- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Probabil depinde mult de calitatea uleiului folosit acele doua valve ale distributiei variabile. Cunosc totusi destule cazuri cand s-au schimbat valvele cu unele noi noute....rezultatul nefiind cel scontat....pana la urma schimbarea pinioanelor defazoare a avut efectul scontat....liniste totala la motor
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
@avianord,imi place ca te preocupa subiectul,dar invata pina ce stapinesti suficient de mult ca sa te poti "juca" in cunostinta de cauza...Comanda PWM a supapelor cu solenoid - Totul despre automobile
www.e-automobile.ro/cate...nica/103-pwm.html
www.e-automobile.ro/cate...nica/103-pwm.html
avianord
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2016
- Mesaj Privat
Foarte interesant materialul si chiar nu stiam modul concret in care este actionata electrovalva. Calculatorul masinii poate genera un PWM dar pentru noi, cu ce avem prin casa este mai dificil. Asa ca am mers pe varianta unei surse de tensiune variabila de 0-14v ca sa vad daca lucreaza electrovalva. Si cum spuneam in postul anterior una din ele era cam intepenita si se misca in ,,suturi''. Cu redresorul acela vechi am reusit sa o fac sa functioneze corect. Oricum toate informatiile pe care le primim ne ajuta sa ne facem o idee despre cum functioneaza si cum putem verifica si repara.
- Daniel Mitritoaia
- *
- 7 mesaje
- din 23 Mai 2018
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
Daniel Mitritoaia
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2018
- Mesaj Privat
Salut Opel-isti. Am achizitionat si eu de curand un Opel Astra H 1.6 pe benzina, cu codul Z16XER din anul 2007. In ultimul timp a inceput sa aiba motorul un sunet ca de diesel. Dupa o verificare in service, s-a constatat codul de eroare P0014, cu diagnosticul ca actuatorul pozitie ax came nu lucreaza cum trebuie (acesta este responsabil de distributia variabila, din cate am inteles). Urmeaza comanda piesei si schimbarea in service. Totusi, din ceea ce am citit pe forum, am observat ca exista si posibilitatea sa fie acele valve din capete sau eventual senzorul. Probabil dupa inlocuirea actuatorului, voi afla daca era el de vina sau nu de zgomotul diesel.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- misache1968
- **
- 55 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Vectra 2008 z18xer
- Bucuresti
misache1968
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Daniel Mitritoaia
- *
- 7 mesaje
- din 23 Mai 2018
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
Daniel Mitritoaia
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2018
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Daniel Mitritoaia
- *
- 7 mesaje
- din 23 Mai 2018
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
Daniel Mitritoaia
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2018
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Daniel Mitritoaia
- *
- 7 mesaje
- din 23 Mai 2018
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
Daniel Mitritoaia
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2018
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Daniel Mitritoaia
- *
- 7 mesaje
- din 23 Mai 2018
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
Daniel Mitritoaia
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2018
- Mesaj Privat
- misache1968
- **
- 55 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Vectra 2008 z18xer
- Bucuresti
misache1968
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
Buletin Tehnic Nr: 2511
Modele:
Astra-H 2008...2009,
Zafira-B 2008...2009,
Insignia 2009
Vectra-C 2008
Signum 2008
Motorizari:
Z16XER| Z18XER
Simptome: :
Zăngănit din zona capului cilindrului / ax cu came.
Cauza: :
Elementul filtrant al solenoidului de variatiei pozit›ia ax-ului cu came se rupe Èâ„¢i blocuri canal de ulei.
Remediu: :
P0011: eliminarea solenoidului din partea de admisie
P0014: eliminarea solenoidului din partea de evacuar
Modele:
Astra-H 2008...2009,
Zafira-B 2008...2009,
Insignia 2009
Vectra-C 2008
Signum 2008
Motorizari:
Z16XER| Z18XER
Simptome: :
Zăngănit din zona capului cilindrului / ax cu came.
Cauza: :
Elementul filtrant al solenoidului de variatiei pozit›ia ax-ului cu came se rupe Èâ„¢i blocuri canal de ulei.
Remediu: :
P0011: eliminarea solenoidului din partea de admisie
P0014: eliminarea solenoidului din partea de evacuar
- Daniel Mitritoaia
- *
- 7 mesaje
- din 23 Mai 2018
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
Daniel Mitritoaia
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2018
- Mesaj Privat
Am luat mașina de la service. S au efectuat urmãtoarele reparatii: înlocuire actuator poziție ax came, inlocuire toba intermediara și s-a lipit un fir rupt de la sonda lambda.
Acum mașina merge deja mult mai bine, suna frumos și trage mai bine, în weekend o sa merg pana la Buzãu si o sa vin cu noi impresii.
Dupã înlocuirea pieselor, s-au verificat noxele, rezultând urmãtoarele valori:
-la 780 RPM noxe 0.00
-la 2480 RPM noxe 0.00
Acum mașina merge deja mult mai bine, suna frumos și trage mai bine, în weekend o sa merg pana la Buzãu si o sa vin cu noi impresii.
Dupã înlocuirea pieselor, s-au verificat noxele, rezultând urmãtoarele valori:
-la 780 RPM noxe 0.00
-la 2480 RPM noxe 0.00
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
- misache1968
- **
- 55 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Vectra 2008 z18xer
- Bucuresti
misache1968
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
Eu unul le-am scos pe barba mea și nu sa'ntamplat nimic rãu. Tot la cald se auzea și la mine niste bãtãi aleatoare,am schimbat pinioanele defazoare și nu mai folosesc ulei 5w 30,cel mai bine a funcționat motorul cu M1 0w40 new life,acum câteva zile l-am schimbat cu Lm 5w40 și nu-mi place ,așa cã o sa revin la specificația 0w 40.
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
1. Am eliminat doar sitele maro - rezultat nul, bãtaia (toc, toc doar la cald în ralanti) se auzea în continuare.
2. Am demontat din nou valvele si am eliminat și sitele negre din capul fiecãreia.
3. Am remontat valvele una în locul celeilalte.
ÃŽn sfârșit bãtaia a dispãrut.
Precizez cã pe stand am verificat valvele și au funcționat (am folosit un cablu roșu pe pinul din dreapta mufei conectat la borna + și un cablu alb pe pinul din stânga mufei la borna minus, dar, culmea, au funcționat indiferent de polaritate, asumându-mi riscul de a inversa polaritãțile).
Cursa mi s-a pãrut cam scurtã, în jur de 3-4 mm, oricum nu de 5 mm, ceea ce consider cam absurd ca proiectare inginereascã, sa concepi o cursã minimalã la un actuator, dar fie, cine știe cum funcționeaza el).
Mizerie pe ele nu am gãsit, le-am curãțat degeaba.
Problemele au apãrut dupã ce am schimbat uleiul motor, folosind un 5w30, de care voi scãpa curând, voi reveni la 5w40
2. Am demontat din nou valvele si am eliminat și sitele negre din capul fiecãreia.
3. Am remontat valvele una în locul celeilalte.
ÃŽn sfârșit bãtaia a dispãrut.
Precizez cã pe stand am verificat valvele și au funcționat (am folosit un cablu roșu pe pinul din dreapta mufei conectat la borna + și un cablu alb pe pinul din stânga mufei la borna minus, dar, culmea, au funcționat indiferent de polaritate, asumându-mi riscul de a inversa polaritãțile).
Cursa mi s-a pãrut cam scurtã, în jur de 3-4 mm, oricum nu de 5 mm, ceea ce consider cam absurd ca proiectare inginereascã, sa concepi o cursã minimalã la un actuator, dar fie, cine știe cum funcționeaza el).
Mizerie pe ele nu am gãsit, le-am curãțat degeaba.
Problemele au apãrut dupã ce am schimbat uleiul motor, folosind un 5w30, de care voi scãpa curând, voi reveni la 5w40
ICiobanu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2018
- Mesaj Privat
danyyy_petcu a scris:Am rezolvat problema cu electrovalveleeeeeeeeeee !
Am fost in service am scos sitele la ambele electrovalve si masina merge ca noua!
Multumesc mult celor care m-au ajutat! Doamne ajuta!
Apropo ,m-am interesat cat costa o electrovalva si am gasit la 264 lei originala GM la service-ul la care am fost!
Am fost in service am scos sitele la ambele electrovalve si masina merge ca noua!
Multumesc mult celor care m-au ajutat! Doamne ajuta!
Apropo ,m-am interesat cat costa o electrovalva si am gasit la 264 lei originala GM la service-ul la care am fost!
Salut. La ce service ai fost? Multumesc frumos.