Ai uitat parola?


  • MCalin47

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jan 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Am avut si eu probleme cu inchiderea la astra h a mea cu Z17DTL si m-am gandit sa impartasesc din neplacuta experienta.
Problema se manifesta cam asa: din cand in cand receptiona f greu comanda de inchidere iar intr-un final nu mai vroia de loc (nici becurile de avarie nu se mai aprindeau)
Toate portierele functionau corect in sensul ca aprindeau martorul din bord si plafoniera.
Daca deconectam si conectam bateria sau daca scoteam mufa albastra din rec si o reconectam atunci imi functiona corect si total un ciclu, adica, inchis/deschis sau deschis/inchis din telecomanda sau buton bord, DUPA CARE, nu mai mergea deloc de nicaieri.
Am inceput "soft", cu o clona chinezeasca opcom incercand sa resincronizez telecomanda...nici o sansa (metoda postata pe aici cu cheia in contact si buton inchis nu a dat rezultate)
urmatorul pas a fost sa verific firele din burdufuri...putin crapata izolatia dar nici un fir rupt sau la masa, am verificat cu aparatul de masura continuitatea pana la REC...doar la cea din dreapta fata aveam un 50 ohmi cand era deschisa in loc de ~1 ohm....cun portierele inchise aveam infinit.
am desfacut CIM si butoc contact sa vad daca lucreaza switch-ul din capatul butucului...era bun, am desfacut mufa de 102 pini de langa pedalier...putine urme de carcar dar nimic serios.
Am gasit un coleg de treaba care mi-a imprumutat REC-ul lui de pe masina si totul functiona perfect (bineinteles pt asta trebuie resetat cand e pe masina donatoare introducand codul "pin" al ei si reprogramat pe masina pacient cu codul ei pin)
Am pus si REC-ul meu pe masina lui si problema persista.
Am luat de la dezmembrari din Iasi de pe o astra H benzinar un REC care parea mai complet decat al meu si norocul meu a fost ca inca avea playerul original de pe care am extras pin-ul.
Reprogramat apoi pe masina mea a functionat perfect.
Atata doar ca la o verificare cu opcom, imi vede portiere deschise cand defapt sunt inchise si cand le deschid dispar erorile dar reapar cand inchid portierele (martorul din bord functioneaza corect)...un lucru putin ciudat la care poate ma ajuta cineva cu un pont....poate e problema cu infinitul in loc sa aiba o rezistenta de o anumita valoare in mecanismul de inchidere al portierelor sau in REC.
Un alt aspect actual ar fi ca nu mai stiu unde acum...in UEC, CIM IPS imi vede identificare de mediu eronat al REC...am resetat si reprogramat CIM si IPS...poate a mai ramas UEC.

Daca ma poate ajuta cineva cu o informatie as fi recunoscator.

Rabdare si tutun dragii mei, numai bine !
  • SNarita

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Feb 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare. Sunt un proaspat posesor de Opel astra H - Brek cu motor 1.9 CDTI (120 de iepe). Am o problema ciudata si eu cu inchiderea centralizata, in sensul ca cel mai des nu merge si cand merge face la fel cum zicea si MCalin47, adica doar un ciclu inchis deschis si cand pun contactul pe masina , la prima incercare de pornire cu cheie nu ma lasa sa pornesc si clipoceste in bord masinuta cu o cheie pe ea, apoi daca trec in pozitia 1 cu cheia si revin pe contact pt pornire merge, dar inchiderea din cheie nu mai merge apoi...
Am incercat si varianta cu scos borna de + si merge si asa. Daca nu pun contactul si dau sa pornesc merge fara limita, pot sa inchid si sa deschid de N ori, odata pornita iar nu merge....se intampla asa la ambele chei pe care le are masina.

Nici sa o inchid pe usa de la pasager nu merge! Apas pe butonul de pe bord si nimic...nu se inchide! Deci stau toata ziua cu masina deschisa pt ca nu o pot inchide ( merge doar usa de la sofer din cheie prin yala) Noroc ca unde o las e parcare cu acces si sunt putini care intra pe aici si sunt si camere. Smile

Ce am facut pana acum din ce am citit pe forumuri :

- lubrifiat, curatat si masat si tot tacamul la contactul de pornire ( am dat cu ceva spray de contact, cu WD40 etc) (nu a mers)
- am incercat si sincronizarea cheilor cu metoda cu butonul apasat in contact etc ( nu a mers)
- am schimbat si bateria pt una dintre chei ( tot nu merge)

Ce as putea sa incep sa fac, fata de ce am facut deja? Multumesc!
  • calin86

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTL din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Portierele se pot incuia si fara baterie, se deschide fiecare portiera si pe partea dinspre interior a portierei ai sa vezi un locas unde poate intra cheia sau o surubelnita dreapta. Atentie, nu confunda cu "blocatoarele anti-copii nastrusnici" care au o culoare portocalie, e vorba de o gaura mica ovala unde bagi si impingi cheia pana se aude un clanc.
Faza cu "nu ma lasa sa pornesc" o aveam si eu dar a disparut intre timp dupa toate interventiile, incearca sa reprogramezi transponderele cheilor cu op-com daca ai ( trebuie sa ai codul de securitate, dai reset la CIM, il reprogramezi, reprogramezi CIM si daca nu ma insel la REC faci la fel.
Verifica martorul din bord si plafoniera daca functioneaza pt fiecare portiera/portbagaj in parte.
Verifica daca in incuie/descuie fiecare portiera/portbagaj/usa rezervor dupa ce scoti si pui bateria.
Daca ceva nu e ok din ce ti-am spus eu in ultimele fraze intram in capitolul fire, actuatori, switchuri portiere/x/y
Daca totul e ok, atunci poti verifica cu op-com comenzile cheilor daca sunt receptionate de IPS, starea portierelor din REC...trebuie sa intri la fiecare la "valori reale" sau pt a simula inchidere/ deschidere din "test actuatori" REC
Daca vede comenzile cheilor in IPS atunci poti da vina pe REC si poti cauta altul la dezmembrari dar mai citeste o data post-ul meu anterior daca ai ajuns la concluzia asta.
Apropo, mie nu imi inchidea/ deschidea dar imi rula functia confort pe care o activasem (deschiderea si inchiderea geamurilor din cheie)...daca o ai activata incearca sa tii apasat pe telecomanda cateva secunde inchis sau deschis si vezi daca merge....nu e ceva relevant neaparat si se poate sa nu o ai activata
  • calin86

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTL din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Apropo, eu sunt mcalin47, am reactivat un cont mai vechi
  • calin86

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTL din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Dupa reprogramare CIM trebuie sa reprogramezi cheile cu chip, am facut o greseala repetand REC
  • calin86

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTL din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2015

  • Garaj Mesaj Privat
MCalin47 a scris:Am avut si eu probleme cu inchiderea la astra h a mea cu Z17DTL si m-am gandit sa impartasesc din neplacuta experienta.
Problema se manifesta cam asa: din cand in cand receptiona f greu comanda de inchidere iar intr-un final nu mai vroia de loc (nici becurile de avarie nu se mai aprindeau)
Toate portierele functionau corect in sensul ca aprindeau martorul din bord si plafoniera.
Daca deconectam si conectam bateria sau daca scoteam mufa albastra din rec si o reconectam atunci imi functiona corect si total un ciclu, adica, inchis/deschis sau deschis/inchis din telecomanda sau buton bord, DUPA CARE, nu mai mergea deloc de nicaieri.
Am inceput "soft", cu o clona chinezeasca opcom incercand sa resincronizez telecomanda...nici o sansa (metoda postata pe aici cu cheia in contact si buton inchis nu a dat rezultate)
urmatorul pas a fost sa verific firele din burdufuri...putin crapata izolatia dar nici un fir rupt sau la masa, am verificat cu aparatul de masura continuitatea pana la REC...doar la cea din dreapta fata aveam un 50 ohmi cand era deschisa in loc de ~1 ohm....cun portierele inchise aveam infinit.
am desfacut CIM si butoc contact sa vad daca lucreaza switch-ul din capatul butucului...era bun, am desfacut mufa de 102 pini de langa pedalier...putine urme de carcar dar nimic serios.
Am gasit un coleg de treaba care mi-a imprumutat REC-ul lui de pe masina si totul functiona perfect (bineinteles pt asta trebuie resetat cand e pe masina donatoare introducand codul "pin" al ei si reprogramat pe masina pacient cu codul ei pin)
Am pus si REC-ul meu pe masina lui si problema persista.
Am luat de la dezmembrari din Iasi de pe o astra H benzinar un REC care parea mai complet decat al meu si norocul meu a fost ca inca avea playerul original de pe care am extras pin-ul.
Reprogramat apoi pe masina mea a functionat perfect.
Atata doar ca la o verificare cu opcom, imi vede portiere deschise cand defapt sunt inchise si cand le deschid dispar erorile dar reapar cand inchid portierele (martorul din bord functioneaza corect)...un lucru putin ciudat la care poate ma ajuta cineva cu un pont....poate e problema cu infinitul in loc sa aiba o rezistenta de o anumita valoare in mecanismul de inchidere al portierelor sau in REC.
Un alt aspect actual ar fi ca nu mai stiu unde acum...in UEC, CIM IPS imi vede identificare de mediu eronat al REC...am resetat si reprogramat CIM si IPS...poate a mai ramas UEC.

Daca ma poate ajuta cineva cu o informatie as fi recunoscator.

Rabdare si tutun dragii mei, numai bine !

  • SNarita

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Feb 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare. Am revenit cu info dupa o vizita la service pt un schimb de ulei si filtre plus o constatare generala si o diagnoza pt un martor din bord plus problema cu inchiderea.
In primul rand multumesc calin pt info cu inchiderea manuala a usilor (esti genial, m-ai salvat!). In alta ordine de idei, pe diagnoza cheie pare ca merge, trimite comanda, adica atunci cand se apasa lock sau unlock pe diagnoza se obs. asta. Valabil pt ambele chei pe care le am. Din pacate nu a putut sa-mi faca resetarea sau rescrierea de CIM si rEC cum ati zis ca ar trebui incercat ( btw - toate usile functioneaza ok, le vede masina inchise/deschise asa cum ati zis sa incerc).

Problema mea in mare mi -au zis baietii de acolo ar fi cumva legat de faptul ca atunci cand scot cheia din contact , desi se aude clancul (sunetul specific) de scoa cheia din contact, cheia mea apare in continuare ca e in contact. Nici radioul nu se opreste dupa ce scot cheia ( e bifat si in setari la radio sa se stinga in functie de functionarea motorului) si de aici cel mai probabil erorile legate de centralizata...

Acum, ma gandesc ca probabil degeaba resetez CIM REC pt ca de fapt am o problema mecanica cumva la mecanisumul butucului / contactului...desi contactul merge foarte lin( a zis asta si mecanicul).
Nu m-as baga inca sa fac resetarile respective decat daca spuneti si voi ca ar putea ajuta sau daca poate mai bine merg sa verific intai daca asa e legat de contact.

Ce as putea sa mai fac/verific? Am dat cu WD40 din plin (au dat si ei azi) degeaba...


Multumesc!
  • calin86

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z17DTL din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Mai 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Ma bucur ca te-a ajutat. Daca e sa te iei dupa ce spun cei de la service ar trebui sa dai jos airbag volan, volan si cim pt a putea verifica daca lucreaza contactul din capatul butucului.
Dupa ce dai jos cimul vei expune o mufa alba cu 6 pini parca care vine dinspre partea butucului. Cu un multimetru pus pe dioda sau ohmi vei verifica pe pinii 2 si 5 (adica al doilea si penultimul) daca primesti semnal pe aparatul de masura atunci cand introduci si scoti cheia din contact. Cu cheia scoasa ar trebui sa ai infinit iar cu el pus 0 ohmi.
Daca te bate gandul sa faci tu asta si ai o cheie de 10, torx de 40, 45, 20, surubelnita dreapta medie ca grosime ~4mm care sa nu fie tocita in varf, torx de 8 parca si un aparat de masura atunci sunt cativa pasi de urmat pe care ti-i pot spune
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra Z13DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Oct 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Este posibil sa fie chiar CIM-ul problema.
  • SNarita

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Feb 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare baieti! Problema mea a fost rezolvata! Yuuhuu! 👌🏼👌🏼👌🏼 Era din cauza contactului de la masina care nu observa ca s-a scos cheia din contact. Am luat legatura cu CristianTM un super om si foarte profi care in decurs de nici o ora (cu povestiti si altele) a rezolvat contactul. A pilit ceva pe acolo a tot verificat si pana la urma a mers!
In urma discutiei cu el si o diagnoza scurta cu tech 2 am aflat ca masina are km reali din bord 👌🏼 (236500) si ca problemuta mea cu egr ul e de fapt o problema mai maricica si trebuie neaparat sa ma pun in prima faza sa-l curat( aproape ca nu face nimic la comanda data din diagnoza) Daca problema persista si dupa ce am curatat EGR ul , trebuie schimbat Smile.

Ii multumesc mult lui CristianTM si voua pt ajutor si indrumari. Toate cele bune!

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata