danielus a scris:Salutare,
am efectuat ieri revizia de 4 ani, ultima in service autorizat, masina avand garantie inca un an. Cost 1120 lei, la Radacini Vitan. In plus fata de anii precedenti, se inlocuiesc bujiile (am fost instiintat de la revizia trecuta), lichidul de frana si se efectueaza test frane pe stand.
cati km a avut masina cand ai facut revizia? si ai stat langa ei sa vezi ca chiar au schimbat lichidul de frana?
cat priveste testul de frana pe stand da, teoretic se face la orice schimbare de lichid frana.
anul trecut am facut itp-ul de 3 ani. la testul de frana au iesit niste valori foarte mari: 210-230 pe fata si 140 pe spate.
spre comparatie la fiesta veche cu tamburi pe spate mi-au iesit parca 120 pe fata si vreo 60 pe spate.
doar ca la opel la testul de frane a iesit o diferenta de vreo 10% intre stanga fata si dreapta fata: 230 pe o parte si 210 pe cealalta parte.
poate sa fie si de la aparatul lui decalibrat, poate sa fie si la mine o diferenta intre frane. la franare nu am observat nici un fel de diferenta sau tendinta de a se duce in laterala
danielus a scris:
Filtrele de aer si de habitaclu le-am cumparat separat (110 lei amble) si le-am inlocuit eu.
Bujiile originale din fabrica aveau codul 55576026. Pe partea metalica este inscriptionat codul IFR7X7G. La o prima cautare pe net par sa fi fost produse de NGK. Acum au montat unele cu cod 95528733 (probabil s-a schimbat codul la Opel).
Lichid Frana: Opel Dot 4+ 1L 1942422 / 93160364.
Poate sunt utile aceste informatii pentru cei care nu au garantie extinsa si isi realizeaza revizia in regie proprie.
buna informatia ptr bujii. daca mai ai cutiile poate poti sa imi spui si codurile ptr filtru aer si filtru polen.
eu am schimbat uleiul+filtrul ulei in mai 2019 la 5000 km.
in aprilie-mai 2020 ptr ca a fost pandemia si lockdown-ul nu m-am mai dus sa fac revizia. oricum nu aveam decat vreo 7000 km la bord atunci, deci uleiul era foarte putin folosit.
anul trecut iar n-am mai facut revizia in primavara ca aveam doar vreo 9000 km la bord.
ulterior am mai plecat prin tara si acum am ajuns la vreo 14.500 km, asa ca e cam timpul sa ii fac revizia.
cu ocazia asta o sa ii schimb si filtrul aer+filtrul polen. masina a circulat doar in zona de munte si filtrele sunt extrem de curate.
la vechea masina am incercat sa schimb filtrele aer+polen la 10.000 km dar erau curate asa ca le puneam la loc.
optim am vazut ca e sa le schimb undeva cam la 15-16.000 km, atunci se imbacsesc putin. repet, masina sta in zona de munte unde nu e poluarea din bucuresti