Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
CVA a scris:Deci in acest caz cred ca ne-am cam lamurit.
Se incearca pe cat posibil cu rabdare si motorul rece deschiderea bujiilor cu mult degripant bun si un pic de forta pe cheie inante si inapoi.
Daca nu merge asa aplicam forta maxima pana se rupe bujia in chiuloasa (forfecare) dam gaura in ce a ramas usor usor pentru subtierea peretilor ramasi ai bujieie in dreptul filetului, tragem de peretii subtiri ramasi ai filetului stanga dreapta, ramane corpul bujiei in lacasul chioluasei dupa filet si pana in camera de ardere pe care-l scoatem prin extractie.

Altfel varianta a-2-a recomandata de service cu desfacerea chiuloasei, timp si bani sa tot fie.


Eu zic mai intii de a o rupe sa incercati alta metoda: spray wd40 apoi lasat o zi apoi incercat desfacerea cu motorul caldut (sau chiar cald dar dupa oprire lasat 15 min)
Bujii care nu se clinteau deloc,s-au desfacut apoi cu 50-60% din forta cu care am incercat initial.
Si instalatorii incalzesc tevile cu lampa de gaz cind le desfac,e singura metoda pt a le destepeni.
Skip ads

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Se foloseste metoda de incalzire in instalatii atunci cand se folosesc calti sau pasta verde pentru etansare. Temperatura(cateva sute de grade) face ca materialul de etansare sa se arda si sa fie mai facila desfacerea imbinarilor filetate.
In cazul nostru e vorba de o imbinare pe "uscat" intre o fonta de aluminiu si metal care au coeficienti de dilatare diferiti si din nefericire mai pot sa si oxideze.
Pentru a fi si mai explicit am dat un link mai sus al producatorul de bujii foarte folositor.
Tot de pe acolo f. interesant:http://www.beru.com/download/produkte/TI04_e.pdf


Apropo de lampa si incalzit teava de instalatori, eu cred ca e pe cale de disparitie metoda, pentru ca a cam disparut teava metalica si etansarea cu vopsea si calti. .... adica PP-R. P-P, PVC, Cu,....
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Aluminiul se dilata mai tare decit fierul,asta e destul de cunoscut;la fel si folosirea caldurii pt a desface diverse suruburi sau tevi,cu sau fara cilti
In rest,destul cu polemica,daca vreti sa le scoateti intregi e bine sa fiti cit mai documentati si fara prejudecati.Pt a va convinge desfaceti cu dinamometrica 2 la rece si 2 caldute .
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,082
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ieri am schimbat si eu bujiile. In RO nu au mai fost schimbate, am facut cu ea aproape 80k km. I-am dat cu wd40 cu vreo ora inainte de demontare, motorul era caldut. Au iesit fara probleme.
Nu a trebuit sa demontez decat teava de la turbo, fara acel plastic.
Pe filetul bujiilor am gasit o vaselina de culoare argintie, celor noi nu le-am pus niciun unguent, bazandu-ma pe vechea vaselina care a ramas pe filetul din chiulasa.

Ca o constatare proprie: bujiile Bosch ajung la acelasi grad de incalzire cu cele Beru la cca 2 secunde intarziere!
Skip ads

  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial! O sa le schimb si eu pe la mijlocul lui Septembrie. Va vine sa credeti ca nu gasesc bujii pt un Z19DTH in USA?! Se uita astia la mine ca la felu' paispe. Daca nu prea au Diesel-uri pe masini mici...
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Am citit acest tutorial de-a fir a par. Deci la inceput unul din cuvintele cheie erau "motor rece" catre final a reiesit ca un motor caldut nu e rau, dimpotriva.
Pare o observatie pertinenta. Coeficientul de dilatare termica liniara la otel este intre 10 si 13 e-6/C (la 20 grade), pe cind la aluminiu este pe la 23e-6/C

In concluzie, pe un motor cald gaura din chiuloasa ar trebui sa-si mareasca diametru mai mult decit otelul si de aici o usurinta la demontarea bujiei.

O sa fac si eu lucrarea asta, pe cont propriu pentru ca meseriasii din service-uri nu isi asuma mimic.

Multumesc pentru tutorial.
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Am schimbat azi toate bujiile, cu motorul rulat cam 30 minute in oras inainte de operatie. Bujiile au iesit fara probleme.
Surprinzator TOATE bujiile erau arse.
  • CristianM

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Credeti ca are cineva din RO (ma refer la service-uri) o scula ca asta? (dati pe video sa vedeti ce face)
Sansele de reusita a defcarerii bujiilor incandescente de tip "stilou" sunt de 99.9%

http://www.hubitools.com/pr...id=4&catid=13
Skip ads

  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Buna scula asta, dar nu cred ca o are vreun service de pe la noi. La cat sunt de zgarciti.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Aici ai dreptate... plus ca la noi prefera sa iti rupa bujia ca apoi sa aiba si ei de lucru si sa faca bani.... ca nu au nici macar seturi de scos bujiile rupte care nu costa mai mult de 500 euro/set pe care l-ar amortiza in maxim 5 masini. Oricine ar prefera sa dea 100 euro in loc de 3-400 ca sa aiba masina functionala iara...
  • juventino

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:Aici ai dreptate... plus ca la noi prefera sa iti rupa bujia ca apoi sa aiba si ei de lucru si sa faca bani.... ca nu au nici macar seturi de scos bujiile rupte care nu costa mai mult de 500 euro/set pe care l-ar amortiza in maxim 5 masini. Oricine ar prefera sa dea 100 euro in loc de 3-400 ca sa aiba masina functionala iara...


Miky, am citit toate cele 5 pagini ca sa aflu cum ai scos bujiile alea... Smile si nu ne-ai spus. Am si eu un opel Y20DTH cu o bujie rupta in chiuloasa (asa am cumparat-o) imi merge destul de bine in 3 chiar si iarna la minus 15 grade imi pornea la sfert. Dar as vrea sa o scot ca acum cand stiu ca exista o bujie rupta acolo nu mai pot dormi de grija modului in care o voi scoate.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ca metoda de scoatere a bujiei rupte in chiuloasa eu am folosit gaurirea. Am gaurit cu un burghiu de 8.5 parca (nu mai stiu exact) cu grija mare ca sa nu ajungi in filetul din chiuloasa... apoi cu un papagal incerci sa indoi spre axul bujiei peretele acesteia care are si zona de filet pe el in asa fel incat sa il scoti din filetul din chiuloasa... apoi incerci sa tragi in sus de zona indoita... daca nu reusesti si se rup bucati atunci rupi bucatelele apoi dai o gaura de 5 sau 6 nu mai stiu exact in bujia ramasa in locas si cu un tarod faci un filet in bujie in interior si in acel filet introduci un surub de care apoi cu o presa sau prin pargie incerci sa scoti bujia in sus pentru ca odata ce nu mai este blocata intre zona conica din varf si filet mai ramane doar calamina care o tine blocata si la mine a fost destula.... Very Happy
sper ca ai inteles explicatia... daca nu ma contactezi pe messenger si iti arat si niste poze...
Skip ads

  • dj28dnd

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
salut am schimbat si eu bujiile la un y 20 dth.masina 2001
am dat cu spray,s-au defacut usor 3 dintre ele ,dar a patra mai greu.
(cea de pe partea cu butoiasul de antigel sau prima pe stinga cum te uiti de la volan.)era plina de funingine,se desfacusa filetul si tot nu mergea scoasa decit prin desurubare.celalate 3 erau curate.
bujile erau toate bune le-am verificat cu becul.
imi poate da cineva un raspuns de ce acea bujie era neagra.
multumesc anticipat.
  • munteanu

  • Mesaje scrise: 298
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cum se pot verifica bujiile cu becul ?
  • dj28dnd

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
un bes de 12v cu doua fire(normal).pui un fir pe borna (+) si unul pe capatul bujiei (dupa ce scoti mufa de alimentare),daca se aprinde becul (face continuitate prin bujie),bujia este buna.daca nu se aprinde becul bujia este arsa.sper sa fie de ajutor
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
dj28dnd a scris:salut am schimbat si eu bujiile la un y 20 dth.masina 2001
am dat cu spray,s-au defacut usor 3 dintre ele ,dar a patra mai greu.
(cea de pe partea cu butoiasul de antigel sau prima pe stinga cum te uiti de la volan.)era plina de funingine,se desfacusa filetul si tot nu mergea scoasa decit prin desurubare.celalate 3 erau curate.
bujile erau toate bune le-am verificat cu becul.
imi poate da cineva un raspuns de ce acea bujie era neagra.
multumesc anticipat.


pentru ca nu a fost stransa cu cheia dinamometrica (adica suficient si nu prea tare) si nu a etansat bine pe con in chiuloasa si a patruns calamina din cilindru in interior. Sper ca ai curatat bine de tot canalul si ar fi fost bine cu un burgiu sa bagi pana in fund cu mana si sa il invarti putin sa se curete si conul... altfel vei avea mari probleme. Locasul il poti curata cu un smirghel rulat ca o tigare si inainte sa pornesti masina cu bujiile scoase sa dai odata la automat sa scoata mizeria afara (si cu mufa de la calculatorul de injectie scoasa)
  • dj28dnd

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:
dj28dnd a scris:salut am schimbat si eu bujiile la un y 20 dth.masina 2001
am dat cu spray,s-au defacut usor 3 dintre ele ,dar a patra mai greu.
(cea de pe partea cu butoiasul de antigel sau prima pe stinga cum te uiti de la volan.)era plina de funingine,se desfacusa filetul si tot nu mergea scoasa decit prin desurubare.celalate 3 erau curate.
bujile erau toate bune le-am verificat cu becul.
imi poate da cineva un raspuns de ce acea bujie era neagra.
multumesc anticipat.


pentru ca nu a fost stransa cu cheia dinamometrica (adica suficient si nu prea tare) si nu a etansat bine pe con in chiuloasa si a patruns calamina din cilindru in interior. Sper ca ai curatat bine de tot canalul si ar fi fost bine cu un burgiu sa bagi pana in fund cu mana si sa il invarti putin sa se curete si conul... altfel vei avea mari probleme. Locasul il poti curata cu un smirghel rulat ca o tigare si inainte sa pornesti masina cu bujiile scoase sa dai odata la automat sa scoata mizeria afara (si cu mufa de la calculatorul de injectie scoasa)

mersi frumos.ptr sfat.
  • keopsss

  • Mesaje scrise: 1,516
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Bun deci am citit si eu tot tutorialul,singurul lucru care nu l-am inteles este cu strangerea la loc,deci se strange pana cand da semne ca numai trebuie,sau trebuie stransa de 10 ori adica rotit cheia de 10 ori de exemplu.
Pun aceste intrebari fiindca vreau sa fac operatiunea si nu vreau sa am "surprize",la strangere...Fiindca am cumparat 4 bujii,vaselina de etrieri si degripant.
Cheile le am,singura chestie din cauza careia nu ma apuc este cea de strangere...Fiindca nu am inteles de cate ori se strange... Embarassed
Multumesc si astept sfaturi! Rolling Eyes
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@keopsss - mai citeste odata ce am scris eu mai sus si vei afla raspunsul la intrebarea ta... Valoarea momentului de strangere este trecuta pe cutia bujiei in general daca nu este parca intre 10-15Nm dar nu mai mult de 15. Deci iti trebuie cheie dinamometrica mica (interval de masurare intre 5-60Nm este parca)
  • keopsss

  • Mesaje scrise: 1,516
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru raspunsul prompt!Am citit ce ai spus,dar cheie dinamometrica nu prea am de unde face rost,chestia e ca din ce am inteles din cele spuse de tine,ar fi ca sa strangem bujia pana cand incepem sa simntim ca se ingreuneaza strangerea...
E bine ce am inteles?
Multumesc inca odata.
Si sper sa nu supar Embarassed cu intrebarile astea...dar sunt un perfectionist cand vine vorba de masina....sa fac totul exact cum este corect,fara greseli... Rolling Eyes
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR