- dr_dumi
- **
- 144 mesaje
- din 26 Jan 2006
- Bucuresti
dr_dumi
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2006
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- bufteadaniel
- **
- 66 mesaje
- din 22 Dec 2005
- Astra 2003 y20dth
- bacau
bufteadaniel
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: bacau
- Masina: Astra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2005
- Mesaj Privat
- pichu
- **
- 157 mesaje
- din 19 Nov 2005
- Bucuresti
pichu
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2005
- Mesaj Privat
in general moatoarele la masini...nu se spala...iei frumusel o carpa , un spray din ala degresatn , si incepi si freci...
eu am masina de 3 ani si am spalat motorul o singura data cu apa , cand aveam ceva dubii ca mai am " o rozatoare" sau ceva din cuibul ei pe la motor.. ;in rest..cu carpa spray degresant multa rabdare si cam atat (a..si un pic de pasiune ? )
eu am masina de 3 ani si am spalat motorul o singura data cu apa , cand aveam ceva dubii ca mai am " o rozatoare" sau ceva din cuibul ei pe la motor.. ;in rest..cu carpa spray degresant multa rabdare si cam atat (a..si un pic de pasiune ? )
- Maverick
- ****
- 1,186 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,186
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Maverick a scris:
De acord cu pichu. Carpa, spray degresant, rabdare si pasiune... E suficient
pichu a scris:cu carpa spray degresant multa rabdare si cam atat (a..si un pic de pasiune ?
De acord cu pichu. Carpa, spray degresant, rabdare si pasiune... E suficient
uneori da...e suficient...dar depinde de pretentiile fiecaruia...n-o sa inlocuiesti niciodata eficienta unui furtun cu presiune ...eu am spalat motorul acasa... o solutie degresanta si puternica, dar care sa nu afecteze caucioacele de la motor, apoi lasati cateva minute sa actioneze asupra mizeriei, si presiune cat cuprinde ...nu se intampla nimic negativ...doar sa nu intre apa la contactele mufelor sau delcou, ca se oxideaza in timp..dar si pt asta exista WD40
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Personal am spalat si sub presiune dar si usurel cu furtunul.
Conteaza mult sa ai un detergent bun care il aplici prin pulverizare. Recomand unul care de fapt este de aragaze, hote italian de la mama lui
SGRASSA&BRILLA produs de MADEL, vedeti pe madel.net si cum arata ca poate o sa-l gasiti intimplator. In Iasi este adus de moldways si de obicei il gasesc la piese auto linga salvare, ei vinzindu-l drept detergent motor. Si cam au dreptate in felul lor ca tare e bun. Nu contine soda caustica care ataca miinile nu mai vorbesc de cauciuc, vopsea sau plastic.
Spalatul se recomanda sa fie facut cu un motor caldut, nu fierbinte!
Plasticul si cauciucul sunt polimeri care si asa nu au viata lunga, nu o mai scurtati si voi prin diferente bruste de temperatura! In plus toate contactele electrice se bazeaza pe depuneri fine de aliaje care nu oxideaza usor dar prin apei, a tempearaturii si a diferentelor ei bruste, a curentului electric se formeaza oxizi care prezinta rezistenta de contact. Rezistenta de contact este dracu! Indicatii eronate a senzorilor, incalzirea contactelor, topirea mufelor si tot asa de se poate ajunge la flacara!
1.Eu mai intii protejez zonele sensibile: capac delco, bobina inductie....
Daca am timp nu-mi mai bat capul ca la sfirsit desfac tot, bag compresorul si usuc bine. Protejat neconditionat admisia si debitmetru ca apa te face falit in zona asta.
2.Decuplez bateria. De ce? Simplu: apa conduce electric, in plus daca ai rezistenta de contact pe undeva ea se transforma intr-o mica hidroliza, oxigen si hidrogen si vei avea o oxidare si mai mare a contactelor... Aveti grija sa aveti codul de la partea audio ca pe urma il cere.
3.Pulverizez detergent si cu pensoanele, unul cu coada lunga si unul mic functie de zone, frec bine.
4.Clatesc cu apa, tot dupa cum am chef la furtun sau presiune si daca mai am zone care o mai cer repet operatiunea.
5.Usuc totul bine cu compresorul, dar cu grija sa nu mut cu jetul ceva senzori.... sau sa bag stropi de apa pe unde nu trebuie...
6.Mai las sa se usuce natural putin si conectez bateria. La Opel atentie ca asa se mai face si reset de mentenanta.
Spalatul total il fac cind ii fac intretinerea de mentenanta, in rest mai mult cu cirpa.
La spalatorii nu va recomand, am vazut destule. La Fiat de exemplu computerul este sub capota si a intrat apa. L-am reparat la amarit si destul de ieftin ca oricum seful lui urma sa-l dea afara dupa ce a i-a stricat masina. La Opel Vectra este macar inauntru dar tot degeaba ca prostii de tinichigii au pus flacara oxi pe el. Macar directorul meu a scapat ieftin, fara piese inlocuite.
De fiecare data cind mai ajung in service, itp nu le vine sa creada ce bine arata indiferent cu care din masini ma duc!
Conteaza mult sa ai un detergent bun care il aplici prin pulverizare. Recomand unul care de fapt este de aragaze, hote italian de la mama lui
SGRASSA&BRILLA produs de MADEL, vedeti pe madel.net si cum arata ca poate o sa-l gasiti intimplator. In Iasi este adus de moldways si de obicei il gasesc la piese auto linga salvare, ei vinzindu-l drept detergent motor. Si cam au dreptate in felul lor ca tare e bun. Nu contine soda caustica care ataca miinile nu mai vorbesc de cauciuc, vopsea sau plastic.
Spalatul se recomanda sa fie facut cu un motor caldut, nu fierbinte!
Plasticul si cauciucul sunt polimeri care si asa nu au viata lunga, nu o mai scurtati si voi prin diferente bruste de temperatura! In plus toate contactele electrice se bazeaza pe depuneri fine de aliaje care nu oxideaza usor dar prin apei, a tempearaturii si a diferentelor ei bruste, a curentului electric se formeaza oxizi care prezinta rezistenta de contact. Rezistenta de contact este dracu! Indicatii eronate a senzorilor, incalzirea contactelor, topirea mufelor si tot asa de se poate ajunge la flacara!
1.Eu mai intii protejez zonele sensibile: capac delco, bobina inductie....
Daca am timp nu-mi mai bat capul ca la sfirsit desfac tot, bag compresorul si usuc bine. Protejat neconditionat admisia si debitmetru ca apa te face falit in zona asta.
2.Decuplez bateria. De ce? Simplu: apa conduce electric, in plus daca ai rezistenta de contact pe undeva ea se transforma intr-o mica hidroliza, oxigen si hidrogen si vei avea o oxidare si mai mare a contactelor... Aveti grija sa aveti codul de la partea audio ca pe urma il cere.
3.Pulverizez detergent si cu pensoanele, unul cu coada lunga si unul mic functie de zone, frec bine.
4.Clatesc cu apa, tot dupa cum am chef la furtun sau presiune si daca mai am zone care o mai cer repet operatiunea.
5.Usuc totul bine cu compresorul, dar cu grija sa nu mut cu jetul ceva senzori.... sau sa bag stropi de apa pe unde nu trebuie...
6.Mai las sa se usuce natural putin si conectez bateria. La Opel atentie ca asa se mai face si reset de mentenanta.
Spalatul total il fac cind ii fac intretinerea de mentenanta, in rest mai mult cu cirpa.
La spalatorii nu va recomand, am vazut destule. La Fiat de exemplu computerul este sub capota si a intrat apa. L-am reparat la amarit si destul de ieftin ca oricum seful lui urma sa-l dea afara dupa ce a i-a stricat masina. La Opel Vectra este macar inauntru dar tot degeaba ca prostii de tinichigii au pus flacara oxi pe el. Macar directorul meu a scapat ieftin, fara piese inlocuite.
De fiecare data cind mai ajung in service, itp nu le vine sa creada ce bine arata indiferent cu care din masini ma duc!
sorin ion
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Idea este de ce sa spalam motorul?
Numai ca arata bine si ai cu ce sa te lauzi?
Am doua secunde libere si va scriu chiar daca voi completa ulterior.
Pe un motor curat se poate vedea repede daca apar scurgeri de ulei, antigel etc...
Se pot inspecta conductele daca nu apar crapaturi, semne de oboseala... Nu trebuie asteptat sa crape de tot si sa ramineti in mijlocul cimpului fara lichid de racire.
La toate colturile, ranforsarile caroseriei se aduna praf care pe urma retine apa si favorizeaza aparitia ruginei
Conectorii care sunt plini de praf, noroi vor oxida mult mai repede si pe urma numai probleme....
Un radiator plin de praf, insecte decedate, frunze nu mai face treaba in parametri. Atentie sa nu fiti cu jetul prea aproape ca veti indoi lamelele care sunt din aluminiu.
Tampoanele/suportii motor/cutie daca sunt plini de mizerie nu vedeti starea lor, daca cauciucul este crapat....
Am sa mai scriu dar poate mai scrieti si voi....
Numai km fara probleme,
Dan
Numai ca arata bine si ai cu ce sa te lauzi?
Am doua secunde libere si va scriu chiar daca voi completa ulterior.
Pe un motor curat se poate vedea repede daca apar scurgeri de ulei, antigel etc...
Se pot inspecta conductele daca nu apar crapaturi, semne de oboseala... Nu trebuie asteptat sa crape de tot si sa ramineti in mijlocul cimpului fara lichid de racire.
La toate colturile, ranforsarile caroseriei se aduna praf care pe urma retine apa si favorizeaza aparitia ruginei
Conectorii care sunt plini de praf, noroi vor oxida mult mai repede si pe urma numai probleme....
Un radiator plin de praf, insecte decedate, frunze nu mai face treaba in parametri. Atentie sa nu fiti cu jetul prea aproape ca veti indoi lamelele care sunt din aluminiu.
Tampoanele/suportii motor/cutie daca sunt plini de mizerie nu vedeti starea lor, daca cauciucul este crapat....
Am sa mai scriu dar poate mai scrieti si voi....
Numai km fara probleme,
Dan
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am uitat sa va spun ce era mai important.
Inainte de a va apuca de spalat inspectati tot ce este furtun si colier.
Nu are sens sa bagati apa unde nu trebuie. Jetul este puternic si o fisura mica devine mare sau se rupe. Un colier slab inseamna un furtun plecat.
Verificati neaparat priza aer, filtru aer, debitmetru, totul sa fie perfect.
Protejati bine priza aer cu 2 pungi strinse bine. Daca au la spalatorie aer comprimat uscati bine si pe urma dati cheie.
Cascati bine ochii ca pe aia de la spalatorii cu 4 clase ii doare undeva de voi si masina voastra!
Inainte de a va apuca de spalat inspectati tot ce este furtun si colier.
Nu are sens sa bagati apa unde nu trebuie. Jetul este puternic si o fisura mica devine mare sau se rupe. Un colier slab inseamna un furtun plecat.
Verificati neaparat priza aer, filtru aer, debitmetru, totul sa fie perfect.
Protejati bine priza aer cu 2 pungi strinse bine. Daca au la spalatorie aer comprimat uscati bine si pe urma dati cheie.
Cascati bine ochii ca pe aia de la spalatorii cu 4 clase ii doare undeva de voi si masina voastra!
- Eddie
- ***
- 509 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Insignia 2011
- Bucuresti
Eddie
- Mesaje scrise: 509
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Eu l-am spalat(la spalatorie).
De ce sa n-am curaj, este alergic la umiditate!?
anuntul asta se adreseaza si celui de dedesubt.
Eu n-am intalnit nici macar o spalatorie cu apa calda
S-o incalzeasca cum? Ca apa le vine pe conducta, trece prin compresorul ala si atat. O exista la spalatoriile cu perii d'ale mari, unde eu nu ma duc never!
Ultima modificare facuta de love4cars la Mar 04 Jul, 2006 9:10 pm
De ce sa n-am curaj, este alergic la umiditate!?
anuntul asta se adreseaza si celui de dedesubt.
Eu n-am intalnit nici macar o spalatorie cu apa calda
S-o incalzeasca cum? Ca apa le vine pe conducta, trece prin compresorul ala si atat. O exista la spalatoriile cu perii d'ale mari, unde eu nu ma duc never!
Ultima modificare facuta de love4cars la Mar 04 Jul, 2006 9:10 pm
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Eddie
- ***
- 509 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Insignia 2011
- Bucuresti
Eddie
- Mesaje scrise: 509
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
love4cars a scris:....anuntul asta se adreseaza si celui de dedesubt.
Eu n-am intalnit nici macar o spalatorie cu apa calda
S-o incalzeasca cum? Ca apa le vine pe conducta, trece prin compresorul ala si atat. O exista la spalatoriile cu perii d'ale mari, unde eu nu ma duc never!
Eu n-am intalnit nici macar o spalatorie cu apa calda
S-o incalzeasca cum? Ca apa le vine pe conducta, trece prin compresorul ala si atat. O exista la spalatoriile cu perii d'ale mari, unde eu nu ma duc never!
apa este incalzita de acele compresoare...unele, mai performante fac si acest lucru ...se gasesc si in magazinele de specialitate, gen BRICO...dar costa
- Eddie
- ***
- 509 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Insignia 2011
- Bucuresti
Eddie
- Mesaje scrise: 509
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
Gata,nu am mai rezistat dupa ce am vazut un motor spalat de Zafira la intalnirea de duminica de la ,,Casa Alba'' la Zafira 2.0 automatic(Bogdan).
Am sunat la Di-Bas,am vorbit cu seful de service,m-am dus acolo si mi-au spalat motorul,a iesit ca nou !Vreau sa spun ca nu a acoperit nicio piesa...
M-a costat 150.000 de lei,de 2 ori decat la spalatoria la care imi spal eu masina,dar a meritat,macar m-am gandit ca nu raman in drum cu
Oricum,cred ca operatia asta se poate face oriunde,fara riscuri prea mari...
Am sunat la Di-Bas,am vorbit cu seful de service,m-am dus acolo si mi-au spalat motorul,a iesit ca nou !Vreau sa spun ca nu a acoperit nicio piesa...
M-a costat 150.000 de lei,de 2 ori decat la spalatoria la care imi spal eu masina,dar a meritat,macar m-am gandit ca nu raman in drum cu
Oricum,cred ca operatia asta se poate face oriunde,fara riscuri prea mari...
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat