Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Pai poate imi spui de ce trebuie sa desfac motorul.Acum merge exact cum mergea inainte de schimbat distributia,nu mai afuma bujiile,compresia este in limitele normale.Nu se aude nici macar sunet de culbutor,nu bate la pornire.Nici eu nu imi explic de ce se afumau doar doua bujii .Acum nu mai este niciuna afumata.Dar dupa cum se vede distributia era decalata ce-i drept foarte putin dar era decalata.Prima linie de pe testul de compresie a fost de proba,celelalte patru sunt de pe cilindrii.Asa ca da-mi un motiv sa desfac motorul.
Skip ads

  • costel_gigel

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Pai poate imi spui de ce trebuie sa desfac motorul.Acum merge exact cum mergea inainte de schimbat distributia,nu mai afuma bujiile,compresia este in limitele normale.Nu se aude nici macar sunet de culbutor,nu bate la pornire.Nici eu nu imi explic de ce se afumau doar doua bujii .Acum nu mai este niciuna afumata.Dar dupa cum se vede distributia era decalata ce-i drept foarte putin dar era decalata.Prima linie de pe testul de compresie a fost de proba,celelalte patru sunt de pe cilindrii.Asa ca da-mi un motiv sa desfac motorul.
  • mircea_sercan

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am si eu o problema dupa schimbarea distributiei. Mentionez ca la schimbare nu s-au folosit blocatorii, dar la verificare semnele erau perfect aliniate. Odata cu distributia a trebuit sa schimb si senzorul axa came intrucat la cel original, fiind "copt" cablul, s-au dezizolat firele. Am cumparat unul Delphi 110 lei (GM 450) iar acum am urmatoarele simptome : Pornire putin mai grea, relantiu stabil, bec check engine aprins, urca in ture, dar nu mai are aceeasi putere (parca as avea o remorca in spate), uneori intreruperi scurte, si consum marit. Am fost la service sa sterg eroarea si surpriza....nu mai pornea motorul. Dupa ce am desfacut mufa de la senzor axa came si am pu-o la loc motorul a pornit, parca trage putin mai bine (nu ca inaintea schimbarii distributiei) si evident becul check engine aprins. Singura eroare P0340-Senzor pozitie ax came circuit, defect. Normal ar fi sa schimb acel senzor cu unul original GM, dar astept pareri si de la voi. Din cate am citit pot fi mai multe cauze, bujii, fise bobina, curatat EGR, clapeta acceleratie...dar la alea nu s-a umblat si inainte de interventie masina mergea perfect.
Ma poate ajuta cineva cu pareri, sugestii ? Masina este Vectra B, 1999, x18xe1
Toate cele bune.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune numai original.
Skip ads

  • mircea_sercan

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1999 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc ptr. raspuns, stiu ca ai dat multe sfaturi bune aici pe forum. Saptamana viitoare am sa comand unul original GM, il montez si revin cu rezultatul. Trebuie sa merg la tester sa sterg eroarea, sau daca e totul in regula se stinge singur becul de check engine?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Trebuie stearsa.
  • costin mih

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Salutare.va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi sa stiu ce decizie sa iau in privinta masinii mele.Opel Zafira z16xe 2001.incerc sa fiu cat mai scurt
Acum exact 2 sapt urcam o panta undeva in munti la 60 km de casa.deodata aud un zgomot se opreste motorul (aveam vreo 40 km h.nici un martor nu se aprinsese in bord.ma uit in borcan la antigel.gol.sub masina balta.s a scurs tot antigelul din cauza pompei de apa care se blocase.
Fiind departe de casa am decis sa o las acolo in localitate la service."mecanicul"a zis ca distributia a sarit de la punct si a afectat si supape etc.o las o saptamana timp in care a schimbat supape(toate 16 ca erau unele indoite unele rupte),ghiduri supape(erau ciobite),semeringuri supape ,pompa apa,garnitura chiulasa plus rectificat chiulasa,schimb ulei si filtru.
Duminica trecuta am luat masina .am pornit totul ok relanti ok torcea frumos.cand am plecat,urcand o rampa am observat ca e mult mai lenesa ca inainte,nu se tura mai mult de 3500(nici pe loc sau orice alta treapta) si se auzea o baraiala la accelerare in sarcina in partea dreapta in zona distributiei
Am ajuns acasa sun mecanicul.a zis sa ma intorc marti(luni a fost sarbatoare).
Luni am mers f putin cu masina si incepuse sa scoata si putin fum alb.
Marti am ajuns la service dupa un drym de 60 km cu aceleasi simptome.deja fumul se indesise.daca acceleram pe loc in spate se facea un mare nor dens.
A pus testerul si a iesit ceva pe la clapeta de acceleratie insa am vazut ca nu prea stie ce face.m a trimis la alt sevice in oras la mine la un prieten de al lui pt diagnoza.acolo eroare la senzor detonatie si ceva pe la sonda lambda 2.insa cica nu avea timp sa se uite la motor in amanunt.buuun asa rau.
Am decis sa arunc o privire si am observat o mufa necuplata undeva in zona clapetei de acceleratie.acel fir cu 2 pini ducea in spate pe blocul motor deasupra electromotorului
Am cuplat o si parea sa traga mai bine masina se tura peste 3500 insa fumul la fel.
Impreuna cu un prieten am desfacut bujiile care erau negre.am observat ca in capul fiecarui piston era lac de ulei.
Am facut test de compresie si aveam 18 pe fiecare.
Pe zi ce trece masina merge tot mai rau.vineri am tras o pe dreapta dupa ce am mers 20 km drym intins si am completat 1.4 litri ulei.acelerare sacadata.parca mai tare se infraneaza in special in treapata 1 2 3.in tot acest timp nici un martor aprins.
Tot vineri mai pe seara o pornesc .relanti fluctuant.motorul tremura .mult fum alb dens.s a aprins si martorul acela cu motor si si fulger nu stiu exact cum ii zice.
Mecanicul a incercat sa se spele pe maini ca el a facit ce trebuia si cica dupa el masina merge.🥴.ca el nu a stat sa verifice pistoane segmenti si altele.eu tind sa cred ca e limitat si nu stie.el trebuia sa mi expuna toate riscurile deplasarii acelei distributii si sa verifice tot apoi eu decideam daca o repar sau nu.nu sa mi faca treaba pe jumate apoi sa zica ca nu are ce sa i faca
Masina o am de 7 ani nu a scos fum niciodata.ulei consuma dar putin ca asa sunt motoarele
Va rog ajutati ma cu ceva sfaturi.maine vreau sa demontez si chiulasa sa vad ce a facut manole acolo.apoi sa ma uit si la pistoane cilindri segmenti.cineva care rectifica chiulase a zis ca s a blocat un segment de ungere
Multumesc pt rabdare
  • tomaiuli

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Salut! Am un opel corsa c 2002 motor 1.2.De curand i.am schimbat uleiul si toate filtrele, antigel schimbat si spalata instalatia. Motorul se aude ca la un diesiel si din ce am citit pe aici este distribitia.O mica nelamurire am, se poate incinge motorul de frige capota cand pun mana pe ea , de la distributie?temperatura se ridica foarte repede dar nu trece de 90, se aude cand se deschide termostatul.Multumesc!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Auzi tu cum se deschide termostatul ? Poate ca porneste ventilatorul.
Schimba distributia dar corect cu piese de calitate si mecanic adevarat, nu tare in gura.
  • tomaiuli

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2020

  • Mesaj Privat
Scuze, se aude ventilatorul.Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR