Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • gevolleyball

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
La cutia F35 de pe Vectra C din 2002 pe unde se completeaza cu ulei?Tinand cont ca nu stiu ce ulei este in ea,ar fi mai bine daca as goli-o si as pune ulei nou?Masina are 140.000 km si nu cred ca neamtzu s-a obosit sa-i faca revizie la uleiul CV..Ulei Aral 75W90 cred ca s-ar preta..de fapt cam orice sintetic 75W90 ar trebui sa fie bun la cutia mea?!
Skip ads

  • alghe21

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2008

  • Mesaj Privat
costi petrescu a scris:daca se spune ca uleiul este garantat life-time, am si eu o intrebare:
Avand in vedere ca se mai intampla sa mai "caraim" cutia , din graba sau nu se apasa ambreiajul bine, ce se intampla cu resturile care sar din pinioane?.Desigur nu este vorba de bucati intregi, ci de pilituri. Cred ca toti am mai facut greseala si am gresit la schimarea vitezelor.

Dupa parerea mea, acesta este un motiv de a schimba uleiul macar la 60.000 km, si spun asta fara ai supara (cred) pe cei care cred ca uleiul din cutie este life-time.



din cate stiu, exista un magnet in cutie care aduna pilitura de fier rezultata din ,,caraieli,,....
  • vl30tax

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2008

  • Mesaj Privat
eu la astra f caravan 16i din 93,cum fac sa dau uleiul din cutie jos?sa-l inlocuiesc.si ce ulei imi recomandati?de bagat uleiul am vazut,rugamintea mea e sa imi mai spuneti,unde este situat nivelul de umplere,adica,pe ce parte.
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
cum te uiti la motor pe partea dreapta deasupra planetarei e un surub pe care il desfaci cu cheia de 13.pe acolo iti dai seama de nivel.pui pana iti curge uleiul pe acolo.masina sa fie pe plan drept.uleiul se pune pe deasupra pe langa selectorul de viteze.e un surup pe care se afla un capac de plastic.
Skip ads

  • vl30tax

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2008

  • Mesaj Privat
multumesc mult naniacostin.
  • coldbreath11

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1998 X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salut! As vrea sa schimb uleiul din cutia de viteze a Tigrei. Am gasit in Autodata ca ar trebui ulei 80W. Presupun ca este vorba de 80W90. Cutia este F15 CR. Unde as putea gasi astfel de ulei marca GM? De asemenea imi trebuie si o garnitura pt capacul de jos al cutiei. Cum nu are buson de golire va trebi desfacut. Mentionez faptul ca uleiul ce este acum in cutie este de culoare rosie(pierde pe la cautator). teoretic as vrea doar sa completez dar nu stiu ce ulei este inauntru si prefer sa-l schimb pe tot cu un tip ca apio sa completez.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Periodic se va verifica nivel si daca curge pe undeva (cutia trebuie sa fie perfect uscata). Pierderi apar pe la simering planetare sau sus la cautator.

M-am uitat zilele astea si cutia de viteze e plina de ulei, nu stiu daca e chiar din cutie sau a curs cumva de la motor. Arata de parca as fi turnat ulei peste ea, nu e vorba de niste picaturi. Shocked
  • coldbreath11

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Tigra 1998 X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2007

  • Mesaj Privat
popescu iulian a scris:Cred ca fotografiile sunt edificatoare, cu mentiunea ca 19 40 182 inlocuieste 19 40 764.
.
Salut. Pentru Tigra acelsi tip se potriveste? X16XE, 1998, cutie F15 CR.
Skip ads

  • nsanedriv3r

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Ma intereseaza si pe mine o rezolvare. La mine agata foarte tare cutia de viteze cand bag a doua sau din viteza superioara in inferioara (viteza intai).Nu mai stiu ce sa fac, mecanicul meu a dat cu ceva spray, nu cred ca era cu vaselina, dar problema este foarte deranjanta. Daca aveti solutii sunt deschis la orice.mersi
  • ciprian viorel

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Va rog sa-mi spune-ti si mie cum comletez uleiul de la cutia de viteze la un Opel Agila
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11070
  • cristiandavid

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 1.7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
salut
vreau si eu sa aflu cum verific nivelul uleiului si ce tip de cv am la astray17dt si cum pot sa completez.daca se poate un tutorial sau niste poze
multumesc anticipat
Skip ads

  • Cod

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nu se toarna pe sus uleiul de transmisie! Nu! Are un buson lateral prin care se pompeaza uleiul cu o sonda speciala! Nu se schimba uleiul de transmisie ci se adauga in diferential pana ce ajunge in dreptul acelui buson! Nici mai mult nici mai putin. Desi Opel spune Arrow ca la 200.000 km se ADAUGA eu recomand la 60.000 km deoarece atunci oricum majoritatea motoarelor au nevoie de distributie noua asadar daca e pe elevator masina cu scutul dat jos e bine sa aduceti la nivel uleiul de transmisie (la majoritatea e langa planetara pe stabga). Daca nu sunteti convinsi duceti-va la un service sau magazin de piese auto ca sa va demonstreze grafic pe calculator in AutoData(licentiat), sau suna-ti la reprezentanta. E foarte simplu. Exclamation Uleiul de transmisie e la fel de important ca cel de motor. Eu am distrus o cutie de viteze din cauza ca am adaugat cu 0.5L mai mult ulei de transmisie decat e recomandat de Opel; apoi m-am documentat bine in privinta transmisiei.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
nsanedriv3r a scris:La mine agata foarte tare cutia de viteze cand bag a doua sau din viteza superioara in inferioara (viteza intai).Nu mai stiu ce sa fac, mecanicul meu a dat cu ceva spray, nu cred ca era cu vaselina, dar problema este foarte deranjanta.

Inseamna ca la tine problema nu este la cutie ci la schimbator. Vezi daca e reglat corespunzator, sunt cateva topicuri pe tema asta pe forum.
  • 89dam

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Astra H caravan, motor Z16XEP cutie de viteze in 5, acum am 99000 km deci 100000! As vrea sa ii schimb uleiul la cutie!
Ce cutie am? Ce ulei sa pun? Ce cantitate exacta sa ii pun dupa ce il golesc pe cel existent! Multumesc!
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Dar oare sigur e nevoie sa fie inlocuit uleiul din cutie? Am citit un document conform caruia, la masinile opel fabricate pana in 94, cu cutie manuala, era recomandat sa se verifice nivelul lichidului, eventual sa se completeze. La cele dupa 95 nu era necesar.
La mine de exemplu mergea foarte prost schimbatorul si pana la urma mecanicii mi-au zis ca e de la ulei si ca trebuie sa-l schimb, ba chiar as avea scurgeri din cutie si e posibil sa nu mai am nici o picatura de ulei.
E drept ca daca te uitai la cutie arata de parca s-a scurs totul din ea, dar in momentul in care au fost desfacute suruburile de la cutie a inceput sa curga mai mult de 1.5l de ulei(1.8 intra in cutie) si era rosu, limpede si curat de parca abia a fost schimbat. Asta era la 134k km. Mecanicul deja o dadea la intors, ca ce mi-a venit mie sa-l schimb ca e mai bun cel german decat ce ulei cumparasem.

LE: pana la urma era de la nu stiu ce reglaj al schimbatorului.
  • 89dam

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
eu cred ca este necesar ca sa schimb uleiul, deoarece ca orice ulei in timp si folosirii isi pierde din calitati chiar daca nu se pierde cantitativ ci imbatraneste calitativ.
  • crblx2

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Feb 2009

  • Mesaj Privat
m-ati pus pe ginduri cu tot ce am citit aici , e tare de tot topicul asta ..........cind am schimbat ultima data uleiul de motor am vazut acolo unde se imbina cutia de viteze cu ambreajul ceva umed ca un ulei cu praf..eu credeam ca e lichid de ambreaj prelins din urma aierisirii ambreajului dar deoarece imi intra greu in treapta 1 si 5 cred ca trebuie neaparat sa completez cel putin daca nu chiar sa schimb uleiul . oare sa nu imi fi strins mecanicul bine suruburile de la cutie dupa ce mi-a schimbat ambreasjul?
  • Gatica

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Daca intrebati mecanicii mai batrani si cu ani de experienta in spate, o sa va spuna ca uleiul de cv nu se schimba. In general, cei care schimba uleiul din cutie, dupa un anumit nr de km incep sa aiba probleme cu cv.
Exemplu: tatal meu, inainte de '89 lucra la BTT, sofer de autocar. Masinile din dotare erau Mercedes Benz Irannational(sper ca nu gresesc, nu mai tin minte exact denumirea). Un coleg de-al lui avea cea mai intretinuta masina, era numai a lui, nu mergea nimeni cu ea in afara de el, intra in concediu- o baga in revizie etc. Bun, cand a venit timpul sa faca motorul s-a gandit sa schimbe si uleiul de cv. Dupa un timp destul de scurt a inceput sa-i faca diverse probleme cv, care in ultima instanta a fost schimbata. Mentionez ca inainte de a schimba uleiul, cv functiona perfect.
Alt exemplu: tatal meu are un camion din '91, productie germana, 1.700.000 km la bord. Nu s-a umblat niciodata la cutie si diferential, functioneaza in parametrii.
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Gatica a scris:In general, cei care schimba uleiul din cutie, dupa un anumit nr de km incep sa aiba probleme cu cv.

asta se intampla daca pui un ulei luat din Carrefour, Selgros...trebuie pus original Opel GM.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR