Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • ZBW

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc Rolland! Maine nu am timp dar miercuri sper sa reusesc sa mișc cenzorul spre radiator și o sã revin cu vesti. Seara minunata in continuare!
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Încã un calculator resuscitat.
  • ZBW

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Buna Rolland! Ieri am mutat senatorul in pompa și toți caluti s-au trezit la viata. Multumesc frumos pentru sfat! 😀 Pentru cei ce vor sa așeze corect senatorul din pompa le recomand sa fie foarte atenti la locul unde a fost așezat din fabrica. Se observã pe senzor locul unde a stat capul surubului(o culoare mai deschisa) deoarece nu a luat contact motorina. Baftã opelisti!
  • DCiochina

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2018

  • Mesaj Privat
va salut ,va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat ,am 2 Vectra c y20dth.1 berlina adusa de mine din uk si 1 break cumparat din tara .am decis sa shimb motoarele in regim propiu adica luat cu tot cu cutie cu pompa. acum am nevoie de ajutor de un baiat care poate sa ma ajute sa resoftez pompa si ce mai trebuie resetat, sau sa pun pompa veche inapoi .mentionez ca masina donatoare are 220000km motor angrijit care am oprito la cheie acum 3 ani si tinuta in curte, iar cealalta are 500000km si este un motor ne ingrijit cu scursuri de ulei si cu kit de ambreaj terminat deci de cand am luat brecu era in calcul sa schimb motoru mentionez ca nu am op com si nu pot sa vad nimic ce am la masina va multumesc dragi opelisti
Skip ads

  • marcelru

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Spania
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2018

  • Mesaj Privat
rolland a scris:Încã un calculator resuscitat.

Mi sa dus si mie calculatorul de la pompa de injectie anul trecut am incercat sa il repar dar nu a mers am luat altul defect l-am reparat si pe ala si funcioneaza de atunci fara probleme . Apoi am incercat sa vad de ce nu mers si am gasit scurt in tranzistorul ala mic dinainte mosfet-ului si cum nu am gasit nicaieri pe net ce transistor ar fi abandonat misiunea dar acum vazand poza cu reparatia ce a facut-o Rolland i-mi dau seama ca e reparabil. Poti sa i-mi spui si mie ce transistor ai folosit acolo desi stiu ca lucrurile astea nu prea se spun
Multumesc
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Va salut. Vreau sa va intreb daca are cineva o electrovalva din acesta la vanzare
  • marcelru

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Spania
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Eu iti pot da una cadou doar ca trebuie sa astepti pana iti ajunge din spania.
  • ZBW

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor! Vectra mea face iar figuri dupã înlocuirea tranzistorului din calculatorul de injectie (irlr2905) si dupa 5000km parcurși porneste și merge in șuturi se aprinde check engine și apar urmãtoarele erori: p0400, p1220si p1630. Are momente cand merge bine câteva minute apoi intrerupe și se aprinde check engine.. Alteori porneste și se aprinde check engine și are relațiul neregulat și la accelerare merge întrerupt. Scoate mult fum negru și refuzã sã plece de pe loc se oprește și nu mai porneste minute bune. Aveți idee daca e defect electronic sau mecanic al pompei de injectie. Multumesc tuturor! Astept pareri.
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Psg 16 readus la viatã
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu am reusit sa modific mesajul anterior . Poze
  • ADan805

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Salut, unde in posturile din spate, a zis cineva ca apare un tutorial pentru schimbarea acelui tranzistor, si legat de cele 2 etaje, si in stanga si in dreapta se folosesc aceleasi ? si care este cel mai indicat, ca si valori?

@rolland -- vad ca ai inlocuit ambele poti sa oferi ceva informatii, plus alta componenta , are legatura cu ceva eroare ?
  • neliat

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut domnule Rolland! masina nu porneste si imi eroare p0340 senzor axa came performanta redusa. se mai poate repara? multumesc.
Skip ads

  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut opelisti, si in special Rolland din Mures,

Am urmatoarea problema. Opelul meu Zafira Y20DTH din 2003 care pornea la sfert de cheie, nu mai vrea sa porneasca. S-a oprit subit. Masina dusa la opelãrie (service) s-a constatat ca nu mai baga motorina, decat foarte putina. Daca se astupa cu degetul turul, nu mai avea presiune. Ca urmare a presiunii scazute, injectoarele nu se mai deschid, nu mai porneste motorul.
Diagnostic: pompa de injectie. Mentionez ca pompa de injectie este cu 2 mufe.
Acum dupa ce am citit pe aici poate fi:
1. blocat/gripat pistonsaul de avans din pompa (defect mecanic) sau
2. poate fi modulul de comanda al pompei, respectiv firele de la electrovalva care sunt dez-izolate si in scurt, care apoi ard transiztorul ala faimos, etc. sau
3. toate cele de mai sus?
Intrebare 1: Exista la acest model de masina si o pompa intermediara (in rezervor?) pe care ar trebui sa o verific? Sau numai pompa de injectie?
Intrebare 2: Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz? Pompa de injectie fiind cu 2 mufe, se mai poate repara (inlocui tranzistorul) sau e prea riscant?
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@velu_cluj. Nu ai pompa in rezervor. Mai mult ca sigur s-a dus calculatorul. Daca e cu douã mufa este de psg16 care inseamna ca ai si ecu in aceeasi unitate . Daca vrei sa o înlocuiești cu altã ai nevoie de cip si immo de pe masina donatoare. Ori repari pe acesta. Dar totusi fa-i o diagonalã inainte de a te apuca de meșterit ca sa vezi ce erori ai
  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
OK, o sa incerc sa-i fac o diagnoza, sa vada daca este un cod specfic de eroare. Dar in bord nu s-a aprins nici un beculet.

O intrebare mai personala Rolland, eu am drumuri dese in TGM, cel putin odata pe saptamana. Poate iesim la o cafea sa povestim mai amanuntit.
Multumesc mult in numele meu si al opelistilor.
  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ma gandesc ca ai dreptate cu defectiunea calculatorului pompei. Adica daca totusi vine putina motorina pe conducta, probabil ca nu e gripat pistonul pompei, altfel nu ar fi deloc debit, nu?
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Din pãcate am și eu o problemã cu pompa de injecție. Am observat cã pornesc greu dimineața, am fãcut un test de presiune și a observat licãrire de motorinã pe la capacul de la pompã. Se pare cã pompa se dezamorseazã și din acest motiv pornesc greu dupã un timp de staționare mai lung. Sunt douã garnituri acolo, prin una trece fișa senzorului despre care s-a vorbit des în acest tutorial. Ca sã pot schimba garnitura trebuie sã scot senzorul din corpul pompei. Aș avea câteva întrebãri:
1. Este obligatoriu sã tai firele de legãturã dintre unitatea de comandã și pompã? Trebuie sã dau pompã jos de pe mașinã sau se poate lucra cu ea pe mașinã?
2. Meșterul de la service a spus cã dacã schimbi poziția acelui senzor va fi aproape imposibil sã mai fac sã funcționeze pompa corect. Dacã reglez funcționarea corect la ralanti nu va funcționa bine la turații mai mari și invers.
Ați reușit sã mai fixați senzorul în poziția corectã doar citind valorile cu o interfațã opcom? Sau trebuie musai un stand specializat.
Menționez cã am acces la interfața de diagnozã ca sã citesc valorile pentru avans și cantitatea de motorinã injectatã.
3. Cum aș putea sã procedez ca sã fixez senzorul pe poziția lui originalã fãrã prea multe chin? Am citit cã aș putea sã mã iau dupã urmele lãsate de șuruburile de fixare. Mã gândeam sã folosesc plastic cald turnat în jurul senzorului care dupã întãrire sã permitã scoaterea senzorului și montarea lui la loc fix pe aceeași poziție. nu știu însã ce spațiu de lucru este acolo și dacã este posibilã o astfel de opțiune.

Mulțumesc anticipat!
  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Inainte de a te apuca de pompa, esti sigur ca nu se dezamorseaza instalatia de alimentare prin alta parte? Eu am avut aceleasi simptome, masina pornea greu dupa ce statea mult timp nepornita. Intra aer in circuitul de alimentare pe la garniturile uzate ale filtrului de motorina (care este punctul cel mai de sus al circuitului de alimentare). Dupa ce pornea si se incalzea motorul, masina pornea la sfert de cheie, instalatia fiind deja amorsata. Poti incerca varianta empirica (care functioneaza), adica sa-ti lasi masina parcata peste noapte cu fundul cat mai sus, pentru a nu intra aer pe instalatie. Vezi daca porneste asa.
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am fãcut presiune pe circuitul de alimentare cu o pompițã manualã. Doar acolo în licãrește un pic de motorinã.
Am mai avut în trecut probleme la oringul șurubului de blocare al pompei de injecție. Am rezolvat acea problemã am fãcut chiar și un tutorial.
Acum am fãcut din nou test am verificat peste tot și doar acolo îmi apare licãriri de motorinã. Am sã încerc sã strâng un pic șuruburile de la capacul pompei. Poate s-au slãbit un pic de la vibrații. Mã gândeam sã încerc sã desfac șuruburile și sã pun foarte puțin silicon rezistent la temperaturã, fãrã sã mai schimb garnitura însã nu știu dacã soluția ar putea sã ținã. Asta ca sã nu mai deranjez acel senzor.
Îmi pune însã întrebarea: este normal sã aparã motorinã pe acolo? Nu cumva cedeazã alte oringuri din interiorul pompei? În acest caz ar trebui desfãcutã pompa.
Aștept pãreri!
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
vlad2005 . Sa nu pui silicon risti sa-ti intre si in pompa .
Da-i jos capacul si verifica daca nu este ciupit unu din garnituri . In mod normal ar trebui sa etanseze garniturile . De verificat si capacul daca nu a fost mesterit de cineva si are umflatura in asa fel incat nu lasa sa se aseze pe corpul pompei . Garnitura de la senzor nu se poate desface . Acesta este vulcanizat din fabrica . Deci daca e afectat/ciupit garnitura , acesta impreuna cu senzorul il poti schimba. La intrebarea ; daca se poate pune inapoi pe pozitie ? da se poate si ajunge un Op-com ..restul cu relantiu si alte minuni is povesti.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR