Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Eu nu stiu sa existe un model de masina, la care din fabrica sa existe un martor care sa semnalizeze fiecare regenerare a DPF. In mod normal, cand totul este in parametri si cand nu se foloseste masina strict pentru mers cate 1-2 Km pe zi, nici nu ar fi nevoie de asa ceva.
La absolut toate masinile despre care stiu eu, martorul/martorii semnaleaza o anomalie si implicit o obligativitate.
Mici trucuri ajutatoare, ne-am dezvoltat fiecare detinator de masina cu DPF. Despre aceste mici trucuri ajutatoare, poti citi pe aici, exista foarte multe discutii si idei. Una dintre aceste idei, ti-a fost prezentata de colegul @RADU FLORIAN, aceasta fiind si minim invaziva. Mai exista varianta de a-ti forma un obicei din observarea consumului instant la relanti, inainte de a opri motorul sau obisnuirea cu sunetul motorului, care clar se schimba in timpul regenerarii.
Skip ads

  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Eu folosesc o interfata OBD2 MaxiScan cu aplicatia Opel DPF Monitor si vad gradul de umplere a dpf-ului , procentul ramas in urma regenerarii si temperatura dpf-ului , numai ca tot la fel ma folosesc de led sa vad cand am regenerare , altfel e greu sa iti dai seama , mai ales in mers intins sau chiar si in oras , merge si radio si nu prea ai cum sa auzi motorul ca are alt sunet , care e f. putin schimbat si nici daca scoate fum fiind in mers....deci traiasca ledul 😁😁😁
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
La mine oglinzile nu au incalzire ,nu cred ca tine ,dar o sa pun mana pe ele sa vad daca este vre-o diferenta de temperatura.
Traiam cu impresia ca toate masinile cu filtru de particule ,aprind un martor in bord cand vrea sa faca regenerearea , se pare ca nu este asa.
Am vazut si in manual ca nu apare martorul la orice regenerare .

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca nu ai incalzire in oglinzi, totusi sigur ai dezaburire pe luneta, poti sa verifici acolo daca ai tensiune cand se efectueaza regenerarea.
Este adevarat ca in mers nu prea este sesizabil sunetul schimbat al motorului, dar in mers, nici nu este neaparat necesar sa stim ca se efectueaza regenerarea, se facea ea si fara sa stim noi Smile Interesant este cand opresti motorul daca este in regenerare si ... inainte sa oprim motorul, sigur este la relanti Smile

A nu se intelege ca discut in contradictoriu.
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
La Vectra C / Signum a montat cineva led pt. regenerare ?
La mine nu pleaca incalzirea nici in oglinzi, nici in luneta.
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,718
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
La vectra-C nu e ca la Insignia...singura solutie este sa montezi o interfata speciala si care ia informatii de pe magistrala CAN --> https://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/

CristianTM.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Utila interfata, dar la 120 E, doar pt. DPF, e cam mult.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Daca ai navigatie android , instalezi opel dpf monitor si cu o interfata obd2 elm sau konwei poti vedea si urmari regenerarile .
Skip ads

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Nu prea înțeleg legãturã dintre Dpf și oglinzille sau a luneta , am vãzut ceva mai devreme cã filtrul de particule duce peste 600 grade dar nu știu care este legãtura , ar trebui sa degaje cãldurã în zona lui , nu știu dacã modifica tensiunile de alimentare ale lunetei și oglinzilor .

Dupã o tura Medgidia ,Agigea ,Constanta , parțial pe autostrada , am vãzut cã nu este așa de simplu sa se îndeplineascã condițiile regenerãrii automate , o datã temperatura in filtru trebuie sa fie constanta peste 600 grade ,turația sa fie în jur de 2000 , am incercat peste ,gen 2500 dar nu ajungea la 600grade , și trebuie mers continu ,fara opriri , eram la 35% obținuți în treapta a 5-a, la aproximativ 2000 ture și când am întors la sensul giratoriu din capãtul autostrãzii (Agigea) sa dat de la zero , vroiam sa merg pânã ajungea la 100%,dar am luat țeapã , m-am lãsat pãgubaș și am plecat acasã , poate o sa incerc alta data ,gen pânã la Cernavodã , poate ajunge regenerarea la 100%
.Acum a scãzut cantitate de funingine la 37 , iar presiunea in mers pe autostrada ,urca cãtre 10-12kpa .

Probabil când face regenerarea in oraș , fara sa o arate in bord , creste puțin turația la relanti, cum am vãzut și eu , ma așteptãm sã urce singura la 1500-2000 pânã își terminã treaba, dar nu mã așteptam la creșteri foarte mici .
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Sistemul DPF, este un sistem relativ complex, iar abordarile avute de catre producatori, sunt diverse.
La unele motoare, managementul acestui sistem DPF, face ca atunci cand este pornita regenerarea si temperatura in filtrul DPF nu a ajuns pe la 650 de grade (parca), sa ceara conectarea unor consumatori electrici mari (dezaburirea din luneta si implicit in oglinzi, cand acestea exista), pentru ca prin intermediul alternatorului, sa solicite ceva mai multa putere din motor, astfel crescand temperatura gazelor.
Aceasta este legatura dintre oglinzi si DPF. Desi, calculand putin puterea, eu zic ca s-au complicat ... aproape pentru nimic.

Repet, la tine pana nu rezolvi TOATE problemele avute pe partea de motor, te cam chinui degeaba sa ajungi la o intelegere cu DPF-ul. Nu poti aborda problemele dintr-un sistem intreg, doar pe bucatele mici, chiar daca acele bucatele mici te "dor" pe tine cel mai tare.

P.S. Am citit in mare parte ceea ce ai scris despre masina ta, sincer sa fiu, eu nu as fi avut atata rabdare cu ea. Eu sunt pe principiul ca masina trebuie sa ma ajute in treburi, nu sa ma incurce. O ingrijesc, ii dau ceea ce are nevoie, nu imi bat joc de ea ... dar nici ea sa nu-si bata joc de mine Smile
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Eu sincer cred ca ai probleme cu dpf-ul, parerea mea.
Vorba lui colegu @sebage , prea ii cauti nod in papura si vad ca nu rezolvi nimic , mergi si da filtrul jos si incearca-i o curatare.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru lãmuriri !
Cu filtrul de particule ,am vrut sa vad in timp real când începe și cum decurge regenerarea , acum știu ,nu are rost sã mã agit , cã el oricum curata din filtru și fãrã sã ajungã la 100%, de exemplu am plecat cu încãrcãturã de 52% și am ajuns cu 37.

Genul asta de mașini sunt ideale pentru oraș și împrejurimi , in oraș nu mã deranjeazã cu nimic , doar cã în afara localitãții se simte lipsa de putere , la 2000 de ture când altele incep sã tragã , asta nu , abia în jur de 3000 se simte , nu dau vina pe dpf , cã nu apare vreo eroare legata de el ,și deocamdatã nu mã deranjat cu nimic , motorul pornește ok , când am fãcut proba și am bãgat furtunul pe direct in turbina ,se infige , probabil daca era prea înfundat dpf-ul ,nu mai trãgea nici asa.

Singura eroare apãrutã mereu este p003a, nu am vãzut scris pe undeva cã trebuie verificat și dpf-ul ,in procedura de verificare, pentru eroare trebuie sa ii schimb alta piesa , dar asta alta data ,cã trebuie sã îi fac asigurare la Alfa , dupã ce rezolv problema cu eroarea de mai sus vad daca își mai face regenerãri atât de dese .
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
@iulian1971, la Vectra C abordarea dezaburirii electrice, este diferita, in sensul ca de dezaburire luneta se ocupa REC, de dezaburire oglinzi se ocupa modulele din usi.
Am citit ceea ce ai scris, dar, esti absolut sigur ca nu porneste dezaburirea pe luneta? Daca da, de la buton functioneaza?
Ar mai fi o varianta, aceea a bujiilor incandescente insa nu am posibilitatea sa verific, nu am acces la o astfel de masina.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Am pus OPCOM pe masina, in mers, pana a pornit regenerarea.
Nici luneta si nici oglinzile nu primeau curent pentru a se incalzi. Functioneaza dezaburirea si pe luneta si oglinzi.
N-am verificat daca releul de bujii primeste curent. O sa verific.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Din ce am observat pe filmare , regenerarea incepe cand filtrul de particule ajunge la 600 grade , si dureaza aproximativ 8 minute , in jur 15-20 km , pare sa se impace cel mai bine cu 2000-2200 ture maxim , cand dadeam 2500 , temperatura avea tendinta sa scada , mai greu este pana ajunge la 600 grade , de exemplu in cazul meu la un drum de 50 km , abia pe la 30km a inceput si la 48 km a terminat regenerarea ,noroc ca sa terminat, ca ajunsesem aproape de capatul autostrazii , poate data viitoate dureaza ceva mai putini km , cand am facut proba , am mers ceva km cu 2500 ture ,fara sa creasca temperatura.

Probabil , producatori au o motivatie ,pentru care nu pun un martor sau led ,care sa se aprinda de fiecare data cand face regenerarea si se bazeaza mai mult pe intuitia fiecarui sofer , la Corsa D , nu trebuie sa am pretentii , ca nu au fost in stare sa bage un ceas care sa indice temperatura apei ,sau un led care sa se aprinda cand ajunge la 80-90 de grade .

O sa mai citesc , poate gasesc pe undeva ,cam cat trebuie sa fie presiunea diferentiala in mers , la mine se duce in 10 kpa la 110 km ora ,aproximativ 2000 ture ,si creste ceva mai mult la 2500.






  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Este normal sa scada temp. dpf . daca rulezi mai repede , el racindu-se cu aerul din mers , daca mergi cu treapta mai mica , a3a ca ex. si turatie mai mare , ar trebui sa creasca temp. in timpul regenerarii si astfel sa dureze mai putin o regenerare , mie mi se pare cam multi km. parcursi pt. o regenerare , asta inseamna ca rulezi prea repede , eu merg si cu treapta a 2 a , destul de des , iar ca timp de regenerare tot can 8...9.. max. 10 min. dureaza o regenerare .La urmatoarea regenerare o sa contorizez si km. parcursi si o sa iti comunic .
Eu inca imi mențin parerea ca ai probleme cu dpf-ul care este cam infundat......stii , este o vorba , sau un citat ......Nu cerceta aceste legi , ca s-ar putea sa le intelegi.....asta ca vad ca tot vrei sa cauti date , informatii despre senzori dpf , sunt mecanici care habar nu au cu ce se mananca un dpf , ce rol are macar ,dar sa mai stie si cum sa interpreteze senzorii lui , deja intra pe domeniu sf .....ce vrei tu sa aflii , tine de un domeniu pe care numai un meserias dpecializat in domeniu diagnoza di asa informatii nu o sa vezi de la ei , pt. ca este painea lor , iar altcineva ce sa iti spuna , doar presupuneri .....daca ma intelegi ....asta e doar parerea mea , mai pica si senzori dpf , dar nu chiar des , dar daca nu stii sa ii interpretezi ,e greu sa ii banuiesti ....
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Cel care a avut mașina înainte , nu și-a bãtut capul prea mult , de exemplu când am cumpãrat-o sa pus o diagnoza Delphi ,și acolo gasesie stocate 2 erori legate de filtru de particule , sau șters și nu au mai apãrut , mașina are aproape 4000 km de atunci și încã nu au reapãrut erorile .
O sa duc filtrul la curãțat , dar sa rezolv prima data o eroare ,legata de poziția de comandã turbo neînvãțatã , dupã ce nu mai apare eroarea și dacã mașina trage bine , poate nu o sa se mai regenereze dpf-ul la 100 km .

Azi am mai observat ,cã atunci când își face regenerarea in oraș , temperatura se tine în jur de 574 grade , relantiul urca pânã la aproximativ 1000 , curãțarea este mai slabã gen de la 48 % scade la 41% , statusul urca pânã la 80 și ceva , și deodata sare la 0 ,la fel cã și în de la ultima regenerare .
Am crezut cã o sã facã regenerarea pe autostrada , dar a ajuns la maxim 500 grade dupã care a scãzut , și când am intrat în oraș sa apucat de regenerare .

Atata timp cat merge , și nu apar erori la dpf este in regula ,sunt conștient cã filtrul este vechi ,are ce aproape 250.000 km .
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
De ceva timp filtru de particule nu isi mai face regenerarea , am vazut de 2 ori in drumuri diferite , urca temperatura pe evacuare la 600 si cateva grade , sta 3-4 secunde , dupa care scade treptat la temperatura normala ,in jur de 300-400 grade . Probabil ca vrea sa faca regenerarea , dar din diferite motive nu poate sa o inceapa.,
Probabil ,inaite sa bage motrorina in filtru de particule sa creasca temperatura ,ecu calculeaza si el daca masina indeplineste parametri pentru regenerare , totusi daca tot ii zice calculator , nu ar trebui sa initieze regenerarea ,daca nu poate sa o incepa .
In bord apare spriala ca re palpaie de multi km si nu mai dispare ca inainte ,si martorul cu maisna si cheita.

Vad ca au aparut aceleasi 2 erori , care au fost stocate si cand sa pus o diagnoza Delphi inainte sa cumpar masina :

Pe Delphi scria acum 8 luni :
1. P2453 Partition emission filter overloaded permanet
2. P2458 partition emission filter overloaded intermitent
Nu stiu care a fost treaba atunci, ca sau sters erorile si nu au mai aparut

Pe Opcom acum scrie :
1. P2458 -57 Diesel particulate filter regeneration time <unknow status byte>
2. P453 - 53 Diesel particulate filter differential pressure sensor curcuit - low temperature , asta este ultima eroarea aparuta , vad ca in mers senzorul urca la 46 kpa si la relanti sta pe la 6 kpa

Vad ca la ambele erori , programul TIS 2000 recomanda prima data regenerare fortata ,dupa care verificarea si inlocuirea diferitilor senszori daca au probleme .
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Si, ai facut regenerarea fortata ?
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
ÃŽncã nu ,dar este primul lucru pe care trebuie sã îl fac înainte sã mã apuc de demontat ,o sa o fac sãptãmânã asta , incercam și eu, dar opcom-ul pe care îl am ,nu are vreo opțiune pentru regenerare .
Pânã atunci trebuie sã mã interesez daca temperatura maximã atinsã de antigel 80 grade , nu impiedica regenerarea fãcutã singura de mașinã .
Am demontat toatã tubulatura de la intercooler și o verific mai bine ,sa vad daca este fisurata pe undeva , nu cred ,cã dacã era probabil avea ceva ulei pe exterior .
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR