Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • turatii

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2005

  • Mesaj Privat
La mine se incalzeste destul de greu motorul. I-am facut un ecran grilei din capota (am lasat liber doar admisia de aer). Caldura baga dupa 3 minute, dar acul nu se misca deloc de acasa pana la serviciu (temperatura de afara sub 5 grade C), adica circa 8 km de Bucuresti. De abia dupa 20 km se incalzeste motorul complet (oricum nu sta la 90 grade, ci doar la 85).

Cred ca e clar: dieselul se incalzeste destul de greu fata de benzina. La alte masini (VW Polo 1,4 TDI de ex.) parca se incalzeste ceva mai repede decat la Opel.
Skip ads

  • nae

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Si eu, posesor de Opel Astra 1.7 DTI, am aceeasi "neplacere". Concluzia pe care eu pot sa o desprind din toate relatarile voastre pe acest subiect este ca nu e vorba de o problema tehnica, ci este o caracteristica generala, cu care trebuie sa ne obisnuim. Si eu am ecranat radiatoarele, dar in ideea ca la drum intins, in afara, curentul de aer foarte rece nu face decat sa inrautateasca situatia...
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Temperatura normala odata atinsa trebuie sa se mentina nu sa scada sub 80 grade, inseamna ca nu functioneaza termostatul sau lipseste.Motoarele sunt cu ardere interna si trebuie sa fie calde ca sa functioneze normal.De ce se recomanda incalzirea acestora treptata si dupa acea trecerea la regim de turatie ridicat?
-nae
-BOEING747 : verificati termostatul ca nu este normal sa se raceasca asa de mult la relanti.
  • BOEING747

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: ORADEA
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Maine o scot la un drum mai lung, afara din oras ca sa vad daca ramane constant la 87de grade.
Skip ads

  • Forbes

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: BUCALE
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Acum nu stiu cum e la diesel dar eu la benzina am observat ca se incalzeste mai greu, nu am stat cu ochii pe indicator dar vorbesc de cat de repede baga caldura.Adica merg cu ea cam5-10min pana sa inceapa sa bage aer caldut si inca vreo 5 pana sa bage mai cald.E adevarat ca apoi baga bine...Adica eu merg de ex de pe 13septembrie pana pe la arcul de triumf si abia atunci se incalzeste bine...ce stiu ca la Nova ,pe care inca o mai am, baga mult mai repede caldura....Oricum nu e fff suparator
  • foca montana

  • Mesaje scrise: 855
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca poniti masina si dati imediat drumul la caldura pe viteza mare nu are cum sa se incalzeasca la mersul in oras pt ca caloriferul functioneaza pe acelasi principiu ca si radiatorul si daca dai ventilatia pe vit mare acesta va raci apa pt ca in masina temp e aprox la fel cu cea de afara. Eu pornesc masina dimi si mai stau 1-2 minute ca sa isi faca mendrele si dupa ce plec dau drumul la ventilatie mai intai pe 1 si dupa ce se mai incalzeste dau pe 2.
Faza asta m-a enervat mereu cand oamenii (nevasta-mea) pornesc masina si dupa aceea dau drumul la ventilatie la max ca sa bage cald. Pai de unde?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
1 - la VW pe circuitul de racire se afla 3 bujii care ajuta la incalzirea mai rapida a apei.
2 - Daca termostatul e dus la relanti nu influenteaza sau are influenta foarte mica asupra sistemului de racire.
3 - La motoarele diesel se afla un add-heater (la vectra era standard, la astra optional cel putin o perioada) - care face caldura pe baza motorinei luate direct din circuitul de alimentare. Apoi cand apa ajunge la ~80 grade se opreste si se face caldura de la sistemul de racire.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
1.chiciuc te rog probeaza cu documentatie unde sunt cele 3 bujii sau de care motor este vorba la WV??
2.chiar si la relanti influenteza termostatul, pentru ca poate sa fiarba motorul daca e stricat.Circulatia lichidului de racire se face doar prin motor nu si prin radiator de ex. cand nu deschide termostatul.
3.se foloseste in conditiile in care este vorba de un motor cu, capacitate cilindrica mare si volum mare de incalzit sau optional pentru tarile cu temperaturi joase unde conectezi masina la o priza in garaj sa o pastreze calda.
Skip ads

  • Florin c

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Probleme similare am si eu la capitolul caldura... La minus 5 grade, se incalzeste destul de greu; dupa 15-20 minute acul nu se ridica deloc la 80 de grade, nu mai vorbesc de 90 dar, dar... caldura baga, nu foarte multa dar este cald. Am observat ca la un drum mai lung in afara localitatii scade temperatura destul de mult iar in localitati mai creste putin, dar nu sa te scoata afara din masina..... Practic, curentul de aer care intra la motor ,,loveste'' motorul in zona laterala, deci fiind expus la temperaturi coborate. La Astra F avea un plastic(din constructie) care obtura jumatate din grila frontala(pe interior) si era mai cald... Nu stiu cum sa fac.... La Astra G are asa ceva???!! Ar fi... O solutie trebuie sa fie...
  • BOEING747

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: ORADEA
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Am facut un drum mai lung afara din oras, intradevar sta apa pe la 80 si ceva incontinu, dupa ce se incalzeste bine de tot nu mai scade nici in relanti, totul este oki.....In concluzie , dupa parerile pe care ni le-am impartasit, sunt foarte dezamagit de faptul ca asa sunt ele proiectate, ca la masinile mai vechi pe care le aveam caldura aparea mult mai repede, baga mult mai fierbinte ( sa ajunga Supernova shi Loganul sa ne-o traga la capitolul caldura)...rusinica, rusinica
P.S. Prescurtarea de la Volkswagen este VW...nicidecum WV...no offence .
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
@zafira 2.0 automatic
Chiar trebuie sa argumentez tot ce spun ? si mai ales sa fiu explicit in exprimare ? Confused

1. implicit ma refeream la motoare diesel, http://vwforum.vwforum.ro/i...p?showtopic=1237;
2. implicit era vorba de incalzirea motorului si nu despre fierbere;
3. era vorba de acelasi motor x20dtl (care pe vectra are asa ceva si pe astra optional, sau cel putin in prima faza era fara), nu vad ce legatura are cu cilindreea sau volumul habitaclului.
  • rapiduletul

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Salut tuturor.Si eu am aceasta problema, dar am gasit o explicatie.Am fost pe la mai multi mecanici din service-uri mari, mecanici cu vechime in Opel,si toti au sustinut aceeasi banuiala a mea.Cert este ca am aflat urmatoarele:circuitul principal al instalatiei de racire este format din doua circuite iar temperatura optima de lucru a motorului este mai scazuta ca a altor modele."Cat timp motorul este rece, lichidul de racire circula doar prin chiulasa, blocul motor si caloriferul instalatiei de incalzire a habitaclului. Odata cu cresterea temperaturii lichidului, termostatul incepe sa deschida circuitul mare al lichidului de racire."-Manual de intretinere si reparatii auto Astra G 3/98>/Zafira 4/99> autor H.R.Etzold, pagina 205.Buun, de aici se explica de ce la bord nu se ridica acul dar in masina se simte caldura.Eu pot sa certific faptul ca la mine se incalzeste bine inauntru pana sa vad "activitate" la bord.Dar odata ce acul se ridica, nu mai coboara.Sta undeva aproape de 90 de grade.Am mai aflat, dar nu am fost atent, ca multi dintre voi probabil, ca vara electroventilatorul are o activitate aproape continua. Asta tot pentru ca temperatura de lucru a motorului este un pic mai scazuta. Eu, cel putin, am gasit ca fiind pertinente explicatiile si argumentele mecanicilor.
Skip ads

  • Florin Popescu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Cand nu ai probleme de genul acestora, esti ispitit sa crezi orice explicatie ca fiind una plauzibila! Atunci cand ai acea problema pe care o avem toti cei de aici, treci de aceste explicatii "pertinente" care nu te ajuta sa-ti rezolvi problema!Eu de ex am schimbat termostatul,ca era primul lucru la care te poti gandi cand ai problema aceasta,dar acelasi rezultat! Se incalzeste foarte greu. Mergi prin oras cu dintii clantanind,pana cand,in timp ce parchezi ca ai ajuns la serviciu, constati ca baga ceva caldut,nu cald,sau fierbinte! Eu sunt sigur ca aceasta este o problema specifica la Opel Astra,altfel nu-mi explic cum de atatia oameni, in acelasi timp au aceeasi problema! O sa ne luminam candva, care era buba,sau cum putem scapa de ea!
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
"rapiduletul" circuitul instalatiei de racire despre care ai aflat este similar la aproape toate autoturismele. (exceptie cele care au racire cu aer); si Dacia are un circuit mic (chiuloasa-bloc motor-calorifer) si circuit mare in care apare si radiatorul.dupa deschiderea termostatului. Dar explicatia data ,de ce apare caldura in interior si acul pe bord inca nu se ridica nu rezulta din ceea ce ai spus. Senzorul de temperatura a lichidului de racire este dispus la conducta de aspiratie a motorului (in spatele pompei de apa) deci temperatura se masoara inca din faza in care lichidul de racire parcurge circuitul mic.
Si eu am avut aceeasi problema ca si Florin Popescu, am schimbat si eu termostatul si...nimic.Pe distante scurte sub 10km nu prea am avut caldura si nici acul in bord nu ajungea la 90 de grade. Dupa un drum de 10-15km am verificat furtunul inferior de lichid de racire al radiatorului si am constat ca se racise bine de tot, iar dupa 3-4 minute de stat la relanti incepuse sa se simta caldut si abia atunci am observat ca se ridica si acul in bord. Am tras concluzia ca in mers se face o racire buna in radiator datorita curentului de aer ce-l strabate in timp ce la relanti racirea e mai redusa, schimbul de caldura cu exteriorul e mai redus.
Cred ca ai dreptate cu faptul ca motorul Opel functioneaza la o temperatura optima a lichidului de racire mai redusa de cat la alte modele iar faptul ca radiatorul asigura in mers o racire mai ridicata e un lucru bun mai ales pentru perioada de vara cand sunt temperaturi ridicate.Pentru iarna insa am procurat o husa pentru radiator reducand suprafata de radiator parcursa de curentul de aer, in mers si mi-am asigurat un confort termic in interior de care sunt multumit .
  • rapiduletul

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Cand nu ai probleme de genul acestora, esti ispitit sa crezi orice explicatie ca fiind una plauzibila!
De unde aceasta concluzie ??? Si eu am aceasta problema, dar am incercat sa gasesc o explicatie a "fenomenului", pentru ca rezolvarea o stiu,acopar radiatorul.Insa nu am dat atatia bani pe masina asta ca sa o "tratez" ca pe o Dacie. In sfarsit, probabil ca am inteles eu gresit argumentele primite, sau chiar explicatia era gresita, sau eu sunt bou.Imi cer scuze ca am indus in eroare prin mesajul meu ciudat, si va rog sa treceti peste el ca si cum nu ar exista. Din pacate nu mai pot sa-l sterg, pentru ca exista deja raspunsuri la el.
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
chiciuc :
ref 3 motorul care are capacitate cilindrica mai mare se incalzeste mai greu.Cu cat volumul de incalzit-caroseria, e mai mare, motorul are nevoie de ajutor pentru confortul pasagerilor si se ajuta cu acel add-heater(vezi cazul van-urilor)Ce nu cred tehnic si practic. Vreau sa aflu daca este corect ce susti cu cele 3 buji de incalzire apa.La ce model de VW?

ref 2 ai spus ca termostatul e dus = sa inteleg defect? Este f. posibil sa se intample ceea ca am descris.

ref 1 folosesc motor AFN VW 1,9 TDi si nu are nici o bujie de incalzire a apei ci add-heater sub scaunul drt. spate.

Nu sunt mecanic auto decat de hoby si fortat de faptul ca specia mecanic auto in RO este pe cale de disparitie...Vreu sa stiu ce face fierul condus de mine si nu sunt de acord ca la service sa nu vad ce-i face.
  • Florin c

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Schimbare uimitoare! Am tratat-o ca pe dacie(hm!), desi nu-mi convine... Am pus intre cele doua radiatoare o bucata de carton ceva mai mare decat un caiet studentesc pozitionata intre cele doua ventiloatoare, si efectul a fost imediat si destul de semnificativ as putea spune... A crescut temperatura mai mult decat era si a reusit sa ajunga aproape de 80 gr.c. Desi metoda este pur autohtona, daca imi este bine(cald) o folosesc. Wink Bafta!
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Si eu folosesc metoda cu cartonul la radiator si e eficienta. Se pare ca asta e o problema generala la Opel.
La mine in schimb, apare un fenomen pe care nu l-a prezentat nimeni, si nu stiu daca e normal sau e dus termostatul.

La drum lung, nu urca temperatura deloc peste portiunea albastra a indicatorului. Sta undeva pe la mijlocul portiunii albastre si vara si iarna(cca 60-70 grade zic eu) si nu simt acea caldura puternica, dar e placut totusi.Daca pun carton pe o suprafata de aprox 70% din radiator, situatia se schimba.Acul urca pe la 80 grade si sta acolo.

In oras,in afara faptului ca se incalzeste f.greu,daca traficul e criminal,temperatura oscileaza frecvent,urca peste 90 si apoi scade.Am urmarit fenomenul si am vazut ca electroventilatorul cupleaza. Am inteles ca temperatura trebuie sa ramana constanta,undeva aproape de 90 grade. Sa fie termostatul dus Question
Daca imi aduc eu bine aminte si la matiz-tico-dacia nova e la fel.
  • silverastra

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Eu am o astra 1.6 benzina din 2001 si am aceeasi problema cu indicatorul de temp.Practic in 20 de min nu se ridica deloc.Nevastamea are 1.7 dti tot din 2001 si practic cand merge prin oras acul la temperatura nu creste deloc.Eu m-am gandit,avand si comparatia diesel-benzina, ca e vorba de senzorul electronic care da impulsul la ceas.Probabil ca e mai putin sensibil la opel.Am masina de servici o bora 1.9 tdi si la ea temp urca normal, cam in 5 min de la pornirea la rece.
  • Forbes

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: BUCALE
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Daca ma apuc si ii pun carton la radiator pe cuvant ca ii schimb si emblema din fata din Opel in Dacie...ce pana mea.... Exclamation Razz
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR