Dorin_BC
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2009
- Mesaj Privat
MAF. scos mufa, pus contact PIN 2(B+) si sasiu valoare minima 11V, la mine 12, 20V
PIN4(ECU) si sasiu valori intre 4,8 - 5,2V la mine 4,93V
PIN5 cu aparatul reglat pe 20V DC, cu acceleratia la jumatate am avut 5,1V dar o singura data dupa nu am mai reusit, era doar 0
PIN5 si sasiu cel putin 500 Kom, la mine cu aparatul reglat pe 2000 Ohm am avut 10,2. Acum imi dau seama ca trebuia pus pe o valoare mai mare
Pe MAF am masurat, motorul fiind cald, la fel si debitmetrul, intre PIN1 si PIN3 1.333 Ohm cu aparatul reglat la 2000 Ohm
EGR. la fel, scos mufa, pus contact PIN1 si PIN5 valoare 12V (baterie), la mine a scos cam putin 7,08V
PIN2 si PIN3 valoare 4,5 -5,2V, la mine 4,89V
Partea "Conectam valva, pornim motor si cind este la temperatura de lucru masuram. La ralanti pin 1 si 5 sa fie 0V si daca acceleram creste pina la 5V aprox. Masuram intre pin 4 si sasiu (nu masa pin 1) , la ralanti min. 1.1V si daca acceleram creste pina la 3V" nu o inteleg. Odata ce e pusa mufa pe EGR, cum pot masura, ea fiind in lacasul ei. Poate pun intrebari copilaresti, dar nu ma pricep, deci nu stiu.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dorin_BC
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2009
- Mesaj Privat
Dorin_BC
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2009
- Mesaj Privat
Dorin_BC
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2009
- Mesaj Privat
Dupa ce le-a sters si ia dat ECU-ului valoarea de 900-950 la relantiu, acesta nu cobora, de aici deducand mecanicul ca trebuie schimbat motorasul de relantiu.Acum caut pe cineva cu X10XE sau X12XE sa iau motorasul si sa vad daca asta e vinovatul
Dorin_BC
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2009
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,093 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,093
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
PS Vezi ca exista spray special debitmetre de la CRC. E bun si alcoolul dar spray-ul pare mai sigur. Dupa curatare trebuie vazut exact ce debit iti masoara MAF. Numai cu laptopul ca nu faci nimic altfel. Persoana care zici ca a incercat sa te ajute, banuiesc ca ti-a spus acelasi lucru. Apropo, eu nu m-am prins de cine spui ca te-a ajutat.
LE Da, mea culpa, am relut tot topicul de la inceput si acuma am vazut. Din pacate sau din fericire, Dan face ce poate de la foarte mare distanta. Stim ca este sufletist. Problema ta trebuie rezolvata la Bacau ca pute de specialisti dar sunt prea fudui. Si-au deschis ateliere printre blocuri si te trateaza ca la medic cu programare si preturi cat China. Doar au lucrat unii pe la Opel si sunt rari acuma vezi Doamne!
Dorin_BC
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2009
- Mesaj Privat
Dorin_BC
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2009
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Dorin_BC
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1999 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2009
- Mesaj Privat

Ieri, gandindu-ma la ce a zis ultimul "specialist", adica la senzorul clapeta,am umblat la el. L-am demontat, intors invers acelor de ceasornic pana face click (conform unui post de pe forum). La mine nu a facut nici un click, in fine; il montez dar fara suruburi si ii spun prietenului meu sa ii dea o cheie asa. Surpriza, masina se tura galopand pe la vreo 3000 RPM. Ce fac, misc senzorul in alta pozitie ( are un mic joc daca nu strangi suruburile) si da alta cheie. Supriza din nou, acum statea la 500 RPM. Dupa mai multe pozitii si chei, motorul acum sta la 900 RPM cu foarte mici fluctuatii pe care le banuiesc din alta parte. Concluzia, dupa ce am curatat corpul clapeta, senzorul trebuia montat intr-o anumite pozitie dar nu data de pozitie-catari-locase ci de turatia directa a motorului, adica il pui in asa fel incat sa ai valoarea buna la relanti.
A doua problema pe care o aveam era treaba cu check-ul aprins in bord la turatii mari cu trepte superioare (este un video pe la inceputul postului). Ce ma gandesc, sa scot mufa debitmetru si sa merg asa. Am mai incercat treaba asta dar facand asta, murea motorul, de aici deducand ca debitmetrul este "bun". Am tinut-o ca la dacie din acceleratie si am plecat la drum. Mergand cu ea am observat cum masina tragea cam cu cel putin 25% mai bine si........exact, nu se mai aprindea check-ul in bord. 😉
So, micul meu cosmar s-a incheiat. Caut acum sa cumpar debitmetru si pace. Va salut si multumesc acolo unde este cazul
Auras77
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2015
- Mesaj Privat