Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • ionut_filipescu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17 DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
E vorba de astra 1,6 16 V, cod z16xe an 2001.
Am schimbat recent ulei (genuine 5w30), filtru ulei, filtru benzina, max 2000 km parcursi.
La drum lung s-a aprins cheita in bord, am fost la un tester si problemele ar fi:
1. da cod eroare 0607 si ar fi de la senzor detonatie, asa da pe tester. recomandarea este de schimbat acest senzor, si sa vedem daca mai face la fel. Apoi se vor verifica anumite fire si daca totul este ok, ramane ca ar fi calculatorul.
2. Se aude un "tzacanit", de la tacheti cel mai probabil. Ar avea legatura cu tipul de ulei, cu tipul de filtru? (ulei genuine 5w30 si filtru Topran, recomandate de la un magazin cu piese orignale GM). S-a recomandat sa schimb uleiul cu un Castrol cu tot cu filtru si sa vedemce se aude. Adevarast e ca am completat cu restu' de ulei ramas si parcva nu se mai aude asa tare(zic eu). La joja era mult scazut, adica nu se mai murdarea la semn, ceea ce inseamna ca nu mai are ulei. Dar nu am vazut pe nicaieri balta in urma mea. Si daca se schimba uleiul si filtru, si tot se mai aude, ar fi pompa de ulei.
Toate asta dupa ce s-a aprins becul cu cheita si nu se mai tura peste 3500, ba mai mult, abia am venit de la Pitesti, parca nu mai tragea deloc + cu aerul pornit abia plecam de pe loc (si tzacanit tare).
Ce recomandati, sa am incredere in mecanic, sa incep sa schimb la masin piese, sau sa o dau la piese?
Mentionez ca e prima masina personala, pana acum am avut doar de la firma, nu ma prea pricep la motoare. Dar n-as fi cezut ca motoarele astea sunt cam prblematice, inainte s-o cumpar, am auzit mai mult de bine.
Va rog ajutati-ma!
Multumesc.
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
uleiul este prea subtire, recomand un 10w40 si un aditiv de la Rothen pt. motoare putin uzate ( este subtire ca si uleiul).
referitor la codul de eroare, trebuie masurat senzorul de detonatie iar daca este ok, atunci este defect ECU pe acest senzor.
  • ionut_filipescu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17 DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2012

  • Mesaj Privat
cu un ulei 10w40 ar trebui sa dispara tzacanitul? daca nu, ramane pompa?
si senzorul de detonatie spunea mecanicul ca nu se poate vedea parametrii, ca este ceva capsulat si nu ai cum sa masori.
  • Leonhard

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Salutare Ionut, ma confrut exact cu acelasi problem, cand citeam ce ai scris mai sus aveam impresia ca eu am scris... In fine, am tot un Z16XE, simptome tot aceleasi, la mine a fost recomandat prima data ECU, dar cum masina nu se opreste din mers si am ulei foarte foarte foarte scazut, am decis sa ma duc dupa amiaza la un mecanic sa schimb uleiul si toate celelalte filtre, dupa care o mai bag inca odata la tester, domnul cu care am vorbit mi-a dat 2 optiuni, ori senzor detonatie (confirmat si de colegii mei mecanici), ori senzor de aer. Sincer prefer sa incep cu esentialul decat sa ma arunc direct pe ECU care este destul de scump sau altceva. Te anunt diseara sa-ti zic daca s-a mai imbunatatit ceva sau tot asa face, bafta!
Skip ads

  • ionut_filipescu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17 DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Leonhard lasa un nr de tel, comunicam altfel. chiar sunt curios, ma scoate din sarite chestia asta, mai ales ca prin oras nu prea merg, ca sunt satul de condus. mai mult in week-end si atunci in afara si n-as vrea sa platesc platforma de pe nu stiu unde are chef sa ma lase....
  • Leonhard

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2010

  • Mesaj Privat
0765 173 072
  • Leonhard

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Salut Ionut,

Am fost la mecanicul despre care iti spuneam. S-a bagat sub masina, si surpriza! am o pierdere de ulei la un semering crapat si amplasat exact intre motorul si cutia de viteza, m-am uitat si eu si asa este, el de fapt se prelinge pe toate conductele, cand motorul este cald chiar nu ai cum sa-l detectez, ma rog, am discutat cu el si este o operatie destul de delicata avand in vedere faptul ca trebui dat partea aia a cutiei de viteza jos, scos semeringu' defect si remontat tot, asta pentru prima parte. A 2-a este ca toata treaba asta dureaza cam o zi jumate, plus cureaua de accesorii este cam obosita si am o rola undeva care nu isi face treaba cum ar trebui, deci si asta schimbat. Cand am ajuns masina facea ca toti draci, plus ca am stat o ora prin traficul infernal din Pipera pana in Rahova unde am fost, au desfacut busonul de golire a uleiul si inca o surpriza, sincer sa fiu, nu stiu daca mai aveam peste 1L de ulei in motor, am ramas masca, si mecanicul la fel. Buuunnnn.... am schimbat tot, de la filtre pana la ulei, etc etc. Pornesc motorul si in sfarsit o veste buna, nu se mai auzea tancanit despre care ti-am zis si inca cred ca il mai ai, gata, motorul si-a revenit la cum torcea inainte, nu vreau sa strig victorie prea devreme, asculta si el, intr-adevar nu se mai aude ca si cand ai ajuns... il platesc, ramanand sa ne auzim vineri dimineata ca sa incepem sa desfacem toata dracie de cutie, eventual s-o intindem pana sambata, eu nedumerit si neputand sa cred ca doar de la ulei a fost, decid sa dau o fuga pe A1 pana la Bolintin unde pot sa intorc si sa revin spre bucuresti, bineinteles din Rahova pana in Militari, drum aglomerat alea alea, dau drumul la AC la max, opresc in Militari sa vad daca s-a schimbat ceva la nivelul zgomotului, nimic, mergem mai departe, intru pe A1, incep sa lansez treptele, ajung la 150, 4000 rot/min, nik nik, bene, mai urcam, daca tot nik nik.... ajung la 4500-5000 rot/min, asteptandu-ma sa pierd puterea deodata si sa apara martorul, nimic fratele meu, zic ca nu e adevarat. Ajung si opresc la Bolintin, cobor sa vad daca se aude ceva, nimic, masinuta toarce de zici ca am cumparat-o ieri. Ma intorc spre Buc, ajung chiar in zona aia rosie a turatiei, tot nimic. Acuma n-as vrea sa bag mana chiar in foc zicand ca gata am scapat atat de ieftin dar ramane sa ma duc vineri sa vad de semeringul ala, dupa care bagam o diagnoza finala, sa vedem ce se intampla. N-as vrea sa te sperie dar inainte de toate, poate ar trebui sa te bagi un pic sub masina, sa vezi daca nu se prelinge uleiul pe undeva, chiar ascuns, nu este normal sa pierzi atata ulei intr-un timp atat de scurt. Sincer, sper sa fie asta decat sa ne apucam de demontat ECU si alte nenorociri, acuma vezi cu mecanicul tau daca te rezolva, am o rugaminte la tine, daca tot ziceai ca mai are el niste piese pe acolo, m-a mancat pe mine in fund sa vreau sa verific nivelul la ulei pt servo si baiatul care s-a uitat probabil a uitat sa-l strang ca lumea si cand ma opresc pe la Auchan sa mai adaug niste apa distilata la antigel, vad ca am o gaura de toata frumusetea, stii cumva unde as putea sa fac rost un buson din asta? are o mini joja legata de capac. De ceva ne auzim la un telefon, multa bafta cu problema ta si Doamne ajuta sa fie la fel ca la mine (adica schimbi doar ulei + o verificare drastica peste tot sa vezi unde ai putea pierde ulei, cand o pornesti sau din mers, iti scapa fum alb sau albastrui?). Numai bine, astept un semn.

O seara faina.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR