Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Strict pareri personale ...
Aparent, mie mi se pare ca "ceva", a facut ca multe regenerari sa fie incomplete si s-a acumulat o cantitate mare de cenusa.
Si pentru ca spui ca nu sunt inregistrate erori, acel ceva, poate fi:
- modelul/stilul de mers (porniri multe, distante scurte, mers subturat ...);
- carburant si/sau lubrefiant necorespunzator (motorina proasta / ulei neconform pentru DPF):
- defectiune a sistemului de gestionare DPF (senzori de temperatura sau presiune decalibrati, furtunuri sparte sau partial infundate);
- defectiune pe partea motorului sau de alimentare a acestuia (injectoare, turbina, egr, clapeta ...), care genereaza fum in exces pe evacuare.
Skip ads

  • and0n3

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Masina este abia cumparata de o luna.
Daca furtunele ar fi sparte as avea eroare?
Presiunea in dpf pe.relanti este 0 in turatie 2si 3
Corectia la injectoare este.
Cil 1:0.072
Cl 2: 0.090
Cil 3:-0.016
Cil 4 : -0.072

Ce si cum pot verifica , sa le iau prin eliminare?

Multumesc
  • tope

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2016

  • Mesaj Privat
and0n3 a scris:Salutari.
Am si eu o problema cu dpf.ul la un astra j 1.7 125 cp
In oras face regenerari la 50 km.
Mentiinez ca nu am erori .
Cand pornesc motorul dinineata saturatia creste cu 2 %
Dupa regenerare saturatia scade la 37 %.

Multumesc
Aceiași problema o am și eu la Zafira b 1,7 125 cp .Daca gãsești problema posteazã poate mã ajutã și pe mine. Mulțumesc
  • and0n3

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Momentan nu am gasit rezolvare.
Parca nimeni nu a avut probleme de genul sa ne spuna
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu ascunde nimeni, nimic de tine, pur si simplu aceste probleme sunt complexe, implica multi factori corelati intre ei. Verificarile trebuie facute de persoane care stapanesc fenomenul "DPF" si sunt relativ complexe.
In astfel de cazuri, nu exista rezolvari/recomandari de genul: "Faci aia si merge".
Cateva din posibilele cauze le-am scris eu mai sus si mai sunt enorm de multe informatii scrise pe forum.

Poti incerca o curatare a filtrului si vei rezolva problema, pentru o scurta perioada de timp. Pentru ca filtrul a fost/este colmatat din unele cauze, nu din vina lui.

P.S. Desigur, poti sa ai si norocul sa nimeresti problema din prima incercare. Sper sa ai acest noroc!
  • and0n3

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Poti sa- mi spui cum citeste incarcarea dpf.ul ?
Senzorul presiune diferentiala e cu un singur furtun .(am verificat furtunele)presiunea la relanti este 0-1 indiferent de gradul de incarcare dpf
Tind sa cred ca merge dupa un standard...
Am dat din tester inlocuire dpf si inlocuire senzor presiune diferentiala si aveam starea de saturatie 47% dupa reset a scazut lan 0% si a urcat pana la 5% in 30 km.nu trebuia sa vada ca filtru este incarcat 47%?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Ce stiu eu si deci pot sa iti spun este ca nu se face o citire directa, ci sunt calcule dupa un anume algoritm si tinand cont de anumiti indicatori, iar Denso, nu au pus atat de mare accent pe acel senzor de presiune, uneori chiar poti avea impresia ca este folosit doar pentru eventualele colmatari totale, pentru a declansa "Limp Home Mode".
Regimul de mers, combinatia turatie/cuplu, numarul de porniri, timpul de functionare "la rece", desigur si acel senzor de presiune ... sunt unele in datele luate in considerare la "calculul" procentului de incarcare.
Presupun ca dupa un timp de functionare, sistemul se va recalibra/restabiliza si o sa raporteze ca inainte de a reseta tu.

O parere personala, fara pretentia de sfat: nu mai "resetati" orice, pe oriunde, fara a rezolva cauza. Sunt cazuri cand aceste "jocuri" pot sa coste mult.
  • and0n3

  • Mesaje scrise: 147
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Stiu ca problema este delicata.
Tocmai asta am crezut ca se discuta pe acest grup.
Exemplu:
X a avut probleme de la.dpf
Y de la injectoare
Z de la nu stiu ce senzor.

La asta ma refeream cand am spus ca parca nimeni nu a avut probleme

Despre asta zic eu ca este vorba.Nu ca i.mi repera cineva masina pe grup
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Foloseste cu incredere functia "cauta", informatie este ... multa.
  • PNation

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Dupã un mers la mare în care și a fãcut regenerare la 200 km, situația sta așa acum.
Din cei 240 de km din imagine vreo 180 sunt fãcuți la întoarcere pe autostrada iar ceilalți prin oraș și puțin extern.
.
.
La mine regenerarile se fac între 160-270 km indiferent pe unde merg.
Întrebarea este... Uitându-ne pe statistici, de aceasta data ar trebui sã-și facã la peste 400 km ceea ce pentru mine e wow deoarece nu și - a fãcut niciodatã la atât de mulți km..
2 injectoare noi de la domnul Octavian, injecția e ok zic eu însã e posibil sa fie multã funingine prin galerie și sa se fi curãțat puțin dupã mersul pe autostrada?
La mine pana și dupã înlocuirea injectoarele cu probleme își fãcea abia la 300-350 km, apoi cu timpul a coborat la 180-270 km..
Deci rezumat, ce ma mira acum e de ce acum dupã 250 km e abia 44 %?


MODEL: Astra j 2015
MOTOR: 1.6 110 cp
  • GGatej

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2021

  • Mesaj Privat
Salutare, am un Opel Astra J, motor 1.6 cdti 136 cai B16DTH, la pornirea la rece se intampla un fenomen ciudat, iese in interval de vreo 10-15 sec un fum alb/gri de la turbo/DPF mai mult in spatele DPF-ului. Ma gandeam ca ar putea fi o garnitura de etansare, voi ce parere aveti?
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Vad a si in cazul meu filtrul de particule , se regenereaza destul des ,50-100 km , din ce am observat ,nu trebuie sa ma iau neaparat dupa spirala aparuta in bord care se aprinde si se stinge , de multe ori se intampla sa se regenereze fara sa apara nimic , pur si simplu se vede ceva mai mult fum , chiar daca merg 80% din drum in afara orasului ,se pare ca cei 20 % infunda ceva mai repede DPF-ul .
Presupun ca sunt probleme cu el , ca se regenereaza repede , si am vazut ca variaza destul de repede nivelul de incarcare al filtrului de particule , in genul ca acum pot avea 35-40 % si dupa 2 zile se duce la 80% , care scade la loc la 35-40 % dupa o tura de mers cu 2500 ture in tr.4 ,de aproximativ 30 km . Cel mai mult aratase 112 % la cantitate funingine acumulata in filtru particule.

Cand am luat masina , acum 3000 km , avea intregistrate 2 erori legate de DPF ,P2453 Particle Emission Filter overloaded si permanet , dupa ce sau sters nu au mai aparut .

Avand in vedere ca filtrele aftermarket au o reputatie ceva mai proasta , nu sunt asa de ieftine si tin destul de putin , o sa incerc o curatare a filtrului de particule , il dau jos , ma uit mai bine cu o camera endoscop daca are fagurele intact , si daca este ok ,il trimit prin curier pentru curatare, la o firma cu experienta din Odorheiul Secuiesc .

Nu stiu daca sunt basme sau nu , dar am citit ca daca ai filtru de particule, teava de esapament trebuie sa fie curata , asta nu o cred , la mine cu 1.3 cdti euro 4 , nu se pune problema de asa ceva .
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Atat timp cat "ceva" (orice ar fi acel ceva) din intregul necesar functionarii motorului, nu este in parametri, nu te poti astepta la o functionare corecta a sistemului DPF.
In mare parte, atunci cand apar probleme la sistemul DPF, nu prea este vina filtrului, ci cauzele sunt altele (cauze generatoare de fum), fum care nu neaparat se vede ci se opreste in filtru, contribuind la o colmatare prematura si astfel apar si regenerarile mai dese (sau chiar exagerat de dese).
O curatare a filtrului DPF fara inlaturarea cauzei, va face ca efectul benefic sa se observe pentru o durata scurta de timp (sau km).
Regenerarile, popular vorbind, la sistemele noastre DPF, sunt de 3 feluri:
- regenerare pasiva, aceea care se face in mers. fara injectare suplimentara de motorina, atunci cand regimul de functionare permite gazelor de evacuare sa ajunga in filtrul DPF la o temperatura aproape sau peste 600 de grade, astfel incarcatura din filtrul DPF este arsa si eliminata, deci va scadea automat gradul de incarcare;
- regenerare activa, aceea care se face in mers, prin postinjectie de motorina, pentru a ridica temperatura in filtrul DPF la 600 de grade sau peste, astfel incarcatura din filtrul DPF este arsa si eliminata, deci va scadea automat si gradul de incarcare;
- regenerare fortata sau regenerare de service, se face in mers sau in stationare, in functie de abordarea constructorului (la noi se face in stationare), este declansata fortat cu o interfata de diagnoza si aduce motorul automat intr-un regim de functionare care sa permita atingerea temperaturii in DPF de 600 de grade sau peste, pentru arderea depunerilor si eliminarea acestora.
Atat timp cat totul este in parametri si regimul de condus permite efectuarea primelor doua variante de regenerare, nimic evident nu va anunta efectuarea regenerarilor.
Cand stilul/regimul de condus/functionare nu permite ducerea la final a primelor doua variante de regenerare, sistemul intervine si ne trage de maneca (prin acel martor) si ne spune sa NU oprim motorul si sa ne continuam drumul, astfel incat sa se reuseasca regenerarea si deci descarcarea DPF.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Presupun cã este filtrul de particule original , și are aproximativ 250.000 km ,mã gândesc cã nu are cum sã meargã ca nou . Nu țin minte sa fi vãzut în manualul de CORSA D un interval de km când își face regenerarea , sa vad cum ar trebui sa fie .
O sã urmãresc mai bine și presiunea diferențialã pe care o aratã în Opcom , am înțeles cã nu este bine sã depãșeascã 1 bar la relanti .
De cele mai multe ori , incepe sa pâlpâie martorul cu spirala când pun contactul ,nici nu trebuie sa pornesc motorul , dupã aproximativ 15 minute de mers chiar și în oraș ,se stinge .

Presupun cã tot trebuie sã iasã ceva negreala pe evacuare , de exemplu când am desfãcut prima data filtrul de particule de turbo , nu am strâns foarte bine colierul dintre ele ,și sa fãcut putina negreala in zona colierului .
Nu știu dacã turbina poate genera fum mai mult , cã daca tot nu trage in jur de 2000-2700 ture in treptele 4 și 5 când ar trebui sa tragã foarte bine , sa nu influențeze comportamentul motorului sa și facã ceva mai mult fum decât de obicei .
Trebuie sa fac prima data mașina sã tragã mai bine , sa curat admisia și egr , dupã care sa merg la cineva cu o diagnoza mai rãsãritã sa verific injectoarele , am înțeles cã și ele pot influenta înfundarea filtrului de particule mai repede .
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu trece nimeni, in manual, intervalul dintre doua regenerari, pentru ca nu este fix, ci difera in functie de foarte multi factori, inclusiv de combustibilul si de uleiul folosit.
1mBar, adica de 1000 de ori mai putin.
Lipsa aerului (probleme pe turbina) duce la un amestec bogat deci artere incompleta deci fum negru si dens, tot acest fum se cam opreste in filtrul DPF.
Clar ca si injectoarele pot influenta negativ comportamentul.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Am greșit când am scris 1 bar , de fapt pe diagnoza arata 1 kpa la relanti , din ce zicea convertorul ar fi 10mbar , când era gradul de încãrcare 86% și temperatura gazelor la 87 grade , o sã urmãresc și partea asta ,pentru cã an neglijat-o pânã acum , o sa vad cat scade sub 1kpa când este cantitatea de funingine mai mica .
Din ce citisem la secțiunea garanție ,pe pe un site care curata termic filtre de particule , la relanti presiunea diferențialã trebuie sa fie sub 10 milibari, iar cu motorul oprit contact pus 0 milibari.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Vad ca treaba cu filtrul de particule nu este asa de simpla , dupa un drum de 30 km , am oprit masina dar nu si motorul ,arata grad de incarcare 47 % si presiunea diferentiala 4 kpa , batea la ochi statusul regenerarii DPF 25% , nu era nimic aparut in bord , iar dupa ce am oprit motorul si am pus contactul din nou , sa aprins spirala si palpaia , cand am verificat din nou ,arata 105 la cantitatea de funingine ,iar la status regenerare arata 0 , diferenta de 1 minut .
Este dubioasa si treaba cu senzorul de presiune diferentiala , azi de exemplu ,dupa un drum de 70km arata 0 , cu contactul pus , tot 0 la relanti si abia cand apas acceleratia incepe sa urce , o sa urmaresc mai bine in mers cum evolueaza treaba.




  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pai tocmai ai facut, ceea ce NU trebuie sa faci.
Aveai procesul de regenerare inceput si dus la final doar 25%, aveai temperatura in DPF aproape de cea optima pentru arderea si evacuarea particulelor, aveai deja (cel putin) o regenerare ratata anterior, pentru ca sunt doar 37 de km de la ultima regenerare sau tentativa de regenerare, iar tu, in loc sa continui deplasarea pentru a permite ducerea la final a regenerarii, ai oprit motorul.
Oprind motorul, ai lasat parte din motorna de postinjectie pe peretii cilindrilor (care se scurge in baia de ulei), ai lasat parte din motorina de postinjectie pe traseul de evacuare si in DPF, unde in loc sa faca bine si sa ridice temperatura, a ramas si a umezit acele depuneri.
Faptul ca martorul a inceput sa se aprinda intermitent, poate fi justificat prin aceea ca, poate ai ajuns la numarul de regenerari ratate, la care ECU semnalizeaza prin acel martor.
Singura inadvertenta ar fi acel procent de incarcare, cu diferenta mult prea mare, dar avand in vedere ca procentul este calculat si nu masurat, poate face parte den strategia de management al sistemului DPF (aici este doar o presupunere, nu am argumente).
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Nu stiam ca isi face regenerarea , ca nu aparea nimic in bord , a aparut dupa ce am oprit motorul , imi dadeam seama doar daca ma uitam mai atent pe diagnoza , dar chiar si asa nu stiam sigur 100% , ca nu am experienta cu diagnoza si filtrele de particule .

Cand plec , o sa conectez diagnoza , bag pe inregistrarea imaginii pe pagina cu filtrul de particule si vad daca isi face regenerarea in 40 km , daca vad ca incepe ceva ,o sa merg in continuare pe autostrada sau in afara localitatii pana termina treaba .

Eu zic ,ca martorul ar trebui sa apara, atunci cand incepe sa isi faca regenerarea ,indiferent de traseu , degeaba face cand vrea masina daca nu avertizeaza si soferul,in afara de fum( o singura data l-am observat in oglinda retrovizoare) ,ocazional la relanti mers putin neregulat si cateodata se tureaza cu 50-100 ture in plus la relanti , nu am observat altceva.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Poti verifica daca atunci cand ai regenerare , se incalzesc oglinzile laterale , iar daca da poti pune un led pe firele de alimentare a oglinzi laterale sofer , inseriat cu o rezistenta de 1..2 k , sau led de 12v si asa nu mai ratezi regenerari , ca la astra j.

Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR