Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • hassel

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@Drogas pai tocmai asta am intrebat, ca de masurat am masurat numai la relanti.

Vreau sa stiu care este incarcarea max sau min buna pentru alternator sa zicem la 3000 rpm, sau 2500 rpm ?

@Blackwater - asa ma gandeam si eu, dar cand fluctueaza in aceleasi conditii si lumina din plafon cat nu cred ca este totul in regula.

La testul de consumatori, facut de mine, dupa 10-15 minute consumul inegistrat era de 0.70 Ah, dupa o ora si putin 0.04 Ah, apoi a crescut la 0.24 Ah si a scazut la 0.02 Ah.

Deci in total dupa 1ora si 45 min cca ajunsese la 0.02 Ah, nu am mai avut timp sa vad daca cumva creste iar.

Multumesc mult, astept cat mai multe parei.
Skip ads

  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@hassel: verificare tensiune alternator

  • florinbfp

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2008

  • Mesaj Privat
tensiune al relanti intre 12,6 - 13V, iar in turatie (fara nici un consumator) 13,9 - 14,3 nu mai mare , iar in turatie cu toti consumatotii (faza lunga + aer) nu trebuie sa scada de 13,8.
daca nu se incadreaza aveti fie un scurt , fie o dioda , fie carbunii nu fac tingere pe colector, fie releul defect (este incorporat), fie o celula de la baterie
  • hassel

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@l_stoian79 vad din ce scrie in instructiunile respective ca "regulatorul mentine tensiunea bordului constanta la circa 14 volti, indiferent de turatie"

Asta nu cumva inseamna ca n-ar trebui sa-mi fluctueze luminile din plafon ?

Multumesc la toata lumea.
Skip ads

  • florinbfp

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2008

  • Mesaj Privat
1) regulatorul ajuta sa nu treaca tensiunea (voltii) peste o anumita limita (14,3)
2) amperajul (A) ne da puterea bateriei spre exemplu este de 70 A (amperi), in momentul in care da-i drumul la un consumator de putere mare iti apare acea fluctuatie la lumina (e normal daca nu depaseste o anumita valoare), atunci trebuie marita turatia si o sa vezi ca nu mai se intampla la fel
  • hassel

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@florinbfp am facut niste de teste.

La mine la relanti incarca la fel ca in turatie adica 14,1 - 14,2. I-am dat pana la 4000 rmp, nimic, aceeasi incarcare.

In ceea ce priveste oscilatia lumii din faruri si bord. La o mica miscare de volan scade de la 14,2 la 12,2-12,1 si se mentine acolo (cu zero consumatori).

Acum toata lumea zice ca oscileaza lumina, dar depinde cat de puternic sau cat de vizibil.

Pana la urma e in regula sau nu ?

Multumesc
  • djflavio

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata la z17DTH (2005). Alternator cumparat de pe www.pieseopel.ro , pret aprox 1700ron, serie LR 1100508.
Imediat dupa pornirea motorului, tensiunea creste de la 12.6 la 13.9V (in meniul ascuns).
  • florinbfp

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ptr hassel
poti tura cat vrei tu masina tensiunea nu urca mai mult de o anumita valoare (in general 14,3), eu cred ca tu a o problema undeva la instalatia electrica, ai un fir ce da la masa(-) si de aceea , un cablu presat. eu iti recomand sa scoti cate o siguranta pe rand si sa misti la fel volanul, cand nu iti mai face figuri vezi care e circuitul si il repari sau cauti schema si vezi cum te descurci
Skip ads

  • tantar76

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 -
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salut la toata lumea.
Am patit acelasi lucru la un opel astra H din 2004 1.7 dth.
Sa aprins martorul cu ,,bateria'' din bord si am dus masina la electrician.Diagnostic: punte diode dusa si releu incarcare (spune el ) Am cumparat puntea si releul si dupa ce le-a schimbat face acelasi lucru care facea si ininte de a le schimba. El zice ca e un alternator Hitachi.
Nu stiu ce sa mai fac
  • tantar76

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 -
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salut la toata lumea.
Am patit acelasi lucru la un opel astra H din 2004 1.7 dth.
Sa aprins martorul cu ,,bateria'' din bord si am dus masina la electrician.Diagnostic: punte diode dusa si releu incarcare (spune el ) Am cumparat puntea si releul si dupa ce le-a schimbat face acelasi lucru care facea si ininte de a le schimba. El zice ca e un alternator Hitachi.
Nu stiu ce sa mai fac
  • phyton

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Cum nu puteam scapa si eu de aceste probleme, acum cateva zile m-a lasat alternatorul! Modelul este Delco Remy iar masina un Vectra B '97, 1,6 16 V!
Simtome: La o aceleratie peste 2000 RPM, toate indicatoarele bordului, turometru, vitezometru, temperatura, benzina picau instantaneu in ZERO! Masurat tensiunea in functionare, rezultat 18V cc! Demontat alternator si surpriza neplacuta! Puntea trifazata de diode fabricata de francezi la cel mai execrabil mod! Adica pastilele de siliciu a diodelor, lipite direct pe radiarorul aferent! "Tehnologia" este "stripline"! Ca sa fiu mai explicit, pe radiatorul de cupru este lipita o pastila de siliciu dimensiuni 4X4 mm. grosimea acestei pastile nu depaseste 0,5 mm.! Conexiunea se realizeaza cu o lamela de cupru si ea lipita de partea cealalta a pastilei! O porcarie...sa va feriti de asemenea punti redresoare! Am cumparat punte si regulator electronic made England! Piese sanatoase! Puntea 90 Ron si regulatorul 45 Ron...manopera lipsa....doar munca mea!
  • hibis70

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2006 z19
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2008

  • Mesaj Privat
unde pot gasii diode alternator opel zafira 1.9 ctdi 2006 ,74kw...va rog ajutati-ma ...o idee.,o informatie
Skip ads

  • phyton

  • Mesaje scrise: 232
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
hibis70 a scris:unde pot gasii diode alternator opel zafira 1.9 ctdi 2006 ,74kw...va rog ajutati-ma ...o idee.,o informatie

Autoconsult OPEL ...magazinul este vis a vis de palatul culturii pe latura cu judecatoria sau parchetul! Undeva aproape de curba catre palatul telefoanelor! Vezi ca se intra pe un mic gang si prima la dreapta... la subsol! Bafta!
Si o schema electrica ..poate cea mai uzuala!



Din experienta va pot spune urmatoarele: O baterie buna trebuie sa aiba la borne tensiunea cuprinsa intre 12,4-12,8 V, In timpul pornirii, cand demarorul este in sarcina, tensiunea nu trebuie sa scada sub10 V! De la 900-1100 RPM, alternatorul intra in regim total de functioonare si tensiunea la borne trebuie sa fie cuprinsa intre 14,3 -14,8 V! Bobina rotorului are rezistenta specifica intre 5 si 9 Ohmi ! Bobimele statorului are intre 0,2 - 0, 4 Ohmi
  • adipapp

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Stai linistit ca la mine e a treia oara anu asta cind se duc diodele la DENSO asta. Cred ca o sa il schimb cu totu ca e o porcarie! Am inteles ca sunt trei producatori si ca asta e cel mai ieftn, sa vedem ca m-a disperat.

Nu am reusit sa gasesc puntea ci am luat diode separat! Oricum nu imi explic cauza. Consum in nici un caz, nici pozitiile nu erau aprinse nici aer nimic. Singura coincidenta e o accelerare mai violenta dar nu inteleg fenomenul!
  • Eltudor

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut baieti
se pare ca nu sant singurul care a patit-o. In urma cu doua luni am cumparat o baterie Varta de 56Ah.Totul bine si frumos pana astazi dimineata cand masina nu mai porneste ,nici macar becurile de la bord nu se aprindeau cum trebuie doar palpaiau.Trebuie sa spun ca nu am mai pornit masina( Oel Vectra C 1,8 benzina din 2003 )de o saptamana.
Mi-am luat un BOSCH S5 de 63Ah,la verificare mi-au spus cei de la Service Bosch ca nu am consumatori(pierdere de 0.01 dupa aprox 2 minute) si alternatorul incarca in parametrii normali(13.9).Mi-au sugerat sa las masina peste noapte sa vada daca nu apar consumatori. Se poate asa ceva ? Sa cada bateria noua dupa doua luni fara sa fie vreo defectiune sau consumatorii sa fie ca si o fantoma cand da cand nu?
  • bonytrombony

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2007

  • Mesaj Privat
aveti idee unde as putea gasii bucsele de cauciuc de la sistemu de prindere al alternatorului si tija aia de tensioneaza cureaua , pt un opel vectra 1.6 din 90
  • sirblue

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut! Se pare c-a venit vremea sa am si eu probleme, mi-a picat bateria peste seara, am schimbat-o cu o Varta Blue Dynamic 74Ah 680A, masina a pornit perfect insa e aprins indicatorul de baterie si nu-mi merge servodirectia. Am inteles ca servodirectia este electro-hidraulica si ca foloseste suficient curent, credeti ca in cazul meu s-au dus releul de tensiune si puntea de diode? Nu am apucat inca sa masor bateria la incarcare, i ncazul in care incarca sub parametrii ce alternator am eu pe masina ca sa stiu ce punte regulatoare de tensiune comand.
Masina este Opel Astra y17dt din 2002.
  • sirblue

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am patit acealsi lucru ca si tine, s-a descarcat bateria, am cumparat alta si am pus-o pe masina dar a ramas aprins indicatorul de baterie si nu mai merge servodirectiea, intrebarea mea ce tip de alternator are y17dt si unde este amplasat mai exact ca sa ma uit, poate scrie totusi pe el ce tip de alternator este.
PS: pentru ce-i din Bucuresti, zona Crangasi-Militari, va rog sa-mi recomandati un service une sa-mi rezolv problema.
Mersi anticipat.
  • simeontimplaru

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu cred ca trebuie sa-l schimbi.Alternatorul este amplasat la baza blocului motor in partea dreapta a masinii si ewte antrenat de curea iar ca sa-l demontezi de pe masina trebuie sa dai scutul mare jos.
  • tisi

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2005 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
alternatorul nu comunica cu calculatorul, masina nu incarca si nu stiu unde sa o duc pentru reparatii?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR