Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Stie cineva exact cum functioneaza aceasta electrovalva "timing control" ? Eu am un relanti instabil doar cand motorul e rece. Odata incalzit motorul totul e normal. Nu am nici un cod de eroare. Credeti ca ar putea fi sursa necazurilor ? Eu intentionez sa pun un osciloscop pe bornele ei sa vad ce impulsuri primeste. Astfel cred ca as putea sa vad daca ea este comandata cu "caderi" (adica problema e comanda data de ecu) sau daca ea primeste comenzile normal (fara caderi de amplitudina sau forma a tensiunii) si atunci pot invinovati aceasta valva sau....nu stiu pompa. Cum s-ar explica faptul ca aceasta valva functioneaza bine la cald si rau la rece ? Si inca ceva "spill valve" cu ce se ocupa ? E comandata in impulsuri sau are tensiune cat timp e pus contactul. Oricum astept ca sa fac rost de un osciloscop si va tin la curent cu ce rezolv.
Multumesc anticipat !
Skip ads

  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
spill valve functioneaza in impulsuri,aproape ca o pompa cu piston,cu cit accelerezi mai mult cu atit frecventa e mai mare deci cantitatea de motorina este mai mare.cei care repara calc de injectie sint mai in tema cred. valve timing control este o electrovalva,ea are si o sita daca te uiti atent la poza pe care am pus-o in pag.1 alaturi de cea a ECU.am scris mai devreme ce cred eu,multi electricieni si mecanici opel fac confuzia sa zica aceste valve sint una si aceeasi,adica spill valve,adica gresit.asta se intimpla pentru ca ei stiu doar ce se vede pe pompa daca dai jos buretii de protectie,ei nu stiu de valve timing control care este situata SUB pompa de injectie,si ca sa ajungi la ea trebuie sa desfaci destul.stiu asta ca am fost in situatia de a lua fir ci fir si sa caut un motor dat jos si sa caut pe pompa unde sint toti senzorii si toate electrovalvele.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Cele 2 electrovalve din pompa de injectie sunt:
Principala,Spill valve y34 e cea mare montata pe sus,are inauntru si ea ceva electronica,se strica rar,e comandata cu impulsuri de 170volti de calc de injectie.Timing valve y33 e cea ascunsa pe sub calc de injectie si care de obicei se fisureaza si scapa motorina pe fire,e comandata cu 12volti direct de ECU,e folosita pt reglare avans, si daca nu merge nu se opreste motorul dar merge cu 'rontait' ,similar cu mersul cu senzor crankshaft sau cel camshaft defect;inca nu am aflat 100% daca ea da codul p0216 dar urmeaza zilele astea.
In rest B106 e senzorul de pozitie camshaft,B60 senzor de temperatura combustibil;iata schita cu dispunerea senzorilor
[img][/img]

Nu se gasesc separat senzorii si valvele de pe pompa doar SH sau pompa cu totul.
  • cornel_02

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru informatii. Am sa incerc sa montez o alta valva timing control sa vad daca se rezolva ceva. Trebuie doar sa gasesc pe cineva dispus sa-si demonteze masina.
Skip ads

  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
daca vrei sa schimbi valva timing control,sa te uiti bine sa nu fie si ea cu probleme,se pare ca este o problema de fabricare a izolatiei.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Se confirma 100%,valva y33 de timing control/avans e raspunzatoare de eroarea P0216 (daca nu e ea este ECU defect,mai e si varianta asta)
  • edyionut

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
1.7dti_edition2000 ..... te astept astazi daca ai timp.Acel rontait de care spuneai mai devreme este si la mine cand este mai rece masina.De ceva timp aud chestia asta si nu stiam de la ce este.Pe tester nu mi-a iesit nimic.

Astept un semn de la tine si sper sa rezolvam problema asta.
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
da-mi voie sa te felicit...cataline.ai perfecta dreptate. aceeasi contrazicere am avut cu cineva....
i-am reparat calculatorul de injectie...si ma lua la .... ca nu i l-am reparat bine.si i-am dat calc meu de injectie sa se convinga....
tu esti baiat priceput....nu toata lumea poate sa fie ca tine...daca ma intelegi.
oricum...aveam nevoie de o poza de ecu...sa vad unde este integratul (memoria ) care stocheaza un cod care trebuie sa corespunda cu immo.cineva spunea ca se poate da jos si pune altul....EU nu domle ca este tehnologie hibrida...si se pare ca EL avea dreptate...pt. ca vad niste integrate cu 8 picioare lipite cu cositor si poate fi o memorie.se mai inseala omul...

p.s. (pt. 1.7edition si dan cuciureanu) mi-a spus dan ca ai aceeasi problema cu o masina...palpaie martorul cheita in bord.se schimba acel eprom sau eeprom nu stiu sa spun.se rescrie...si este rezolvata problema.(asta in cazul in care testerul vede immo si este ok....si ecu nu vede immo)
Skip ads

  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
poze am cu ECU,deoarece cel defect a devenit "cobai",si tot acolo e si memoria ce stocheaza codul IMO.care se poate citi fara sa fie scos de pe placa.ar fi bine sa le spui si la cei "atotstiutori"care m-au contrazis mai sus si pe alte topicuri,asta e.daca nu pot face o distinctie intre coduri si nu vor sa asculte pe cineva care le spune CLAR sa VERIFICE cum e SCRIS IN TIS..dc vrei mai vb pe mes.
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
asa ca baieti,se pare ca va trebuie prea multe confirmari ca sa ascultati un sfat,acum sint mai multe persoane cu aceeasi parere.
URSU82 si BOTIC78 , ati rezolvat problema?din curiozitate...
  • botic78

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2006

  • Mesaj Privat
nu am rezolvat-o inca nu am avut timp dar sunt convins ca este vorba de y 33
deci tre sa caut o valva la alta pompa la dezmembrari
asa ca cei care au o pompa stricata sa ma contacteze pt valva y 33
va multumesc pt raspunsuri
o sa va anunt cand am gasit si schimbat acasta valva
bafta tuturor
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
de ce esti asa sigur ca e y33?poate fi ECU,sau chiar cablajul!verifica mai intii sa nu dai banii degeaba,si pe valva si pe munca de a o schimba.se verifica usor electrovalva,si cu un ap de masura dc ai semnal de la ECU.inainte sa demontezi masina verifica...doar pe banuiala,o sa muncesti mult si o sa zici dupa aia...nu merge,ati gresit!iar ca sa gasesti o electrovalva,stiu persoane care au cautat-o si la dezmembrari si tot degeaba,se vinde cu pompa cu tot.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Robert ai scris ca :
p.s. (pt. 1.7edition si dan cuciureanu) mi-a spus dan ca ai aceeasi problema cu o masina...palpaie martorul cheita in bord.se schimba acel eprom sau eeprom nu stiu sa spun.se rescrie...si este rezolvata problema.(asta in cazul in care testerul vede immo si este ok....si ecu nu vede immo)

Problema e mult mai grava :
https://www.postimage.org/image.php?v=aVVWH20 expusa aici : Y17dt-isti,atentie la motorina din mufele ECU!
ECU e terminat din pacate, daca ar fi tipat unde trebuie cind s-a aprins beculetul minune in bord mai avea o sansa...dar a asteptat sa moara de tot.
Prima oara ECU interogheaza IMO si se apuca de incalzit bujiile (cod eroare la amindoua sistemele), chiar daca sa spun ca rezolv cumva asta (teoretic vorbind), dupa pornire motor vor aparea inca n coduri de eroare, am gasit citeva surse "sirma" deci 12V au plecat sa rupa tot in cale....
Mai am un caz asemanator, masina inundata care nu porneste, niste "destepti" au schimbat IMO dar evident ca face la fel, de reprogramare sau schimbare eeprom de unde sa stie Laughing ....
Deci care gaseste motorina pe fire sa scoata si sa bage silicon sau plastic steel dar neaparat facut colet cele doua calculatoare, nu va bagati in ele ca e jale ! Calculator desfacut nu primesc la depanare !
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
S-a schimbat azi valva y33 la un motor cu eroarea p0216 si mers 'rontait' la rece, fara vreun efect;probabil ca ECU e defect in cazul respectiv.
rectific:nici ECU nu era defect ca l-am probat 1 zi pe a mea


Ultima modificare facuta de 1.7dti_edition2000 la Sam 29 Dec, 2007 2:35 am
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
si doar ce am spus mai devreme....de ce esti asa sigur ca e y33?poate fi ECU,sau chiar cablajul!verifica mai intii sa nu dai banii degeaba,si pe valva si pe munca de a o schimba.se verifica usor electrovalva,si cu un ap de masura dc ai semnal de la ECU.inainte sa demontezi masina verifica...doar pe banuiala,o sa muncesti mult si o sa zici dupa aia...nu merge,ati gresit!in tis spune foarte clar si simplu cum se verifica acea electrovalva,chiar alimentind-o,iar dc e in regula atunci se verifica cablajul si ECU.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Dupa ultimele pareri auzite/citite posibil sa fie simptom de 'pompa dusa' ,ceva defect 'hidraulic,neconcordanta presiuni in pompa;pacat ca nu e nici un stand pt pompe Denso...
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 622
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@Cata26BCN:
Eu nu am avut nici o problema de genul.
Dupa cum ti-am zis a avut-o un prieten.
Eroare a fost citita cu OP-COM,AB-COM si softurile bazate pe interfetele ELMXXX.
Momentan, la varsta pe care o am, nu am orbit si totusi stiu sa citesc un cod de eroare.
Eu personal i-am dat calculatorul de injectie jos, i-am refacut lipiturile si de atunci masina functioneaza impecabil.
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
NU am pus la indoiala ce spui tu,dar atunci explica si tu conform schemei din TIS,si daca mai citesti si in TIS la defecte si remedieri vei vedea ce spune de acest cod.toate masuratorile si verificarile sint la ECU si la TIMING VALVE.la toate masinile cu calc de injectie defect apare acea eroare cu P0251 SPILL VALVE.cel puitn pina acum eu nu am mai auzit,nici la noi in cta la reprezentanta asa ceva.
a incercat cineva sa faca o diferenta intre 2 masini,una cu aceasta problema care dispare la cald?adica sa se citeasca avansul la injectie si sa se faca diferentele?
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Deci pentru botic78,rades_florin si altii..La multi ani! si...
Rugamintea este sa masurati cablajul masinii in zona valvei y33,conform schemei pe care o atasez,pentru ca la un caz din Severin zice ca ar fi intrerupere dar nu sunt sigur ca a masurat bine;
Deja sunt 2 cazuri in care s-a schimbat aceasta valva si fara rezultat.
Note:x22 este conectorul situat sus central agatat pe galeria de admisie din plastic,cel de care te impiedici cind bagi mina dupa calc de injectie.
Masurat intre pinul 25 mufa M de la ECU si pinul 7 al calc de injectie care e alimentat cu 12V(cel mai de jos si din dreapta masinii dintre pinii mufei respective) ar trebui sa gasiti in mod normal valoarea de 11 ohmi, ce corespunde cu rezistenta valvei de timing Y33

  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
asta eu am spus de la inceput,dar pina acum nu stiu citi au facut-o ca sa existe un raspuns concret.totusi,masina nu se repara singura,iar ca sa dai un diagnostic trebuie masurat,verificat,si tot asa pina se afla buba.daca fiecare asteapta sa vada ce a facut altul,nu sint sanse.in acea mufa X22 la toma_marius am gasit umezeala,desi e o mufa cu garnitura de etansare,dat se poate vedea ca acel fir de 12V alimenteaza si calcu de injectie,dar are si o ramificatie care alimenteaza acea valva Y33.poate sa fie chiar firul intrerupt,sau acolo unde a fost facuta legatura firelor sa fi oxidat pe cablaj.pina nu se masoara putem doar sa ne dam cu parerea.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR