Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • Andrei NRG

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Va salut este primul meu post pe acest forum nu cunosc pe nimeni nu stiu la cine sa apelez dar sper sa primesc niste sfaturi de la cei ce sunt mai vechi pe forum si au sau au avut experiente cu opel vectra.Am un vectra 1.6 16v 2001 si am o problema cu racirea in sensul ca ventilatorul nu porneste sub nici o forma...temp. la motor urca fregvent peste 100 de grade mai ales in oras la drum lung sta stabila la 90 dar in oras e jale ..nu mai pot circula cu ea calez motorul sau ard garnitura de chiuloasa ce sa ma fac ce ar putea fi si ce costuri ar fi pentru a rezolva treaba .Nu stiu cum functioneaza ventilatorul da din cate am mai auzit stiu ca functioneaza pe viteze nu stiu cum pe 3 viteze si no..dar am observat ceva am riscat adica intamplator s-a intamplat ca nu aveam ce face intr-o zi in oras a pornit pana la urma dar temp. la motor arata 100+ grade era acul pe rosu am oprit masina unde aveam acces eram intr-o zona agolomerata nu avem unde sa opresc si deasta am ajuns in situatia asta..dar pana la urma am gasit loc am oprit auzeam un mic zgomot am deschis capota si ce sa vezi ventilatorul mergea..si invartea chiar furios sa zic asa.Am zis ce bine ca s-a revenit si asa... da de unde cand am pornit iara din nou dupa 1 km temp 100+ am oprit masina nu si motorul am deschis capota ventalatorul nu mergea merg iara la volan ma uit la temp deja intrase din nou pe rosu moment in care pleaca ventilatorul iar acul cade repede pana pe la 95-97 de grade dupa care se opreste ventilatorul.NU stiu ce ar putea fi oricum ceva nu e bine porneste prea tarziu ventilatorul si in ritmul asta omor motorul deci cine ma poate ajuta cu un sfat o sa-l primesc cu bucurie.Numai bine FZO Smile
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salutare si bine ai venit pe acest forum. Sper sa te ajute. Este ceva normal, la acest tip de motor termostatul ''deschide'' mai tarziu. Acul indicator insa nu ar trebui sa ajunga in zona rosie, poate ai si acul decalibrat. Daca in vas nu se aude agentul de racire ca ''fierbe'' este bine. Ia legatura cu membrii comunitatii din Brasov, mergi la intalnirile comunitatii si cu siguranta o sa primesti ajutor daca esti consegvent.

  • Andrei NRG

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2012

  • Mesaj Privat
aha ms ksper e de ajutor ce mi-ai spus adevarul e ca nu m-am uitat cum se comporta lichidul de racire in vas ..nu mi-a trecut prin cap o sa ma uit si in vas cand o mai trece de 100.Si inca ceva nu e vb ca termostatul deschide la 100 de grade ala nu are treaba deschide bine asta se poate vedea cand e motorul rece dupa primi 5-6 km pana se incalzeste motorul si odata cu el si lichidul pt prima oara cand ajunge la 90-92 de grade atunci deschide pt a lua lichidul rece din radiator efectul se vede clar scade acul pe la 80 de grade cand deschide prima oara ...deci el deschide bine problema vine dupa ce deschide de cateva ori si se incalzeste si apa in radiator si nu merg la drum lung cu viteza sa-l raceasca curentu de aer atunci vine problema ca degeaba deschide termostatul sa ia ce e rece in radiator daca si radiatorul sta sa fiarba ca nu porneste ventialtorul la timp..uite si o poza sa vedeti pe la ce temp merg eu cu masina prin oras... in treapta 1 2 si 3 nu scade sub 100 ca nu am viteza suficienta sa racesc radiatorul in mers daca apuc sa dau 4 si merg 1 min cu 60-65 pe la 2000 de ture incepe sa revina acul la 90 dar dupaia la primu semafor sau oprire de peste 1 min iara 100+ uite si o poza sa vedeti la ce temp. lucreaza mororul in oras ...si aici inca nu pornise ventilatorul eu unu zic ca un motor nu poate lucra normal la 110 sau 115 grade sau pe unde o fi acul pe rosu..iti dai seama ca se dilata pistoanele la maxim poate mai dau in altele crapa chiuloasa sau ceva ard garnitura de chiuloasa..si doar asa zilele astea aveam un drum la bucuresti si trebuia sa merg pe valea prahovei si sti ce cozi de km intregi se fac acolo cu viteza maxima de 20 la ora mers numai 1 si 2 cred ca omoram motoru sigur se suda inauntru Sad asa ca daca are cineva o ideie de ce nu imi porneste ventilatorul normal si daca pot verifica eu ceva fara s-o duc la sacali in service va rog sa-mi spuneti.Bafta
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Fa o diagnoza si vezi cat ''spune'' softul de diagnoza ca ai in parametri. Tine softul conectat la masina de dimineata, la prima pornire si stai pana cand deschide prima oara termostatul(aproximativ 26minute). Vezi ce valoare a agentului de racire ai pe soft in momentul cand deschide termostatul si implicit porneste ventilatorul. Compara valoarea data cu ceea ce iti indica acul din bord. Trebuie sa corespunda valorile.
Mergi la motor si te uiti la vasul de lichid. Nu desfaci busonul vasului , doar te uit sa vezi daca ''fierbe'' sau nu.
Din poza acul urca prea mult. Daca valorile nu corespund, inseamana ca acul nu este calibrat bine(s-a mai imblat la el)
Skip ads

  • pierceboy2002

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salut

Si eu am exact aceeasi problema, acul urca pana la capat de cursa si ventilatorul nu porneste.
Este ciudat deoarece in unele cazuri porneste chiar daca stau pe loc (poneste exact la 105 si se opreste la 96)
Am observat ca problema aceasta cu nepornitul ventilatorului si supraincalzirea motorului apare atunci cand pornesc clima.
Daca pornesc clima, poneste si ventilatorul din fata radiatorului si cel din spatele radiatorului, dar temperatura totusi urca pana la maxim.

Daca opresc clima nu se modifica nimic, dar daca opresc motorul de tot scot cheia, iar dupa aceea pornesc din nou, totul revine la normal, iar ventilatorul (atat cel din fata radiatorului cat si cel din spate, ponesc la 105 si se opresc la 96)

Am verificat sigurante, toate sunt OK, releele nu stiu cum sa la verific, iar pe testere (AutoCom) nu da nici o eroare.

Ne poate ajuta cineva cu un sfat ?
  • AAndy22

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2009

  • Mesaj Privat
problema asta o am si eu, iar problema cred ca este de la presiunea din instalatie ( https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=103668 ). La masina mea cand acul indica valori mari, am presiune mare in instalatie, iar nivelul lichidului de racire scade foarte mult.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR