Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
La doi senzori sa se manifeste identic?
Probabilitatea sa nimeresc doi senzori care sa aibe același tip de manifestare, adica sa inceapa sa intrerupa de la 80 grade in sus pare o coincudenra stranie...
Banuiesc o lipitura rece sau o problema cu sursa de 5 V, dar vin si intreb, daca sursa ar avea ceva probleme nu ar mai merge deloc... In afara faptului ca ar putea avea un piciorus semidezlipit
Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
La mine fluctua tensiunea la sursa de 5volti si facea tot felul de manifestari....acum, daca se intrerupe tensiunea de 5volti din sursa nu mai merge deloc,dar daca cumva sursa se strapunge si in loc de 5volti da tensiune mai mare la fel nu mai merge si nici nu o sa mai mearga vreodata!Ce te costa sa te uiti cu atentie la ei?te uiti si vezi daca sunt probleme...
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ce sa fac, voi verifica caci altceva nu am de facut. Pe de alta parte tare ma bate gandul sa schimb sursa cu totul. Cel putin stiu ca daca voi schimba sursa si o voi lipi cum trebuie printr-un procedeu asemanator inlocuiri mosfet-ului care comanda electrovalva de debit stiu ca pun piesa noua care prezumtiv va avea o durata de viata mai mare.
In alta ordine de idei ce valoare are amperajul la care lucreaza aceste electrovalve?
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Doar din amintiri... pot sa spun ca pe bara de 5volti curentul masurat este undeva la vreo 650mA.Curentul total pe care il absoarbe electronica pompei in ralanti (siguranta galbena scoasa si pus dmm-ul pe amperi)l-am masurat si a fost de 3,75A la tensiunea 14,2V.Pentru valva de debit am masurat cu un dc ammeter clamp,pulsuri care ajungeau pana la 19A,iar pentru cea de avans nu stiu,nu am masurat.
LE inainte de a umbla la sursa de 5 volti fa masuratori, sa fii sigur, si numai dupa aia te apuci de schimbat...daca e cazul!
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Nu am mai avansat deloc datorita vremii. Ma tot intreb ce poate cauza intreruperea brusca si oprirea motorului cand temperatura trece de 50 grade. Am pus astazi laptop-ul cu op-com si am asteptat sa se ridice temperatura. Evidenta s-a oprit. Am dat la automat, op-com-ul vede rotatia motorului, dar a pompei, nu.
Cand se raceste porneste la prima cheie.
Avansul este bun, turatia la pompa este corecta la 1/2 din ralanti....dupa pornire merge putin galopat, dar isi revine repede. Asta o pot intelege, caci calculatorul fiind al altei pompe are harta calibrata functie de pompa donatoare in zona debite.
Ma gandesc sa schimb senzorul de vibrochen, desi eroarea de P 1345 nu face referire expresa. Dar gandindu-ma ca la incalzire nu se mai face corelatia intre rotatia vibrochenului si camshaft, care este in acest caz senzorul iwz din pompa.
Tare nu imi vine sa desigilez acest calculator....
Stie cineva cum masor senzorul IWZ ?
Ce valori trebuie sa aiba?
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Apropo de senzorul de la vibrochen cu el am avut si eu probleme in sensul ca senzorul propriu-zis era bun, dar firele din interiorul cablului(din ce imi aduc aminte erau doua fire unul rosu si unul galben),atunci cand am despicat cablul sa vad de unde poate sa fie problema erau atat de coapte ca efectiv au curs prin taietura ca faina...Inainte sa despic cablul aveam la masuratoare pe ohmetru cand 0ohmi(scurt)cand 980ohmi,dupa cum miscam cablul pe masa!Al naibii cablu ca pe exterior arata ca nou,era moale si flexibil...dar nu mai stiu ce eroare aveam atunci.Nu imi explic cum pe exterior arata ca nou si in interior praf si pulbere...se atingeau firele unul de altul!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am scos din boxã 3 senzori de vibrochen. Unul nou în punga, marca Bosch dar fãcut în România și doua SH, Bosch Germany.
La mãsurãtoare cele doua moarte. Pinul 1 și 2 valoare infinit.
Cel nou arata 960 ohmi mãsurați pinul 1 cu pinul 2. Pinul 1 cu 3 infinit, la fel și 2 cu 3.
Voi încerca sã îl schimb pe cel aflat pe masina, deoarece mi-am adus aminte din felul în care se oprește mașina ca seamãnã cuva ca atunci când m-a lãsat senzorul de vibrochen...
Am despicat și eu un cablu al unui senzor bușit și deși pãrea nou, înãuntru izolația era coapta de la caldura....
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Noutãți de ultima ora....adica de acum 10 minute....
Ca sã nu treacã anul cu mașina nerezolvata, profitând și de vremea bunã de afarã am decis sa înlocuiesc calculatorul virgin cu vechiul calculator al pompei de injecție, cel reparat.
Zis și facut
Demonteazã, decositoreste lipituri la mufele electrovalvelor, remonteaza vechiul calculator, conducte, bla, bla... amorsare, baterie și dã-i, nene!
A pornit, relativ repede, dupã un minut de ralanti a început sa galopeze ușor, nu tare, ușurel, dar na, supãrãtor pentru mine, care o știam ștaif, linie, fãrã tremurat, fãrã galopare, ralanti liniar și atât....
Am ținut-o un pic accelerata din pedala și ușor, ușor a dispãrut și galopatul stabilizandu-se în bord consumul undeva la 0.5l/h
Am lãsat-o sa meargã la ralanti 1 ora sa se încãlzeascã bine. De urcat în ture, urca pana la 5000 fãrã smuceli, fãrã probleme... asta pe loc
In mers nu știu încã, urmeaza sa vad.
Concluzia este urmatoarea:
Calculatorul virgin, nedesfacut are vreo lipitura rece, undeva de vreme ce când ajungeam cu temperatura apei la 50 grade întrerupea. Se racea, pornea, mergea pana se încãlzea iarãși se oprea....
Acum am ținut-o în ralanti pana a ajuns apa la 100 grade și nu a cracnit de loc.
Senzorul de turatie al pompei este al calculatorului virgin, ca de, îl schimbasem în ideea ca s-a stricat, dar uite ca merge perfect.
Ce ma nemulțumește acum este acel mic galopant, atunci când e rece și consumul asta de 0.3 la ralanti, afișat în bord.
Este clar, poziția senzorului Iwz este mai spre parbriz, maxim a-și putea spune acum dupã atâtea demontãri și remontari.

Skip ads

  • ClaudiuL

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Buna seara. Am tot cautat pe forum insa nu am gasit sau poate mi-a scapat mie. Ma poate ajuta cineva cu un video/poze cum se demonteaza calculatorul de pe pompa fara sa mai fiu nevoit sa demontez toata pompa? Este vorba de o pompa psg 16 cu doua mufe. Pe net am observat, sper sa nu ma insel, ca intre calculator si pompa este senzorul de rotatie al pompei , cel cu banda flex. Mi-e teama sa nu il rup. Multumesc anticipat
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ca sa poți desface calculatorul în primul rand desfaci toatã admisia, cele patru țevi care leagã pompa de injectoare astfel încât sa ai acces la capacul pompei.
Apoi desfaci șuruburile torx care țin capacul pompei, tai firele care vin la electrovalve din capac, cele 4 fire. Ele sunt grupate doua cu doua și apoi foarte ușor bascule i capacul pompei spre filtru de aer. ÃŽn acest fel vei proteja pamblica senzorului Iwz. Desfaci cu mare atenție șuruburile senzorului care sunt în numãr de douã cu o șurubelnițe torx 8, atenție sa nu iti cada șuruburile în pompã și gata ai capacul pompei cu senzorul Iwz pe masa de lucru gata de operație!
  • ClaudiuL

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc mariano pentru raspuns. Poate sunt off topic, poate are legatura.
Erorile mele sunt p0606 si p1630. Cautand pe forum am dedus ca e calculatorul pompei. Totusi cand pun contactul dupa cateva secunde porneste ventilatorul si merge in continuu. Daca iau contactul el inca merge. Trebuia sa pun contactul si sa il iau repede ca se opreasca. Am scos mufa senzorului de temp de pe termostat dar la fel porneste ventilatorul. Credeti ca are legatura cu calc pompei?

Daca intru in ecm sunt erorile: 00163 si 0017.

Multumesc si scuze
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Revin în topic!
Acum la un an distanta și 6000 km fãcuți cu aceasta pompa, timp în care madina a mers moderat fãrã performante spectaculoase sunt din nou în postura de a ma uita la ea...
Vinerea trecuta pe o ploaie teribila m-a lãsat.
M-a adus totuși pana acasã într-o ultima sortare... Pana pe locul ei de parcare unde a încremenit
Eeee, vedeți? De aia iubesc eu aceasta mașina!
Aceasi problema! Calculatorul pompei. Eroare? P1630
Poate nu o fi decât o lipitura dezlipit a firelor de la electrovalve? Cine poate știi?
Vom vedea zilele acestea când voi desface calculatorul de pe pompa...
Oricum opțiunea de a cumpãra încã o pompa neumblate în ea a rãmas viabilã
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Am demontat calculatorul pompei de injecție și am verificat mosfet-ul. Era ars. Ce a determinat arderea acestuia nu a-și ce sa spun, cert este ca acel IRLR 2905 și-a fãcut treaba cu brio.
L-am înlocuit cu unul identic. Urmeazã remontarea și probe.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Se gripeaza pistonasul de avans si iti arde tranzistorul.
Daca dai jos radiatoarele ai acces la pistonas.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu cred ca pistonasul este de vina, deoarece l-am slefuit foarte bine
Si l-am probat.
Ce am descoperit in schimb a fost pastila pe care a fost lipit mosfetul se dezlipise de pe soclul ei. E drept am folosit un superglue performant dar iata ca la incalzire nu a tinut. Acum am relipit pastila cu un bicomponent special pt metale.
Oricum imi doresc sa mai mearga pana in primavara cand voi schimba pompa cu totul.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Am impresia ca vrei sa ai primul Vectra B 2.0 dti de epoca.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
s-ar putea sa am eu o pompa, cred ca este cu codul 15 la final dar numai cand voi avea drum pe la container poate voi reusi sa dau de ea. Am luat-o de pe o masina de pe care am luat si chiulasa dar nu am avut nevoie sa o folosesc... Pompa este refacuta complet din ce mi-am dat seama ca are urme de vopsea pe ea...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Am impresia ca vrei sa ai primul Vectra B 2.0 dti de epoca.

Asta cred ca e dauna totala. Smile
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu chiar.
Gaseste pompa la 500-700 lei.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Gaseste, dar ai lovit la EGO.. si asta doare tare.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR