Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • miulius13

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salut tuturor!
Revin dupa aproape 3 luni in legatura cu bataia de tacheti de la Z16XEP de pe masina mea. Am schimbat uleiul in Iunie - Mobil 1 0W40 (European Car Formula), asa cum a spus d-l Dancuciureanu dar rezultatele sunt impartite. Contrar asteptarilor mele, motorul nu mi-a "papat" ulei deloc desi produsul acesta pare a fi foarte fluid prin comparatie cu 10W40 ce aveam inainte (pus dobitoceste, evident...). L-am completat la nivel maxim imediat ce am facut schimbul si de atunci asa a ramas! Il monitorizez de 1-2 ori pe saptamana asa ca nu vorbesc din "pilde". Evident ca masor cu joja asadar a se ingadui "precizia" aferenta. Legat de partea "pro" a lucrurilor, pot spune ca diferenta in mers intre actualul ulei Mobil 1 si oricare dintre cele folosite anterior este puternic sesizabila motiv pentru care nu am sa mai renunt la el atat timp cat calitatea oferita va fi aceeasi.

P.S. Ca sa fiu mai explicit in ceea ce denumesc eu "calitatea oferita" a produselor, pot lua un exemplu "clasic" de care m-am izbit serios in ultimile 2 luni. Povestea este legata de flanse pentru Opel Astra G. Acum 2 ani am cumparat flanse de la Febi Bilstein avand codul 03373 ce se presupuneau a fi varianta "hard".... si asa au fost! Le am si acum pe masina si nu dau semne de oboseala. Intre timp, acum 2 luni am decis sa iau aceleasi flanse pentru masina parintilor mei, care are aceeasi caroserie ca a mea doar motorul e generatie 2001 (Z16XE). Ceea ce am primit era diferit de ce aveam pe masina mea in ciuda faptului ca produsele au fost comandate de la acelasi distribuitor si aveau acelasi cod pe cutie (Febi 03373). In fine, dupa ce le-am pus pe masina parintilor mei, flansele noi NU au tinut mai mult de O JUMATATE DE ZI, folosite pe un drum bun in oras! Drumul Nu era/este o rapa cu gropi, ci chiar unul care te poarta "lin". Simptomul clasic: trancaneala puternic sesizabila de la rotile din fata cand treceam peste denivelari. In acest moment, am ajuns sa cumpar mai multe seturi de flanse, unele Febi 03373 altele SWAG (aveau un cod similar pentru varianta "hard"), multe din Romania iar unele din Germania si UK. Din pacate TOATE impartaseau aceeasi calitate proasta a produsului finit si toate au fost retrimise distribuitorilor...
Aici se gasesc doua fotografii legate de trista poveste prin care am trecut in ultimile 2 luni:
https://www.dropbox.com/s/gl...01_Poza2.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/69...01_Poza5.jpg?dl=0

Oricum, am contactat Febi pe UK si le-am scris povestea intreaga, cu lux de amanunte, insa se pare ca sunt prea preocupati sa "colectioneze" bani asadar nu am primit niciun raspuns... de parca ma asteptam la unul! Concluzia ar fi ca daca cineva vrea sa comande flanse "hard" pentru masina lui, sa caste bine ochii la detalii. Ele se vad clar in fotografia cu nr. 2. Flansa din stanga este gunoiul ce l-am primit recent iar in dreapta se vede flansa care intr-adevar este "hard".. si tine! Din pacate, muritorul de rand nu poate stii ce flanse comada decat dupa ce le primeste... dar asta este o alta poveste!

Revenind la calitate, daca uleiul este si va fi cel care ar trebui sa fie, si nu vreo bazaconie indoita cu apa... atunci am sa merg in continuare pe el. Un alt "pro" este faptul ca motorul este mai silentios si il simt ca trage mai bine. I-am dat 5000 ture, iubirea mea chiar a mers pe 6000 in anumite contexte (e incepatoare)... fara a fi probleme.
Din pacate, singurul "contra" care-l am este si cel important: tachetii inca mai bat... am 2 si-i aud cu preponderenta in dimineata urmatoare unei zile in care turez motorul peste 4000 ture mai mult timp. E drept ca nu am schimbat uleiul asa de des cum d-l Dan mi-a sugerat insa am sa am timp s-o fac deoarece am intentia sa folosesc in continuare acest ulei de la Mobil 1.

Mai sap incercand sa solutionez problema dar incep din ce in ce mai mult sa ma gandesc la varianta mecanica a lucrurilor....

Toate cele bune,
Lucian
Skip ads

  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua ! intrebarea mea este pe corsa c z12xe 2001 ulei castrol 5w40 ,250k , recent de cand s-a lasat frigul +3-5 grade dimineata la rece imi bate 1-2 secunde 1-2 tacheti ...(precizez ca masina am luat-o acum 2 ani cu gm 10w40 in ea) dupa ce se incalzeste nu neaparat la 90 grade sa zicem ca o las un minut nu mai aud nici un zgomot merge lin si foarte bine (schimbat distributia) . Rog pe cineva care a incercat pe acest gen de motor daca schimb uleiul cu un mobil 1 0w40 si fac motor flush scap de acea bataie de 1-2 secunde sau sa ma bag la metoda mai drastica indentificat si schimbat eventual curatat tachetii ...dar daca da cam cat costa ? si cam cat imi mai permite sa merg asa cu ea ...sunt proaspat din nou tatic si nu prea imi permite bugetul sa fac mari scamatori ...Stima
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Eu voi cumpãra garniturã capac tacheți,etc. și voi verifica/curați tacheții. Sunt de pãrere ca ce e original e mai bun. Nu sunt de acord cu spãlare motor sau soluție de tacheți. Voi reveni, baftã!
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
eu nu prea ma pricep la mecanica ...si nici macar nu prea am scule deci clar ma duc la mecanic ...nici nu sunt chiar buba ma refer ca imi schimb uleiul ,filtre,antigel,placute,discuri,pompa benzina am mai schimbat dar cand vine vb de motor si distributie ma dau in spate si cam asta implica schimbarea/curatarea tachetiilor , problema ca nu prea am bani sa ma duc acum la un mecanic si asi fi vrut sa stiu cat sa merg asa pana ma duc la un mecanic sau daca se remediaza cu mobil1 0w40 Va multumesc !
Skip ads

  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
mihaidarie a scris:Eu voi cumpãra garniturã capac tacheți,etc. și voi verifica/curați tacheții. Sunt de pãrere ca ce e original e mai bun. Nu sunt de acord cu spãlare motor sau soluție de tacheți. Voi reveni, baftã!

Voi schimba uleiul înainte, poate-poate...deși nu cred...
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Merci sa imi spui te rog daca simti o diferenta te rog ...
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Cam așa ceva e și la manopera mine/noi.. https://youtube.com/watch?v=HT71uhnNYjg. https://youtube.com/watch?v=ySf0r8GGMOY. Vizionare plãcutã!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Eu am trecut de pe Mobil1 5W30 la Mobil1 0W40 dupa ce am trecut de 200.000km. Am facut si un engine flush asa ca sa fie desi motorul este foarte curat. De cel putin 7 ani s-a folosit numai Mobil1.
Consider ca 0W40 e uleiul cel mai potrivit pentru temperaturile din tara noastra.
Deasemenea am curatat baia de ulei si sorbul de ulei si am masurat presiunea uleiului cu motorul cald la 90 de grade. ( 3,5 bar cu 5W30 si 3,5 bar cu 0W40 )
Daca stai prost cu presiunea ( e la limita inferioara de 1,5 bar ) poti sa pui si ulei de la NASA tot vor tacani la pornire. Curata baia si sorbul si verifica presiunea intai...
Skip ads

  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Am facut o filmare la ora 6:30 la rece 3 grade afara sa vedeti cum se aude, intrebarea mea este daca mai poate rabda treaba pana in februarie -martie cand am ceva banutii ca sa ma apuc de facut ca lumea cap coada totul (curatat sorb, baie, filtru, si chiar vreau sa dau jos distributia si axele cu came sa curat tachetii si pompa de ulei si sa bag ulei mobil1- 0w40)

http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be - practic imi bate doar dimineata daca am pornit-o o data si o mai pornesc peste 6-7 ore numai face asa doar dimineata si repet motorul cand ajunge la 90 de grade aproape ca nu se aude ! sau na poate aude cineva si ma lumureste ca scap de zgomot doar cu curatarea sorbului si implicit a bai si schimbat uleiul cu 0w40 . Va multumesc !
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Am inca o intrebare stie cineva daca verificarea presiuni la ulei se poate face si cu un manometru de pe o pompa de aer ...am incercat in seara asta dar nu se misca acum am legat cumva pintr-un furtun de cauciuc dar nu imi indica nimic ...sau are cineva din iasi un manometru de masurat presiunea pompei ...nu degeaba fac o cinste . Stima...
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
E ceva normal sa bata tachetii pana se amorseaza, asa spune si in cartea masinii
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Dar nu faceau asa pana acum 1-2 saptamani...
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune Mobil 1 0W40
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Si filtru Mahle OX173D cu supapa.
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Am verificat filtru azi dimineata la rece si retele ulei era plin dupa am plecat la service si am verificat presiune ulei care este buna singura varianta a ramas zic eu sa dau jos capac culbultori si sa verific tacheti oricum am vorbit cu mecanicul si pot sa mai merg asa pana fac schimb de ulei la care sunt programat in Ianuarie si atunci voi da jos baia curat sorb fac motor flush si as curatã si tacheti ( bineinteles dat jos distributie si axe came ) si voi baga mobil 1 0w40 , si mai este o chestie astazi dupa ce am verificat filtrul cu mecanicul care a venit la mine, am pornit-o si nu mi-a facut zgomot deloc exact cand am vrut si eu sa demonstrez live ca nu-s nebun !
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Fix problema asta o am si eu,doar dimineata se manifesta,sper ca in maxim o luna sa dau baia jos si sa curat sorbul
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Am schimbat uleiul cu M1 0W40 și filtrul, asearã. La pornire se aud mai mulți tacheți decât înainte. Dupã ce urca apa ușor, încep sã tacã în pauze scurte de câte 2-5 secunde. Dupã 80° aproape ca se liniștesc și abia dupã 1-3 min la 90° liniște și doar cate o secundã se mai aude 1-2 tacheți. Dupã 15-20 minute de la pornire nu se mai aud. Așa a fãcut și azi dimineațã.
Uleiul asta când ajunge în tacheți? Probabil încã au uleiul vechi în ei,nu? Mã gândesc și sper sã îi curețe în timp, fiind așa subțire la rece(prima pornire). Îmi rãmâne doar sã aștept și sã mai citesc alte impresii și rezolvãri. Baftã!
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@ romanas- E cam murdarici motorul tau. Cel putin din cat se vede depunerea pe acel lagar ax came.
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
mihaidarie a scris:.................Mã gândesc și sper sã îi curețe în timp, fiind așa subțire la rece(prima pornire). Îmi rãmâne doar sã aștept și sã mai citesc alte impresii și rezolvãri. Baftã!


Fara o operatie ca aici:
http://www.youtube.com/watch?v=ySf0r8GGMOY
greu sa curata singuri.
Eu am z16se si tachetii sunt diferiti dar la demontare i-am gasit plini de mâl gros care cred ca nu iesea nici cu flush engine. I-am demontat personal si am vazut ca supapa aceea mica (bila) sta pe un scaun care daca este murdar scapa uleiul si se golesc. Daca a ajuns malul pana acolo deja e greu. Oricum prin ei foarte putin circula uleiul care ar putea sa ii curete. Acesta ajunge in ei atat cat sa ii umple pentru a prelua jocul supapei pe cama.
Mie nu mi-au batut decat cateodata asta iarna dar si atunci maxim 2-3 secunde.
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
pai am schimbat de 3 ori uleiul in circa 1 an si i-am facut si un motor flush...dar daca a avut in ultimul an doua tipuri de ulei ..10w40 si 5w40 cred si eu ca e murdar ...acum strang bani fac motor flush dau jos baia curat sorb si tacheti ...ca altceva nu e de facut ca sa taca tacheti ...la mine nu am facut nimic la ea dar vad ca sa zicem 5 din 7 porniri per saptamana nu imi bate dimineata , asta de cand o inspectez dar mai vad ...i rest nu am probleme cu ea merge super , consum ff bun na doar bataia aia ma rodea ...ea de regula e foarte silentioasa
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR