Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
De ce ?
Ar fi unul din cei care sparge mitul "benzinarele sunt mai fiabile decat dieselul".
Si eu cred ca va reusi.
N-am avut nici cea mai mica intentie de a-l jigni sau ceva.
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Stati linistiti ca nu ma supar. Sunt doar un pic trist datorita faptului ca oricat de tare m-am straduit si am persverat nu am reusit sa trec de 6000 km cu pompa reparata.
In ceea ce priveste masina, nu are rugina, are vopseaua buna, linie, toate merg fara probleme pe ea, singurul lucru este mizeria asta de pompa.
Si cu toate ca masina a scazut ca valoare, pretul pompelor a ramas prohibitiv. Adica pentru o masina care a ajuns sa se vanda cu 5000 lei sa ceri 1400 lei pentru o pompa remanufacturata este totusi prea mult.
Restul este pasiune, implicare si poate constrangere.....
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Sal.Eventual daca mai ai chef sa incerci o reparatie ...uite un link https://www.dieseltruckresou...ed-my-vp44-323641
Este acolo si un fisier pdf cu schema impreuna cu valorile componentelor.
  • PAdy978

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Salut
Am și eu o problema la un vectra b 2.0 dti
Dacã ma poate ajuta cineva...
Pornește foarte greu "dupã câteva ore" ,în mers dacã o turez peste 2500 da șuturi fum alb ,și dacã insist se oprește, o las câteva secunde Pornește la fel greu merge da sa nu o turez...
Pe test nu am nici o eroare!
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Verifica furtunase retur injectoare, carcasa filtru motorina si distributie.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu cred ca doar problema de dezamorsare. Mai mult ca sigur are si probleme pe pompa. Ii face figuri pistonasul de avans. De acolo si dificultatea de a accelera si fumul alb. E un inceput deblocare al pistonasului. Desi nu sunt prea multe sanse, recomand un tratament cu winn's solutie de curatat depuneri de pe pompa si injectoare. Numai ca din nefericire se gaseste tot mai rar....
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
in primul rand verifica si schimba furtunele de retur de la injectoare si verifica capacul de la filtrul de motorina. apoi cuma zicea si mariano foloseste o solutie de curatare de la winn's sau Liqui Moly sau alt producator mai renumit si poti incerca sa pui si ulei 2T norma JASCO-FC ca sa ajute ungerea pompei. Daca nu rezolvi asa atunci doar repararea pompei te mai salveaza...
  • CIonut457

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2019

  • Mesaj Privat
Buna seara sunt nou pe forum imi cer scuze daca am gresit post am o problema cu un psg 16 am inlocuit tranzistorul iar acum apar urmãtoarele erori p0606 si p1600
Skip ads

  • bruttus

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
mariano a scris:Revin cu noutati.
Am montat un senzor IWZ de pe calculatorul original.
Montat totul la loc. Amorsat instalatia, a pornit in cele din urma...
Simptom ciudat, nemaiintalnit pana acum:
Cum acceleram putin, dadea in nas, gata sa moarã.
Am lãsat-o sa se incalzeasca si usor, usor a inceput sa isi dea drumul.
Am accelerat-o pana la 3500-4000 si brusc mi-a scãzut turatia. S-a aprins si martorul motor
Scanez eroarea si surpriza: P 1345
Sterg eroarea, accelerz din nou si la fel P 1345
In rest valorile sunt bune.
Dar nu inteleg cum naiba sa iei calculator sigilat de pe o pompa, il verifici, totul ok, mergi aproape 600 km si pa, cedeaza senzorul?
De fapt eu cred ca si senzorul anterior a fost bun, nu avea nimic, ci doar stabilizatorul sa fie de vina?

Chiar asa? Ce naiba sa fac sa mearga masina asta?

Salutari!
Nu am timp sa citesc toate mesajele ,observ doar ca esti pasionat de pompa asta,cu toate ca eu sincer as cumpara o masina intreaga,as recupera pompa,si as arunca restul.Cel putin aici in zona mea este mai economic asa.
Sa vedem daca te pot ajuta.
In primul rind,o pompa vp44 psg5 ,daca dupa reparatie nu o verifici si nu o calibrezi intrun banc de probe,ai slabe sanse sa iti mearga cum trebuie.Sint si exceptii,dar foarte putine.
Eu folosesc irfz44n pentru viteza cu care lucreaza,ceva mai rapid ca restul testate.
Intotdeauna cind schimbi tranzistorul,se schimba si cele 2 condensatoare ,unul negru si unul galben (crem) pentru ca astea dau probleme cu lipiturile,si sint montate pe senzorul de TURATII si TEMPERATURA din pompa,iar celalalt pe iesirea can-bus.
P1345 poate fi senzor pompa sau senzor vibrochen,de multe ori da eroare de unul din ele,dar este celalalt,numai ca e greu de stiut care din ele,asa ca schimba prima data pe cel de la vibrochen,fiind mai usor si mai ieftin.
Senzorul din pompa nu poate fi citit corect decit in bancul de probe,din cauza ca fiind si senzor de temperatura,isi schimba rezistenta in functie de cite grade ai in jurul lui cind il masori.
PROBLEME CIND SE INCALZESTE MOTORUL...LA CALD
Primul test,cind se opreste toarna apa rece pe pompa,pe calculator,daca isi revine imediat,ai probleme in calculator,logic.
Cele doua condensatoare pot fi vinovate in acest caz.
Daca apuci cu o penseta un condensator,si tragind de el,se dezlipeste de pe placa,fara prea mult efort,eroare tipica in astfel de calculator,lipestel din nou,sau cumpara unul nou ca nu este scump.
Daca tragind de el cu multa forta,nu cedeaza,masoara si vezi daca mai are valoarea inscrisa pe el.
Concluzie,dupa citeva sute...chiar mai mult, de astfel de pompe reparate,piesele care se schimba in general:
-tranzistor-100%
-condensatoare-100%
-senzor-3%
-piston de avans -1...2%
-electrovalva avans-5%....7%
-electrovalva debit-1%
-garnituri-100%
-punere la punct in banc de probe-100%

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Nu mai sunt posesor de Opel in prezent dar mai citesc cand si cand pe forum...am avut si eu experiente cu VP44 care se pot citi pe vechiul topic (deleted-119598).Sistemul cu pompa VP44 e cam trecut si nu mai merita atentie,dar exista sistemul common rail diesel...ei sistemul asta de injectie merita reparat oricand,e excelent fata de vechiul sistem!Momentan am un diesel common rail de 1560cmc la 109cp si e racheta fata de un diesel cu pompa VP44(nu dau nume din motive de reclama)!Nu vreau sa demoralizez pe nimeni...dar asta e realitatea Very Happy
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
E mai usor reparabil common rail,dar mai pacatos decit vechiul.Daca e Bosch,trebuie sa schimbi garnituri intruna,daca e Delphi,astea de obicei fac span si rupe si injectoarele in acelasi timp,la fel ca si Siemens.
Cu sistemele Siemens,atit pompe cit si injectoare,nu as accepta cadou o masina,iar ca sa o cumpar nici gind.
Sistemele Denso,din care repar cel mai des,findca se strica destul de mult in zona mea,au mari probleme cu duzele injectoarelor,se deformeaza din cauza caldurii si de cele mai multe ori topesc pistoanele.
De cind au aparut injectoarele piezoelectrice,si sau montat pe unele motoare,am decis sa nu imi mai schimb masina,astea nu prea au solutii in ce priveste reparatia.
Generalizind,toate sistemele de injectie au probleme,unele le au din fabrica,altele din cauza la combustibil.
Eu am avut un Opel Astra Caravan,din 2001,pompa vp44,si l-am vindut cu 380.000km fara sa ating pompa de injectie,de fapt,in afara de alternator si telescoape,nu am atins nimic la masina aia.
Acum mai am in dotare un Audi a6 motor 2,5tdi,cu pompa vp44,fabricat in 1999,pe care il tin asa,ca relicva,are 320.000km si pompa originala.
Din 2 bmw 320d care le-am avut in trecut,cu aceeasi pompa vp44,la ambele a trebuit sa schimb sau sa reparar pompele.
Facind o statistica,dintre masinele care folosesc vp30 si vp44,cele mai multe am reparat de Opel,apoi de BMW si Ford,Audi,Nissan foarte putine,Isuzu 2..3,si cam atit.
Dintre sistemele actuale common rail,in ordinea celor mai proaste:
Delphi....se strica cel mai des,in general pompa si injectoare in acelasi timp.
Siemens...se strica ,,bobinele" injectoarelor si nu se gasesc de schimb
Denso...se strica injectoarele din cauza duzelor de proasta calitate.
Bosch ...se strica in proportie mai mare decit toate celelalte,dar sint si cele mai folosite,probabil din cauza asta sint asa frecvent la reparat,dar sint cele mai usor de reparat,si cele mai ieftin de reparat.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,490
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Diesel e Power, orișicum...restul sunt detalii, dacã consumã (mai) puțin...pânã ajungem la reparații, ne simtem bine și le dãm fum în nas la fraeri. Când vine nãcaz”(și vine, implacabil!) ne apucãm de „reparat” pe ulițã și fraerii ne dã praf în frezã...pe urmã, e bun și mopedul.
PS
@bruttus
Vãd și eu pe cineva care pune punctul pe „j”, cu argumente și date; practic ai nãruit un univers „bine clãdit”, cu mai mulți ca tine, dieselul ptr uz necomercial ar fi îngropat repede; cine pricepe, bine, cine nu, și mai bine. Chapeau!
Skip ads

  • MRosata

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Bunã ziua! Caut sa repar o pompa de injectie Bosch cu 2 mufe, de pe Frontera B 2003, motor y22dth. Nu gasesc nici o firma specializata care sa mai repare aceste pompe. E cineva aici pe forum care se ocupa cu asta si are si banc de testare/calibrare?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca spui in ce zona e masina poate gasesti pe cineva.
  • MRosata

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Harghita, dar pot sa trimit pompa sau sa o aduc personal daca nu e distanta f mare.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Reparația are șanse mari pe anumite coduri de eroare, la altele nu se poate. Deci ce coduri eroare are ?
Daca mecanic pompa este cu uzura partea electronicã nu poate duce atât și va pica din nou. Uzura apare de la cat a mers, cu ce motorina a mers, de cate ori sa dezamorsat și a fost pornitã pe uscat, au fost folosiți aditivi minune etc. Îți spun clar cã am avut pe unul care punea motorina cãpãtatã și un sfert ulei de la fast food, in unele zone de exemplu HR de la langoș. Ei cum sã mã apuc de așa ceva... Este cã la medic, vede analizele, discuta cu pacientul istoricul lui medical și îl consultã dupã care îl taie sau nu. Sunt unii care taie oricum cã ceva bani nu strica pe promisiuni cã vei fi cã nou.
De calibrare pe banc uita poveștile astea, doar la pompele vechi pur mecanice se fãcea asta.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salutam!Pentru cei care ati reparat vp44 psg5,si aveti ideie,psg16 se repara aproape la fel,acelasi tip de tranzistor,citeva cablaje arse care trebuiesc refacute,si daca are noroc poate o sa-i functioneze.
Pentru pompele vp44 psg16 care se monteaza pe Opel -Vauhxall-SAAB nu se fabricat banc de testare,de fapt,bancul este acelasi ca la toate celelalte pompe,dar nu sa produs un software care lucreaza cu pompa asta si care sa contina datele necesare pentru testarea ei.
Exista baieti destepti care si-au inventat astfele de scule si programe cu care lucreaza la aceasta pompa,dar sint doar vreo doi in toata Europa,din cunostintele mele.
Eu am reparat asa ceva,dar spre dezamagirea mea,nu mi-au reusit decit vreo 1% asa ca pot spune ca nu am reparat niciodata,a fost chestie de noroc.
In cazul lui MRosata...eu as arunca masina la fier vechi,nu merita sa pierzi timpul cu ea,o zic fara intentia de a face misto,nu-mi permit asa ceva,nu il cunosc pe om.
Alta solutie in caz ca nu vrei sa renunti,dar probabil costisitoare,este sa schimbi instalatia electrica,calculatorul de bord si cheile,si sa pui o pompa psg5 cu seria 0470504016 pentru motoatele Vectra de 2,2.
  • MRosata

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Situatia e urmãtoarea: Pornește greu de la o zi la alta, daca sta cu botul in jos atunci uneori porneste, daca sta cu botul in sus deja dupa cateva ore nu mai porneste. Treaba asta ține de câteva luni, dar doar recent s-a agravat, in sensul ca nu mai porneste decat foarte greu sau amorsatã manual. Odatã pornitã merge cum vrea, adicã ba merge turatã oricât, ba intrã în limp mode si nu se mai tureaza peste 2500 de ture. Uneori apare martorul deja de pe la 1300 de ture (mașina cu cheie, nu check engine). De dat la automat s-a dat, destul de mult. Am dat eu de vreo 4-5 dãți pânã credeam ca se descarca bateria. Cel mai probabil au dat si mecanicii pe la care a fost. Locuiesc undeva mai izolat si uneori nu pot amâna plecarea.
Ce am facut pana acum: Anul trecut, cand a fost alezatã chiuloasa s-au schimbat si semeringurile la injectoare. Acum s-au inlocuit furtunașele de combustibil de pe la injectoare + Teurile. S-a verificat capacul la filtru de motorina și s-a montat o valva unisens si o pompa de amorsare manuala. Acum am dus-o la altcineva si o sa verifice si radiatorul de racire a motorinei (ala montat in partea din spate a mașinii) și sa inlocuiasca tot ce se poate pe traseul de alimentare, unde ar putea scãpa astfel incat sa eliminam din ecuatie problemele din cauza traseului de alimentare.
Pompa a mai fost datã jos recent, si au spus ca e nu stiu ce garnitura din cauza careia imi ajungea ulei in motorina si scotea fum. Acum nu mai scoate fum dar tot se dezamorseaza si intra in limp mode. Era eroare si pe EGR, am facut EGR off atat fizic cat si din soft.
Codurile pe care le avea ultima oara: P1612, P1590; P0149.
Cod pompa: 0470504226.
Ma intereseaza sa se faca o reconditionare completa daca e pompa, deja am dat-o jos o datã si pus-o inapoi degeaba.
Multumesc pt raspunsuri.
  • MRosata

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Bruttus, am schimbat f mult la masina, am bagat vreo 15-20000 ron in ultimii 2 ani, nu prea imi vine sa o dezmembrez. Cumva trebuie sa o repar.
  • MRosata

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Daca nu gasesc sa o repar, cred ca voi lua una sh si o voi imperechea sau voi lua cu tot cu imobilizator si cheie. Dar nu prea imi surade pt ca poate merg 3 luni și picã si aia.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR