Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Sandru Mihai

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2001 12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Am adaugat un topic nou dar acum dupa vizita la mecanici ma incadrez aici. A fost cineva cu un tester la mine, si i-a dat eroare la pedala de acceleratie. Ceva contact imperfect. Dar problema e de la pompa de benzina. A pus un fir de la baterie la releu, si asa a pornit pompa si masina. Scoate un zgomot de pompa infundata sau nealimentata.
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

din ce spui inteleg ca a pus firul de forta.
vezi sa nu ai contact imperfect chial la papucii firului care ajunge la releu.
  • Sandru Mihai

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2001 12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Cred ca e pompa de benzina. Avand in vedere ca nu am crick, nu am sant, nu am rampa, am decis sa schimb tactica. Am demontat unul dintre scaune, practic l-am rabatat in portbagaj. A mers bine, nu am rupt nimic. Ma pregatesc sa fac o gura de vizitare cu bonfaierul. Ce intrebare am - am observat ceea ce pare a fi o pompa sau un recipient care se vede, pare prins cumva in tabla. Cei care ati desfacut pompa"traditional" ati avut un recipient/pompa prinsa de peretele de sus a caroseriei ?
  • Sandru Mihai

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2001 12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Da. In final am renuntat si m-am dus la mecanic. Pret manopera 250 lei + pompa 220 = 470. Am avut si o eroare la un cablu de la acceleratie. Ca si rezultat, acceleratie e liniara, masina merge binisor dar am pornirea mai lunga cu 1 secunda. Sa fie de la baterie ? Electromotor ? Sau poate pompa ? Asta e. Printre sfaturi - daca tot e pompa in rezervor, sa merg intotdeauna cu mai mult de jumatete de rezervor plin. Pompa fiind in lichid (benzina), isi face racirea mai usor. Cam atat.
Skip ads

  • Sandru Mihai

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2001 12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2013

  • Mesaj Privat
In continuare o prima pornire grea. Daca sta masina 3-4 ore, porneste greu. Pare a fi o problema tot cu pompa de benzina, ia aer sau ceva.
  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
eu unul...dupa ce am citit tutorialul despre schimbarea pompei de benzina m-am dezumfat de tot.
de fapt mi-au trecut fix 3 idei prin minte:
1) cand ma va lovi si pe mine necazul, sa nu montez rezervorul la loc sub nici o forma pana nu scot bancheta si bag soriceul prin podea (adica fac o gaura rotunda in dreptul pompei pe care o astup cu capac de cauciuc ca la corsa sau logan) si asa am scapat pe viitor de chinul cu dat rezervor jos ca sa schimb pompa.
2) ori vand masina...de preferat pana se strica pompa... care ma poate lasa cine stie pe ce vreme, pe ce campuri si la ce ore...
3) sau varianta cea mai sigura dar si cea mai costisitoare: ii montez instalatie gpl, dar apare problema rotii de rezerva care va ocupa loc in portbagaj...si la cat de mic e portbagajul...


Ultima modificare facuta de winstonn33 la Mie 05 Aug, 2020 10:25 am
  • MrMihai

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Stai liniștit cã e simplu Smile sunt 4 șuruburi parca de desfãcut . nu e greu Wink Nimic nu e greu de desfãcut la Agila Smile) poate doar puntea spate 😁
  • winstonn33

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Din ce am citit pe aici am inteles ca pompa are si un fel de (made in romania) ...pornire de urgenta.
Adica: suntezi contactele releului si ii tragi la cap cu batul sau cu ce poti pe sub masina in carcasa rezervor sperand ca incepe pompa sa bazaie si poti pleca de pe loc.

In fine, mi-am spus: ia sa vad cam care e starea pompei de benzina si la agila din dotare.
De 2 ani de cand o am nu mi-a facut probleme, bazaitul la pornire este acelasi se aude normal, porneste la prima cheie, fuge de rupe,.. dar nu ii strica un control.
-Importante sunt: presiunea pompei in timp ce motorul merge si presiunea care se mentine cu motorul oprit.
Mai intai a trebuit sa imi construiesc / incropesc un tester pentru pompa.
Avand in vedere ca supapa de pe rampa de injectoare are dimensiunea mai mare decat ma asteptam (vezi foto) a trebuit sa folosesc o bucata intr-un furtun pentru -freon- cu mufa respectiva care s-a potrivit la fix ca si diametru, ba mai avea si varful acela care impinge ventilul. Manometrul l-am imprumutat de la testerul de pompa facut pentru logan.
La prima incercare am folosit si o bucata de furtun transparent dar fiind fara insertie se cam umfla la presiune de peste 2 bari.
Am refacut ,,incropeala'' cu alt manometru (unul de masurat presiunea la roti) gasit prin garaj iar legatura dintre furtunul de freon si manometru am facut-o cu un ventil metalic recuperat de la o camera veche de bicicleta.
Nu supureaza pe nicaieri si indica perfect.
Dupa cum se vede in poze e relativ usor de facut si chiar merita sa aveti unul in dotare.

Dupa testare vestile au fost bune, dar si rele.
La primul test cu motor pornit (relanti) erau aproximativ 4 bari. La accelerare (pe loc) scade foarte putin cam 0,2 0,4 bari. Presiunea e ok si ma declar multumit.
Am oprit motorul. presiunea a inceput sa scada.
Mi-am spus ca daca nu scade sub 2,5 bari dupa 1 ora e acceptabil. (La logan dupa 14 ore am 2,5 bari).
Se pare ca aici sunt ceva probleme... dupa 15 minute au ramas 2,7 bari, iar dupa 1 ora mai erau doar 1,7 bari.
Pus din nou contactul (fara pornit motor) si pompa a ridicat presiunea la 3 bari.
Oprit contactul. Incet si sigur presiunea iar scade. Hmmm...
-Pierderi pot fi la vreuna din cele 2 garnituri (stuturi de cauciuc) care etanseaza motorasul de corpul pompei,
-sau de la vre-un injector/injectoare care nu mai inchid bine si supureaza. (de la injectoare la pierderi mai mari se acumuleaza benzina in cilindru/cilindri si apar detonatii la pornire. la agila nu e cazul, dar am patit-o la logan cu 2 injectoare).
-Nici regulatorul de presiune de pe corpul pompei nu e exclus, dar n-as prea crede ca el e vinovat.
Masina acum merge ok, dar e clar ca pe partea de alimentare exista probleme, de care nu aveam habar pana sa fac acest test.

http://www.youtube.com/watc...pbiJP3c&t=20s -aici e si un mic film. nu am avut timp sa il mai editez.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salutare dragi prieteni!
Agila mea nu pornește Subit, peste noapte a clacat, pompa de benzinã nu se mai aude. Am schimbat-o și tot la fel, nu vrea sã se urneasca. Eroare specifica de senzor volantã nu am. Am încercat toate metodele descrise la acest subiect. Unde sã mai verific? E posibil sã fie totuși senzorul crankshaft de vinã? Poate sã fie ars și sã nu dea eroare?
Am pus pompa de benzinã de la o Corsa C cãzutã la datorie în urma unui accident, cu pompa de benzinã în funcțiune. E bunã pompa în mod sigur. Ce sã fie oare?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut, siguranta e verificata?



citeste si pe pagina de dinainte, se pot face unele probe prin strapuri la releul pompei si nu numai, vad ca e si o schema acolo.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am verificat siguranța, am pus pe direct releul... Degeaba! Chiar nu-mi dau seama cum intervine o problemã așa gravã când mașina staționeazã. Am mai schimbat odatã pompa acum câțiva ani. Știu cã în unele cazuri moare și gata iar in alte situații mai pornește de câteva ori prin bãtãi în rezervor, șocuri mecanice. Dar la mine nu merge nici cu altã pompã.
Vreau sã știu dacã alimentarea poate sa fie tãiatã din altã parte. Am avut erori de sondã Lambda 2 care s-au șters pentru cã am scos borna (-) pt.vreo 2 zile. Acum a apãrut doar 0141, dupã contact și pornire ratatã. Ca simptom ciudat: în urma cu vreo douã sãptãmâni, dupã ce am plecat la drum, motorul nu mai trecea de 1500 de turații/min și pedala era moartã. Dar a fost ceva trecãtor, am curãțat un pic clapeta și gata.
Acum, cum am spus, mașina staționatã, pompa moartã... Și totuși, pânã sã o schimb, cu vaporii de benzinã de pe furtunul de alimentare, tot mai pornea câte o secundã și se oprea. Dar știți cum pornea? ÃŽmi fura cheia din mânã, nu alta! Mã mir cum de mã mai tine bateria, la cate încercãri de pornire am fãcut! Nu am observat fire de curent rupte, roase de șoareci, nimic suspect!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,457
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ca principiu(de verificat):
-siguranțã;
-releu;
-traseu electric releu-pompã(ptr continuitate);
-pompã.
La mașini de vârste mai avansate, nu de puține ori, se depisteazã o întrerupere sau contact prost pe traseul releu-pompã(mufe, fire). Uneori cu ajutor dela musafiri nepoftiți, alteori dela Dorel, care a fãcut o reparație, în preajma firelor, cum l-a tãiat capul...
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mãsoarã pe releu pinii mari, pe unul trebuie sa ai 12v și celãlalt se duce la pompa prima mufa cu 4 pini, din asta pleacã alt cablu și iar mufa cu 4 pini care vine sus pe rezervor in ansamblul pompei cu regulator și sonda nivel.
Masa este masa și se duce tot prin mufele astea cu 4pini patratoase albe.
Aparatul de mãsurã este bun pânã la un punct, poți avea 12v cã el nu consuma nimic, proba sfântã este cu un bec cã ãla consuma ceva.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pt.sfaturi! Fiind sãrbãtoare, azi nu am verificat decât dacã am 12V la releu și am, într-adevãr, pe pinul de jos/dreapta al releului, cu contactul pus. Urmeazã deci sã verific continuitatea conductorului ce pleacã de la pinul de sus/dreapta pânã la releu, proba cu bec, proba cu 12V direct de la baterie la pompã. S-o aud eu cã bâzâie... Ar fi prea de tot sã fie defectã și asta de-am pus-o acum. De ce n-am verificat-o înainte? Pãi știam cã mașina pe care era pusã mergea pânã s-a oprit din cauzã de cap de pod; apoi, chiar dacã pompa funcționeazã în mânã, nu înseamnã cã ea va funcționa și în rezervor. Chiar și o pompã defectã, scoasã afarã, tot bâzâie, cã se așeazã rotorul cumva pe perii și te pãcãlește. Sa vãd mâine ce și cum!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Mãsoarã pe releu pinii mari, pe unul trebuie sa ai 12v si celãlalt se duce la pompa prima mufa cu 4 pini, din asta pleacã alt cablu si iar mufa cu 4 pini care vine sus pe rezervor in ansamblul pompei cu regulator si sonda nivel.
Masa este masa si se duce tot prin mufele astea cu 4pini patratoase albe.
Aparatul de mãsurã este bun pânã la un punct, poti avea 12v cã el nu consuma nimic, proba sfântã este cu un bec cã ãla consuma ceva.


Poate cã e tarziu și oboseala îmi creazã probleme dar îndrãznesc sã întreb: oare strapul atât de mult discutat se face intre pinii corecți? Din ce înțeleg din mesajul tãu, Dane, la pompa de benzinã pleacã un fir din pinii lați, adicã din dreapta releului, cum te uiți la el din fața mașinii. Releul face legãtura electricã între pinii lați doar când primește comandã, și am citit cã aceastã comandã o primește de la alt releu, prin pinii înguști, cei din stânga!. Implicit asta înseamnã cã circuitul de comandã este pe cei doi "papuci" din stânga iar cel de execuție, de putere cum s-ar zice, este pe ceilalți doi, din dreapta. De aceea sunt și mai mari. Or noi știam cã strapul se fãcea la cei înguști, din stânga releului, dupã cum zice @petrecila pe prima pagina. Pânã la urmã, care este circuitul de execuție al releului? Daca vrem sã dãm curent direct la pompã, fãrã releu, normal, scurtcircuitãm partea de execuție! Releul fiind scos, nu avem comandã! Daca facem strap pe comandã facem degeaba! Releul e scos, execuția este în aer! Pompa tot moartã! Oare nu trebuie sa facem strap pe pinii lați dacã vrem sã alimentãm cu curent pompa? Zic și eu...! Repet, am dilema asta, dar poate mi s-au încurcat gândurile decând cu problemele astea la alimentarea cu combustibil!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Faci scurt pe pini lati cu firele groase, logic
Daca faci scurt pe comanda doar testezi ecu daca ar rezista la un releu in scurt si dacã proiectantii chiar s-au gândit si la asta. De obicei se gândesc si au protectie la scurt accidental pentru x secunde, acum cred cã vei avea stocat si un P0230.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
De aproape 14 ani poza postatã de @petrecila, aceea cu strapul la releu dãinuie pe prima paginã a acestui subiect. Toti ne-am inspirat din tutorialul acela. Sper din toatã inima sã nu fie fãcut gresit strapul, adicã fix pe partea de comanda (bobina releului), unde vine tensiune de la ECU sau, mã rog, de la alt releu comandat de ECU. Pun din nou poza:



Ochiul omului se poate pãcãli, poate vãd eu cã sunt mai lați pinii ceilalți, poate cã sunt egali toți patru, de aceea întreb, pentru a elimina orice umbrã de îndoialã: oare strapul nu trebuie fãcut pe ceilalți doi pini, adicã pe cei pe care i-am încercuit eu cu roșu?



Promit sã nu dezvolt subiectul mai mult decât este cazul. Aici mã opresc cu strapul în cauzã!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uite schema, încã este poza https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=30137. Ai și culorile la fire, poziții, tot.

Nu este logic cã o comanda releu folosește pini mici, fire subțiri și contactul pentru sarcina are pini mari, fire groase ?
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ba da, Dane! E foarte logic! Se adeverește cã o pozã este mult mai convingãtoare decât un adevãr scris. Cât de groase sunt firele, nu prea îți dai seama, cã sunt ascunse dupã relee. Am fãcut strap unde nu trebuia, adicã fix ca în poza lui @petrecila. Nu doar odatã...Și acum câțiva ani, și acum. Și nu numai eu, bineînțeles! Tu ai scris ("strap la contactele late"), @PL500 a scris ("strap la contactele așezate orizontal") dar tot poza aia a avut impact mai puternic. 🫤
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
In poza mentionata, strap (scurt, punte ... etc.), trebuia facut exact unde se arata in poza, acolo unde este pusa penseta (deci NU intre pinii incercuiti de tine).
Latimea pinilor o sa o observi mai bine daca te uiti la releu, acolo o sa vezi si care pini sunt mai lati si daca te uiti atent, majoritatea releelor originale, au trecuta si schema pe carcasa.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR