Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Dragos Ene a scris:Dar motorul functioneaza la acelasi regim de temperatura 90-100 grade indiferent de anotimp si totusi producatorii fabrica tipuri de ulei diferite 5w30, 5w40, etc.. Mie imi scapa ceva...

Aia este temperatura de regim ,diferenta o face temperatura la care pornesti pentru ca una e sa-l pornesti la -25 de grade si alta la + 22 , asta pentru ca din calcule se pare ca mai mult de 60% din uzura este datorat pornirii ,restu folosim noi sa ne plimbam de colo colo. Din acest motiv motoarele cu destinatie speciala adica de pe,salupe , vapoare ,generatoare de capacitate mare etc se pornesc dupa ce sunt preincalzite la temperatura de regim si asa ajung ele la 30-40 de ani de serviciu.Simplu ,asa ca 5w-30 nu e chiar la fel cu 10w-40 ,si nici 0w-30 nu e ca celelalte doua ,alegerea uleiului pentru acelasi tip de motor difera mult in functie de clima zonei unde va fi folosit.
Skip ads

  • MVoda

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2020

  • Mesaj Privat
Atentie la alegerea vascozitatii, benzinarele sunt mult mai pretentioase decat cele diesel, iar ce e bun pentru diesel nu inseamna ca e bun si pentru benzinar si invers.


Ultima modificare facuta de MVoda la Mie 05 Aug, 2020 10:03 pm
  • MVoda

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2020

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:
Dragos Ene a scris:Dar motorul functioneaza la acelasi regim de temperatura 90-100 grade indiferent de anotimp si totusi producatorii fabrica tipuri de ulei diferite 5w30, 5w40, etc.. Mie imi scapa ceva...

Aia este temperatura de regim ,diferenta o face temperatura la care pornesti pentru ca una e sa-l pornesti la -25 de grade si alta la + 22 , asta pentru ca din calcule se pare ca mai mult de 60% din uzura este datorat pornirii ,restu folosim noi sa ne plimbam de colo colo. Din acest motiv motoarele cu destinatie speciala adica de pe,salupe , vapoare ,generatoare de capacitate mare etc se pornesc dupa ce sunt preincalzite la temperatura de regim si asa ajung ele la 30-40 de ani de serviciu.Simplu ,asa ca 5w-30 nu e chiar la fel cu 10w-40 ,si nici 0w-30 nu e ca celelalte doua ,alegerea uleiului pentru acelasi tip de motor difera mult in functie de clima zonei unde va fi folosit.


Un raspuns pertinent
  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
pentru pornirea la rece conteaza prima cifra. in ro chiar si 10w e ok...mai putin Miercurea Ciuc. 5w este perfect, iar 0w inseamna bani aruncati pe fereastra. Cred ca userul Dragos Ene se referea la cifra a doua..daca sa fie 30 sau 40. Desi motorul merge la 100 grade temperatura apei, uleiul poate fi mai rece sau mai cald dupa temperatura exterioara, depinde de aerul care spala baia ulei. Daca are racitor ulei nu prea conteaza. Vara cand e foarte cald ar fi mai bine w40 si in rest w30. Oricum 5w30 e o alegera buna pentru tot anul. 5w40 as pune la motor mai uzat sau exploatat dur.
Skip ads

  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
[quote="mecaNIK"]
Dragos Ene a scris:Dar motorul functioneaza la acelasi regim de temperatura 90-100 grade indiferent de anotimp si totusi producatorii fabrica tipuri de ulei diferite 5w30, 5w40, etc.. Mie imi scapa ceva...


@mecaNIK _ 90-100 'C sunt in circuitul de racire, acolo este montata sonda de temperatura motor. Pe unde circula uleiul sunt mult mai multe, de ex. pe la boltul pistonului partea superioara temperatura poate varia intre 300-500'C, la fusta pistonului coboara spre jumatate din cele anterioare.Asadar uleiul este supus unor temperaturi foarte ridicate, dealtfel una din caracteristicile lubrifiantului este de a asigura racirea organelor in miscare concomitent cu asigurarea lubrifierii lor.Revenind la obiectul discutiei poate ai auzit de termenul "marketing", concept care nu putea rata oportunitatile de castig in acest domeniu coroborat cu vidul legislativ ascociat productiei de lubrifianti.Singura tara unde producatorii sunt orecum corecti este Germania(se subantelege de ce) astfel ca acestia specifica corect tehnologia de producere a lubrifiantului pe produs.In rest dezastru, consumatorii sunt idusi in eroare prin lipsa unei legislatii care sa oblige producatorul a specifica tehnologia de obtinere a lubrifiantului / grupa de ulei, etc. Pentru a scurta discutia urmareste : http://www.youtube.com/watch?v=Bo2k8FNaAOw si atunci te clarifici asupra calitatii / clasificarii uleiurilor. Iar dupa cum afirma @bezart, 0W40 nu echiar apa, unele marci contin uleiuri din grupele IV si chiar V (uneori) in procent semnificativ, aici fiind diferenta de calitate si stabilitate pe care uleiurile minerale nu o pot atinge (intra in aceasta grupa a mineralelor si 5w30 si 5W40 cu extem de putine exceptii mai spre deloc, sunt totusi si cativa producatori seriosi.) . Asadar daca poti gasi un ulei 0w40 la pret corect si de calitate certificata nu rata ocazia.

  • bezart

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2012 12 XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu am spus ca 0w40 e apa ! Cred ca nu m-am exprimat suficient de clar. 0w este o vascozitate foarte buna la pornirea la rece, dar la iernile de la noi nu se justifica...nu ca nu ar fi bine. La noi 5w e perfect si chiar 10w daca nu se porneste sub -20 grade.
A fost un proces intre Mobil si Castrol cu privire la definitia uleiului sintetic. In final s-a acceptat ca grupa III poate fi numita ca sintetic. Doar Germania a ramas in EU cu cerinta ca full synthetic sa fie grupa IV.

Oricum 10w40 e semisintetic..nu prea se mai foloseste azi, doar la motoare de generatie veche. Pentru romanistan 5w30 e ok, 5w40 daca se alearga mai sprinten sau motor mai obosit.
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 349
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
bezart a scris:pentru pornirea la rece conteaza prima cifra. in ro chiar si 10w e ok...mai putin Miercurea Ciuc. 5w este perfect, iar 0w inseamna bani aruncati pe fereastra. Cred ca userul Dragos Ene se referea la cifra a doua..daca sa fie 30 sau 40. Desi motorul merge la 100 grade temperatura apei, uleiul poate fi mai rece sau mai cald dupa temperatura exterioara, depinde de aerul care spala baia ulei. Daca are racitor ulei nu prea conteaza. Vara cand e foarte cald ar fi mai bine w40 si in rest w30. Oricum 5w30 e o alegera buna pentru tot anul. 5w40 as pune la motor mai uzat sau exploatat dur.

In cazul meu, motor z14xep, m am convins ca 0w40 e ceea ce trebuie, am încercat de doua ori 5w40, de la castrol și triax, in perioade diferite ale exploatãrii și nu e aceeași lucru, la rece motorul nu sunã bine, in toamnã ma întorc la mobil 0w40
Si motorul are 215000 km
  • Swerige

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua.
In cartea service apare la primele revizii efectuate in Germania ca s-a folosit ulei 10W40 iar de la aprox. 270.000 km s-a trecut la 5W30. Dar, tot in cartea service e trecuta recomandarea producatorului: 0W30, 0W40, 5W30, 5W40.
Imi puteti explica motivul pentru care s-a utilizat 10W40 atat timp cat nu este recomandat pentru acest motor (Z17 DTH, 101cp) ?
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Cred ca nu vei primi un raspuns aicia , doar acolo unde a fost pus.
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
se pune ulei cf cartii masinii,punct!
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Chestionar

Ce ulei folositi ?
Mobil 27%
Castrol 32%
BP 0%
Shell 0%
Liqui Moly 4%
Aral 12%
Texaco Havoline 0%
Elf 1%
Valvoline 3%
Altceva 16%
1,199 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR