Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Inginerii de la opel au pus degeaba acest egr? Dacã îl anulãm cum mai recirculãm gazele sau le aruncãm afarã? Iarna când e rece afarã , acele gaze care sunt calde și recirculã, nu sunt bune? Am zis și repeț ca funcționeazã perfect cu egr pe care am plãtit 360 lei în primãvara 2013, nu m-am aruncat la unul de 500-800. A funcționat aratã timp așa ca pânã în iarna îi voi face o verificare/curãțare eventual, ca sã mai ținã mult și biine și sã nu am probleme nici cu masina și nici cu consumul.
Mã îndrumau prietenii și cunoscuții sã îi montez gpl și am zis NU. Nemții au fãcut z16xe pe benzinã. Aceeași treabã o sustin și despre egr. Egr cred ca ar ține o viațã dacã am avea grijã de motoare: ulei,filtre,verificare egr și clapetã periodic,etc. Toate fãcute din timp nu când pica și aoleu s-a aprins martor motor în bord. Baftã tuturor!
Skip ads

  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Haideti sa va spun ce am facut eu. In primul rand de ceva vreme(cam 1 luna) mi-a facut probleme ce nu mi-a facut in 2 ani si 40000 de km de cand o am.
NU mai spun toata povestea, veti gasi prin postarile mele de curand ce s-a intamplat.
Tin sa spun ca martorul ceck engine si eroarea 0400 o aveam de cand am luat masina dar cred ca era blocata pe inchis si nu-mi crea probleme, era ca si anulata. Sau poate funcutiona mai putin. Datorita unor erori aiurea, lipsa comunicarii cu OPCOM si alte ciudatenii am schimbat ECU si totul a revenit la normal. Dar dupa asta cand sa zic ca am rezolvat apare iar problema cu egr, nu m-am mirat ca o stiam dar a inceput sa se opreasca la relanti. Suparat am cumparat azi un egr NOU, PIERBURG.
L-am montat si am facut proba de vreo 50 km. Maentionez ca si inainte nu se oprea cand o scoteamn pe liber imediat ci dupa vreo cativa km, uneori mai mult, alte ori mai putini.
La fel si azi, chiar ma gandeam sa fac cinste ca masina merge bine, nu mai am martori si erori,.....HOPAAA... dupa 25 km se opreste scurt motorul de vreo doua ori iar apoi in alti 25 km parcursi nu se mai opreste.
Deci, cu exceptia faptului ca am egr nou, porneste usor si merge mai bine si nu mai am erori, alta imbunatatire nu este(parca moare mai rar totusi).
Ma gandesc ca nu am luat degeaba egr ca totusi nu mai sta ecu in regim de avarie cu martor apreins dar ce sa fie cu oprirea asta lșa relanti.
Incep sa cred ca nefiind nicio eroare, ar mai fi de banuit decat clapeta de acceleratie care poate e muradara si ar trebui curatata. Sper sa nu fie si noul ECu pe care doar l-am schimbat cu cvea de vina pe segmentul asta ca inebunesc.
Totusi recomand schimbarea EGR. E cu totul o alta viata.
P.S. Mihai darie, ce marca e EGR-ul tau? Eu nu am avut curaj sa iau alta marca decat Pierburg dar daca zici ca e bun, f bine ai facut, ai scapat mai ieftin.
  • ilie71

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Inainte de toate , sa ne lamurim , pe ecm se rescrie un alt soft complet diferit fata de cel anterior , practic sunt modificati toti parametrii importanti ( avans injectie , amestec , etc ) facand inutil egr-ul . Pe Volkswagen sunt doua motoare identice ( AZQ si BME ) primul cu egr si al doi-lea fara egr acelasi ecm , diferenta este softul . In cazul meu , pornire la sfert de cheie , test de noxe ( lucrez in service auto ) in limite normale specifice normei de poluare euro 4 , cresterea de putere probabil se datoreaza noului soft cu care se rescrie ecm si faptului ca in admisie intra doar aer curat (oxigen) care intretine arderea. O ardere completa inseamna consum mai mic si putere mai mare .Carcotasi se gasesc intotdeauna , eu va spun ca masina mea merge impecabil . Verificati sa nu aveti alte probleme . Pentru cei care nu au citit postarile mele anterioare va informez ca nu am facut doar anulare egr cu blind , am facut si rescriere soft ecm ( fara egr ) . In cea ce priveste supraincalzirea catalizatorului, noul soft a fost conceput sa rezolve o problema , nu sa creeze alta . Softul a fost creat de inginerii GM nu de vreun administrator de retea internet . Din pacate pe forum sunt destui INGINERI care-si dau cu parerea din ce au auzit si ei , ba chiar dau tot felul de explicatii academice , dar nu au cunostinte nici macar medii despre mecanica auto . Nu mai postati atatea prostii daca nu stiti ce vorbiti. Mecanica nu se invata doar din carti , pentru a te perfectiona trebuie sa te murdaresti pe maini . Bafta !

Completare ... Volkswagen AZQ generatie veche euro 4 cu egr , BME generatie noua euro 4 fara egr .
  • danytm

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Dupa 12 pagini de citit va pot povesti si eu patania mea si rezolvarea ei.
A inceput sa tremure la relanti, ok aici nu era o mare problema, dar cand a inceput sa se opreasca cand o scoteam pe liber, trebuia sa o tin din acceleratie tot timpul, aici era o problema. La bord aparea problema eroarea P0400, cea standard de EGR. L-am dat jos si l-am lasat la murat o ora, l-am testat la 12V si functioneaza (sunt pinii din lateral din mufa cu 5 pini, semnul A este masa si E este +12V), dar se pare ca EGR functioneaza la maxim 5V furnizati de ECU, la tensiunea respectiva trebuie testat. Dupa ce l-am curatat pe EGR si apoi si clapeta de acceleratie (avea negreala pe acolo), tot am avut problemele respective. Am adus un tester opcom si am test EGR ca sa vad daca functioneaza, dupa 2-3 teste a inceput sa functioneze normal masina, dar nu-mi place ca s-ar putea sa ma lase din nou cand nu ma astept. Am dat EGR-ul jos din nou, l-am lasat 12h la muiat peste noapte si apoi am luat o lamela metalica de stergator si am ras mizeria de acolo care a inceput sa se duca foarte usor, trebuie sa-l si alimentati pe EGR ca sa puteti baga lamela si sa curatati negreala dintre con si "bila". Dupa operatiune am pus testerul din nou si am plecat in teste cu masina ca sa vad daca functioneaza bine, pot sa zic din teste ca EGR intra in functiune doar cand e in sarcina si motorul este cald, la relanti sau pe liber, EGR-ul este inactiv.
PS: Deci daca EGR-ul este putin deschis din cauza mizerie din el, atunci veti avea probleme la relanti, cand e rece nu se simte asa tare ca ajuta socul automat, dar cand e cald motorul, atunci veti avea probleme de mai sus.
Skip ads

  • ilie71

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2011

  • Mesaj Privat
EGR nu lucreaza cu 5v , electrovalva lucreaza la 12v . Cei 5 volti despre care se face referire danytm este alimentarea potentiometrului care informeaza ecu daca egr functioneaza sau nu , si ne arata noua pe tester pozitia in procente a pistonului egr .
Restul cenzurat ca reclama
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
uneori EGR poate fi ok,dar e comandat prost daca e calc de motor defect in zona respectiva si nu il mai masoara bine
  • ilie71

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2011

  • Mesaj Privat
CENZURAT

Fara reclama: nu se accepta link-uri, nume de persoane si firme, branduri, imagini si video in mesaje cu scopul de a face reclama.

Te paste suspendarea.
  • ilie71

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Ok , am inteles . O zi buna !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR