Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • cristiv

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Revin cu vechea poveste ca nu se mai simte turbina.Acum cateva luni se simtea acel "zvac" chiar si in viteza a 3-a, nu mai vorbesc de 1-a si a 2-a cand ma lipea de scaun.Intre-timp a devenit insesisabil, numai dimineata cu motorul rece mai apare in primele 2 viteze Sad
Am fost pe la union motors (new kopel), bine cu alta problema, cea cu martorul de airbag aprins care s-a rezolvat.
Am facut o comanda de "lipsa putere", am vorbit cu toti mecanicii inclusiv seful de service pe care il si cunosc... in speranta ca se verifica furtune turbina, tija, valva si ce mai e pe-acolo.. Ei imi schibma filtrele de aer si motorina, erau cam negre intr-adevar. Plec in proba cu seful si lui i se pare ca masina "are viata", merge. Bine, ea saraca trage, nu se plafoneaza la o anumita viteza, ajunge fara probleme la 190 dar nu se mai simte smucitura specifica pornirii turbinei, nu mai are demarajul di'nainte. Sad
Le explic eu ce vreau ei nimic.. imi spun ca daca era ceva in neregula cu furtunele sau altceva se aprindea martor de bord sau aveam erori pe tester, ori la mine nu aparea nimic.

Acum intrebare, sunt eu paranoic? Chiar avertizeaza ceva cand nu functioneaza turbina la capacitatea ei?
mersic daca ati avut rabdare sa cititi si nu v-am plictisit... prea tare Wink
Skip ads

  • manfred

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1998 X25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2006

  • Mesaj Privat
La Omega B n-am auzit sa avertizeze asa ceva.
In alta ordine de idei imi poti spune cum ai rezolvat cu martorul de aibag...si cat a costat?
  • cristiv

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Martorul de airbag se aprindea pt ca aveam o mufa cu rezistenta mare sub saunul din dreapta.. il mai stinsesem tot la ei de 2 ori si de data asta am verificat mufele de la toate 4 airbag-urile si la cea cu probleme a scos-o de tot si firele le-a lipit direct.
Daca nu mai sunt probleme pe urma se sterg erorile cu testerul si se stinge si becul. Testarea si stergerea a costat acolo 61ron. Bine ca n-am platit de fiecare data cand l-am stins. Concluzia e ca daca tot mergeti sa stingeti becul pe tester sa cautati si cauza, sa nu va treziti ca dupa 2 zile se aprinde iar.
Mi-a aratat acolo pt fiecare airbag in parte, rezistenta la mufe de maxim 3ohm si pt firele legate direct 2,1, ceva de genul asta. Becul se aprinde cand creste mult aceasta valoare sau bineinteles cand se intampla ceva cu airbag-ul.
Sper ca nu sunt prea departe de adevar.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Vinovat de pierdere de putere este debitmetru. Asta fara sa apara check engine in bord.
Ai incercat sa reverifici, sa schimbi eventual cu un altul??? Rolling Eyes
Skip ads

  • cristiv

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2006

  • Mesaj Privat
sa schimb cu altul n-am incercat, nici sa merg cu mufa scoasa...
a fost decat verificat pe tester unde "cica" apareau valorile normale pt debitmetru Sad
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Am mai auzit de altii care au mers sa faca o diagnosticare si a reiesit ca tre sa schimbe toata masina. Eu zic k macar sa o faci tu:baga motorina buna, scoate mufa de la debitmetru si verifica daca merge mai bine sau muuult mai prost. Sau, cea mai buna proba, ia unul nou pentru proba (eventual de la un prieten ceva) si verifica asa.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu iti mai recomand si o desfundare de injectoare, la mine a fost debitmetrul, am curatat si injectoarele si acu se simte cum pleaca. Solutia de curatat a fost Winn's pentru diesel pusa la 25 l de motorina si forja cu schimbat la 3500-4000 vreo 100km si gata.
  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Exact aceleasi simptome ca la cristiv le am si eu la o Astra G , y 20 dth , 2001, nu-i dau de capat de ceva timp. La rece dimineata se simte ceva zvacul la 1 si a 2 dar dupa ce se incalzeste nu se mai simte se tureaza si lucreaza ca un diesel simplu. Am probat zilele astea un VW passat berlina din 2004 scuzati-ma dar mi-am adus aminte cum mergea masina mea cand am luat-o ! cand apesi pedala de acceleratie simti cum raspunde imediat si se infinge instantaneu . La 140 km/h am bagat a 6 a nu va mai spun, ca va imbolnavesc cum se aude motorul si cum se accelereaza in continuare. La a mea cand apas acceleratia raspunde mai greu se aude ca un huruit parca lipseste ceva : aer , carburant ,trece 1-2 sec si cat de cat prinde viata dar se tureaza prea mult. La acceleratie se intampla ceva de nu mai raspunde ca inainte si am verificat la tester debitmetru , presiunea de supralimentare a turbinei , vaccumul toate in regula. EGR i-am curatat tija si cu el scos am tras pe furtun aer cu gura ( cam m-am fortat un pic ca sa o deplasez) s-a misca tija dar nu sunt convins ca si vaccumul pompei ar putea sa o miste. EGR meu este pneumatic si deasupra inauntru la membrana este cam imbacsita cu negreala (nu prea vad cum s-ar curata inauntru fara sa o strici) Ma gandesc ca din cauza mizeriei de la membrana sa lucreze mai greu si sa nu deschida complet la acceleratie patrunderea gazele recirculate spre admisie? Cum as putea verifica EGR daca lucreaza normal?
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Laughing N-ati vrea sa stiti cum se simte diesel-ul de 2.0 fara turbo... Deabia prinde 100Kmph, deci nu asta e problema...

Teste de turbo :

1) In 2 oameni, unu la volan si unu tine apasat pe furtunul de admisie de aer (dupa turbo bine inteles). Cel de la volan accelereaza, si celalalt trebuie sa simta cum se intareste furtunul.

2) Test de vacuum (comanda la Turbo este un Solenoid cu vacuum). Desfaceti orice conducta de vacuum si trageti aer pe ea si puneti limba si vedeti daca "tine" vacuum-ul. Daca da, este OK, daca nu, "instalatia" de vacuum scapa aer pe undeva si normal, tot ce e comandat prin vacuum merge mai prost (inclusiv turbo).

3) Desfaceti conducta de aer (1 colier) dintre filtru de aer si turbo, si bagati 2 degete in turbina (CU MOTORUL OPRIT BINE INTELES !!! Mr. Green) si invartiti de ea, trebuie sa se invarta f usor. De asemenea incercati sa simtiti jocul din lagare, sa nu fie foarte mare)

4) Trebuia sa va cronometrati inainte, cand mergea "bine" cat face masina pana la 100Kmph. Si eu cand credeam ca merge mai prost masina, faceam iar un test si imi dadea fix acelasi rezultat de fiecare data, si ma potoleam. "Senzatia" de zvac poate fi inselatoare, chiar si in functie de ce incaltaminte porti cand conduci. Eu mereu cand port ceva cu talpa mai tare am impresia ca masina merge mai bine (dar de fapt nu simt eu la fel presiunea pedalei de acceleratie in picior si apas mai tare..). De asemenea senzatia de "zvac" intr-un logan 1.4 este foarte foarte foarte slaba in comparatie cu vectra, dar la intrecere loganul ma intrece.
  • Iedutz

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
poate sa imi spuna si mie cineva unde se gaseste valva EGR si debimetru la motorul 1.7 TD de isuzu? cam m-am tot uitat dar n-am reusit sa le identific.
si la mine nu se mai simte turbina deloc. dupa o perioada in care nu mai avea putere deloc, si dupa ce i-am pus niste aditiv de curatat in motorina si am mai forjat-o oleaca, acum parca si-a revenit, insa turbina nu se simte deloc deloc.

o sa verific maine furtunele de aer sa nu fie ceva crapat, conform instructiunilor de mai sus (multumiri). insa debimetrul si EGr chiar nu stiu pe unde sunt

merci
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Debitmetrul este pe furtunul [ daca pot sa-i spun asa ] ce iese din filtrul de aer , este in forma de T si are o cupla cu cabluri ce intra in el , demontarea valvei EGR este descrisa foarte bine cu imagini de ZILDAN , intra aici si ai sa te lamuresti https://www.clubopel.com/vie...;highlight=zildan
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Debitmetrul ai sa-l gasesti f usor. Dupa carcasa filtrului de aer ai sa vezi o mufa infipta in conducta aia mare de aer care iese din carcasa . ALA E. Cu egr-ul e oleca mai greutz. ia uite aici si ai sa vezi exact care e https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7456
Skip ads

  • Iedutz

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
merci pt promtitudine.


tocmai am coborat la masina dupa ce am citit mesajul

insa la mine nu arata la fel ca in prima imagine (restul cica nu mai sunt).

sunt mai multe versiuni de motoare isuzu 1.7td? a mea e din 94.

la mine dupa filtru este un simplu furtunas la capacul de la culbutori (in zona de cauciuc de dupa filtru, apoi totul e plastic pana in turbina) si atat. nici un cablu nimic. direct la turbina.

maine pe lumina naturala am sa fac niste poze si sa vezi si voi, poate sunt eu chior.

si y 17dt asta e tot una cu tc4ee1? sau care e shmenul?

merci frumos inca odata
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
scuze dar nu am stiut ce motor ai frate, trece-l si tu in semnatura sa stim per ce vorbim.
  • Iedutz

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
sorry si eu ... aveam trecut la masina mea ... trebuia sa fiu mai explicit.

acum, cine ma mai ajuta?
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Pai...pe 94 an de fabricatie poate ma insel insa ai 17TD motor , si am impresia ca ala nici nu are turbina Neutral
Detaliile date de mine erau pt Y17TD....tu nu ai debitmetru sigur si valva EGR nush daca o ai nici pe aia.
  • Iedutz

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
turbina este, celalalte modele de diesel nu au. sunt facute de opel. asta e de isuzu. si am mai sapat si m-am prins si eu de diferentza intre motoare: y17dt si tc4ee1. amandoua sunt 17turbo de isuzu, insa unul mai vechi, unul mai nou Sad

insa pe mine si ma ajuta acum? ca din cate vad pe forum, majoritatea au modele mai noi de 96 Sad

si asa tind si eu sa vad ca nu este nici una nici alta ... si atunci de ce nu mai simt eu turbina deloc?

merci oricum pt ajutor
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
1.7TD este de fapt X17DTL motor Opel turbo simplu....
1.7TDS este TC4EE1 motorul turbo de Isuzu...
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
stie cineva daca exista vreo legatura intre debitmetru si turbina? sau intre puterea motorului si injectoare.... va zic si de ce: am fost la Dibas pt o diagnosticare motor(nu trage prea bine) . A masurat omu` toate cele de acolo si a zis ca parametrii sunt OK, dar ca o cauza ar putea fi injectoarele infundate.Mi-a spus sa incerc si cu alt debitmetru cu toate ca valorile erau OK. asa ca...nu prea stiu ce sa fac. de cumparat alt debitmetru nu m-as baga fara sa stiu sigur ca el e de vina, cat despre curatatul de injectoare s-ar putea sa nu fie din cauza asta si ma tem sa nu fac vreo prostie curatandu-le fara sens.... ASTRA G 1.7 DT
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
daca nu e debitmetrul si nici egr ul al 3-lea ar fi senzorul de presiune, stiu ca unul este pe galeria de la egr daca mai este vreunul ar trebui sa fie si pentru turbosuflanta
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR