Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Un alt aspect observat pe tutoriale diverse este montarea in exterior a tranzistorului buclucas. De aceasta data in versiunea celui cu capsulã mare. Motivul: parametrii de lucru mai buni decat pbc si racire corespunzatoare.
Skip ads

  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am gãsit pânã la urmã la 70 km pompa 015 pe mașinã data pedala nu scoate fum exagerat și se tureazã bn. Am luat și supapa sens și pompa mana pe furtun. Sã mai desfac ceva la ea sau sa stau cuminte ? Maine o montez. 550 Ron pompa.
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am gãsit pânã la urmã la 70 km pompa 015 pe mașinã data pedala nu scoate fum exagerat și se tureazã bn. Am luat și supapa sens și pompa mana pe furtun. Sã mai desfac ceva la ea sau sa stau cuminte ? Maine o montez. 550 Ron pompa.
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Acei 2 condensatori de 33mF/16V, eu nu cred în ruptul capului cã trebuie schimbați cu alți electrolitici, pentru simplul motiv cã cei originali sunt din tantal, care rezistã sute de mii de ore la temperaturi foarte mari, în definitiv se pot mãsura cu un esr meter extrași de la un modul defect ! Ca sã schimbi electroliticii originali de tantal cu unii low esr dintre cei mai buni, sã zicem printre cei mai buni japonezi de la Nichicon PV sau Rubycon, ãștia rezistã max. 8000 ore, poate nici un sfert din acest numãr maxim de ore, ținând cont la ce temperaturi sunt supuși ! Nici nu cred cã veți gãsi electrolitici de 33mF-16V low esr, mai degrabã 47mF/16V !
Skip ads

  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am rezolvat . Merge ok . Se tureazã bn . Tine relanyi bn. Nu scoate fum exagerat. Ms.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Bravo adrian bacau, bine ca ai rezolvat. Sa te tina cat mai mult!
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Aveți careva vreun modul electronic de pompã cod 015 defect care nu vã este de folos și mai poate fi reparat, schimbând faimosul tranzistor ? Nu gãsesc nicãieri un modul defect, decât dacã cumpãr pompa cu totul, dar pompa mea de injecție de pe mașinã n-are probleme și nu arunc atâția bani pentru a recupera doar modulul pompei ! Am schimbat tranzistorul ars cu un irll2905 la un modul, izolat firele cu cablu siliconat, dar la test cu mufa bãgatã și becul de 12V pus pe valvola dintre conducte nu se aprinde intermitent când dau la automat, iar pe voltmetru îmi afișeazã cca. 2V, sã fie defect ECU al mașinii ? Menționez cã modulul primește tensiune de12V, iar becul se aprinde între pinul 6 și 7 cu mufa scoasã !
  • adrian bacau

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am acasã o pompa. Da mi in privat un Nr de tel și Maine fac ceva poze și dacã crezi cã e ok și te ajutã îți trimit eu
Skip ads

  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Mulțumesc de amabilitate ! V-am trimis PM
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Spuneți-mi și mie care-i treaba cu becul la cele douã fire care se duc spre valva dintre conducte, eu am pus unul de 21W de la stop-urile din spate și nu se aprinde deloc, deși pe voltmetru și osciloscop când rãsucesc cheia în contact am 12V pe fire, iar când dau la automat tensiunea scade întrucâtva și se vãd acele spike-uri pe osciloscop !

Trebuie sã pun și sã fac încercarea cu un bec de putere mai micã ? Am schimbat tranzistorii arși cu irlr2905Z în douã module și același lucru se întâmplã, am tensiune pe firele care duc la valva dintre conducte, semn cã tranzistorul lucreazã, dar becul de 12V, nu se aprinde de nici un fel, codul pompei este 015 !

Mașina un Opel Zafira din 2002 cu motor Y20DTH mi s-a oprit brusc în drum dupã nici 20m când am plecat din curte, dupã ce cu o orã înainte am pornit-o foarte greu cu spray de pornire ! Pânã la urmã am gãsit tranzistorul ars în modulul pompei, dar de la ce s-a ars pentru cã firele le-am izolat foarte bine cu manta siliconicã acu” 2 ani și sunt intacte, iar valva dintre conducte pare ok. pe ohmetru și la testul de contact pe tensiune de 5V ?
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Cauza principala pentru care se distruge tranzistorul(si cel original si cel schimbat) este sorbul de motorina din rezervor care cu siguranta este foarte murdar.Contolerul pompei este racit cu motorina care circula prin circuit,or daca nu avem un debit minim prin circuit(empiric am masurat undeva la5~6litrii/minut,dupa ce am curatat sorbul)tranzistorul trece de temperatura limita de 60grade si se distruge.Circuitul de motorina a fost gandit special sa treaca pe sub controler,pentru o racire cat buna!Am facut precizarea asta pentru a stii ca nu e suficient sa repari ceva fara a elimina cauzele defectarii cu adevarat(poti sa afli mai multe in vechile mele postari deleted-119598).
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Cum ajung la sorbul pompei ca sã-l curãț, la Zafira A motorizare Y20DTH ? Mulțumesc
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
EHotaran a scris:Cauza principala pentru care se distruge tranzistorul(si cel original si cel schimbat) este sorbul de motorina din rezervor care cu siguranta este foarte murdar.Contolerul pompei este racit cu motorina care circula prin circuit,or daca nu avem un debit minim prin circuit(empiric am masurat undeva la5~6litrii/minut,dupa ce am curatat sorbul)tranzistorul trece de temperatura limita de 60grade si se distruge.Circuitul de motorina a fost gandit special sa treaca pe sub controler,pentru o racire cat buna!Am facut precizarea asta pentru a stii ca nu e suficient sa repari ceva fara a elimina cauzele defectarii cu adevarat(poti sa afli mai multe in vechile mele postari deleted-119598).

Este partial adevarat, deoarece pe retur motorina este destul de fierbinte. Aici iau in discutie lipsa radiatorului de racire a motorinei pe care unele dintr diesel-uri le au postate sub podeaua masinii sau sub tragerul fata. Acest radiator are chiar un rol benefic, racind real motorina care vine pe retur foarte incinsa, datorita regimului de lucru al motorului. Infundarea sorbului de motorina ar avea in primul rand ca simptom un mers neregulat, ingatuit si fara forta, datorat nealimentarii suficiente.
Eu cred ca blestematul ala de tranzistor se arde din cauza pistonasului de avans blocat. Masina mea, de exemplu nu mai vrea sa porneasca de loc. Sunt convins ca este de la pistonasul de avans, deoarece am testat-o desfacand si remontand de m-am plictisit...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La sorbul din rezervor te-ai uitat in ultima vreme ?
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
La mine sorbul era complet acoperit cu vreo 2cm de depuneri pe toate partile si totusi mergea inca bine...doar demarajul era ceva mai lent,in rest totul ok.Sigur ca motorina de pe retur este fierbinte,doar preia caldura din pompa,cu atat mai fierbinte cu cat debitul este mai mic...poate revine colegul si ne spune daca o gasit ceva mizerie pe sorb!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
daca-i spunem si cum se ajunge acolo, ca asta o intrebat.

daca tot a venit vorba, asa aflu si eu, tot pentru zafira, inca nu am nevoie dar e bine sa stiu cum se ajunge la sorbul ala.

stiu ca la unele zafire merge pe sub bancheta din spate da r la altele parca trebuie dat rezervorul jos.

stie cineva sigur ce si cum?

am dat scum pe cautare, se pare ca trebuie dat rezervorul jos.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Pentru cei interesati manual de service pentru VP44 :
https://www.dropbox.com/s/ks...e-manual.pdf?dl=0
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
In cele din urma am dat pompa jos de pe masinã. Cu ajutorul lui rolland caruia ii multumesc si pe aceasta cale, m-am incumetat cu rabdare si scule am dat pompa jos si am pus-o pe banc la test. Mergea dar nu cotect in parametrii.
Am desfacut pompa conform instructiunilor lui rolland si cu rãbdare si atentie am scos pistonasul de avans, care culmea avea uzurã asa cum de fapt cred ca au toate pompele cu vechime...
In rest pompa curatã in interior, galeti farã uzura, inel fara uzurã, rulument ok, saiba, cruciulitã totul ok
Am frecat de mi-a venit rãu panã am reusit sa scot zgârieturile si apoi dã-i lustru la pâslã si pastã de lustruit.
Probat pistonasul aluneca in pompa pe camasa lui. Merge infinit mai bine decat atunci cand am verificat imediat dupã ce am scos pompa de pe masina.
La remontare am facut-o de oaie in schimb....
Vrând sa mai strang segmentul de pe pistonas, l-am strans mai mult decat a trebuit si l-am rupt.
Acum e naspa caci m-a blocat litelamente nemaiputand asambla pompa.
Are cineva acel segment, siguranta de pe pistonasul de avans?


  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Nasol moment...de gasit gasesti dar e la noroc sa si mearga bine.Alt segment,alta uzura...daca se pupa cu uzura din corpul pompei bine,daca nu...
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Acum intrebarea mea este urmatoarea: cat de important este acel segment? Este o siguranta sau joaca rol de segment etansator sa faca presiune?
Nu stiu de ce m-am incapatanat sa strang segmentul...trebuia sã-mi fi dat seama ca este otel carbon.
Ma bate gandul sa il bag chiar asa fracturat. Dar evident ca nu e o treaba corecta.
Acum luand in considerare faptul ca acest segment este crestat, presupun ca interactiunea sa cu camasa in care culiseaza pistonul are o mai mica relevanta decat ar avea pistonul in alta camasa.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR