Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru sfat! Spune-mi te rog,daca stii,unde ai gresit? Sunt 3 chestii importante de pozitionat: 1.vibrochenul; 2. axele cu came: si 3.senzorul unghiular (tablita cu "fante") de pe axul de admisie (dinspre habitaclu).
Probabil ca voi gasi totusi o trusa de cale...Deocamdata,am gasit un mecanic care zice ca are cale si ca mi-o schimba cu 300Lei (si stau langa el)...cel mai mic pret pe care l-am gasit pana acum,la manopera.Cel mai mare a fost 600,iar majoritatea au cerut 500.
Motorul asta Z14XEP are sau nu semne pe pinioane si pe carter? Ca daca are,ar mai ramane de insemnat senzorul de ax,care inteleg ca nu are semne si trebuie pozitionat cu cala.
Inca o intrebare: ai folosit suruburi noi,sau merg cele vechi,cu pasta de blocare (de care ma sfatuiesti sa iau)?
Pe la mijlocul lui august,merg in Arges (Valea Muscelului,Costesti) pentru cateva zile.Poate ne intalnim Smile
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Pai, erorile s-au insumat de la un dorn ce nu avea tocmai diametrul potrivit, o placa de metal
ce intra cu putin joc in fantele axelor cu came si "bomboana" a fost faptul ca am folosit un
raportor scolar pt. pozitionarea discului cu fante.
Suruburile nu se refolosesc, cele de la pinioane absolut obligatoriu sa fie noi, se foloseste
pasta de blocare (loctite 243 rezistemta medie).
Pinioanele nu au semne, ele trebuie sa se invarteasca liber la calare, cel de la vibrochen
avea pozitie de montare (parca cu scrisul in fata), trebuie improvizata o cheie pt. blocajul
butucului de la vibrochen, este suficient de complicata operatiunea daca este facuta pt.
prima data.
Pompa de apa ar mai trebui schimbata ca cine stie cata viata o mai avea.

Eu zic sa o schimbati la cel cu 300 lei insa sa aveti si dvs. habar de lucrare ca cine stie ce
mecanic "parat" o fi. Nu uitati sa curatati totul temeinic, gaurile de la suruburi suflate, etc.
  • cae
  • *
  • 2 mesaje
  • din 01 Jun 2018
  • Astra 2008 Z14XEP
  • Arad
  • cae

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2018

  • Mesaj Privat
Buna ziua ! Dupa schimbarea distributiei la opel astra g z14xep la pornire dimineata la relanti motorul este la 1000 ture iar dupa 2,3 min. Coboara la 800 ture. Este ok ? Mecanicul mi- a spus ca este ok ca intra socul ? Multumesc.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Este cat se poate de normal...chiar si la 1200
Skip ads

  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am facut si eu pasul asta zilele astea (era neaparat necesar, se vede in filmulet), cu un prieten, mecanic. Trebuie neaparat 2 persoane, sunt lucruri ce nu le poti face singur.
Am luat trusa de cale de pe internet (atentie la blocatorul tablitei cu fante, al meu a avut finisare proasta, nu era perfect circulara la interior, din cauza asta nu puteam sa strang surubul ei, nu se aseza bine si lovea in in tablita cu fante, a trebuit sa o polizez pana a devenit semicerc perfect pe interior (cala, nu tablita).
Vestitul surub de la vibrochen l-am desfacut si strans blocandu-l cu o bara trecuta prin una din fantele fuliei si proptita pe cate un umar al blocului inspre fata masinii (atentie sa fie groase, nu umarul subtire de jos dinspre baie).
Pompa de apa trebuie neaparat data jos si macar verificata, la mine garnitura de la capac era foarte deteriorata sub pompa, dar pompa e buna.
Mare atentie la piesele cumparate sa nu ai surprize (garnitura pt pompa de apa nu mi s-a potrivit, si a trebuit sa iau alta), si la cheile pregatite (de exemplu intre capacul baii de ulei si cutie sunt 3 suruburi cu cap hexagonal de 15, o valoare ce nu se gaseste in trusele standard).
Inca mai am de facut unele lucruri (la caroserie si toba si interior), dar luni sper sa termin.

https://youtube.com/watch?v=ueCtcWZ7kV0


  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@therealovy77, Multumim pentru sfaturle foarte utile impartasite! Spune-mi,te rog: masina din filmulletul pus in link...mergea cu acel acel lant,care juca pe pinioane? Asa arata lantul cand ai desfacut capacul de la culbutori/supape?...Ma intereseaza,pentru ca la mine,daca te uiti pe pagina anterioara,am pus cateva poze, lantul meu sta bine intins pe ghidaj si pinioane.A trebuit sa trag cu putere de el,in sus,ca sa-l pot departa de ghidaj.Maxim 1cm mi-a permis si ma dureau degetele bagate sub lant pentru poza.
Cheia de 15 trebuie sa fie tubulara,sau merge si inelara...ca din asta am Smile
Cat a costat setul de cale si de unde l-ai luat?...Nu stiu daca merita confectionat unul.Sunt sgur ca se poate si n-ar fi foarte complicat,dar daca e ieftin,nu merita.
Te rog,daca ai timp,uita-te la postarea mea de pe pagina 112 si spune-mi si parerea ta,daca trebuie s-o schimb urgent,sau mai merge...Mi s-a spus ca distributia de pe masina a mai fost schimbata (ca nu e originala),dar masina are 167.000km (cititi cu interfata).Nu stiu nimic despre istoricul ei,decat ce mi-a spus fosta proprietara (femeie singura),ca nu s-a umblat la motor din 2012 de cand o avea ea.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Scuze...poze la pagina 111,n-am mai putut edita postarea.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Lant distributie original Corsa D 2008 Z12XEP cu 106000 km reali. Nu bate, nu troncane Very Happy.
http://www.youtube.com/watch?v=4ZIbBMeKhL4
Trageam cat puteam de tare, sa iti rupi unghiile si nu se misca in nici o directie. Nici o sansa sa bag degetele sub el.
danpet lantul tau are ceva uzura, se misca si lateral.
Dar in comparatie cu ce a schimbat therealovy77, al tau inca e lux Very Happy. Nu sunt expert, dar cred ca mai poti merge cu el asa daca nu iti sta pe creier (mie mi-ar sta Very Happy).
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Marius,multumesc pentru aceasta informatie! Asta e pe masina ta si zici ca e cel din fabrica,original,la 106.000km,sau...l-ai schimbat la 106.000km?
Spune-mi te rog: patina de sus dintre pinioane (maro) e originala sau nu?
Pe lantul original ai vazut ceva scris?
Sa stii ca si lantul nou (Ruville) se misca lateral (se indoaie).Nu stiu daca nu cumva comparabil cu cel de pe motor,poate ceva mai putin.

  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
E lantul de pe masina mea. Nu a fost schimbat absolut nimic, totul e original din fabrica. Am desfacut doar ca sa verific lantul si strangerea suruburilor culbutorilor.

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Marius,inca odata, multumesc! M-ai scos din ceata.Incepusem si eu sa credce spuneau unii,ca distributia de pe masina mea nu e originala,ca a mai fost schimbata,ca la cea originala "toate ghidajele sunt negre"...
Din pozele puse de tine,se vede ca kitul original are ghidajul de sus maro,lantul are inscriptia (indescifrabila) identica cu cea de pe al meu,pinioanele nu par sa aiba dintii caliti (sau nu se vede).
Acestea sunt motive sa cred ca ca distributia mea nu a fost schimbata si ca cel mai probabil,masina are 167.000km,cat am citi cu interfata...in plus,am capatat mai multa incredere in mecanicul care a desfacut si mi-a spus ca "e kitul original"...imi pirdusem increderea in cunostintele lui.
Concluzie: dupa ce am vazut cum arata lantul lui therealovy77 si m-am mirat ca acea masina mergea,al meu pare "lux" asa cum ai spus...deci,la mine nu e o urgenta schimbarea distributiei.
Kitul l-am cumparat...ma bate gandul sa-l schimb cu cel original,care are in plus pinioanele si suruburile.Costa cu 250Lei mai mult,dar...numai pinionul de vibrochen separat e 200Lei! Probabil ca ar merita.Ce ma sfatuiti?
Cand voi face schimbarea,cred ca voi apela la un ajutor,ca e nevoie de 2 pentru unele operatii.
Am vazut niste semne de uzura pe lant (vezi poza editata),pe care le-am remarcat si pe lantul tau,dar nu inteleg de unde uzura la partea din spate a zalelor (fata de sensul de rotaie al lantului)?
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Referitor la lant, nu vad ce l-ar putea uza unde indici tu. Ar trebui sa aud zgomot daca ar atinge pe undeva, dar nu are unde. Cand l-am inspectat trebuia sa imi atraga atentia daca era ceva. Probabil asa vine el din fabrica, nu cred ca e uzura.

Ca o paranteza, inscriptia de pe lant e logo jwis. Lantul e produs de iwis, un mare producator german de sisteme de distributie pe lant, auto si industriale. Desi producatorul se numeste iwis, lanturile sunt marcate cu logo jwis.
Skip ads

  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Dupa finalizarea distributiei, plus inlocuire evacuare (toata cap-coada s-h), masina mi se pare cam puturoasa, calc acceleratia pana la fund si nu prea accelereaza cum m-as astepta. Plus ca in mers ii variaza turatia, uneori parca se poticneste.
Poate fi de la distributie (sa zicem putin nealiniata)? Sau poate fi evacuarea cu probleme (infundata?), ca sparta nu e? Sau am eu prea mari asteptari de la ea si m-am obisnuit cu cealalta masina (recunosc ca intre timp mi-am luat si o Zafira A 1.8, 16v, 92KW cu care merg de aproximativ 2 luni)?
Inca ceva: daca scot capacelul din bloc sa bag boltul pentru vibrochen (sa mai probez odata alinierea) curge ulei (adica trebuie sa golesc uleiul inainte)?
Multumesc.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Capacelul din bloc,daca il desfaci incet,vezi daca curge sau nu ulei.Daca nu curge,il desfaci complet.
Eu nu inteleg cum sa nu fie distributia pusa corect,daca ai lucrat cu set de cale...sa nu fie bune calele?
Dupa ce ai pus distributia noua si ai strand toate suruburile,ai invartit motorul cateva ture manual (invartind arborele cotit),sa vezi daca la 2 ture vine la punct,verificat cu calele sau macar la ochi...am vazut un clip in care se vedea la ochi un ax cu came care nu era pe pozitia corecta...dar masina mergea...probabil nu prea bine Smile.
PS: vad ca n-ai avut timp sa-mi raspunzi la intrebarile pe care ti le-am pus mai sun putin.Spune-mi macar,ai schimbat si pinioanele si cati km are masina?...La schimbarea pinioanelor cu unele de tip nou,trebuie schimbata si tablita cu fante,ca altfel senzorul de ax nu mai citeste corect pozitia.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
L-am invartit, parea ok. Calele erau ieftine (China), dar au intrat bine, fara joc (mai putin cea de la tablita, care a trebuit modificata, cum am zis mai sus). Am schimbat doar pinionul vibrochen (original) deoarece era foarte uzat (se simteau la mana dintii ascutiti). Cele de la axele cu came nu le-am schimbat deoarece aratau bine. Le aveam si ele pe original, dar erau modelul nou si nu aveam si modelul nou de tablita cu fante (am vazut tarziu ca aveam nevoie si de ea).
Masina are aproximativ 180.000 km (asta daca sunt reali).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Distributie originala model vechi are patina de sus neagra si pinioane cu dinti caliti.
Distributie originala sau schimbata pe original sau producator are pinioane fara dinti caliti facute prin sinterizare si patina de sus alba.
Daca scoti dopul de jos T55 sa bagi cala curge doar putin ulei, prelingere.
Distributia model vechi foloseste capac distributie Pierburg, pompa apa cu capacel sus la senzor, garnituri cauciuc. Se pune distributie model nou si la cititor se adauga o saiba care o scoti din pinionul model vechi. Nu cumparati cititor ca sa faceti adaptarea, e o tabla ordinara facuta parca la un robot baut.
danpet, urmele de pe lant sunt de la o bataie sau un corp strain care se plimba pe acolo. Recomand desfacut urgent, costa dar asta este.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Asa a si fost, patina sus neagra si pinioane sus model vechi (nu se vedea uzura la ele, asa ca nu le-am schimbat), patina de sus noua e alba. Capac Pierburg (am citit intamplator pe el), iar pompa de apa are garnitura de cauciuc asemanatoare cu cea de la capac culbutori (am avut o problema deoarece de la magazin mi s-a dat un alt model din tabla ce nu venea la decupari, am vazut abia la demontare).
Domnul Dan, o intrebare: problema descrisa de mine mai sus (balbaiala in mers si ceva lipsa de putere) poate fi de la distributie (aliniata gresit) sau de la evacuare (dupa cum am spus am inlocuit toba de la cap la coada cu una sh originala netaiata)? Sau e doar o parere, datorita comparatiei in subconstient cu Zafira (cu care merg zilnic de aproape 2 luni)?
Mentionez ca bujiile (NGK BKR5EK reglate) le-am testat (si facut schimb) in Zafira, asa ca eu le-am exclus ca si cauza.
Multumesc.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
O intrebare: dupa ce am facut toate astea, masina merge un pic intrerupt si nu stiu ce sa zic. Zgomotul de lant a disparut, la fel si caraitul la oprire, dar inca se aude un tacanit, cred ca ca de la tacheti.
Am verificat bujiile (si inlocuit pe Zafira), am scos rampa si verificat fiecare injector, am verificat si curatat clapeta, am testat fara debitmetru cuplat, si tot la fel face.
Poate fi de la tacheti (sau supape)? Ar putea fi si de la toba, ca scapa un ceva gaze pe la zona intermediara (pe lungimea galmei mici de la mijlocul evacuarii). M-as gandi si la pompa de benzina (masina are peste 180.000 km si nu cred ca a fost schimbata vreodata), dar nu am cum sa masor presiunea in rampa.
Multumesc.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Detaliaza putin, "merge intrerupt" e cam vag.
Vefifica daca tacanitul nu e de la valva de purjare vapori benzina.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Zgomotul pare sa se auda dinspre galeria de admisie, adica dinspre tachetii de pe admisie, nu imi dau seama sigur, mai incerc sa ascult pe acolo.
Motorul merge putin tremurat, nu foarte intrerupt, dar nu merge rotund, fara vibratii.
O sa incerc maine sa ii fac o diagnoza, poate o sa vad ce se intampla.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR