult pe tranzistor si prin urmare ori conecsiunile electrice nu mai rezista ,( se dezlipesc ) ori tranzistorul cedeaza .


.



Te rog sa vii cu date exacte cum preiau componentele electrice uzura pompei . In special sunt interesat daca face presiune mai mica in capul hidraulic, si la tipul acesta de motor injectoarele sunt deschise de presiune

Poate corect ar fi trebuit sa scriu , defectiunile mecanice suprasolicita circuitele electrice , altfel cum se explica faptul ca pe masura ce pompa se invecheste tranzistorul este suprasolicitat.
Din pacate nu am gasit schema circuitului electronic si nici prea multe explicatii despre principiul de functionare a pompei cu detalii pe fiecare componenta in parte .


Nu cred ca vei gasi schema . Si nu componenetele mecanice suprasolicita tranzistorul ci pur si simplu din cauza timpului si a temperaturii in care lucreaza obosesc . Exact ca si condensatori care dupa un timp se duc.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
pancnene a scris:Salutare, am desfacut si eu capacul pompei zilele trecute ca sa schimb garnitura mare patratoasa fiindca pierdeam motorina pe acolo. ca sa pot curata capacul si corpul pompei unde vin garniturile am desfacut si senzorul dupa care am montat garnitura noua si senzorul la loc. am pornit masina dar cand acceleram aparea mereu eroarea p1220 si motorul se auzea foarte zgomotos ca si cum nu ar avea destula motorina. daca o porneam si o lasam la relanti nu aparea nicio eroare (masina mergea si cu martorul aprins si am mers cu ea cat am avut nevoie sa o mut de colo colo). am citit topicul si atunci am aflat ca senzorul nu are o pozitie fixa (se poate muta spre radiator/motor) si am tras concluzia ca asta poate fi cauza erorii.

Azi am desfacut pompa de pe masina ca sa refac si legaturile intre calculator si cele 2 electrovalve cu varnis termocontractabil si am gasit firele care duc la electrovalva de jos cu izolatia coapta pe portiunea care vine pe langa capul hidraulic dupa cele 2 suruburi desi izolatia mare in care erau bagate ambele fire arata bine, ocazie cu care am curatat si filtrul acela si am schimbat oringurile de la electrovalva.

Intrebarea mea este dupa ce montez pompa sa pun senzorul cat mai central sau un pic spre radiator sau spre motor ca sa fiu cat mai aproape de valoarea buna? dupa care sa pun opcomul si sa fac ajustari.


Cand montezi senzorul lasa-l sa se aseze pe pozitie de suruburi. Dupa care pornesti masina lasi la relantiu sa mearga 10 minute si citesti valorile cu un OP-Com . Avans intre 4-4.2 si cantitatea injectata intre 4.5 -5.5 mg/cursa trebuie sa aiba . Daca nu esti in aceste valori senzorul nu e pe pozitie buna .
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
rolland a scris :
Nu cred ca vei gasi schema . Si nu componenetele mecanice suprasolicita tranzistorul ci pur si simplu din cauza timpului si a temperaturii in care lucreaza obosesc . Exact ca si condensatori care dupa un timp se duc.
Scantei T a scris :
Atata timp cat nu cunosc cu exactitate principiul de functionare a pompei , schema electronica s.a.m.d. nu te contrazic. In locul trazistorului care a intrat in scurt am montat unul nou si atunci am sa vad ce se intampla . Deocamdata nici cu acesta nu a prornit motorul.
  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
rolland a scris:
pancnene a scris:Salutare, am desfacut si eu capacul pompei zilele trecute ca sa schimb garnitura mare patratoasa fiindca pierdeam motorina pe acolo. ca sa pot curata capacul si corpul pompei unde vin garniturile am desfacut si senzorul dupa care am montat garnitura noua si senzorul la loc. am pornit masina dar cand acceleram aparea mereu eroarea p1220 si motorul se auzea foarte zgomotos ca si cum nu ar avea destula motorina. daca o porneam si o lasam la relanti nu aparea nicio eroare (masina mergea si cu martorul aprins si am mers cu ea cat am avut nevoie sa o mut de colo colo). am citit topicul si atunci am aflat ca senzorul nu are o pozitie fixa (se poate muta spre radiator/motor) si am tras concluzia ca asta poate fi cauza erorii.

Azi am desfacut pompa de pe masina ca sa refac si legaturile intre calculator si cele 2 electrovalve cu varnis termocontractabil si am gasit firele care duc la electrovalva de jos cu izolatia coapta pe portiunea care vine pe langa capul hidraulic dupa cele 2 suruburi desi izolatia mare in care erau bagate ambele fire arata bine, ocazie cu care am curatat si filtrul acela si am schimbat oringurile de la electrovalva.

Intrebarea mea este dupa ce montez pompa sa pun senzorul cat mai central sau un pic spre radiator sau spre motor ca sa fiu cat mai aproape de valoarea buna? dupa care sa pun opcomul si sa fac ajustari.


Cand montezi senzorul lasa-l sa se aseze pe pozitie de suruburi. Dupa care pornesti masina lasi la relantiu sa mearga 10 minute si citesti valorile cu un OP-Com . Avans intre 4-4.2 si cantitatea injectata intre 4.5 -5.5 mg/cursa trebuie sa aiba . Daca nu esti in aceste valori senzorul nu e pe pozitie buna .


Am schimbat si eu acum un an o pompa injectie cu cod 015 a fost umblata la ea avea vopsea pe la suruburi , important e ca merge pompa nu am erori dar se tureaza mai greu sa zic asa fata de pompa initiala . Ca sa aduc acceleratia la relanti de ex. la 2000 rot/min apas pedala dupa opcom la 18% iar cu pompa veche 12% deci ca sa obtin o anumita turatie trebuie sa apas pedala mai mult fata de pompa veche. La masuratori pe opcom am cantitatea injectata cam mare atat ceruta cat si realizata . Deci dupa ce se incalzeste motorul si lucreaza in parametrii normali de temperatura am urmatoarele masuratori
Start of Delivery,22 °CA
Desired Injection Start,4.4 °CA
Actual Injection Start,4.4 °CA
Desired Injection Quantity,8,1mg/strk
Injection Quantity,8,2 mg/strk

La pompa veche
Start of Delivery,21.7 °CA
Desired Injection Start,4.2 °CA
Actual Injection Start,4.2 °CA
Desired Injection Quantity,4.7 mg/strk
Injection Quantity,4.6 mg/strk

La rece la pornire am
Start of Delivery,22.7 °CA
Desired Injection Start,4.7 °CA
Actual Injection Start,4.8 °CA
Desired Injection Quantity,12.4 mg/strk
Injection Quantity,12.6 mg/strk
Acum nu stiu se mai poate umbla la senzor se mai poate regla ceva , masina merge dar nu mai trage ca inainte ajung la viteza dorita dar mai greu , Ar mai fi ceva are un lag la ciupirea acceleratiei sau daca iau piciorul de pe acceleratie mai brusc in mers vine in nas .
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@denilson2160
Problema ta este acesta :
Desired Injection Quantity,8,1mg/strk - valoarea buna este intre 4- 5.5
Injection Quantity,8,2 mg/strk
Senzorul din pompa nu este in pozitie buna . Va trebui sa desfaci capacul la pompa si sa muti senzorul spre radiator.
  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc Rolland . Am niste nelamuriri referitor la mutarea senzorului . Daca se poate scoate capacul de acces la senzor cu cele 6 suruburi fara sa scot capacul de la admisie si tevile de la pompa e mai greu dar din experienta ta daca merge, stiu de panglica ca e firava se poate avea acces la senzor, ce recomanzi. SI referitor la senzor trebuie scoase suruburile ca sa-l mut sau se poate slabi suruburile si deplasa spre radiator . Cat sa misc senzorul 1 mm prima data si cred ca nu imi afecteaza avansul de 4,4 aceasta valoare fiind data de punerea la punct a distributiei. Nu inteleg daca mut senzorul spre radiator scade injectia la valoarea normala si atunci nu s-ar tura mai greu sau exista vreo corelatie intre avans si injectie si se poate accelera , tura in parametrii normali.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Eu iti recomand sa dai jos admisia pt ca nu ai acces la suruburile care sunt in capac spre motor. Senzorul doar il slãbești si il muți aprox .0.1 mm dupã care strangi suruburile si pui capacul la loc .Masina poti porni si fara admisie.lasi sa meargã la relantiu 5 minute si te uiti la date . Daca vrei sa faci reglajul optim atunci te joci cu mutatul pana obții valoarea de 4.8 . Daca ai terminat cu mutatul pui totul la loc ștergi erorile si span
  • pancnene

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc Rolland, am reusit sa pun senzorul dupa vreo 2 incercari la vreo 3mg, masina merge nu am nicio eroare in bord dar parca are 70 de cai. in weekend ma apuc de treaba sa mut senzorul spre motor.

@denilson2160 poti desface suruburile cu bit de 25mm dar nu le poti scoate pe cele lungi pentru ca atunci cand vrei sa le ridici ca sa le scoti lovesc in galeria de admisie.
Skip ads

  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
@pancnene - ai dreptate asa e cele 6 suruburi de la calculator sunt lungi , celelalte 3 sunt mai scurte, vrei nu vrei trebuie sa scoti conductele de motorina si capacul de la admisie , se dezamorseaza pompa , pornire grea dupa aia . Pana la urma care e efectul mutarii senzorului in afara de faptul ca il aduci la parametrii optimi de cantitate injectata 4,6-4,8 daca reusesti ! Ok nu consuma dar alte beneficii sunt , motorul trage mai bine , la tine vad ca dupa ce ai umblat la senzor zici ca ai 70 cp inainte tragea mai bine chiar daca aveai consumul mai mare si alte valori la cantitatea injectata.
  • pancnene

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
@denilson2160 - eu am desfacut capacul pompei pentru ca pierdeam motorina pe acolo si am schimbat o garnitura, inainte de treaba asta masina tragea cum trebuie. am umblat la senzor si dupa ce am montat tot la loc eroare p1220 si masina abia mergea. Am mai desfacut senzorul si l-am mutat de vreo 3 ori dar mi-a luat mult pentru ca eu montam si galeria de admisie. Prima oara l-am nimerit din ochi pe la 2.9 dupa care l-am mutat spre radiator un pic si a scazut cantitatea la 1.8, atunci masina zici ca mergea in 3 pistoane, ultima oara am nimerit pe la 4 dar la cald scade la 3 si ceva, motorul toarce frumos si merge dar nu are aceeasi putere. Urmeaza sa il mai mut spre motor un pic si sa pornesc masina fara galeria de admisie ca sa nu mai pierd atata timp cu montat/demontat si sunt sigur ca ajung la paramaterii la care mergea inainte sa umblu la senzor. ideea e ca nici nu m-am uitat la parametrii cu opcom inainte sa desfac capacul pentru ca credeam ca senzorul are o pozitie fixa si avansul il faci din fulia pompei de la distributie.
  • ZBW

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor! Sunt posesorul unei vectra b cu motor y2dth care sa rãzvrãtit și nu a vrut sã mai porneascã. Defect tranzistor calculator injectie si izolate cabluri pistol avans distruse. Am inlocuit tranzistor cu rl2905 ,am refãcut izolatã cablurilor porneste foarte bine dar nu mai are putere . Aveti idee de ce? Nu am folosit tranzistor corect?
  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Daca ai schimbat numai tranzistorul posibil sa ai si alte probleme la pompa , pistonas avans blocat etc. Trebuie sa o verifici la cineva care se pricepe altfel o sa iti arda din nou tranzistorul. Nu ai putere , eroare in bord ai , o testare cu op-com ai facut pune aici parametrii obtinuti.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
ZBW a scris:Salutare tuturor! Sunt posesorul unei vectra b cu motor y2dth care sa rãzvrãtit și nu a vrut sã mai porneascã. Defect tranzistor calculator injectie si izolate cabluri pistol avans distruse. Am inlocuit tranzistor cu rl2905 ,am refãcut izolatã cablurilor porneste foarte bine dar nu mai are putere . Aveti idee de ce? Nu am folosit tranzistor corect?


Salut, afișeazã niste parametrii. E posibil ca senzorul sa nu fie in poziție bunã.
  • ZBW

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Buna! Revin cu câteva lãmuriri. Masina am lãsat-o seara in parcare in stare perfecta de functionare si dimineata a pornit normal și cand sa plec de pe loc sa oprit și nu a mai pornit. Nu cred ca peste noapte sa blocat pistonasul de avans. Dupã înlocuirea tranzistorului am pus-o pe tester (Dar nu op-com) nu spre nici o eroare. Doar cã nu mai trage la fel de bine! Si mai nou am observat ca nu merge motorul rotund in jurul a 1500 rpm. Aveti idee de ce? Multumesc
  • ZBW

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salut! Rolland iata si niste parametri : turatie motor 840rpm temperatura lichid rãcire 71*c turatție pompa injectie 420rpm începere injectie 4.8* timp dorit injectie 4.7* start alimentare carburant 22.7* cantitate carburant 11.8mg/ rotație cantitate de carburant dorita 11.7mg/ rotație și la 78*c turatie pompa injectie 420rpm începere injectie 4.5* timp dorit injectie 4.5* start alimentare carburant 22.2* cantitate carburant 9.9mg/rotație cantitate de carburant dorita 8.6mg/rotație. Ma poate ajuta cineva cu o informatie de ce Y2dth nu mai trage bine? Multumesc!
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Senzorul de turatie din pompa nu este pe poziție bunã. Valoarea care iti da 8.6 respectiv 9.9 trebuie sã fie la 4.5-5 mg si o sa-si revina si avansul de 4.8* la 4-4.2 *. Trebuie sã dai jos capacul de la pompa si sa slãbești suruburile de la senzor , dupã care muți senzorul spre radiator. Strângi suruburile si verifici din nou parametrii
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR