Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Acum ce sa zic. Cand mi-a batut prima data m-am speriat si am sunat o cunostinta care lucreaza la reprezentanta si mi-a spus sa stau linistit ca "si alea noi mai fac asa". Dupa mine problema ar fi nu ca se golesc si bat putin pana se umplu si apoi tac ci atunci cand se blocheaza si nu mai regleaza jocul aparand atunci uzura si la cama si la tachet.
Skip ads

  • miulius13

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Din pacate pentru mine, in dimineata aceasta am mers cu masina la mecanic sa-i dea jos capacul si axele cu came ca sa ajung la tacheti si sa-i curat. Dupa cateva zile bune de pregatiri (2-3 saptamani), si studii intense pe aceasta tema, inclusiv urmarirea procedeului de curatare aratat in filmuletele pe Youtube postate mai sus, entuziasmul meu (setat la maxim) s-a lovit brusc de beton, chiar atunci cand am luat un tachet in mana si am vazut ce natie este! Din pacate, procedeul de curatare a tachetilor cu ulei bun nu ar fi fost posibil in cazul motorului meu (Z16XEP). Si asta doar pentru ca jegul ce zace pe peretii diferitelor componente e prea "de la tara"! Practic, trebuie indepartat mecanic sau cu solutii degresante forte puternice... si asta dupa ce, in prealabil, componenta respectiva a fost demontata si tinuta in baia de curatare cel putin o perioada de timp, cat sa-si faca efect degresantul cu pricina.
Legat de tacheti, ai mei sunt "tzapeni"! Nu au niciun pistonas in ei, si nici urma de arcuri sau bilutze. Practic au lipita o pastila pe mijloc ce "calca" pe capatul supapei iar, daca vrei sa-i reglezi, poftim de alege unul dintre cele 17 de modele valabile pentru motorul meu (sau cate D-zeu or fi ca-s multe oricum!). Fiecare model vine cu o anumita grosime, asa ca... momentan am lasat-o balta serios!
Daca ar fi sa continui, trebuie sa am acces la echipamente speciale ce sunt capabile sa masoare micro/nano metrii aia dintre ax si tachet ca am vazut ca lera este "butucanoasa".
Asadar, aviz amatorilor de aventuri in mecanica: Studiati intai si vedeti clar ce tacheti aveti pe masina si DACA ii puteti curata!

Numai bine,
Lucian
  • gigatel30

  • Mesaje scrise: 282
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Orice tachet hidraulic are in el un pistonas si o supapa cu bila. Prin constructie aceste componente regleaza jocul intre came si supapele motorului. Tachetii tai ar putea sa fie atat de colmatati ca se lasa greu defacuti. Lasa-i la inmuiat si apoi cu lovituri repetate ca aici
http://www.youtube.com/watch?v=eJtA7pEqQY8
incearca sa-i desfaci.
Imposibil sa nu cedeze. Incearca sa ii golesti strangandu-i usor intr-o menghina (intre doua bucati de lemn tare), pana cand se deblocheaza pistonasul.
  • miulius13

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Din pacate mi-as fi dorit sa fie greseala mea dar nu este asa! In primul rand, am mers la dezmembrari si am luat un tachet de forma asta:
http://www.alibaba.com/prod...i_1910428059.html
In fine, nu de site este vorba ci pur si simplu de imagine! Acel tachet am reusit sa-l desfac, sa-l curat, sa-l ung si sa-l pun la loc! Si am ramas fericit nevoie mare!
Ai mei sunt EXACT ca cel din dreapta din aceasta imagine dar partea exterioara difera totusi fata de cel din likul de mai jos:
http://www.ebay.co.uk/itm/x...PCS-/271168047815 (sa dati "X" la redirectionare in dreapta-sus)
Cine draqu i-o fi facut... In interior sunt GOI si au doar o mica pastila ce atinge capatul supapei. ATAT!
Daca nu am sa uit, maine am sa le fac o poza pentru documentare.
Skip ads

  • cristi birca

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2015

  • Mesaj Privat
va salut! aceiasi problema o am sieu, motorulmeu de 1,2 16v merge precum unul dizel ,si asta imediat dupa ce iam schimbat uleiul,mecanicul mi a spus ca am bagat un ulei foarte suptire in ea, GM 5W30 ,mi,a sugerat un 10w40, Va intreb si eu ca necunoscator...in ce mod imi ajuta motorul un ulei mai gros in cazul in care am pompa de ulei uzata? si daca ii schimb uleiul sugerat pot sa mai circul cu ea?o folosesc pentru drumuri lungi bucuresti buzau..multumesc
  • claudiuclaus01

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Salutare! Probleme la tacheți am si eu, întrebarea mea (precizez ca sunt începãtor) este : toți tachetii sunt la fel sau exista vreo diferenta intre ei mai exact intre cei de pe axa came admisie si axa came evacuare? Opel corsa c 2002 z12xe.

Va mulțumesc anticipat!
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
sunt la fel
  • claudiuclaus01

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Mulțumesc frumos, ma bagat cineva in ceațã ca nu sunt la fel Smile
Skip ads

  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Eu m-am obisnuit cu bataia ,se pare ca singura solutie este cea mecanica , dat jos si curatati ! Apropo stie cineva daca pot monta z1.2xep in loc de z1.2xe pe corsa c ,daca am probleme ceva la rar sau poate pur si simplu nu se poate . Scuzati-ma de offtopic !
  • claudiuclaus01

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca mai merg curatati mie mecanicul mi-a spus sa ii schimb pe toți in plus nu am curaj sa ii las cel puțin unu din ei se mișca foarte rãu cand a umblat la ei mecanicu si a apãsat pe el am crezut ca a picat in motor si mi-a recomandat
sa ii schimb pe toți.
  • claudiuclaus01

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Salutare! O întrebare, se pot schimba numai tacheții care au probleme sau obligatoriu trebuiesc schimbați toți?
Va mulțumesc anticipat!
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
daca stie sa verifice tachetii,se schimba doar cei care fac probleme,daca nu stie,o sa-ti zica sai schimbi pe toti,ca doar tu platesti nu el
Skip ads

  • claudiuclaus01

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Eram lângã el când ia verificat am unu care se misca foarte rãu si inca vreo 3-4 care se mișca foarte puțin, dar se mișca, el de preferat a zis ca e bine sa ii schimb pe toți ca tot umblu (piesele le cumpãr eu el doar le schimba).

Mulțumesc frumos!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu am mai spus si repet :
Nemtii si altii de altfel isi bat joc de masina, adica motor, cu ulei 10W40 de la butoi, ulei de la bunica...
Cand este sa schimbe distibutie etc, neamtul o vinde.
Motorul este rapanos in ultimul hal, sorb infundat, depuneri la greu care un ulei bun le tot cara prin circit si numai gripaje.
Mai intai sa curata cat se poate motorul dupa care ulei bun si nu scapi de inca ceva spalaturi de sorb.
La schimbare tacheti (compensatori hidraulici) se verifica si chiulasa, culbutorii ca poate rola e trola...
Cel mai important este trusa , cheie dino si suruburi noi,
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Eu am scapat de bataia proeminenta prin completare cu ulei , cel putin deocamdata , am facut o filmare cu motorul pornit la rece mie mi se pare ca bate ceva tacheti dar mai este un zgomot ceva ce mie imi pare a fi valva de purjare , poate sa imi dea cineva cu parerea va rog . Stima ! http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Precizez ca dupa ce se incalzeste motorul devine foarte silentios ...nu am modificari in mers sau de consum si sunt foarte multumit de ea (exclus zgomot distributie fiind schimbata complet acum un an si suna altfel). Multumesc !
  • miulius13

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Pentru cei care cred ca toti tachetii sunt la fel pot sa le zic ca se inseala amarnic, asa cum m-am inselat si eu pana acum 2 zile! In primul rand VERIFICATI cu VIN-ul (Vehicle Identification Number) - sau seria se sasiu - ce fel de motorizare aveti! In cazul meu este un Z16XEP - benzinar twinport 1.6 16V, "scapat" pe un Astra G de 2004 si pentru care, am mari sanse sa-i gasesc piese daca le caut pentru o Astra H incepand cu 2005.
Zilele acestea am desfacut motorul masinii mele (Z16XEP) si am decoperit urmatoarele:

1. Aceasta motorizare NU are toti tachetii la fel! Prin urmare, ideea mea aberanta de a cumpara 16 tacheti cu acelasi cod, originali, - dupa ce unul dintre ei era masurat in prealabil - era de un esec monumental.
Mai jos gasiti un link catre o fotografie facuta motorului, desfacut, in care se vad 8 tacheti din 16, aliniati "la vedere":
https://www.dropbox.com/s/v5...r_Z16XEP.jpg?dl=0
... iar aici este o hartie "desenata" de mine cu pozitia tachetilor si codurile lor de pe "spate" (D semnifica Distributie):
https://www.dropbox.com/s/x7.../Tacheti.jpg?dl=0
Nu va pot spune ce emotii am avut sa nu-i "amestec" intre ei!

2. pentru domnul de mai sus care mi-a zis ca tachetii ar putea fi blocati, respectuos va spun ca tare mi-as fi dorit sa fie asa! Cel putin asa as fi avut sansa sa-i curat! Din pacate, in cazul meu TOTI tachetii au o singura pastila pe "spatele" lor si un cod aferent, de unde pot sa identific producatorul: INA.

3. Mai jos gasiti trei fotografii, luate primilor trei tacheti din dreapta-sus a "desenului" meu:
... aici este cel marcat cu "28X" (curatat cu spray TRW):
https://www.dropbox.com/s/ba...chet_28X.jpg?dl=0
.. aici este urmatorul "27X":
https://www.dropbox.com/s/90...chet_27X.jpg?dl=0
... iar aici este ultimul scos pentru poze (36X):
https://www.dropbox.com/s/zr...chet_36X.jpg?dl=0

4. Dupa cum se poate observa clar, nu este urma de bliuta, de arcusoare si de pistonase! Nimic mecanic de curatat in afara peliculei de jeg si de ulei de pe peretii tachetului !

5. Si ca sa nu creada lumea ca aberez tampenii, am mers mai departe si am studiat Opel EPC3.2013 introducand seria de sasiu a masinii mele. Iar la "Engine and Clutch" => "Z16XEP" => "Valve Lifter" apare imaginea de mai jos, cu cei 17 tacheti disponibili pentru motorizarea mea (WTF ?!?!?!?!? Exclamation ). In paranteze se pot vedea unele coduri ce coincid cu cele vazute pe spatele tachetilor mei. Inca nu am reusit sa inteleg motivul pentru care nu toti tachetii sunt disponibili ... dar deja aceasta este alta poveste!
Imaginea este aici:
https://www.dropbox.com/s/7b...chetiEPC.jpg?dl=0

Va rog sa fiti atenti la ce grosimi sunt specificate pentru fiecare tachet in parte! Shocked

Mi-am facut timp si am scris toate cele de mai sus doar ca sa furnizez informatii celor care se gandesc sa faca ceea ce am facut eu, si sa-i avertizez ca pot s-o incurce rau in cazul in care desfac sau duc la desfacut motoare ca cel ca al meu si amesteca tachetii intre ei sau cumpara altii noi pretinzand ca toti sunt la fel!
Ca o paralela, tot in Opel EPC am gasit o motorizare din 2001 (Z16XE) ce este pe masina parintilor (Astra G 2001) si am gasit doar UN SINGUR fel de tachet. Acela presupun ca era cel de care se tot vorbeste aici ca poate fi desfacut si curatat... si care tare mi-ar fi placut sa-l vad si pe varianta mea de motorizare!
Poate in alta viata,
Lucian

P.S. legat de jegul din motorul meu, pot sa subscriu linistit d-lui Dan si sa mai temperez elanul celor care cred ca niste bai cu ulei bun pot sa spele acel motor si sa-l scoata "ca nou". Facand un test, am scos un tachet si i-am dat cu spray TRW de curatat discuri de frana in incercarea de a elimina mazga de pe el (din interior). Din pacate, dupa repetate incercari, am reusit sa doar dizolv stratul de ulei insa a ramas o pelicula tare de praf/jeg .. nu stiu exact cum pot sa-i spun, si care a putut fi curatata doar cu o carpa umezita in acel spray - deci curatare mecanica. Trist dar adevarat!
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Macar atat stiu si eu ...miulius 13 e normal sa nu ai tacheti la fel ...twinport inseamna ca ai ax came cu geometrie variabila ceea ce implica 2 came de alte dimensiuni ...si bineinteles tacheti diferiti cel putin din vedere a marimi apoi si na pot fi acum aceeia sa nu fie hidraulici ...ma rog mai multe nu stiu dar ar fi trebuit sa faci asta inainte de a cumpara ceva ...eu cel putin ma informez daca nu pot rezolva eu ma duc la mecanic , desfac si apoi deabia i-au piese si si studiez in functie de problema si motorul meu ...poate gresesc dar na mult succes tuturor ...a ascultat cineva motorul meu sa imi spuna o parere va rog !
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@romanas pentru a nu duce greseala mai departe la alti utilizatori care vor citi postul....citeste ce inseamna Twinport-ul si cum functioneaza
http://www.astraclub.ro/ind...i-astra-twinport/
Nu exista nici o legatura cu axul cu came.....si nici cu tachetii. Doar cu cantitatea de aer care va ajunge in capul pistonului si cu forma lui ( turbionara)
Ce credeai tu e in alta categorie...distributie variabila.
http://www.e-automobile.ro/ un excelent site unde oti face legatura dintre teorie si practica.
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa intru in polemici , scuze pentru ceea ce am scris , dar parerea mea ramane aceeasi ba chiar m-am documentat si mai bine ...va rog spuneti-mi si mie o parere despre motorul meu cum suna si stiu ca sunt offtopic dar pot monta un motor z1.2xep in loc de z1.2xe ce implica daca se poate in pm ca sa nu deranjam de la subiect . Stima tuturor !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR