Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • csimion70

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Braila
  • Masina: Meriva 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2018

  • Mesaj Privat
multumesc danytm pentru imagini,multumesc big_electro61 pentru explicatii.
Skip ads

  • csimion70

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Braila
  • Masina: Meriva 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2018

  • Mesaj Privat
danytm cred ca accesul la tabloul cu relee se face prin fata pe sub grila de la stergatoare.
  • csimion70

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Braila
  • Masina: Meriva 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2018

  • Mesaj Privat
iulian1971 la mine electroventilatorul functioneaza atunci cand este pe direct,chiar si la anumite temperaturi.De ex am scos mufa la sonda de temperatura ,am pornit motorul iar ventilatorul a pornit la turatie maxima.Am probat si altfel electroventilatorul: am scos releul (cel din fata bateriei) am suntat in soclu borna 30 si borna 87 a releului si astfel releul a trecut pe o treapta mare de viteze,am suntat borna 86 cu borna 87 si releul a trecut pe o treapta de viteza mai mica,apoi am pornit motorul si am ajuns la 90 si un pic temperatura,ventilatorul a trcut pe o viteza intermediara intre cele pe care le-am explicat mai inainte.cam astfel am testat electroventilatorul si am ajuns la concluzia ca nu este el de vina ci unul dintre relee (cred ca cel notat cu K 30 D)
  • danytm

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
nu am modelul tau de masina si nu te pot ajuta, dar orice tablou de sigurante care contine si relee sigur a fost construit in asa fel incat sa poti avea acces usor la el
PS: sageata albastra din poza este doar informativ ca si amplasare
Skip ads

  • csimion70

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Braila
  • Masina: Meriva 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2018

  • Mesaj Privat
danytm am gasit pe un tutorial https://fusesdiagram.com/ope...all-meriva-a.html
o schema
  • danytm

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
da, asa e, de aici te descurci singur, o seara faina
  • csimion70

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Braila
  • Masina: Meriva 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2018

  • Mesaj Privat
multumesc o seara minunata
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Eu am gasit eroarea asta pe cateva masini si solutia a fost inlocuirea rezistentei sau a electroventilatorului.
Releul nu l-am gasit defect pt. acest cod.
Nu stiu de ce ti se pare util sa ma contrazici mereu. As prefera sa ignori comentariile mele.
Explicatiile tale rareori ajuta pe cineva. Chiar ar fi interesant de numarat cati ti-au multumit pentru sfaturile tale.
Eu nu contrazic de dragul contrazicerii...,o fac cu argumente si accept sa fiu contrazis doar cu argumente! "P1481- Fan Relay 1 Signal Low / Open Circuit B-033". Circuit deschis in cazul vazut de calculator este vorba de circuitul bobinei releului,pe cand circuit deschis in cazul afirmatiei dumneata,ar fi circuitul electroventilatorului,care implica siguranta,releu forta,rezistente si eletroventilator.Oricare punt de pe acest circuit s-ar intrerupe ar fi circuit deschis...! Acceptand ideea dumneata...,cum e posibil sa-ti indice calculatorul ca e arsa,intrerupta,doar rezistenta...,se observa ca ceva nu-i in regula! Dealtfel in realitate,calculatorul vede circuit deschis pe circuitul bobinei releului,dar nu poate preciza daca acel contact problematic consta in bobina intrerupta,contact imperfect pe instalatie sau chiar in ECM. Precizez inca odata daca mai este nevoie, ca eu discut subiecte pe forum si nu ma intereseaza persoanele,cum nu ma intereseaza nici laudele...,dar ma intereseaza criticile constructive(pe care le apreciez)...!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,
@csimion70, releele astea se pot proba - dai plus si minus pe pinii de alimentare bobina (85 si 86) si, daca se aude un tacanit, probezi continuitatea intre 30 si 87 (cu aparatul de masura, de exemplu).
intre 30 si 87a - trebuie sa ai continuitate cu releul nealimentat.

@big_electro61 - pentru cultura mea - aici releele sint alimentate pe comanda cu plus prin sig f42 iar minusul este dat din calculator?

tot pentru stiinta mea, e cumva posibil sa supravegheze calculatorul si un consum general pe circuitul de forta al releelor asa incit in cazul in care un releu alimenteaza pe forta ventilatorul calculatorul sa dea eroarea de care ziceti voi? caz in care ar avea dreptate @iulian?

in alta ordine de idei - mie imi pare rau sa citesc pe acest forum contre intre doi useri vechi si in acelasi timp valorosi.

incercati - in limita intelegerii fiecaruia dintre voi - sa evitati... putem fi mai buni de-atit! ( am increderea ca am inteles perfect motivele fiecaruia dintre voi - sincer, nu consider ca merita contrele...)

cu scuzele de rigoare, multumesc pentru rabdare, daca ati citit.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
''@big_electro61 - pentru cultura mea - aici releele sint alimentate pe comanda cu plus prin sig f42 iar minusul este dat din calculator? '' Da... si aici se incheie posibilitatea calculatorului de a supraveghea si comanda.Prin acel minus este supravegheat si comandat circuitul bobinei si starea acesteia.Pe forta nu poate fi supravegheat nimic,iar comanda ventilatorului este o consecinta a comenzii bobinei.Ca fapt divers,se decupleaza electroventilatorul si o sa vedeti ca nu exista eroare atata timp cat releul cupleaza(circuitul acestuia de comanda e OK).Nu inteleg ce vrei sa spui prin termenul "contre",atata timp cat contradictiile au generat progres.Afirmatii poate face oricine,afirmatii argumentate fac doar cei pregatiti sa le sustina...!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@big_electro61 - multumesc de informatie!

altfel, mie @iulian1971 mi-a parut putin iritat...dar poate mi s-a parut.

sper ca initiatorul sa beneficieze din plin de informatiile transmise si sa-si rezolve problema, dar si sa posteze finalul.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@gambilo1,discutiile despre persoane...,iritate sau nu,ma lasa rece! REGULAMENT: "5. Atacul la persoana, jignirea sub orice forma a membrilor forumului, folosirea de cuvinte obscene, amenintatoare, abuzive sau indecente, comportament nepotrivit sau ofensator sunt evident interzise. Un comportament civilizat impune combaterea ideilor exprimate anterior si nu a persoanelor care le-au postat.
6. Evalueaza mesajele tale inainte de a le face publice pe forum.
7. Foloseste-ti bunul simt si cei sapte ani de acasa si vei fi apreciat pentru asta"... Prefer sa discut teme tehnice,prefer sa fiu contrazis si corectat(cu argumente),cand e cazul! ATENTIE(pentru cei ce stiu sa citeasca o schema)..."Am probat si altfel electroventilatorul: am scos releul (cel din fata bateriei) am suntat in soclu borna 30 si borna 87 a releului si astfel releul a trecut pe o treapta mare de viteze,am suntat borna 86 cu borna 87 si releul a trecut pe o treapta de viteza mai mica,"...este vorba de releul K30D! Pozitionarea contactelor si numerotarea pinilor...,e gresita! La suntarea(pe documentatie) pinilor 86 cu 87,se va intalni plus(sig 5A) cu plus(sig 40A) si electroventilatorul nu va functiona.Cum si cand primeste plus(forta) releul K30B...?! Conform documentatiei...,NICIODATA! Noi suntem niste amarati...,dar Opel e brand renumit...! P.S. suntarile in cuplele releelor sa se faca in cunostinta de cauza,suntarea 86 cu 87,nu este recomandat a se face(valoare siguranta,sectiune conductor)...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR