Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • nitzupower

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2011

  • Mesaj Privat
l am pornit si dupa o ora si la fel face..
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ia vezi cu un aparat de masura ce se intampla la concret. E posibil ca alternatorul tau sa nu mai incarce suficient.

Hai si cu ceva info despre cat de repede da caldura in masina ta dupa modificari, in cat timp urca acul la 70grade C in oras, etc...
  • nitzupower

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2011

  • Mesaj Privat
pai acum nu ii mai dau drumul ca imi e frica sa nu pateasca ceva:))
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Masoara tensiunea de incarcare , dar din ce spui tu foarte posibil sa ai probleme cu incarcarea bateriei .
Skip ads

  • nitzupower

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2011

  • Mesaj Privat
adica intr un cuvant nu mai incarca alternatorul? dar problema apare numai cand pornesc incalzirea auxiliara si cu toti ceilalti consumatori opriti. in schimb daca pornesc toti ceilalti consumatori inclusiv incalzire in scaune si opresc incalzirea auxiliara nu se mai intampla asa. este posibil sa nu mai mearga releul si sa dea impuls doar pe o bujie sau sa se fi ars o bujie si din cauza asta sa faca asa? ma gandesc ca daca da impuls alternativ cand pe o bujie cand pe cealalta iar daca una din ele nu mai primeste curent atunci sa licare intensitatea luminii. totusi o sa masor incarcarea pe baterie apoi revin cu detalii.
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Este prima iarnã pe care o fac cu opel diesel (astra G 1,7cdti) și este jale. La o temperaturã de -15C apa nu a ajuns la 85C nici dupã 50Km. Așa sunt concepute mașinile aste? Se poate face ceva pt. a îmbunãtãți situația?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Se poate verifica/schimba termostatul sau cu bani mai multi se monteaza o incalzire auxiliara(webasto) care merita banii si ai caldura de la primele 2 sec. cand pleci.Pretul la o instalatie de incalzire la dez. a ajuns la 500ron si merita fiecare leut,pentru ca e confort,uzuri mai mici,consum mai mic deci se si amortizeaza.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Sambata datorita temp ridicate 0-1 grad am avut ocazia sa cablez instalatia de incalzire,tras toate firele si in bord si la motor, montat pe furtun ”termoplonjonul”.
Deoarece am vrut ca instalatia electrica sa fie ca la carte, folosind cabluri, lite si banda de izolat folosita in industria de harnasamente auto mi-a luat mult timp asa ca sambata aceasta cel mai probabil o sa gat de montat cutiuta cu relee si circuitul de comanda iar apoi sa ii pot da drumul la instalatie ca se va lasa frigu.

Skip ads

  • iulian_prd

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1999 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am revenit cu detalii despre temperatura motorului pe timp de iarna.
Dupa cum spuneam intr-un post anterior, la temperaturi scazute, nu se ridica acul peste 70 grade decat daca o fortam.
Dupa cateva cautari pe net am descoperit ca aveam montat termostatul invers.
M-am gandit ca asta ar fi problema si ca, inainte de a schimba termostatul, sa fac un drum mai lung sa vad cum se comporta.
Am plecat duminica la Otopeni. Din Galati pana la iesire din Braila spre Buzau, cam 30 km, nu a trecut de aprox 75 grade. Am oprit si am pus un carton peste cam jumate din radiator. La fel, nu trecea de 75 grade. Am oprit la Buzau si am intors cartonul pe latime, am acoperit cam 75% din radiator (au mai ramas cele doua mici din scanda neacoperite). La fel, 75 grade.
Deci la un drum in exterior de 500 km in care am mers in medie cu 100 km/h, apa nici macar nu s-a apropiat de 80 grade.
In consecinta, am schimbat astazi termostatul cu unul nou, marca Wahler (care, din cate am inteles, este echipara originala), 40 lei, pe care l-am schimbat singur in 5 min.
Am facut cam 15-20 km prin oras si aveam peste 85 grade, dupa o fugareala a ajuns si la 90, cu termostatul vechi, in oras nici nu se misca acul pe cadran. Se vede o diferenta foarte mare.
Sper sa se vada si in consum, fiind mai cald motorul.
Dupa primul drum in exterior revin cu marturii, care ar trebui sa fie OK.

Toate bune.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
sigur o sa fie ok!
  • Adisoru007

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2012

  • Mesaj Privat
As vrea sa stiu daca este o problema generala sau doar eu ma confrunt cu asa ceva....de ce nu imi baga caldura daca sunt oprit/stationat dar cu motorul pornit chiar daca pana atunci a bagat caldura la astra 1,7 din 2000...
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut
Am gatat de montat tot si au inceput si testele.
Astept sa vina frigul sa vad cum se incalzeste.

In prima poza este consumul incalzitorului-cam mare
In a doua poza este consumul masurat pe baterie doar cu incalzitorul pornit ,pozitie,ventilatie tr 2 si CD player.
Sper ca alternatorul sa isi faca treaba sa nu il omor,este cel de 100A


Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@adrian terinte
Cate bujii ai activat din cele 4 ?

@All
Eu unul sunt curios cati amperi incarca alternatorul la turatie de relanti. Citisem undeva de niste alternatoare special construite pentru masini care stau mult la relanti si care in acest timp au porniti consumatori mari, asa cum sunt masinile de politie care au montate luminile alea cu care lumineaza strazile laterale, la 90grade de pozitia masinii. Ziceau in articol ca acele alternatoare 'heavy-duty' incarca deja 120Amp la turatie de relanti.

Intrebare : cati amperi baga un alternator de 100Amp, asa cum se gasesc pe Vectra B, dar la turatia de relanti [780rpm-880rpm] ? Pentru ca eu unul cred ca gresim cand stiind ca avem alternator de 100Amp pe masina ne gandim ca acesta incarca 100Amp la relanti.

Cred ca raspunsul la aceasta intrebare ar trebui sa vina de la cei care se ocupa de reparat/reconditionat alternatoare.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Sunt dator cu un raspuns pentru probele facute cu modulul ce comanda incalzirea antigelului. Modulul merge foarte bine , atasez poze si o filmare .




In filmare se vad 3 leduri, unul rosu ce comfirma ca temperatura motorului este sub 60 grade, un led verde ce se aprinde la tensiunea de peste 13, 5 volti a bateriei (este situat in apropierea ledului rosu) si un led verde situat in partea dreapta a placii ce se aprinde dupa aproximativ 20-30 secunde ce confirma pornirea incalzirii, fapt ce se aude si in tuaratia motorului .M-am gandit sa modific si varianta asta de placa, la ce face pana acum adaug inca o functie . La pornire motor, la tamperaturi scazute intra doar bujiile din capul pistoanelor, la atingerea temperaturii de 5 grade al antigelului modulul va comanda stop la incalzire bujii cap piston si start incalzire antigel, treaba asta i-mi va proteja alternatorul, ma gandesc cum ar fi sa ajung prin varf de munte, temperaturi exterioare foarte scazute si datoarita supraincarcarii alternatorului sa crape vre-o dioda, hmmm cam naspa, nu ?


  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asa un montaj aveam de gand sa-ti cer si eu, dupa ce o sa-mi cumpar sistemul cu bujii CGP. Adica unul care sa-mi comute din postincalzire camera de combustie pe incalzire antigel dupa fix 30sec, timp in care motorul are timp suficient sa se incalzeasca putin cat sa mearga rotund si fara postincalzire camera de combustie. Nu apas acceleratia la pornire, nici dupa pornire, si nici nu vreau sa-i cresc eu din pedala turatia dupa ce comuta de la postincalzire camera combustie pe sistemul CGP de incalzire antigel.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Sam 22 Dec, 2012 7:34 pm
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
ECU comanda incalzirea camerei de ardere mai sus de 15 grade temperatura antigel, daca se opreste incalzirea camerei de ardere la o temperatura de sub 0 grade posibil sa creeze probleme in functionarea motorului, astazi am facut probe la temperatura motorului de 7 grade , ECU a cerut incalzirea camerei de ardere, am lasat sa se intample la pornire apoi am oprit comanda catre releu dar mi s-a aprins chech engine, semna ca ecu asteapta raspuns de la releul de bujii pe toata perioada comenzii de incalzire camera de ardere .Solutii cred ca exista , urmeaza ca saptamana viitoare sa fac un nou proiect iar apoi la teste.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu sunt un caz mai special, nu am ECU, si iesirea din postincalzire o face o sonda termica gandita doar pentru asta.

La momentul respectiv o sa vin cu masina pana la tine, ca nu se va putea altfel.

L.E
M-am uitat la filmuletzul postat de tine mai sus, acolo clar NU esti la prima pornire dimineata, pentru ca alternatorul ajunge sa incarce intr-un timp foarte scurt la peste 13.5V . Defapt cred ca motorul tau are peste 20grade C in filmare si postincalzirea camerei de combustie e off in acel moment.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Asa este , filmare ,a a fost facuta in seara asta , iar motorul nu avea mai mult de 10 grade , masina mea sta in garaj iar garajul este incalzit .
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Azi am facut primul drum cu incalzirea pornita,se pare ca ajuta la incalzirea motorului, afara erau doar -3 grade,eu sunt curios la -10,-12.
Am legate doar 2 buji a cate 300w fiecare de aceea si consumul mare de curent.Daca la frig mare nu va face fata cum trebuie o sa mai leg inca o bujie.As vrea sa le pun toate dar este prea mare consumul de curent, eventual daca aveam alternator de 140 A.

Oricum eu am pus buton pt pornirea incalzirii si circuitul electric pentru dezactivare.Am ales butonul deoarece doresc sa o pornesc doar dupa ce plec de pe loc si motorul este turat, pt ca la ralanti trebuie tinute alimentate bujiile,incalzire scaune si dezaburirea spate.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Vezi ca la motorul tau merge sa pui alternator de 140 A , cauta-l pe gabiopel sa-ti dea detalii , el si-a montat asa ceva.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR