Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
paco2202 a scris:Mariano, ai descoperit ce cauzeaza arderea acelui tranzistor. Am acceasi problema.Sunt deja la al 4-lea tranzistor. Tipul care a tot reparat (carpit) pompa (cod015)nu mai stie ce sa ii faca. A cam schimbat tot prin pompa aia.Deja mi-am pierdut rabdarea si cu el si cu masina, de doi ani tot repar pompa aia si tine o luna doua si apoi iarasi se arde. Iti multumesc pentru raspuns.


Nu pot sa iti spun ce arde acel tranzistor. Ideea este ca mie nu mi s-a ars tranzistorul. Sunt la a 5-a demiontare, montare si tot cu primul tranzistor lucrez.
Pot spune asa:
La ultima verificare am dezlipit total mosfet-ul de pe placa si am incercat sa dezlipesc si foita aceea de cupru de pe Pad-ul sau radiatorul tranzistorului. La o atingere extrem de usoara s-a dezlipit toata pastila de pe placa de baza. Am verificat daca exista continuitate a soclului, acolo unde a fost pastila radiatorului si nu da continuitate cu drain-ul. Cred ca fabrica a cositorit-o, dar datorita incalzirilor repetate s-a slabit, astfel incat in momentul in care am exercitat un pic de presiune sa desprind foita superioara de cupru a cedat cu totul.
Acestea fiind zise, am scos-o, am dezlipit-o si m-am apucat sa smirgheluiesc fata spate pastila sau radiatorul acesta, nici nu stiu cum sã-i zic.
Am pus cositor care s-a intins perfect, apoi am cositorit mosfet-ul pe pastila si cu grija am relipit pastila la locul ei pe placa de baza cu cianoacrilat calitativ, nefiind nevoie de conductivitate electrica intre pastila si placa inferioara.
Am relipit gate, source si drain-ul stanga-dreapta cum era originalul si am remontat.
Concluzia....masina nu porneste....
Un lucru il stiu sigur! La mine nu electronica este de vina
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Misule asta il fac eu.
Mariano poti sigur ca de aco este buba.


Uite ca de data asta am cositorit mosfet-ul pe pastila racitoare, mosfet-ul pe care l-am pus prima oara si uite ca nu era ars. Avea valori perfecte cu unul nou.
Ideea e ca nu mi-a pornit.
Clar nu electronica este de vina in cazul meu
  • rastaman

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Botosani
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2007

  • Mesaj Privat
O metoda simpla de verificare a electronicii :
1.se conecteaza un bec de 12 volti intre pinii 6 si 7 la mufa pompa ,trebuie sa se aprinda ,indicand ca modulul este alimentat .Daca nu se aprinde se verifica siguranta in tablou
2.se conecteaza mufa pompei la loc si apoi becul se conecteaza in locul valvei de debit .Cand se da la automat becul trebuie sa palpaie .Daca nu palpaie modulul este defect
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Foarte capricioasa masina asta a mea. Nici nu stiu ce sa fac....
Nefiind convins ca mosfetul irlr 2905 nu se raceste suficient si poate influenta buna funcționare a pompei, am decis sa mai intervin inca o data asupra lui, cositorindu-l pe pad-ul vechiului tranzistor.
Bine sfatuit de Lucian din Brasov am incercat sa inlatur cu o surubelnita foita aceea mica pe care fusese fixat tranzistorul original al pompei.
Surpriza! La prima sfortare, pad-ul propriu-zis s-a desprins efectiv de pe placa de baza. L-am scos taind cu cutter-ul un pic din marginea carcasei pentru a-i face loc, caci altfel nu a fost chip sa iasa.
Odata scos am indepartat aceea tablita, apoi pe un smirghel fin am frecat ambele suprafete pana am ajuns la cupru.
Am cositorit mosfetul irlr 2905 pe acest pad de racire, apoi cu cianoacrilat de calitate am lipit pad-ul la locul lui pe placa de baza. Inainte am masurat asa cum a facut si rolland si intr-adevar soclul sau pad-ul propriu-zis nu are continuitate nicaieri pe placa. Deci se poate folosi orice adeziv pentru a lipi acest pad pe placa.
Am masurat valoarea mosfetului inainte de a lipi piciorusele la locurile lor pe cablaj, am intarit lipitura pe drain si am remontat totul la loc.
Am montat admisie, conducte, tot....masina nu a pornit.
La dat la automat mai lung imi aparea martorul motor
Am suspectat dezamorsare. Am eliminat filtrul si am pus furtun transparent.
Dupa indelungi sfortari si incercari, a pornit in sfarsit!
Toate bune. A mers perfect, s-a turat, nu s-a balbait, motorul trage.
La diagnoza mi-a dat turatie de ralanti 840, turatie pompa 420, avans pompa 4.4
Am facut si o scanare sa vad coduri de istoric, pentru ca la incercarile de pornire asa cum am spus la automatele mai lungi imi aparea martorul motoras.
Iata coduri P 1613
P 1614
P 0115
P 0725
P 1630
Repet: scanarea am facut-o dupa ce masina a pornit si a mers impecabil, fara probleme.
Astazi nu a mai pornit, parca e posedatã, nici nu mai stiu ce sa fac.
Am schimbat senzorul de impulsuri, acum 10 minute, martorul motoras nu mai apare la datul lung la automat.....dar totusi nu porneste.
Daca este eroare la immobilizator si transponder, de ce a mers?
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cand ai dat la cheie, a scazut bateria sub 10 V si imobilizatorul s-a "inchis". De-aici P1613, 1614, 0725...
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
rastaman a scris:O metoda simpla de verificare a electronicii :
1.se conecteaza un bec de 12 volti intre pinii 6 si 7 la mufa pompa ,trebuie sa se aprinda ,indicand ca modulul este alimentat .Daca nu se aprinde se verifica siguranta in tablou
2.se conecteaza mufa pompei la loc si apoi becul se conecteaza in locul valvei de debit .Cand se da la automat becul trebuie sa palpaie .Daca nu palpaie modulul este defect

Am facut si testul lui rastaman:
La pini 6 si 7 becul se aprinde
Cu mufa bãgatã in calculator si becul cuplat la valva de debit pâlpâie la automat dar este o pâlpâialã ciudata in sensul ca la inceput se stinge sibse aprinde apoi parca ar rãmane aprins dar totusi pâlpâie, daca intelegeti ce spun, adica nu se stinge de tot.
  • rastaman

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Botosani
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Testul propus este pentru depistarea defectelor simple gen lipsa alimentare sau tranzistor defect.
Daca testele trec inseamna ca e un defect mai dificil ,pompa asta are o gramada de defecte posibile ,nu e vorba numai de tranzistor ,l-ai schimbat si treaba-i gata ,mai sunt cateva alte defecte posibile pe modul plus n defecte de ordin mecanic .
Pentru o reparatie rapida se verifica alimentari ,se verifica/schimba tranzistorul ,daca nu se schimba pompa .
Restul defectelor e pentru cei care vor sa investeasca timp pentru studiu si bani in scule ,dar nici atunci reusita nu e de 100 % ....
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ultimele noutati:
Am demontat si verificat toata electronica din nou. Aveam suspiciuni si asupra senzorului de turatie din pompa. Am remontat totul, am amorsat cu pompita circuitul si am deschisaerisit doar cilindrul 4.
Masina a pornit incredibil de usor. Am mers cu ea pana s-a incalzit iar când s-a incalzit suficient a intrat in limp.
La inceput cu mici intreruperi.
Exact simptom de blocare pistonas de avans.
Ca sa ma conving am lasat-o pornita. Mergea la ralanti si vedeam cum intrerupe....ii faceam presiune in pompita si isi dadea drumu cat putin. Cand se stingea martorul motor se tura maxim fara probleme.
Am desfacut apoi teava care iesea din filtru catre pompa si returul care venea tot de la pompa, le-am mufat cu furtune transparente si le-am bagat intr-un bidon cu soluti Wynn's diesel purge.
Am accelerat repetat cam jumatate de ora, apoi am lãsat motorul sa toarca linistit la ralanti.
Dupa ce aproape am terminat toata solutia am remufat titul si am scos-o la alergat.
Alta masina!
Rupe! Pur si simplu transformarea este uluitoare. Nu mai intrerupe absolut deloc, consumul la ralanti dupa o accelerarare mai brutala sau dupa ce ridici acceleratia la ralanti dincolo de 3000 rotatii scade la 0,4 l/ h apoi usurel revine la 0,5l
Se pare ca tratamentul de curatare este chiar bun. L-am facut si acum cativa ani si am fost foarte multumit, imi duc aminte ca am curatat sistemul de injectie chiar inainte de vacanta si in concediu masina s-a comportat ireprosabil.
Deci: concluzia este ca pistonasul de avans agata si se gripeaza. Desi firele electrovalvei sunt izolate cu varnish, masina cand agata pistonasul si ramane blocat intra in limp. Presupun ca aceastã curatare nu face decat sa ii prelungeasca agonia.
Intrebarea este: pe un corp de pompã 011, 04, sau cine stie ce alta terminatie pot monta electronica mea?
Va porni masina? Va functiona corespunzator?
Pentru ca din cate vad electronica asa cum am reparat-o este perfecta, fara nici o problema. Schimbarea tranzistorului cu un mosfet irlr2905 s-a dovedit benefica, masina trage de rupe, merge absolut minunat!
Skip ads

  • rastaman

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Botosani
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Teoreticienii spun ca electronica se imperecheaza cu mecanica pe un banc Bosch ,proces care dureaza cteva ore .
Practicienii spun ca merge mutata electronica de pe o pompa pe alta ,fara banc Bosch ,preferabil pe acelasi cod .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu as continua ,,agonia asta,, cu un amestec de ulei 2T JASO-FC + motorina (ex. cea standard de la PECO MOL) in raport de amestec 1:300, macar pentru o perioada. Abia apoi as trece la lucruri mai radicale (gen mutat electronica pe alta pompa, or else).

Cam prea multa munca ce-si asteapta rezultatele si care nu mai apar... E doar opinia mea, anyway.

L.E:
Si inca ceva, daca tot ai mers pâna aici :
- daca esti sigur pe mâna ta la operatiunile de lipit/pe cunostiintele de electronica pe care le stapânesti/pe informatiile pe care le-ai parcurs/sortat si in urma carei analize ai ajuns la concluzia ca piesa înlocuita este cea mai potrivita, nu te opri. Poate gasesti solutia corecta si atunci se ridica ,,misterul/voalul,, privind reparatia acestor pompe VP44, ca deja sunt 25+ani de la momentul aparitiei ei si chiar daca pompa asta de injectie pare ceva de ,,stiinta rachetelor,, cu siguranta exista o solutie la problema asta a lor. O solutie pe care o asteapta si altii care sunt in aceeasi situatie.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Noi parca am mai discutat canva ahappyuser vis a vis de acest tratament cu ulei 2T.
Sunt total de acord cu acest tip de tratament. Pot spune ca mașina a vazut ulei 2 T de la Agip pana sa se strice. Mai rar ce-i drept dar a vazut.
Acum chiar am terminat acest ulei standard FC.
Ca fapt divers astazi dimineata nu a pornit, am lasat-o asa si catre ora 16 am incercat din nou si a luat-o cam greut si parca nu mergea in toate pistoanele. Am ajutat-o cu automatul tinand mai mult cheia si usor a luat-o....
Parca dupa ce si-a tras motorina și-a revenit.
Am alergat-o iarasi si pot spune ca simt ca avansul nu este chiar intre limite. O simt ca "vibratie" si ca si galagie plus ca repet :consumul la ralanti este de 0,5 l/h
Cred ca trebuie sa mut o idee senzorul de turatii catre motor si un pic spre dreapta.
In rest masina merge brici!
  • ECretu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2019

  • Mesaj Privat
De unde sunteti qm si eu problema cu pistonul de avans nimeni nu stie s ii faca nimik te rog daca poti sa ma ajuti sa ma contactezi la nr 0770522322.multumesc
Skip ads

  • bruttus

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut comunitatii,credeam ca forumul nu mai este activ,dupa atitia ani...am recitit unele mesaje personale,si se pare ca am scris aiureli in unele,banuiesc ca din cauza grabei cu care trebuia sa o fac,sau din nestiinta.Eu personal am trecut de acest nivel,reparatia psg5 si psg16 din cauza unui motiv foarte simplu,cauza producerii acestei avarii in calculatoarele vp44 si vp30,in zona in care locuiesc,este provocata in 99% din cazuri de combustibilul de proasta calitate,lucru care ma obliga sa desfac si sa desmontez aceste pompe din toate suruburile.
Pentru cine mai are indoieli,tranzistorii folositi irlr 2905 si irfz44 DAR ca sa nu munciti degeaba schimbati si cei doi condensatori de 33 micro,unul este relationat cu erorile de la senzorul de turatii iar celalalt cu comunicarea dintre calculatorul masinii si cel de la pompa.
In cazurile P1220.....ufffff,daca masina porneste,si nu accelereza,schimbati combustibilul si filtrul,inainte sa va atingeti de pompa,dar nu folositi acelasi combustibil cu care ati alimentat ultima data,schimbati benzinaria si marca...
Am vazut undeva mai in urma eroarea 0725...asta este senzorul de la vibrochen,si in practica am intilnit foaaaarte multe cazuri in care era problema din senzorul pompei,sau al condensatorului aferent,de care va vorbeam inainte,cu toate ca se poate sa fie si reala aceasta eroare.
De multe ori am intilnit erori de senzor de pompa,si in realitate era cel de motor.
In orice caz,pentru incepatori...cind aveti eroare de pompa,si exact in ordinea descrisa...faceti urmatorii pasi:
1-schimbati combustibilul si filtrul,apoi faceti probe
2-taiati cablurile de la electrovalvule,cea din mijloc trebuie sa dea 1 ohm iar cea de jos 10 ohm
3-schimbati tranzistorul ars
4-schimbati cei doi condensatori de 33 micro/16v cu altii identici
5-lipiti cablurile taiate si izolatile cit mai bine
6-amorsati pompa cit mai bine,sau daca dati la cheie,nu insistati mai mult de 5..7 sec fiecare incercare,pina se amorseaza
DACA NU PORNESTE CAUTATI UN SPECIALIST,NU PUTETI SA MAI FACETI NIMIC
Nu vreau sa par nesimtit,sint multe lucruri care se pot discuta pe tema asta,dar dupa atitia ani reparind aceste pompe,la nivel profesional,cu peste 400 de reparatii anuale,bmw,audi,ford,nissan,opel,man,wv,mitsubishi,chevrolet, si vorbind cu sute daca nu mii de persoane care au incercat sa repare aceasta pompa si nu au facut decit sa o distruga, am ajuns la concluzia ca este mai bine sa nu iti bagi nasul in ceva ce nu cunosti foarte bine.
Eu am inceput cu masina mea,un opel astra,mi sa stricat,si neavind ce face,am decis sa incerc,fiind electronist de profesie,am reusit pur si simplu din noroc,apoi am continuat,si am studiat pompa din punct de vedere mecanic,dar in experienta de zi cu zi am realizat ca nu tot ce zboara se maninca,asa ca am investit intrun stand de probe la care mai am de platit rate inca doua vieti,si datorita acestei pompe am reinventat roata,acum am o afacere foarte prospera,reparind orice sistem de injectie diesel,de la injectoare pina la cea mai complicata pompa de injectie.
Ca informatie generala,cu toate ca aceasta pompa nu da probleme de mecanica,exista multe cazuri,in care un pic de mizerie sau lipsa de calibrare,face ca pompa sa nu functioneze corect,sau ca masina sa nu porneasca,si mereu dau eroare de parte electronica,dar asta nu inseamna ca partea electronica este mereu defecta,sau daca este defecta nu inseamna ca reparind aceasta parte masina va merge sau va porni,uneori, mai este nevoie si de o mina de specialist si de scule profesionale.
Va doresc succes tuturor,din pacate nu am timp sa raspund la mesaje si nici sa mai scriu pe forumuri,dar cel mai important este sa stiti ca daca persistati,veti invata multe,si de ce nu,poate faceti un negot din asta.
Salutari si succes!
  • MSohoreanu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2020

  • Mesaj Privat
salutare! va rog frumos daca poate cineva sa ma ajute cu un raspuns. am demontat pompa de injectie de pe opelul meu zafira, in speranta ca o voi repara. am pus axul cu came la punct, am blocat pompa cu un burghiu, dar am cumparat o pompa de la cineva care in momentul scoaterii nu a fost blocata, iar respectivul a zis ca nu are nici o inportanta si ca so montez ca merge...... va rog mult un raspuns cum pot so montez. mii de multumiri


Ultima modificare facuta de MSohoreanu la Dum 05 Jan, 2020 9:08 pm
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salut. Daca fulia centrala nu sa demontat atunci citesti primele pagini la acest tutorial . In schimb daca s-a desfcut piulita centrala atunci Ai nevoie de ceas comparator si un dispozitiv care se insurubeaza in pompa.
  • MSohoreanu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2020

  • Mesaj Privat
multumesc mult. nu s-a umblat la fulia de pe pompa,deci ziceti ca ar trebui sa mearga? chiar daca a invartit fulia pompei?



Ultima modificare facuta de MSohoreanu la Dum 05 Jan, 2020 9:41 pm
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Da trebuie sa mearga.
  • MSohoreanu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2020

  • Mesaj Privat
multumesc mult
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pompa care ai cumparato trebuie sa fie aceeasi referinta cu pompa ta,altfel nu merge.Am auzit de cazuri in care unii se lauda ca au pus 015 in loc de 011 sau de 004 si ca merge,minciuni,se lauda,sau vor sa isi vinda marfa.Exista echivalente 100% in pompele de Opel dar numai anumite referinte,de exemplu 0470504004 este echivalenta cu 0470504009.
Zici ca ai pus la punct axul cu came,poate doar asa iti imaginezi tu,ar fi bune citeva poze cu punctele de referinta ale motorului ca sa vedem daca ai pus tot motorul la punct,nu doar axul cu came.
Ca sa pui pompa la punct cu ceasul comparador e nevoie de multa experienta,in rece nu e la fel ca la cald,exista un joc in rulmentul interior,axul pompei,etc,iti recomand sa mergi cu ea la un expert.
Succes!
  • MSohoreanu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Seara buna. Azi am montat pompa, si masina a pornit cu succses. Mii de multumiri pentru sfaturile date.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR